Nowe MG HS zaprezentowane. Odważne, nowoczesne i z mocną hybrydą PHEV
Zgodnie z zapowiedziami MG HS doczekało się właśnie nowego wcielenia. Samochód jest nowocześniejszy i odważniejszy od poprzednika, zyskał także mocny napęd hybrydowy PHEV o imponującym zasięgu na prądzie.

Z artykułu dowiesz się o:
MG HS 2025 - dane techniczne
Chińczycy idą za ciosem. Zaledwie kilka miesięcy po prezentacji miejskiego hatchbacka, Modelu 3 Hybrid+, nowej generacji doczekał się także najpopularniejszy w Polsce model MG, czyli kompaktowy SUV HS. Samochód będący rywalem m.in. Toyoty RAV4, Kii Sportage czy Forda Kugi, był na rynku już od 2018 roku, a zatem nic dziwnego, że producent zdecydował się na nowy model. Najnowsze MG HS zadebiutowało podczas trwającego właśnie Goodwood Festival of Speed. Przypomnijmy również, że w tym roku MG obchodzi 100-lecie istnienia. Bazę techniczną dla nowego MG stanowi inny SUV należący do koncernu SAIC Motor, czyli Roewe RX5. Samochód jest o 45 mm dłuższy od poprzednika, mierząc 4655 mm długości (odmiana PHEV 4700 mm), a także o 14 mm szersze, mając 1890 mm szerokości. Jednocześnie nowe HS jest o 30 mm niższe (1655 mm). Rozstaw osi wzrósł o 45 mm, do 2765 mm. Bagażnik pomieści 507 litrów (więcej o 44 l).

MG HS 2025 - stylistyka
Nowe MG HS wygląda ciekawiej i odważniej od poprzednika, co widać już na pierwszy rzut oka. Przedni pas uległ sporym zmianom, zyskał smukłe, klinowate lampy LED oraz duży owalny grill, a po bokach zderzaka znajdziemy sprytne wloty powietrza. MG HS wygląda teraz masywniej i agresywniej, może niektórym przypominać odświeżoną wersję swojego chińskiego rywala, czyli BAICa Beijing 5. Bardziej wyrazista jest też sylwetka pojazdu, zyskała nowe przetłoczenia i mocno zaakcentowane nadkola. Z kolei nad szybami biegnie chromowana listwa oddzielająca optycznie dach od reszty karoserii. Z tyłu znajdziemy smukłe lampy połączone LED-ową blendą. Uwagę zwracają też dwie duże końcówki układu wydechowego oraz imitacja dyfuzora.

MG HS 2025 - wnętrze i wyposażenie
W kabinie znajdziemy za to nowy w przypadku MG projekt z dwoma wyświetlaczami o przekątnej 12,3 cala każdy. Tworzą one jedną płaszczyznę - jeden z nich odpowiada za cyfrowe zegary, natomiast drugi za multimedia i obsługę poszczególnych funkcji pojazdu. Nowe MG HS oferuje dostęp m.in. do Amazon Music oraz łączność ze smartfonami za pośrednictwem Android Auto i Apple CarPlay. Ponadto na wyposażeniu znajdziemy m.in. system kamer 360 stopni czy indukcyjną ładowarkę. Standardem będzie (przynajmniej na brytyjskim rynku) pakiet MG Pilot obejmujący monitorowanie martwego pola z asystentem zmiany pasa ruchu, system ostrzegania o zmęczeniu kierowcy, ostrzeganie przed kolizją, aktywne hamowanie awaryjne z wykrywaniem pieszych i rowerzystów, asystenta utrzymania pasa ruchu z systemem ostrzegania o jego opuszczeniu, ostrzeganie o otwartych drzwiach czy też wykrywanie i ostrzeganie o ruchu poprzecznym z tyłu. Modele z automatyczną skrzynią DCT posiadają ponadto adaptacyjny tempomat, asystenta jazdy w korku oraz inteligentnego asystenta ograniczenia prędkości.

MG HS 2025 - silniki
Pod maską znajdziemy jedną z dwóch opcji silnikowych. Bazę stanowić ma zmodernizowana jednostka benzynowa 1.5, która rozwinie teraz 169 KM i 275 Nm (o 7 KM i 25 Nm więcej niż w poprzedniku). Dostępna będzie z 6-biegową skrzynią manualną lub 7-stopniową DCT. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmie 9,4 s (o 0,5 s lepiej niż w poprzedniku), zaś napęd trafia na przednią oś.. Drugą z opcji i jednocześnie największą nowością w modelu będzie wariant PHEV o mocy ponad 300 KM. Skorzysta on z silnika 1.5 T-GDi o mocy 142 KM i jednostki elektrycznej rozwijającej 209 KM. Baterie mają aż 24,7 kWh pojemności i zapewnią aż 121 km zasięgu na prądzie. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmie 6,8 s.
MG HS 2025 - ceny
Nowe MG HS trafi do Polski w obu wariantach napędu. Samochód trafi na rynek już w trzecim kwartale 2024 roku. W Wielkiej Brytanii ceny benzynowego HSa startują od niecałych 25 000 funtów (ok. 125 tys. zł), zaś hybrydowego od 31,5 tys. funtów (ok. 160 tys. zł). Jeśli podobne ceny utrzymają się również na naszym rynku, możemy być pewni, że nowe MG HS odniesie sukces. Warto tylko dodać, że obecne u nas MG HS I generacji tylko w czerwcu znalazło 824 nabywców, co czyni je 12. najpopularniejszym autem w Polsce.

Aktualizacja z dnia 20 sierpnia 2024 - znamy polskie ceny MG HS
Bazowe MG HS 1.5 T-GDI o mocy 170 KM z 6-biegową skrzynią manualną kosztuje w specjalnej promocji 109 900 zł. Bogatsza odmiana Exclusive to koszt 120 900 zł. Dopłata do 7-stopniowej przekładni automatycznej DCT w obu przypadkach wynosi 9000 zł. Po zakończeniu promocji ceny poszczególnych wersji wzrosną o 8000 zł, co oznacza, że baza startować bedzie od 117 900 zł, zaś topowa odmiana Exclusive ze skrzynią automatyczną od 137 900 zł.
Wyposażenie standardowe wersji Excite obejmuje m.in.:
- Tempomat (aktywny tempomat w wersji z przekładnią DCT)
- Ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu (LDW)
- Asystenta utrzymania pasa ruchu (LKA)
- Asystenta jazdy w korku (tylko w wersji ze skrzynią DCT)
- Ostrzeżenie przed kolizją z przodu (FCW)
- Inteligentną kontrolę świateł drogowych (IHC)
- Monitorowanie martwego pola (BSD)
- Ostrzeganie przed otwarciem drzwi
- Ostrzeganie przed kolizją z tyłu
- Ostrzeganie o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu (RCTA) z funkcją automatycznego hamowania (RCTB)
- Reflektory LED z funkcją Follow To Home
- Tylne lampy LED
- Czujniki parkowania z tyłu
- Kamerę cofania HD z liniami pomocniczymi
- Przyciemniane tylne szyby
- Elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka
- Jednostrefową automatyczną klimatyzację
- Klimatyzator z filtrem cząstek PM2,5
- Nawiew powietrza na tylną kanapę
- 12,3-calowy wyświetlacz systemu infotainment
- 12,3-calowy ekran cyfrowych zegarów
- 4 porty USB-A
- Radio DAB
- 6 głośników
- Nawigację
- Apple CarPlay i AndroidAuto
- Bezkluczykowe otwieranie z przyciskiem uruchamiania
- Funkcję domykania drzwi
- Felgi aluminiowe 19" 225/55 R19
- Zestaw naprawczy do opon
- Fotel kierowcy regulowany elektrycznie w sześciu kierunkach
- Fotel pasażera regulowany ręcznie w czterech kierunkach
- Fotele w drugim rzędzie składane w proporcji 60 : 40
- System ostrzegania o rozproszeniu uwagi kierowcy
Wersja Exclusive oferuje ponadto:
- Czujniki parkowania z przodu
- Kamerę parkingową 360° (HD)
- Elektrycznie sterowaną klapę bagażnika
- Lusterka boczne składane elektrycznie
- Pamięć lusterek bocznych
- Lusterka boczne sterowane zdalnie
- Indukcyjną ładowarkę
- Dwustrefową automatyczną klimatyzację
- 8 głośników
- Aplikację iSmart (na telefon)
- Pilot zdalnego sterowania w aplikacji
- Funkcja zdalnego otwierania / zamykania w aplikacji
- Zdalne włączanie klimatyzacji przez aplikację (tylko ze skrzynią DCT)
- Muzyka online (wymagana subskrypcja)
- Informacje o ruchu drogowym
- Pamięć ustawień fotela kierowcy
- Fotel kierowcy z regulacją podparcia odcinka lędźwiowego
- Fotel pasażera regulowany elektrycznie w czterech kierunkach
- Fotel pasażera z regulacją podparcia odcinka lędźwiowego
- Podgrzewane przednie siedzenia
MG HS trafi do salonów we wrześniu. Samochód można już zamawiać. Jesienią dołączy do niego odmiana hybrydowa plug-in.
Aktualizacja z dnia 19 września 2024 - MG HS PHEV wycenione w Polsce
MG HS PHEV doczekało się polskich cen. Samochód dostaniemy już za 156 900 zł w wersji Excite lub 168 500 zł w bogatszej odmianie Exclusive. Samochód korzysta z turbodoładowanej jednostki benzynowej 1.5 i silnika elektrycznego, oferując łącznie aż 272 KM i 365 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 6,9 s, a prędkość maksymalna to 200 km/h. Baterie mają 21,7 kWh pojemności i zapewniają 100 km zasięgu na prądzie. Producent podaje średnie spalanie na poziomie 0,54 l przez pierwsze 100 km. Bak liczy 55 litrów.
Aktualizacja z dnia 3 czerwca 2025 - MG HS Hybrid+ dołącza do oferty
MG rozszerza ofertę HSa o odmianę z klasycznym układem hybrydowym Hybrid+. Bazuje ona na jednostce benzynowej 1.5T o mocy 140 KM i silniku elektrycznym o mocy 198 KM. Łączna moc układu wynosi 224 KM a maksymalny moment obrotowy liczy 340 Nm, co pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 7,9 s i osiągnięcie 190 km/h prędkości maksymalnej. Napęd trafia na przód za pośrednictwem 2-biegowej przekładni automatycznej rodem z wersji PHEV. Baterie mają 1,8 kWh pojemności, a średnie spalanie według producenta wynosi 5,5 l/100 km. Zbiornik paliwa pomieści 55 litrów. Bagażnik, podobnie jak w pozostałych odmianach, pomieści 507 litrów.
MG HS Hybrid+ wyceniono na 137 900 zł za wersję Excite lub 148 900 zł za odmianę Exclusive. Cena promocyjna dla obu wariantów wynosi odpowiednio 128 900 oraz 139 900 zł. Samochód trafi do salonów w lipcu.
MG HS w ofercie Nowyosobowy.pl
W ofercie Nowyosobowy.pl znajdziecie kilka egzemplarzy MG HS w różnych wersjach wyposażeniowych. Wszystkie samochody są nowe i pochodzą z 2023 oraz z 2024 roku. Możecie liczyć na atrakcyjne finansowanie, minimum formalności, szybki odbiór oraz na rabaty względem ceny katalogowej.
Zobacz ofertę MG HS leasing na Nowyosobowy.pl
MG HS - krótko o historii modelu
I generacja MG HS zadebiutowała w 2018 roku jako następca modelu GS. HS jest trzecim, po modelach 6 i ZS, samochodem MG zaprojektowanym według estetyki Emotional Dynamism. Agresywnie stylizowane reflektory połączono z chromowaną obwódką dużej, czworokątnej atrapy chłodnicy o gwieździstym wypełnieniu. W kabinie znajdziemy m.in. skórę i aluminium, a kokpit wieńczy 10,1-calowy wyświetlacz systemu infotainment. Z kolei przed kierowcą znalazł się 12,3-calowy zestaw cyfrowych zegarów. MG HS I bazuje na platformie I generacji Roewe RX5. Pod maską znalazły się silniki benzynowe 1.5 i 2.0 o mocach 170 oraz 220 KM. W 2019 roku gamę uzupełniła odmiana PHEV o mocy 245 KM, z zasięgiem na prądzie wynoszącym 52 km. W 2020 roku MG HS przeszło lifting, w ramach którego zyskało nowy przedni pas z z nisko osadzonym grillem w kształcie odwróconego trapezu, a także agresywniejsze reflektory i przeprojektowane tylne lampy. W kabinie delikatnie zmieniono układ przycisków. Samochód trafił do Polski pod koniec 2023 roku i stał się hitem sprzedaży.