Xiaomi YU7 zaprezentowane. SUV przypominający Ferrari
Chińczycy zaprezentowali swój kolejny model i jednocześnie pierwszego SUV-a w ofercie. Xiaomi YU7 stanowi rywala Tesli Model X, a samo wygląda niczym Ferrari Purosangue.

Z artykułu dowiesz się o:
Po roku od premiery sedana SU7 Xiaomi postanowiło zawalczyć w segmencie SUV-ów klasy wyższej, prezentując model YU7. Samochód oczywiście jest elektrykiem i jednocześnie drugim produkcyjnym modelem chińskiego giganta technologicznego. Choć z zewnątrz wygląda niczym krzyżówka Ferrari Purosangue, Xiaomi SU7 i Astona Martina DBX, tak naprawdę jest rywalem takich modeli jak Tesla Model X, BMW iX czy Audi Q8 e-tron.
Dowiedz się więcej o Xiaomi SU7: Xiaomi SU7 przewodnik po modelu na Nowyosobowy.pl
Xiaomi YU7 2025 - dane techniczne
Samochód mierzy 4,99 m długości, 1,99 m szerokości oraz 1,6 m wysokości, a jego rozstaw osi liczy 3 metry. Wymiary, oczywiście poza wysokością, są zatem mocno zbliżone do sedana SU7, z którym zresztą dzieli platformę.

Xiaomi YU7 2025 - stylistyka
Xiaomi YU7 stawia na obłe, opływowe kształty i dynamiczny styl. Przedni pas z dwusegmentowymi reflektorami LED nawiązuje do sedana SU7, natomiast masywna sylwetka przywodzi na myśl Ferrari Purosangue. Z tyłu zaś znajdziemy światła LED rozciągające się na całą szerokość oraz spojler typu "kaczy ogon", co z kolei przypomina Astona Martina DBX. Podobnie jak w SU7, także na dachu Xiaomi YU7 znajdziemy LiDAR, co zwiastuje zastosowanie zaawansowanych funkcji z zakresu autonomicznej jazdy. Warto dodać, że udział w projektowaniu Xiaomi YU7 miał Chris Bangle, którego znamy ze śmiałych projektów BMW z lat 2000.

Xiaomi YU7 2025 - wnętrze
Producent nie zdradził jeszcze kabiny swojego SUV-a, jednak spodziewamy się podobnego projektu co w SU7, a zatem centralnego wyświetlacza o przekątnej ponad 16 cali obsługującego system HyperOS i osobnymi wyświetlaczami dla pasażerów drugiego rzędu. Dostaniemy zapewne też 56-calowy wyświetlacz HUD oraz ruchomą 7,1-calową deskę rozdzielczą.
Xiaomi YU7 2025 - silniki
Xiaomi YU7 otrzyma akumulatory firmy CATL. Bazowa wersja może otrzymać architekturę 400V, zaś mocniejsza 800V. Według danych Chińskiego Ministerstwa Przemysłu i Technologii Informacyjnych (MIIT) napędzany będzie dwoma silnikami elektrycznymi. Przedni silnik rozwinie 299 KM, natomiast tylny 392 KM, co łącznie da aż 691 KM, a więc nieco więcej niż w SU7 Max. Nie podano natomiast pojemnośći baterii ani też zasięgu. Dla porównania SU7 występuje z bateriami o pojemnościach 73,6 kWh, 94,3 kWh i 101 kWh – według chińskiej normy CLTC przekłada się to na zasięg nawet do 800 km.
Xiaomi YU7 2025 - cena
Xiaomi YU7 trafi do sprzedaży w Chinach latem 2025 roku. Samochód ma tam kosztować od 32 600 euro, czyli o 4400 euro więcej od sedana SU7. Warto dodać, że Xiaomi SU7 jest na rynku dopiero od wiosny, a już znalazło ponad 100 000 nabywców. Producent z czasem planuje wprowadzić swoje modele także na inne rynki, w tym do Europy.