Nowy Peugeot 5008 zaprezentowany. Wyznacza standardy w segmencie
Po udanym debiucie nowego Peugeota 3008 Francuzi przedstawili jego większego brata w postaci flagowego SUV-a 5008. Najnowszy Peugeot 5008 wyznacza nowe standardy w segmencie pod względem zasięgu, technologii i stylistyki.
Z artykułu dowiesz się o:
Peugeot 5008 2024 - stylistyka
Od premiery II generacji Peugeota 5008 minęło już prawie 8 lat, a zatem najwyższy czas na następcę. Tak naprawdę dotychczasowe wcielenie 5008 było niczym innym jak większą wersja kompaktowego 3008. Także w przypadku najnowszej III generacji francuskiego SUV-a producent trzyma się tej koncepcji. Zwiastunem stylistyki i technologii zastosowanych w nowym 5008 była III generacja Peugeota 3008, która ujrzała światło dzienne latem 2023 roku. Nic zatem dziwnego, że także zaprezentowane właśnie 5008 czerpie pełnymi garściami z mniejszego modelu. Przedni pas z agresywnymi reflektorami LED i gradientową osłoną chłodnicy jest praktycznie identyczny jak w 3008. Różnicą jest sylwetka, która jest bardziej pudełkowata niż w mniejszym bracie, by zapewnić jak największą przestrzeń w kabinie i miejsce dla trzeciego rzędu siedzeń. Uwagę zwraca szeroka listwa ciągnąca się wzdłuż krawędzi dachu aż do słupka D, którą kojarzyć możemy z poprzednika. Tylne lampy również nawiązują do tych z 3008.

Dowiedz się więcej o Peugeocie 3008: Peugeot e-3008 premiera na Nowyosobowy.pl
Peugeot 5008 2024 - wymiary i bagażnik
Peugeot 5008 bazuje na nowej platformie STLA Medium, mierzy 4791 mm długości, 1895 mm szerokości oraz 1694 mm wysokości, a jego rozstaw osi liczy 2901 mm. Oznacza to zatem, że nowy 5008 urósł aż o 15 cm względem poprzednika. W standardzie będzie on oferowany w wersji 7-osobowej. Bagażnik pomieści od 259, przez 748 aż do 1815 litrów przy złożonych obu rzędach siedzeń. Oparcia drugiego rzędu możemy składać w proporcjach 40:20:40, a po ich złożeniu uzyskujemy płaską powierzchnię o długości do 2 metrów.

Nowoczesna kabina żywcem przejęta z 3008
Kabina również pochodzi żywcem z 3008. Mamy zatem nowoczesny kokpit z panoramicznym, aż 21-calowym wyświetlaczem na desce rozdzielczej łączącym cyfrowe zegary oraz system infotainment wraz z klimatyzacją. Wspomniany wyświetlacz zakrzywiono lekko w stronę kierowcy. W centralnej części deski rozdzielczej znajdują się i-Toggles, w pełni konfigurowalne przyciski dotykowe, które można zaprogramować tak, aby zapewniały szybki dostęp do 10 ulubionych funkcji użytkownika. Ciekawie prezentuje się też mała, obustronnie spłaszczona kierownicą, którą znajdziemy też w 3008.

Peugeot 5008 2024 - wyposażenie
W najnowszym Peugeocie e-5008 znajdziemy również sztuczną inteligencję w postaci ChataGPT, zaawansowanego asystenta głosowego "OK, Peugeot" oraz zdalne aktualizacje oprogramowania. W wersji Allure dostaniemy bezprzewodowego Apple CarPlay'a i AndroidAuto, zaś topowa odmiana GT dorzuci do tego także nawigację TomTom z dostępem do Internetu, wyposażoną w funkcję planowania trasy "trip planner". Nowy 5008 może być wyposażony także w opcjonalny system PEUGEOT VisioPark 360°, który dzięki 4 kamerom umieszczonym blisko przednich i tylnych kół oraz 12 czujnikom rozmieszczonym na obwodzie samochodu zapewnia widok dookoła pojazdu. Do innych zaawansowanych systemów dostępnych w Peugeocie 5008 należą m.in. adaptacyjny tempomat z funkcją Stop&Go, funkcja półautomatycznej zmiany pasa ruchu czy predykcyjny system rozpoznawania ograniczeń prędkości (potrafi sugerować zmiany ustawień aktywnego tempomatu lub też zalecać zmniejszenie prędkości w przypadku pogorszenia się warunków na drodze, np. podczas opadów deszczu).
Nowy Peugeot 5008 jest wyposażony w system AQS (Air Quality System), który na bieżąco monitoruje jakość powietrza dostającego się do kabiny i w razie potrzeby automatycznie aktywuje recyrkulację powietrza. W wersji GT mamy ponadto system oczyszczania powietrza Clean Cabin. W wersji Allure mamy tapicerkę ze skóry ekologicznej i tkaniny, a w GT ze skóry ekologicznej i Alcantary. Na liście opcji znajdziemy fotele z certyfikatem AGR, a wersji GT fotele z wentylacją i masażem oraz podgrzewane zewnętrzne siedziska drugiego rzędu. Możemy też liczyć na trójstrefową klimatyzację automatyczną.

Peugeot 5008 2024 - silniki
Gamę silnikową otwiera trzycylindrowa jednostka 1.2 o mocy 136 KM i maksymalnym momencie obrotowym 230 Nm. Posiada ona układ mild hybrid z instalacją 48V i niewielki silnik elektryczny o mocy 15,6 kW. Napęd trafia na przednią oś za pośrednictwem 6-biegowej zelektrtyfikowanej, dwusprzęgłowej przekładni e-DCS6. W 2025 roku ofertę uzupełni odmiana PHEV o mocy 195 KM. Skorzysta ona ze 150-konnej jednostki spalinowej oraz 125-konnej elektrycznej, a za przeniesienie napędu odpowiadać będzie 7-stopniowa przekładnia e-DCS7. Wariant ten zaoferuje 79 km zasięgu na prądzie.
Peugeot e-5008 oferowany będzie w aż 3 wariantach mocy i dwóch wersjach pojemności baterii. Samochód oparto na architekturze 400V. Bazowy wariant z napędem na przód rozwija 214 KM i 345 Nm, oferuje 500 km zasięgu i ma baterie o pojemności 73 kWh. Odmiana Long Range z napędem na przód rozwija 231 KM i 345 Nm, a dzięki bateriom o pojemności 98 kWh oferuje już 660 km zasięgu. Topowa odmiana ma już napęd AWD, dwa silniki elektryczne (drugi ma 109 KM) i generuje łącznie 320 KM i przejedzie na jednym ładowaniu 500 km. Akumulatory można ładować mocą do 160 kW. Producent zapewnia, że zwiększenie zasięgu o 100 km zajmie tylko 10 minut, a po 30 minutach ładowania zwiększymy stan baterii z 20 do 80%. W standardzie oferowana jest pokładowa ładowarka o mocy 11 kW, zaś w opcji dostaniemy mocniejszą 22 kW. W standardziej e-5008 oferuje pompę ciepła. Akumulator jest objęty ośmioletnią gwarancją (lub do przebiegu 160 000 km) na 70% fabrycznej pojemności.
Peugeot 5008 2024 - specyfikacja
Peugeot 5008 trafi do sprzedaży w Polsce we wrześniu 2024 roku. Ceny modelu poznamy zapewne w okolicach wakacji. Samochód dostępny będzie w dwóch wersjach: Allure i GT. Główne elementy wyposażenia standardowego wersji Allure obejmują bezkluczykowy system otwierania i uruchamiania, kamera cofania HD, tylne czujniki parkowania, reflektory i światła LED, 19-calowe aluminiowe obręcze kół, Peugeot i-Cockpit z dwoma 10-calowymi ekranami cyfrowymi oraz system informacyjny PEUGEOT i-Connect z dostępem do Internetu. Z kolei w standardzie wersji GT dostaniemy m.in.: 20-calowe aluminiowe obręcze kół, reflektory Pixel LED, przednie czujniki parkowania, elektrycznie otwieraną klapę bagażnika, podgrzewane przednie fotele i kierownicę, indukcyjną ładowarka do smartfonów, personalizowane oświetlenie ambientowe, Peugeot Panoramic i-Cockpit z zakrzywionym 21-calowym ekranem, konfigurowalne przełączniki i-Toggles oraz system informacyjny Peugeot i-Connect Advanced z dostępem do Internetu. Do rywali 5008 należą m.in. Skoda Kodiaq, Renault Espace czy Nissan X-Trail.
Peugeot 5008 w ofercie Nowyosobowy.pl
W ofercie Nowyosobowy.pl znajdziecie kilka egzemplarzy Peugeota 5008 w różnych wersjach silnikowych i wyposażeniowych. Dominują samochody nowe z 2023 i 2024 roku. Możecie liczyć na atrakcyjne finansowanie, minimum formalności, szybki odbiór oraz na sięgające kilkunastu procent rabaty.
Zobacz ofertę Peugeot 5008 leasing na Nowyosobowy.pl
Peugeot 5008 - krótko o historii modelu
Pierwsza generacja 5008 powstała jako kompaktowy minivan będący blisko spokrewnionym wizualnie z kompaktowym crossoverem 3008. Samochód został zaprezentowany we wrześniu 2009 roku na Salonie we Frankfurcie. W ofercie dostępny był wariant pięcio- oraz siedmioosobowy. Konstrukcyjnie oprócz powiązań z 3008 kompaktowy minivan powiązany jest także z Citroënem Grand C4 Picasso. W 2013 roku samochód przeszedł facelifting upodabniający wygląd auta do reszty gamy - pojawił się nowy grill, logo umieszczone na masce oraz inny kształt reflektorów. 5008 pierwszej generacji był pierwszym i zarazem ostatnim kompaktowym minivanem w historii francuskiej marki. Pod maskę trafiły jednostki benzynowe 1.6 o mocach 120 i 156 KM oraz diesle 1.6 i 2.0 HDI o mocach od 110 do 163 KM.
Drugie wcielenie Peugeota 5008 zadebiutowało na Salonie w Paryżu jesienią 2016 roku. W przeciwieństwie do poprzednika samochód nie jest już minivanem, lecz SUV-em klasy średniej. Wizualnie samochód nawiązuje mocno do II generacji kompaktowego SUV-a 3008, zarówno pod względem designu nadwozia jak i projektu kabiny. Oba modele bazują zresztą na tej samej platformie EMP2. W 2020 roku przeprowadzono modernizację upodabniającą 5008 do najnowszych modeli, w tym 508, m.in. poprzez przemodelowanie pasa przedniego i wyposażenie go w charakterystyczne "kły" LED-ów do jazdy dziennej. W gamie znalazły się turbodoładowane jednostki benzynowe i wysokoprężne o pojemnościach od 1.2 do 2 litrów i mocach od 120 do 180 KM.