Porównanie: Skoda Octavia vs Hyundai i30
Skoda Octavia RS i Hyundai i30 N. Poznaj różnicę między tymi sportowymi wersjami.

Pomimo rosnącego zainteresowania SUV-ami, nadal dużym powodzeniem cieszą się auta z segmentu C. W czołówce wyborów znajdują się m.in. takie propozycje jak Skoda Octavia RS i Hyundai i30N. Oba samochody stanowią bardzo dobrą opcję dla osób poszukujących praktycznych rozwiązań, nieco sportowego designu i samochodu, który posłuży co najmniej przez kilka lat. Sprawdź, jakie podobieństwa i różnice charakteryzują Skodę Octavię i Hyundaia i30 i podejmij słuszną decyzję!
Skoda Octavia vs Hyundai i30 – wymiary i pojemność
Skoda Octavia jest jednym z najchętniej wybieranych aut marki i często na auto to decydują się zarówno klienci indywidualni, jak i poszukujący pojazdów do flot. Tym, co charakteryzuje Octavię RS, są z pewnością niskoprofilowe opony i 19-calowe obręcze, podwójna końcówka wydechu i nieco obniżone zawieszenie, co sprawia, że auto nabiera lekko sportowego charakteru. Octavia mierzy 4,7 m długości, 1,83 m szerokości i 1,46 wysokości. Co do rozstawu osi jest to 2,68 m.
Hyundai i30 N Fastback to podobnie jak Octavia jeden z klasycznych liftbacków, którego wyróżnia spora pokrywa bagażnika. To cenna informacja dla osób przewożących autem spore bagaże lub niestandardowe przedmioty. Taka pokrywa to zdecydowanie łatwiejszy dostęp do kufra. Tym, co wyróżnia i30, jest charakterystyczny spojler w górnej części bagażnika i podobnie jak w Octavii – 19-calowe obręcze. Pod względem wymiarów, i30 jest nieco mniejsze. To 4,46 m długości, 1,8 m szerokości, 1,42 m wysokości i 2,65 m w rozstawie osi.
Octavia RS i i30N Fastback – który szybszy?
Choć pod maską Octavii RS znajduje się 245 KM, model jest w stanie osiągnąć prędkość 100 km/h w czasie 6,7 sekundy dzięki zastosowanej procedurze startu i wciśnięciu jednocześnie przez chwilę gazu i hamulca. Istnieje możliwość kilku ustawień komputera i trybów jazdy po zróżnicowanych nawierzchniach. Dzięki temu jazda jest nieco bardziej komfortowa. Octavia posiada również wgrany dźwięk silnika, co stanowi ciekawą opcję dla prawdziwych miłośników sportowej jazdy.
Wersja usportowiona Octavii to również elektroniczna szpera XDS+, ułatwiająca trakcję na mokrej nawierzchni czy przy ostrzejszych manewrach. Pomaga tu również dwusprzęgłowa przekładnia. Podczas spokojnej jazdy w trasie auto pali średnio 7l/100 km.
Hyundai i30N nie ustępuje Octavii pod względem trybów i udogodnień, a także komfortu jazdy w różnych trybach, w tym sportowym. Można tu jednak dostrzec wyraźną różnicę w parametrach. To 280 KM i rozpędzanie do 100 km/h w czasie 5,4 s. Model jednak więcej pali i ciężko jest uzyskać spalanie na poziomie niższym niż 9,5l/100 km. W i30N umieszczono funkcję NGS, która umożliwia dostarczenie dodatkowych 10KM przez okres 20 sekund. W ogólnym rozrachunku więcej sportowego zacięcia prezentuje właśnie Hyundai.
Skoda Octavia i Hyundai i30 – elektronika i wyposażenie
W Skodzie Octavii można liczyć na bardzo dobrze wyprofilowane fotele z wysuwaną częścią udową i wieloma opcjami regulacji. To również obecność podłokietnika i komfortowa przestrzeń. Bagażnik ma pojemność od 600 do 1555 l. Do dyspozycji są różne haczyki, uchwyty na siatkę zabezpieczającą bagaż czy podwójna podłoga.
W Octavii znajduje się wirtualny, 10-calowy zestaw wskaźników o zmiennej grafice i kolorystyce. To także duże i przejrzyste ikony, nawigacja 3D, łączenie z Internetem i mnóstwo funkcji. Istnieje tu możliwość przeniesienia aplikacji bezpośrednio ze smartfona i korzystania z responsywnego paska. W Octavii do dyspozycji jest również tuner radiowy i telewizyjny, ładowarka indukcyjna i trzystrefowa klimatyzacja.
Wewnątrz Hyundaia i30 jest nieco ciaśniej. Odczują to zwłaszcza wyższe osoby. Miejsce na nogi z przodu ogranicza dość rozbudowany tunel środkowy. Fotele jednak wyposażone są w elektroniczną regulację i są doskonale wyprofilowane. W porównaniu do Octavii jest tu o wiele mniejszy bagażnik o pojemności od 436 do 1337 l. Ciekawiej natomiast prezentuje się deska rozdzielcza z analogowymi zegarami. W i30 znajduje się 10,25-calowy ekran i system multimedialny, działające niezawodnie. Nieco uboższa jest jednak sama grafika i możliwości jej spersonalizowania.
W Hyundai i30N do dyspozycji są podgrzewane siedziska foteli, automatyczna klimatyzacja dwustrefowa, liczne układy bezpieczeństwa wspomagające kierownicę i automatyczne parkowanie tyłem.
Skoda Octavia vs Hyundai i30 – co wybrać?
Zarówno Skoda Octavia RS, jak i Hyundai i30 N to ciekawe i warte uwagi propozycje kompaktowych aut usportowionych. Octavia będzie bardzo dobrym wyborem dla rodzin i osób przewożących spore bagaże. Pod względem komfortu jazdy, jak i możliwości personalizacji wnętrza i udogodnień będzie to również ciekawszy wybór i oferujący więcej opcji. Octavia to także auto, które będzie bardziej ekonomiczne pod względem spalania.
Osoby poszukujące mocnych wrażeń z jazdy powinny natomiast zdecydować się na Hyundaia. To auto bardziej dynamiczne i korzystniejsze w poruszaniu się po mieście czy parkowaniu. Hyundai i30 będzie też lepszą opcją dla miłośników sportowego zacięcia.