3255 opinii z Google Rating
logo logo partnera
logo logo partnera
  • Nowe
  • Używane
  • Finansowanie
    Finansowanie
    • Leasing

      Nowe i używane samochody osobowe - popularne, premium oraz chińskie. Dla firm i osób prywatnych. Umowa od 24 miesięcy. Rabaty do 30%.

      Sprawdź oferty
    • Wynajem długoterminowy

      Bez wkładu własnego, obowiązku wykupu i zmartwień - wszystko w cenie raty. Umowa od 12 miesięcy. Auta w abonamencie - płacisz i jeździsz.

      Sprawdź oferty
    • Kredyt

      Elastyczny kredyt dla osób prywatnych i firm – pełna własność, pełna swoboda. Nowe i używane samochody z rabatem do 30%.

      Sprawdź oferty
    Wszystkie oferty
  • Strefa wiedzy
  • Kontakt
  • O nas
Zamów rozmowę
Napisz wiadomość
  • Główna
  • Zamknij
    Szukaj
  • Zamknij
    Kontakt
  • Oferty
  • Zamknij
    Menu
Jakiego samochodu szukasz?

Wyszukiwarka

Brak wyników.
Popularne
teraz:

    Sugestie

      Brak wyników.

      Ostatnio wyszukiwane

        Tutaj pojawią się wyszukiwane przez Ciebie frazy.

        Polecane

          Przepraszamy!

          Mamy mały problem z wyszukiwaniem, spróbuj ponownie za chwilę.
          Nie martw się! Nadal możesz przeglądać wszystkie nasze oferty.

          Przejdź do ofert

          Kategorie

            Mogą Cię zainteresować

              • Nowyosobowy.pl
              • Strefa wiedzy
              • Jak zmieniły się ceny nowych samochodów w 2025 roku? Prognoza na rok 2026

              Jak zmieniły się ceny nowych samochodów w 2025 roku? Prognoza na rok 2026

              15.12.2025 Klaudia Figiel

              Po latach niesprzyjających, nakładających się na siebie czynników, w tym pandemii, przerwanych łańcuchach dostaw i szalejącej inflacji, kierowcy i analitycy wciąż zadają sobie to samo pytanie – czy ceny w końcu spadną? Aby zrozumieć, z jakiego momentu startujemy z rokiem 2026, musimy z pokorą zerknąć na 2025 rok, który był zderzeniem rosnących kosztów regulacyjnych z barierą popytu.

              Ceny samochodów 2026 prognoza

              Rok 2025 – krajobraz po burzy i “droga stabilizacja”
              Punkt zwrotny w 2026 roku – dlaczego auta potanieją?
              Chiński smok i globalna odpowiedź
              Co z silnikami spalinowymi? Trudna przyszłość klasyki
              Podsumowanie – nowy model sprzedaży

              Rok 2025 – krajobraz po burzy i “droga stabilizacja”

              Jeszcze przed rozpoczęciem 2025 roku prognozy w kwestii cen samochodów były alarmujące. Część ekspertów wieszczyła wzrosty cen rzędu 15%, argumentując to kumulacją niekorzystnych czynników. Co należy jednak przyznać – rzeczywiście, fundamenty do podwyżek cen były naprawdę solidne. Branża motoryzacyjna musiała zmierzyć się z nowymi regulacjami środowiskowymi oraz zaostrzonymi normami bezpieczeństwa GSR (General Safety Regulation). Wymusiły one na producentach umieszczenie w swoich pojazdach zaawansowanych systemów bezpieczeństwa, w tym czarne skrzynki, systemy monitorowania zmęczenia kierowcy czy automatycznego hamowania – nawet w najtańszych modelach miejskich.

              Do tego niesprzyjającego krajobrazu dołączyły rosnące koszty surowców niezbędnych do produkcji baterii oraz presja inflacyjna. Rzeczywistość rynkowa zweryfikowała jednak ten pesymistyczny scenariusz, zamiast gwałtownego skoku cen, rok 2025 przyniósł Polsce zjawisko, które możemy nazwać “drogą stabilizacją”. Według analiz IBRM Samar, jeszcze w czerwcu 2025 roku średnia cena sprzedaży nowych aut osobowych wynosiła 185 629 zł – o 1,6% więcej niż w 2024 roku, a średnia po I półroczu osiągnęła 187 287 zł, a zatem o 3,1% więcej niż w 2024 roku. W kolejnych miesiącach trend ten odwrócił się, notując w sierpniu 2025 roku średnią cenę 182 738 zł (+0,7% w skali roku), po czym w październiku doszło do absolutnej stabilizacji kosztów, kiedy to średnia cena sprzedaży nowych samochodów sięgnęła 185 496 zł (+1,9% w skali roku), a średnia po 10 miesiącach spadła do 185 929 zł, o 2,3% więcej niż w analogicznym okresie w 2024 roku. Spadki średniej ważonej ceny sprzedaży od kwietnia 2025 roku, pomimo równoczesnego wzrostu liczby rejestracji spowodowane były częściowo rosnącą ofertą marek chińskich aut osobowych. Okazało się, że rynek dotarł do granicy portfeli kierowców. Dealerzy musieli wrócić do narzędzi zapomnianych w latach pandemii oraz post-pandemicznych – rabatów, promocyjnego finansowania i bardzo atrakcyjnych wyprzedaży rocznika. Warto zauważyć, że statystyczny wzrost cen w 2025 roku był w dużej mierze napędzany zmianą struktury sprzedaży, a nie podwyżkami w cennikach. Klienci coraz rzadziej wybierali proste auta z segmentu B czy C, a coraz częściej sięgali po droższe SUV-y, hybrydy oraz pojazdy marek premium. W I kwartale 2025 roku średnia cena samochodu rejestrowanego wynosiła 186 896 zł, a zatem o 1,3% więcej niż w analogicznym okresie w 2024 roku.

              Punkt zwrotny w 2026 roku – dlaczego auta potanieją?

              Prognozy na nadchodzący rok są znacznie bardziej optymistyczne dla kierowców. Wiele wskazuje na to, że nadchodzący rok będzie momentem przełomowym, w którym pierwszy raz od dawna to podaż przewyższy popyt, wymuszając na producentach realną walkę cenową. Analitycy JATO Dynamics czy Fitch Rating sugerują, że kończy się cykl gigantycznych inwestycji w technologie elektryczne, co pozwala obniżyć koszty jednostkowe produkcji. Najważniejszym czynnikiem, który wpłynie na ceny samochodów w 2026 roku będzie jednak “elektryczna wojna cenowa”. Rynek aut BEV ma szansę wejść w nadchodzący rok z nową energią. Producenci osiągnęli już pełne moce przerobowe w nowych fabrykach, a technologia baterii, szczególnie wydajniejszych ogniw LFP (litowo-żelazowo-fosforanowych) stała się tańsza. Przesycenie rynku i konieczność realizacji celów emisyjnych sprawią, że koncerny nie będą mogły pozwolić sobie na przestoje w produkcji – a najskuteczniejszą metodą pozbycia się nadmiaru aut pozostanie obniżka ceny.

              Chiński smok i globalna odpowiedź

              Nie sposób mówić o cenach aut w 2026 roku bez uwzględnienia czynnika geopolitycznego, jakim jest ekspansja producentów z Chin. Marki takie jak BYD, MG, Omoda czy debiutujące w Polsce w nadchodzącym roku Nio przestały być egzotyczną ciekawostką, a stały się realnym zagrożeniem dla starego porządku w Europie. Oferując w Polsce samochody tańsze średnio o 20-30% (ok. 50 tys. zł) od zachodnich odpowiedników, chińscy producenci zmuszają europejskich gigantów do reakcji. Co ważne, Chiny, które posiadają własne łańcuchy dostaw oraz zaawansowaną produkcję baterii, mają w 2026 roku ogromną przewagę kosztową, a to przełoży się na otwarcie kolejnych centrów dystrybucyjnych na Starym Kontynencie. Europa nie zamierza jednak oddać pola bez walki.

              Odpowiedzią na tanie chińskie elektryki mają być nowe, budżetowe modele rodzimych koncernów. Zapowiedzi, takie jak nowa generacja Renault Twingo EV (który ma kosztować w 2026 roku poniżej 20 tys. euro), Volkswagen ID.2 (poniżej 25 tys. euro) czy kolejne wcielenia Dacii Spring i Citroena e-C3 zwiastują powrót do segmentu aut dostępnych dla przeciętnie zarabiającego kierowcy. Ceny startowe w okolicach 20-25 tysięcy euro jeszcze w 2024 roku wydawały się nieosiągalne dla elektryka – w 2026 roku może to być nasza nowa rzeczywistość. Szacuje się, że w segmencie aut BEV spadki cen w nadchodzącym roku mogą sięgnąć nawet 20%. Ale nie tylko Europa będzie mierzyć się z chińską ekspansją – producenci z Japonii, Korei Południowej czy USA również będą walczyć o klientów najważniejszą bronią, czyli ceną. W 2026 roku Tesla planuje wprowadzić Model 2, który będzie kompaktowym elektrykiem z ceną startową około 25 tysięcy euro.

              Co z silnikami spalinowymi? Trudna przyszłość klasyki

              Sytuacja wygląda nieco inaczej w przypadku tradycyjnych samochodów z silnikami benzynowymi i diesla. Tutaj pole do obniżek jest znacznie mniejsze, głównie ze względu na ciążące nad producentami widmo normy Euro 7 od listopada 2026 roku dla nowych wprowadzanych modeli oraz od 2027 roku dla wszystkich nowych aut kategorii M1 i N1. Konieczność montażu coraz bardziej skomplikowanych układów oczyszczania spalin podnosi całkowity koszt produkcji, co sprawia, że tanie auta spalinowe powoli znikają z rynku. Niemniej jednak, nawet w tym segmencie możemy spodziewać się małych okazji. Silna konkurencja ze strony taniejących elektryków oraz hybryd może zmusić dealerów aut spalinowych do agresywniejszej polityki rabatowej. Szczególnie atrakcyjne mogą stać się modele wycofywane z produkcji, jak np. Ford Focus, którego produkcja w Europie zakończyła się 14 listopada 2025 roku. Choć cenniki katalogowe aut spalinowych mogą wzrosnąć o prognozowane 2-6%, ceny transakcyjne dzięki promocjom prawdopodobnie utrzymają się na poziomie z 2025 roku lub nieznacznie spadną.

              Podsumowanie – nowy model sprzedaży

              Rok 2026 przyniesie także zmiany w samym sposobie kupowania auta. Coraz szersze wprowadzanie modelu agencyjnego, w którym klient kupuje auto bezpośrednio od producenta (zazwyczaj online), a dealer pełni jedynie rolę punktu wydania i serwisu, ma na celu ujednolicenie cen i ograniczenie marż pośredników. Dla kierowców może to oznaczać większą przejrzystość i koniec żmudnych negocjacji w salonach, choć z drugiej strony ograniczy to możliwość indywidualnej obniżki cen u konkretnego sprzedawcy. Nadchodzący rok zapowiada się jako czas ulgi dla europejskich kierowców. Po latach drożyzny i niedoborów, rynek wraca do równowagi, a w niektórych segmentach przechyla się na korzyść kupującego. Choć luksusowe SUV-y i auta sportowe prawdopodobnie utrzymają swoje wysokie ceny, to w segmencie aut miejskich i kompaktowych – szczególnie tych elektrycznych – czeka nas realna konkurencja cenowa. Dla osób planujących zakup auta, strategia przeczekania 2025 roku i obserwacji rynku w pierwszej połowie 2026 roku jest obecnie najbardziej racjonalną decyzją finansową.

              Klaudia Figiel
              Strona autora
              Zobacz podobne artykuły
              Kia Seltos

              Kia Seltos wjeżdża do Europy. Koniec XCe...

              Decyzja zapadła: Kia wycofuje z Europy popularny model XCeed. Jego miejsce zajmie globalny hit – druga generacja modelu Seltos. Choć formalnie jest...

              Klaudia Figiel 12.12.2025 4 min
              Mercedes GLB

              Mercedes GLB 2026 zdefiniowany na nowo....

              Druga generacja modelu Mercedes GLB właśnie ujrzała światło dzienne i już na samym starcie wywołuje skrajne emocje. Niemiecki producent nie zdecydo...

              Klaudia Figiel 10.12.2025 6 min
              Toyota Gr gt, GR GT3, lexus

              [PREMIERA]Toyota zaprezentowała nowe GR...

              TOYOTA GAZOO Racing (TGR) ogłosiła globalną premierę prototypów dwóch flagowych modeli, które mają na nowo zdefiniować pojęcie japońskiego supersam...

              Katarzyna Bugla 05.12.2025 5 min
              Nowy T-roc 2026

              [PREMIERA] Volkswagen T-Roc. Ewolucja be...

              Volkswagen ma w swoim portfolio kilka samochodów-instytucji. Był Garbus, potem Golf. A teraz, w erze SUV-ów, tym autem jest bez wątpienia T-Roc. To...

              Kamil Rogala 04.12.2025 6 min
              Omoda 4

              Omoda 4 – nowa propozycja koncernu Chery...

              Omoda 4, wcześniej zapowiadana jako Omoda 3, została oficjalnie zaprezentowana podczas wydarzenia 2025 CHERY International User Summit w Wuhu (Chin...

              Klaudia Figiel 28.11.2025 3 min
              Mercedes GLC

              Porównanie: Mercedes GLC vs Audi Q5 2025

              Nie tylko przodują w swoim segmencie, ale należą również do najczęściej wybieranych modeli premium na całym rynku. Audi Q5 i Mercedes GLC wyraźnie...

              Paweł Bartocha 26.11.2025 9 min
              Dodaj samochód
              do porównania
              Dodaj jeszcze jedno auto, aby porównać oferty
              PORÓWNAJ

              Polecane przez Nowyosobowy.pl

              • Audi
              • BMW
              • Mercedes
              • Skoda
              • Dacia
              • Ford
              • Hyundai
              • Kia
              • Opel
              • Renault
              • Peugeot
              • Suzuki
              • Toyota
              • BYD
              • Baic
              • Jaecoo
              • Omoda
              • MG
              • Dacia Sandero
              • Dacia Jogger
              • Ford Kuga
              • Ford Puma
              • Hyundai Tucson
              • Kia Sportage
              • Opel Astra
              • Opel Corsa
              • Peugeot 3008
              • Renault Austral
              • Skoda Octavia
              • Skoda Superb
              • Suzuki Swift
              • Toyota Corolla
              • Toyota C-HR
              • Toyota Yaris
              • Abarth
              • Alfa Romeo
              • Aston Martin
              • Audi
              • Baic
              • Bestune
              • BMW
              • BYD
              • Chery
              • Citroen
              • Cupra
              • Dacia
              • DFSK
              • Dodge
              • DS
              • Fiat
              • Ford
              • Forthing
              • Gac
              • Geely
              • Genesis
              • Honda
              • Hongqi
              • Hyundai
              • Isuzu
              • Jac
              • Jaecoo
              • Jaguar
              • Jeep
              • Kia
              • Land Rover
              • Leapmotor
              • Lexus
              • Maserati
              • Mazda
              • Mercedes
              • MG
              • Mini
              • Mitsubishi
              • Nissan
              • Omoda
              • Opel
              • Peugeot
              • Porsche
              • Renault
              • Seat
              • Skoda
              • SsangYong
              • Subaru
              • Suzuki
              • Tesla
              • Toyota
              • Volkswagen
              • Volvo

              Dane firmowe

              • Kontakt
              • Kariera
              • Strefa wiedzy
              • Biuro prasowe
              • CSR
              • O nas
              • Magazyn Superauto.pl
              • Magazyn Superauto.pl - Facebook
              • Superauto.pl - Facebook
              • Kalkulator leasingowy
              • Kalkulator kredytowy
              • Nowydostawczy.pl
              • Superauto.pl
              • Chinskiesamochody.pl
              • Polityka prywatności
              • Polityka fotografii
              • Zaufani partnerzy
              • Regulamin
              Obserwuj nas na:
              2025 - Superauto.pl Sp. z o.o.,
              ul. Stalowa 16, 41-506 Chorzów
              Jesteśmy częścią
              Wirtualna Polska Holding S.A.