Zupełnie nowe BMW M2 2023 zaprezentowane. Wierne ideałom
Najmniejszy model w rodzinie M jest zarazem jednym z najciekawszych. Samochód oferuje świetne osiągi, manualną przekładnię i dość kontrowersyjny design, który jednak czyni je wyjątkowym. Co jednak najważniejsze, nowe M2 pozostało wierne ideałom.
Spis treści
Bazowy model w gamie pełnoprawnych BMW M GmbH jest jednocześnie jednym z najciekawszych. Po licznych zapowiedziach i miesiącach wyczekiwania BMW wreszcie pokazało drugą generację rasowego kompaktowego coupe M2. Bez wątpienia samochód wyróżnia się na drodze, jednak niektórym jego styl może wydawać się kontrowersyjny. Najnowsze M2 Coupe otrzymało nową stylizację, odróżniającą ją od cywilnych odmian serii 2 coupe. Podobnie jak inne samochody M przed nim, nowe M2 ma całkowicie zmieniony przód. Zamiast jednak wprowadzać wielkie nerki znane m.in. z M4 w najnowszym M2 BMW zastosowało nowe rozwiązanie w postaci małych, lecz pozbawionych ramek nerek, co może wywoływać mieszane uczucia, jednak nam się podoba.
Nowe BMW M2 zachowało najlepsze cechy marki
Styliści BMW twierdzą, że inspirowali się konceptem 2002 Hommage z 2016 roku. Nowe M2 ma całkowicie zmieniony przód z szerokimi, bezramkowymi kratami wlotu powietrza, które są kwadratowe w górnych rogach i zwężają się ku dołowi, aby uzyskać bardziej miękki kształt. Nerki wyglądają jednak na powściągliwe w porównaniu do kwadratowych wlotów po obu stronach przedniego zderzaka. Profil przyozdabiają wyraźnie poszerzone i masywniejsze nadkola. Widać, że kryją się tam nie tylko szersze, ale i szerzej rozstawione koła. Równie krzykliwie prezentuje się tylna partia pojazdu, gdzie odnajdziemy liczne przetłoczenia i ostre krawędzie, a także pionowo zamontowane odbłyśniki. Wreszcie są charakterystyczne dla wariantów M cztery końcówki układu wydechowego oraz spory dyfuzor, zaś klapę wieńczy subtelny spojler. Patrząc na M2 przypominają się odważne projekty z czasów Chrisa Bangle'a.

Nowe BMW M2 mierzy 4,58 metra długości, 1,89 m szerokości i 1,4 metra wysokości. Jest dłuższe od poprzednika o przeszło 10 cm, 3 cm szersze i o niecały centymetr niższe. W wersji z przekładnią manualną waży 1730 kg, z automatem - o 24 kilogramy więcej. Producent twierdzi, że wloty z przodu są zoptymalizowane pod kątem chłodzenia układu napędowego i hamulców. Z kolei tylny dyfuzor w połączeniu ze spojlerem generuje prawdziwy docisk tylnej osi. Dostępny jest również opcjonalny dach z włókna węglowego, a muskularne błotniki pozwalają na szerszy rozstaw kół niż w standardowym samochodzie. Pod nadkolami chowają się naprzemienne obręcze kół M ze stopów lekkich — 19-calowe z przodu obute w opony 275/35 ZR19 i 20-calowe z 285/30 ZR20 z tyłu. Konstrukcja z podwójnymi ramionami jest standardowo wykończona w kolorze kruczoczarnym lub może być oferowana w wersji dwukolorowej
Klasyka gatunku opakowana w kontrowersyjne nadwozie
Nowe M2 wykorzystuje silnik BMW S58 do napędzania tylnych kół. Trzylitrowa sześciocylindrowa rzędowa jednostka z podwójnym turbodoładowaniem wytwarza aż 460 KM, co stanowi wzrost o 50 KM w stosunku do swojego poprzednika i 550 Nm momentu obrotowego. BMW oferuje standardowo sześciobiegową skrzynię manualną, ale opcjonalnie dostępna jest ośmiobiegowa skrzynia M Steptronic z Drivelogic. Mamy zatem "eMkę" w klasycznym wydaniu. Według danych producenta, M2 ze skrzynią manualną rozpędza się do 100 km/h w 4,3 s, automat potrzebuje na to o 0,2 s mniej. 200 pokazuje się na liczniku po 14,3 s od startu (w wersji ze skrzynią automatyczną po 13,5 s). Prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 250 km/h, zaś opcjonalny pakiet M Driver podnosi ją do 285 km/h. Na przedniej osi zamontowano tarcze z sześciotłoczkowymi zaciskami, zaś na tylnej jednotłoczkowymi. Pomalowano je na niebiesko, zaś w opcji mogą być czerwone. Według zapowiedzi producenta dostaniemy jeszcze wariant xDrive, łączony standardowo z automatem.
Kabina M2 będzie wyposażona w nowo zaprojektowane fotele sportowe M z podświetlanym logo zagłówka M. BMW po raz pierwszy zaoferuje fotele kubełkowe M Carbon jako opcję, stanowiącą część pakietu Carbon. Obejmuje om również dach M Carbon, który zmniejsza masę samochodu i obniża jego środek ciężkości. Siedzenia z włókna węglowego są o 11 kg lżejsze od standardowych. We wnętrzu znajduje się również zakrzywiony wyświetlacz BMW, z dwoma ekranami o przekątnej 12,3 i 14,9 cala na desce rozdzielczej. Będzie miał specyficzne dla M elementy sterujące, wyświetlacze i konfiguracje. Menu M Setup umożliwia kierowcom dostosowanie różnych systemów pojazdu, takich jak podwozie, układ kierowniczy, układ hamulcowy i kontrola trakcji M według własnych upodobań.

Stworzone, by dawać frajdę
Standardowe wyposażenie BMW M2 obejmuje m.in. 3-strefową klimatyzację automatyczną, BMW Live Cockpit Plus z systemem nawigacyjnym BMW Maps, oświetlenie ambientowe i zestaw głośnikowy Hi-Fi. W zakresie systemów zautomatyzowanej jazdy i parkowania standardowo dostępne są: ostrzeganie przed kolizją czołową, wskazanie ograniczeń prędkości i zakazów wyprzedzania, ostrzeganie przed opuszczeniem pasa ruchu oraz Park Distance Control. Opcjonalnie oferowany jest m.in. system asystujący kierowcy, aktywny regulator prędkości h funkcją Stop & Go oraz asystent parkowania z asystentem cofania.
Elektromagnetycznie sterowane zawieszenie adaptacyjne jest standardem, a zawieszenie jest kolejnym parametrem, który można zmienić w ustawieniach. DSC (Dynamic Stability Control) można natomiast ustawić na "M Dynamic Mode", co pozwala na większy poślizg kół. Funkcja DSC została zintegrowana z samym zarządzaniem silnikiem, a nie jako osobna jednostka. Mówiąc wprost, oznacza to szybszą i bardziej precyzyjną reakcję – zdaniem BMW nawet dziesięciokrotnie szybszą. W międzyczasie użytkownicy mogą dostosować działanie hamulców do swoich potrzeb, a wszystko to w menu M Setup.

BMW M2 2023 będzie produkowane wyłącznie w fabryce BMW w San Luis Potosí w Meksyku, zaś na rynek trafi w kwietniu 2023 roku. Samochód ma kosztować od 64 000 dolarów na rynku amerykańskim, zaś ceny europejskiej wersji poznamy zapewnie w ciągu najbliższych tygodni.
BMW serii 2 w ofercie nowyosobowy.pl
W ofercie nowyosobowy.pl znajdziecie kilkadziesiąt egzemplarzy BMW serii 2 w różnych wersjach silnikowych i nadwoziowych. Wszystkie samochody są nowe i pochodzą z 2022 roku. Możecie liczyć na atrakcyjne finansowanie, minimum formalności, spore rabaty oraz szybki odbiór.