Nowe BMW serii 5 oraz i5 pokazane. Wyznacza standardy w klasie
Nowe BMW serii 5 ponownie wyznacza standardy w klasie i może stać się prawdziwym hitem. Oferuje szereg innowacyjnych technologii rodem z flagowej serii 7, opakowanych w zgrabniejsze nadwozie, do tego po raz pierwszy w historii zaoferuje wariant elektryczny i5.

Z artykułu dowiesz się o:
Aktualizacja z dnia 20 sierpnia 2024 - BMW M5 Touring powraca po latach
Po kilkunastu latach nieobecności na rynek powraca BMW M5 z nadwoziem Touring. Ostatnim M5 w kombi było E61 produkowane do 2010 roku. Najnowsza generacja (G99), podobnie jak sedan, korzysta z napędu hybrydowego plug-in o łącznej mocy 727 KM i maksymalnym momencie obrotowym 1000 Nm. Bazę stanowi podwójnie doładowane 4.4-litrowe V8 generujące 585 KM i 750 Nm. Współpracuje ze 197-konną jednostką elektryczną oferującą 280 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 3,6 s, a prędkość maksymalna to 305 km/h (z pakietem M Driver). Akumulator wysokonapięciowy nowego BMW M5 Touring ma użytkową pojemność energetyczną 18,6 kWh, co umożliwia zasięg elektryczny od 61 do 67 km według WLTP.
Napęd na wszystkie koła M xDrive i elektronicznie sterowany aktywny dyferencjał M na tylnej osi są specjalnie dostosowane do charakterystyki napędu M HYBRID. Oprócz ustawienia 4WD w menu ustawień można wybrać tryb 4WD Sport z wyraźnie odczuwalną przewagą transmisji napędu na tylną oś. Dostępny jest też tryb 2WD. Dodatkowo usztywniono też karoserię. Oprócz płyty wzmacniającej pomiędzy kielichami amortyzatorów a grodzią silnika, rozpórkami między kielichami a przodem i dodatkowych wzmocnień w przedniej części, w tym modelu zastosowano z tyłu wzmocnienia podłogi, w tym belkę poprzeczną, płytę wzmacniającą i inne wzmocnienia w bagażniku. W standardzie dostaniemy też zawieszenie adaptacyjne M z elektronicznie sterowanymi amortyzatorami oraz zintegrowany aktywny układ kierowniczy.
Z zewnątrz uwagę przykuwa mocno wyrzeźbiony przód charakteryzujący się dużymi wlotami powietrza i nową atrapą chłodnicy BMW M wyposażoną standardowo w oświetlenie konturowe BMW Iconic Glow. Z tyłu płaskie lampy mocno zachodzące na boki, szeroko rozstawione pionowe światła odblaskowe i dwuczęściowy dyfuzor, z dwoma zintegrowanymi parami rur wydechowych po prawej i lewej stronie, podkreślają szerokość i masywną sylwetkę nowego BMW M5 Touring. Bagażnik M5 Touring pomieści od 500 do 1630 litrów, a maksymalna masa holowanej przyczepy wynosi 2000 kg.
Imponuje też lista wyposażenia standardowego, obejmująca m.in.: adaptacyjne reflektory LED, podświetlany grill “Iconic Glow", automatycznie sterowaną klapę bagażnika, system kamer 360 stopni, wielofunkcyjne fotele przednie M z pamięcią ustawień dla fotela kierowcy, ogrzewaną kierownicę, oświetlenie ambientowe, bezprzewodową ładowarkę, komfortowy dostęp bezkluczykowy, szklany dach panoramiczny, automatyczną klimatyzację czterostrefową oraz nagłośnienie Bowers & Wilkins Surround Sound System. Samochód trafi na rynek w listopadzie 2024 roku.
Aktualizacja z dnia 26 czerwca 2024 - debiutuje nowe BMW M5
BMW wieńczy gamę nowej serii 5 prezentując topowy wariant M5. Zgodnie z wcześniejszymi doniesieniami samochód otrzymał napęd hybrydowy plug-in rodem z flagowego SUV-a XM, co oznacza podwójnie doładowane 4.4-litrowe V8 o mocy 585 KM i oraz 197-konny silnik elektryczny. Łącznie mamy do dyspozycji aż 727 KM i aż 1000 Nm, czyli o przeszło 100 KM i 250 Nm więcej niż poprzednik. Napęd trafia na obie osie za pośrednictwem 8-stopniowej przekładni automatycznej. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 3,5 s, a prędkość maksymalna to 305 km/h (po wykupieniu pakietu M Driver). Brzmi to dobrze, jednak słabszy poprzednik rozpędzał się od 0 do 100 km/h w 3,4 s, a w bardziej hardkorowej wersji CS w zaledwie 2,9 s. Otóż winowajcą tej sytuacji jest wysoka masa własna nowego M5 wynosząca aż 2510 kg, podczas gdy poprzednik ważył jakieś 500 kg mniej. "Zawdzięczamy" to bateriom układu hybrydowego o pojemności 18,6 kWh netto, zapewniającym do 69 km zasięgu na prądzie według cyklu WLTP.
Konstrukcja zawieszenia nowego BMW M5 obejmuje oś przednią z podwójnymi wahaczami poprzecznymi oraz pięciowahaczową oś tylną z niezależną kinematyką i elastokinematyką, a także wiele specjalnie dostosowanych do tego komponentów. Poprawiono też działanie układu kierowniczego, poszerzono rozstaw kół i zwiększono sztywność skrętną karoserii. Standardowe wyposażenie obejmuje również adaptacyjne zawieszenie M z elektronicznie sterowanymi amortyzatorami i zintegrowanym aktywnym układem kierowniczym ze skrętnymi kołami tylnymi (maks. O 1,5°). Wyposażenie standardowe obejmuje kute obręcze kół M ze stopów lekkich w rozmiarze 20 cali na osi przedniej i 21 cali na osi tylnej. Wśród opcji znajdziemy m.in. węglowo-ceramiczne tarcze hamulcowe.
Z zewnątrz samochód poznamy po agresywniejszych zderzakach z dodatkowymi wlotami powietrza, wydatnych nadkolach i progach, wytłoczonym logo "M5" na słupku C i sportowym układzie wydechowym z typowymi dla modeli M czterema końcówkami rur wydechowych, każdej z czarnymi chromowanymi osłonami o średnicy 100 mm. W kabinie witają nas z kolei nowa, sportowa skórzana kierownica z logo M i spłaszczonym wieńcem oraz wielofunkcyjne fotele M wykonane ze skóry Merino. Panel sterowania na konsoli środkowej BMW M5 zawiera specjalny zestaw przycisków umożliwiających dostosowanie wrażenia z jazdy do własnych preferencji. Możemy za jego pomocą np. aktywować funkcję Launch Control czy wybrać któryś z 3 trybów w postaci ROAD, SPORT oraz TRACK. Możemy też sterować pracą napędu hybrydowego poprzez personalizację programu M Hybrid, wybierąc spośród trybów HYBRID, ELECTRIC, eCONTROL, DYNAMIC i DYNAMIC PLUS.
Globalna premiera BMW M5 odbędzie się w lipcu podczas Goodwood Festival of Speed (zaplanowany na 11-14 lipca 2024). Samochód trafi na rynek w listopadzie bieżącego roku i w tym czasie zadebiutuje także nowe M5 Touring.
Aktualizacja z dnia 7 lutego 2024 - BMW serii 5 Touring zaprezentowane
Nowe BMW 5 Touring i jego elektryczny wariant i5 Touring dołączają do gamy serii 5 G60. Samochód charakteryzują dynamicznie wydłużone proporcje i duże powierzchnie. Świadczą o tym zresztą wymiary. W porównaniu z poprzednim modelem jego długość wzrosła o 97 mm do 5060 mm, szerokość o 32 mm do 1900 mm, a wysokość o 17 mm do 1515 mm. Nowe BMW serii 5 Touring ma również największy rozstaw osi w swojej klasie, dzięki zwiększeniu go o 20 mm do 2995 mm. Dwubryłowe nadwozie Touringa podkreślają płaska linia szyb oraz długi spojler dachowy. Elementy diodowe zachodzących mocno na boki lamp tylnych przedzielono chromowaną listwą w kształcie litery L.
Bagażnik ma szerszy otwór niż w poprzedniku i pomieści od 570 do 1700 litrów, czyli o 10 litrów więcej niż w poprzedniku. W standardzie dostaniemy elektrycznie sterowaną klapę oraz możliwość zdalnego odblokowywania oparcia tylnej kanapy dzielonej w proporcji 40:20:40 z poziomu bagażnika. Pod podłogą bagażnika wygospodarowano schowki na siatkę oddzielającą bagażnik, roletę bagażnika oraz kabel do ładowania w przypadku odmian elektrycznych i hybrydowych plug-in.
Gama jednostek napędowych jest identyczna co w sedanie i obejmuje zelektryfikowane silniki benzynowe i diesle, odmiany hybrydowe plug-in oraz wersje elektryczną i5 w dwóch wariantach. Samochód trafi na rynek niemiecki i wiele innych europejskich rynków w maju, a na pozostałe w czerwcu 2024 roku.
Aktualizacja z dnia 27 września 2023 - gamę serii 5 uzupełniają hybrydowe warianty 530e i 550e
BMW rozszerza gamę nowej serii 5 o warianty hybrydowe plug-in oznaczone jako 530e oraz 550e. Wariant 530e korzysta z 2-litrowej turbodoładowanej jednostki benzynowej połączonej z technologią BMW eDrive, zaś łączna moc układu wynosi 299 KM, a maksymalny moment obrotowy wynosi 450 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 6,3 s, a prędkość maksymalna to 230 km/h (140 km/h w trybie elektrycznym). Na samym prądzie auto pokona od 93 do 103 km. Baterie mają 19,4 kWh pojemności. Można go w pełni naładować w ciągu około 3 godzin i 15 minut przy korzystaniu z wallboxa o mocy 7,4 kW. Dodatkowo BMW zastosowało rekuperację adaptacyjną, umożliwiającą akumulatorowi odzyskiwanie energii elektrycznej podczas jazdy. Mocniejszy wariant 550e korzysta już z 3-litrowej jednostki R6, a łączna moc układu wynosi aż 489 KM, zaś maksymalny moment obrotowy 700 Nm. Wariant ten przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,3 s i rozpędza się do 250 km/h. Zasięg na prądzie wynosi od 83 do 90 km.
Zarówno BMW 530e jak i BMW 550e xDrive oferują rozszerzoną listę wyposażenia standardowego, w tym specjalne 19-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, lepsze oświetlenie oraz specjalny system IconicSounds Electric zapewniający akustyczne sprzężenie zwrotne dopasowujące się do ruchów pedału przyspieszenia, aby poprawić wrażenia z jazdy na napędzie elektrycznym. Dźwięki IconicSounds Electric skomponował sam Hans Zimmer. Nowe warianty serii 5 trafią na rynek w listopadzie a ich ceny poznamy już wkrótce.
Zaledwie miesiąc temu poznaliśmy nową Klasę E od Mercedesa, a już teraz światło dzienne ujrzało nowe wcielenie jego odwiecznego rywala w postaci BMW serii 5. Nowa seria 5 G60 jest na pewien sposób przełomowa, ponieważ po raz pierwszy w historii oferowana jest także w odmianie elektrycznej i5. Zarówno spalinowa jak i elektryczna "piątka" bazuje na modułowej platformie CLAR znanej z poprzedniej generacji serii 5, gdyż opracowywana właśnie zupełnie nowa architektura Neue Klasse będzie gotowa dopiero w 2025 roku. Warto zaznaczyć, że jeszcze nigdy seria 5 tak bardzo nie różniła się od serii 7 co teraz. Kluczowym słowem jest tutaj "ewolucyjny", ponieważ BMW powstrzymało się od przyjęcia kontrowersyjnych stylów serii 7, X7 i XM. Według szefa designu firmy, Domagoja Dukeca, intencją było "stworzenie najbardziej eleganckiego BMW".
BMW serii 5 2024 - stylistyka
Dukec zaznaczył ponadto, że nabywca serii 5 szuka czegoś bardziej konserwatywnego niż typowy klient serii 7 lub X7, dlatego też seria 5 G60 nie jest tak krzykliwa i kontrowersyjna co flagowe modele serii 7, X7 oraz XM. Stąd też w nowej serii 5 nie uświadczymy gigantycznej atrapy chłodnicy ani dzielonych reflektorów. Widok z przodu wyróżnia się nowoczesną interpretacją typowych dla marki podwójnych reflektorów i atrapy chłodnicy BMW. Ułożone niemal pionowo elementy diodowe pełnią funkcję kierunkowskazów i świateł dziennych. Wysunięta mocno do przodu atrapa chłodnicy ma szerokie obramowanie i opcjonalnie oświetlenie konturowe BMW Iconic Glow.

W widoku bocznym wysoka linia barkowa karoserii, mocno wymodelowane powierzchnie i dwie precyzyjnie poprowadzone linie przetłoczeń tworzą atletyczną sylwetkę. Inne elementy przyciągające wzrok to czarne progi, ukryte w powierzchni drzwi klamki i wytłoczona cyfra 5 u podstawy słupka C. Dynamicznie rozciągnięte proporcje przechodzą w masywny tył. Płaskie lampy tylne przedzielone chromowaną listwą są wyrazistą interpretacją typowego dla BMW kształtu litery L, lecz niektórym mogą one przypominać... Toyotę Camry.
BMW serii 5 2024 - wymiary
BMW serii 5 G60 jest większe od rywali. W porównaniu z poprzednim modelem jego długość wzrosła aż o 97 mm do 5060 mm, szerokość o 32 mm do 1900 mm, a wysokość o 36 mm do 1515 mm. Rozstaw osi został zwiększony o 20 mm do 2995 mm (największy w segmencie) Wzrost wysokości nadwozia spowodowany jest koniecznością wygospodarowania miejsca na akumulatory dla wersji i5. Bagażnik pomieści 520 litrów w przypadku wersji spalinowych i hybryd PHEV lub 490 litrów w przypadku wariantu elektrycznego i5. Kanapę można składać w proporcjach 40:20:40. Współczynnik oporu powietrza cd wynosi 0,23 Zwiększono też rozstaw kół na przedniej i tylnej osi, zaś rozkład mas jest niemal idealny. Opcjonalny adaptacyjny układ jezdny M Professional obejmuje również aktywną stabilizację przechyłów bocznych z funkcją Active Roll Comfort.

BMW serii 5 2024 - wnętrze
Wnętrze zostało całkowicie przeprojektowane. BMW wdrożyło konfigurację z dwoma ekranami, ale z niespodzianką, ponieważ nowa seria 5 wykorzystuje iDrive 8.5 współdzielony z niedawno wprowadzonym i7 M70. Obiecuje dostarczyć bardziej intuicyjny interfejs użytkownika z funkcją QuickSelect, która składa się z pogrupowanych skrótów na ekranie głównym bez konieczności poruszania się po podmenu. Rozmiar ekranu pozostaje niezmieniony w porównaniu z innymi modelami, ponieważ nadal jest 12,3-calowy wyświetlacz wirtualnych zegarów i 14,9-calowy ekran dotykowy systemu infotainment. Możliwy jest również streaming wideo na wyświetlaczu kontrolnym, a także korzystanie z innowacyjnej formy gier w samochodzie dzięki platformie AirConsole.

Nowa jest również kierownica ze spłaszczoną dolną częścią i panelami obsługi dostarczającymi teraz dotykowego feedbacku oraz dźwignia biegów na konsoli środkowej. Kolejnym ciekawym elementem jest panel interakcji BMW niczym w flagowej serii 7. Efektownie podświetlony panel funkcyjny o krystalicznej strukturze powierzchni rozciąga się na całej szerokości deski rozdzielczej aż po boczki drzwi i zawiera dotykowe panele obsługi. W wyposażeniu standardowym oferowane są nowo zaprojektowane fotele sportowe. Opcjonalne fotele komfortowe oferują wiele możliwości elektrycznej regulacji. Nowe BMW serii 5 Limuzyna to pierwszy model marki oferujący w standardzie w pełni wegańskie wnętrze. Obejmuje ono obicie foteli, deski rozdzielczej i boczków drzwi, a także po raz pierwszy kierownicy.
BMW i5 2024 - silniki
W pełni elektryczne BMW i5 jest wyposażone w zmodernizowany napęd BMW eDrive V generacji i pojawi się na rynku w dwóch wariantach. Najwyższym modelem będzie BMW i5 M60 xDrive, które łączy silnik o mocy 442 kW (601 KM) z typowymi osiągami i cechami stylistycznymi M. Dwie wysoko zintegrowane jednostki napędowe na przedniej i tylnej osi tworzą elektryczny napęd na wszystkie koła. Systemowy moment obrotowy wynosi do 820 Nm, dzięki czemu BMW i5 M60 xDrive przyspiesza z miejsca do 100 km/h w 3,8 s, a jego prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 230 km/h.
Słabszy wariant eDrive40 generuje 340 KM oraz 430 Nm z funkcją Sport Boost lub Launch Control. Przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6 sekund, a prędkość maksymalna wynosi 193 km/h. Baterie umieszczono w podłodze i mają one 81,2 kWh pojemności użytkowej (netto). Samochód posiada zaawansowaną, adaptacyjną rekuperację oraz pompę ciepła. Zasięg wersji M60 xDrive wynosi od 455 do 516 km według WLTP, a odmiany eDrive40 od 477 do 582 km. Nowa funkcja MAX RANGE pozwala zwiększyć zasięg nawet o 25% poprzez ograniczenie mocy i prędkości oraz wyłączenie funkcji komfortowych.

Combined Charging Unit (CCU) w BMW i5 umożliwia ładowanie prądem przemiennym o mocy do 11 kW w standardzie i opcjonalnie do 22 kW. Prądem stałym można ładować z mocą do 205 kW, co pozwala zwiększyć stan naładowania akumulatora w BMW i5 z 10 do 80 procent w ciągu około 30 minut. Nowa usługa Connected Home Charging jest oferowana zarówno dla BMW i5, jak i modeli hybrydowych plug-in. Stwarza ona warunki do ładowania przy optymalnym wykorzystaniu fotowoltaiki i obciążenia (etap 1) oraz przy optymalnych kosztach w oparciu o dynamiczną umowę taryfową na energię elektryczną (etap 2, od 2024 r.). W pełni elektryczne modele nowego BMW serii 5 będą również pierwszymi pojazdami marki przystosowanymi do korzystania z funkcji Plug & Charge. Umożliwia to automatyczne uwierzytelnianie pojazdu na kompatybilnych publicznych stacjach ładowania bez użycia aplikacji lub karty ładowania.
BMW seri 5 2024 - silniki
Z wersji spalinowych początkowo w Europie oferowane będą czterocylindrowe warianty z silnikami o pojemności 2 litrów. Odmiana benzynowa 520i oferuje 208 KM, zaś wysokoprężna 520d (oferowana również z napędem na obie osie xDrive) 197 KM. Gamę modelową uzupełnią wiosną 2024 r. dwa warianty z napędem hybrydowym plug-in najnowszej generacji. Mowa tu o odmianach 530e oraz 550e xDrive. Również w 2024 roku pojawi się kolejny wariant BMW i5 z elektrycznym napędem na wszystkie koła, a także spalinowa seria 5 z nowym 6-cylindrowym dieslem.

BMW serii 5 2024 - wyposażenie
W wyposażeniu standardowym i dodatkowym nowego BMW serii 5 oferowana jest znacznie szersza gama systemów automatyzacji jazdy i parkowania. Najważniejszym elementem oferty jest opcjonalny system asystujący kierowcy Professional, w tym asystent kierowania i prowadzenia po pasie ruchu oraz regulacja odstępu z funkcją Stop & Go. W USA i Kanadzie, a także w Niemczech, obejmuje on teraz nowego asystenta autostradowego, który odciąża kierowcę od kierowania na autostradach z fizycznie oddzielonymi kierunkami ruchu. Przy prędkościach do 130 km/h kierowca może zdjąć ręce z kierownicy i ułożyć je wygodnie, o ile bacznie obserwuje ruch na drodze. System ten jako pierwszy na świecie oferuje też aktywnego asystenta zmiany pasa ruchu z potwierdzeniem wzrokowym. Samochód może bowiem zmienić pas ruchu poprzez spojrzenie kierowcy w lusterko zewnętrzne.
Nowe BMW serii 5 wyposażone także jest standardowo w asystenta parkowania z asystentem cofania. Z kolei opcjonalny asystent parkowania Professional umożliwia zautomatyzowane parkowanie i manewrowanie na odcinku do 200 m sterowane za pomocą smartfona z pojazdu lub poza nim.
BMW serii 5 2024 - ceny
BMW serii 5 trafi na rynek jesienią bieżącego roku, zaś na początku 2024 roku gamę uzupełni odmiana kombi. Również i5 ma być oferowany z nadwoziem Touring. Ceny pojazdu poznamy bliżej rynkowej premiery.
BMW serii 5 w ofercie Nowyosobowy.pl
W ofercie Nowyosobowy.pl znajdziecie kilkadziesiąt egzemplarzy BMW serii 5 w różnych wersjach silnikowych i wyposażeniowych. Dominują Samochody fabrycznie nowe z 2023 roku. Możecie liczyć na atrakcyjne finansowanie, szybki odbiór, minimum formalności oraz na sięgające nawet blisko 25% rabaty względem ceny katalogowej.
Zobacz ofertę BMW serii 5 leasing na Nowyosobowy.pl
BMW serii 5 - krótko o historii modelu
BMW serii 5 I generacji zadebiutowało w 1972 roku jako pierwszy model BMW oznaczony cyfrą 5. Auto oznaczone kodem fabrycznym E12 wyprodukowano łącznie w liczbie blisko 700 000 egzemplarzy. Samochód produkowano z przeznaczeniem na rynek europejski, japoński oraz amerykański. Samochód zaprojektował Paul Bracq. Samochód miał już wszystkie cechy designu, które wyróżniały kolejne generacje: wyrazistą atrapę chłodnicy z podwójnymi reflektorami, wydłużoną sylwetkę i typowy dla BMW napęd tylny. Najmocniejszy silnik miał 218 KM.
Następca pierwszego modelu BMW serii 5 różni się od pierwszej generacji przede wszystkim zaawansowaniem technologicznym. Stylistyka jest bardziej wyrazista, ostrzejsza, a przede wszystkim bardziej aerodynamiczna dzięki podwyższonej części tylnej. Produkowano je od 1981 do 1987 roku i powstało w tym czasie ponad 722 000 egzemplarzy. W wyposażeniu dodatkowym po raz pierwszy dostępne były innowacje techniczne, takie jak ABS, poduszki powietrzne, elektroniczne sterowanie silnikiem, katalizator spalin czy komputer pokładowy. W 1983 roku pod maskę po raz pierwszy trafił diesel (524td o mocy 115 KM), zaś w 1985 r. gamę zwieńczyło topowe M5 z silnikiem 3.5 R6 o mocy 286 KM.
BMW serii 5 (E34) zaprezentowano w styczniu 1988 r., jest znacznie większe i szersze od swojego poprzednika. Znacznie poprawiona aerodynamika o współczynniku Cx wynoszącym 0,30 sprawia, że wszystkie BMW serii 5 z silnikiem benzynowym mogą rozpędzić się do ponad 200 km/h. Dzięki długiemu rozstawowi osi i niemal optymalnemu rozkładowi masy 50:50 samochód imponował właściwościami jezdnymi. Topowe M5 zadebiutowało już w 1988 roku i rozwijało 315 KM. W 1991 roku gamę po raz pierwszy uzupełniła odmiana kombi Touring. W 1992 r. na rynek trafia pierwsze BMW serii 5 z napędem na wszystkie koła – BMW 525iX. Również po raz pierwszy BMW serii 5 wyposażone jest w silniki V8. Łącznie powstało ponad 1,3 miliona egzemplarzy.
IV generacja serii 5 zadebiutowała w 1995 roku. Pomimo większych wymiarów masa karoserii BMW serii 5 (E39) pozostaje taka sama dzięki zwiększonemu zastosowaniu aluminium, na przykład w układzie jezdnym. Ponad 3/4 karoserii ocynkowano ogniowo, dzięki czemu auto dobrze zabezpieczono przed rdzą. Dzięki pierwszej 6-cylindrowej jednostce rzędowej z systemem Common Rail BMW ustanawia na wiele lat światowe standardy w zakresie wydajności i sprawności silników wysokoprężnych. Aktualizacja modeli BMW serii 5 w 2000 roku wprowadza stosowane do dziś światła drogowe w formie pierścieni wokół reflektorów. Topowe M5 z silnikiem 4.9 V8 rozwijało 400 KM. Powstało ponad 1,48 miliona egzemplarzy.
Pod kierownictwem Chrisa Bangle’a powstaje nowa, odważna stylistyka dostępnego od 2003 r. BMW serii 5. Po raz pierwszy sedana oznaczono kodem E60, a kombi Touring osobnym E61. Koncepcja obsługi została zaczerpnięta z limuzyny BMW klasy luksusowej: kierowca obsługuje wiele systemów BMW serii 5 za pomocą systemu iDrive, z opcjonalnym wyświetlaczem Head-Up. Zawieszenie składało się niemal wyłącznie z aluminiowych komponentów. Aluminium wykorzystano też w konstrukcji przedniej części pojazdu. W efekcie samochód jest lżejszy o 75 kg od serii 5 E39. Na liście opcji znalazły się adaptacyjne reflektory, dwustopniowe światła stop, aktywny regulator prędkości ACC oraz stabilizacja przechyłów bocznych Dynamic Drive. Było to też jedyne w historii M5 dostępne także w wersji Touring oraz jedyne z silnikiem V10 (5.0) o mocy 507 KM.
W latach 2009-2017 oferowano wyjątkową serię 5 Gran Turismo (F07) będącą połączeniem SUV-a, limuzyny i klasycznego Gran Turismo. Auto wyróżniało się przestronną kabiną, wydłużoną linią dachu w stylu coupe oraz podwyższonym nadwoziem.
Najbardziej popularna z dotychczasowych generacji BMW serii 5, która sprzedała się w ponad dwóch milionach egzemplarzy, trafiłą na rynek w 2010 roku. Za projekt nadwozia odpowiedzialny był Adrian van Hooydonk, szef designerów BMW, jednak dużą rolę w pracach nad wyglądem F10 odegrał Polak, Jacek Frohlich. Oznaczono ją kodami F10 (sedan) oraz F11 (kombi). Postawiono na nową, bardziej stonowaną stylistykę w stylu flagowej serii 7, do której nawiązywał też projekt kabiny. Samochód można było zamówić z inteligentnym napędem na wszystkie koła BMW xDrive, który rozdziela siłę napędową na koła odpowiednio do sytuacji. Najmocniejszym silnikiem benzynowym był silnik 4.4 V8 z technologią BMW TwinPower Turbo o mocy 575 KM w topowej odmianie M5. W 2016 roku gamę po raz pierwszy wzbogacono o odmianę hybrydową plug-in 530e iPerformance.
W 2017 roku ruszyła produkcja VII generacji serii 5 oznaczonej kodem G30. W stylistyce dominują typowe dla BMW proporcje, tworzone przez duży rozstaw osi, wydłużoną maskę silnika i opływową linię dachu, jednak stanowi ona ewolucję poprzednika. Samochód (w wersji BMW 520d Efficient Dynamics Edition) osiągnął współczynnik czołowego oporu aerodynamicznego równy 0,22, co czyni je najbardziej opływową, seryjnie produkowaną limuzyną. Kabina ponownie przypomina serię 7, tym razem jej kolejne wcielenie, a więc G11. Zresztą z serii 7 pochodzi też nowa modułowa platforma CLAR. W 2020 roku przeprowadzono facelifting. Topowe M5 Compettion korzystało z 4.4-litrowej jednostki V8 biturbo o mocy 625 KM, zaś w limitowanej odmianie CS miało 635 KM.