Nowy Peugeot e-3008 zaprezentowany. Przełomowy elektryk koncernu
Peugeot 3008 doczekał się trzeciej generacji. Zaprezentowano odmianę elektryczną, która ma być przełomowym modelem w całym koncernie Stellantis. Najnowszy Peugeot e-3008 imponuje zasięgiem wynoszącym nawet 700 km oraz designem i wyposażeniem.

Z artykułu dowiesz się o:
Aktualne wydanie Peugeota 3008 znamy już od 7 lat i w tym czasie znalazł on ponad 1 320 000 nabywców na całym świecie. Do 2025 roku Peugeot planuje zaoferować najszerszą gamę samochodów elektrycznych spośród wszystkich marek dostępnych w Europie, zaś do 2030 roku wszystkie nowe Peugeoty oferowane na Starym Kontynencie będą zasilane prądem. Rozbudowa gamy pojazdów elektrycznych trwa już od kilku ładnych lat, jednak brakowało prawdziwej kropki nad i, prawdziwego kamienia milowego. Wreszcie się doczekaliśmy, gdyż właśnie III wcielenie Peugeota 3008 otwiera nowy rozdzial nie tylko w kwestii designu, ale także zastosowanej technologii. Na pierwszy ogień poszła jego elektryczna odmiana e-3008.
Peugeot e-3008 2024 dane techniczne
Najnowszy Peugeot e-3008 jest pierwszym modelem marki opartym na platformie STLA Medium koncernu Stellantis. Platforma STLA Medium "BEV-by-design". dysponuje sporym zapasem energii zmagazynowanej między kołami, sięgającym nawet 98 kWh przy zachowaniu krótkiego rozstawu osi. Peugeot e-3008 mierzy 4,54 m długości, 1,89 m szerokości oraz 1,64 m wysokości, natomiast rozstaw osi liczy 2,73 m. Bagażnik pomieści 470 l w przypadku odmiany z napędem na obie osie lub 520 l w wariancie przednionapędowym. Pojemność schowków w kabinie wynosi łącznie 34 litry (aż 17 różnych schowków).

Peugeot e-3008 korzysta z aż trzech opcji układu napędowego. Wysokonapięciowy akumulator litowo-jonowy 400 V o składzie chemicznym NMC (nikiel, mangan i kobalt) umieszczono pod podłogą. Pozostałe odbiorniki prądu (światła, system informacyjno-rozrywkowy itp.) są zasilane z akumulatora 12 V, który z kolei jest zasilany z akumulatora wysokonapięciowego za pośrednictwem przetwornika. Samochód wyposażono też w pompę ciepła.
Peugeot e-3008 2024 - silniki
Bazowy wariant korzysta z baterii o pojemności 73 kWh netto i ma umieszczony z przodu silnik elektryczny o mocy 213 KM i maksymalnym momencie obrotowym 343 Nm. Szacowany zasięg wyniesie aż 525 km. Odmiana Dual Motor (z dodatkowym silnikiem elektrycznym o mocy 113 KM) z napędem na obie osie rozwija 320 KM, ma ten sam zestaw baterii i zasięg 525 km na jednym ładowaniu. Silnik przedni rozwija 343 Nm, a tylny 166 Nm. Wreszcie mamy odmianę o zwiększonym zasięgu wynoszącym aż 700 km według cyklu WLTP. Wszystko za sprawą baterii o pojemności 98 kWh netto i zamontowanym z przodu silnikiem o mocy 231 KM i maksymalnym momencie obrotowym 343 Nm. Wariant AWD oferuje też tryb 4WD działający do prędkości 135 km/h. Akumulator trakcyjny jest objęty 8-letnią gwarancją lub do przebiegu 160 tys. km na 70% fabrycznej pojemności. Peugeota e-3008 wyposażono w 4 tryby jazdy: Normal, Eco, Sport oraz 4WD. W przyszłości do gamy dołączą odmiany hybrydowe, w tym wariant 1.2 PureTech mhev o mocy 136 KM i odmiana PHEV.
Peugeot e-3008 2024 - technologie
W standardzie dostaniemy ładowarkę prądu jednofazowego o mocy 11 kW, natomiast w opcji dostaniemy ładowarkę prądu trójfazowego o mocy 22 kW. Samochód można też ładować prądem stałym o mocy do 160 kW, dzięki czemu naładowanie baterii od 20 do 80% zajmie do 30 minut. Samochód oferuje również funkcję V2L (Vehicle to Load). Pozwala to na ładowanie urządzeń zewnętrznych z akumulatora pojazdu mocą do 3 kW i natężeniu 16 A. Ciekawostką jest też funkcja V1G, czyli Smart Charging. Dobiera czas rozpoczęcia i ładowania akumulatora pojazdu pod kątem najkorzystniejszych cenowo przedziałów czasowych.
Peugeot e-3008 oferuje także 3 poziomy hamowania rekuperacyjnego, które można wybrać za pomocą manetek zamontowanych na kierownicy: niski, zapewniający efekt podobny do działania pojazdu z silnikiem spalinowym, umiarkowany i zwiększony. Peugeot twierdzi, że dwa ostatnie tryby automatycznie włączają tylne światła stopu, a kierowca może użyć lewej manetki, aby zwiększyć poziom rekuperacji, podczas gdy prawa manetka służy do zmniejszania hamowania rekuperacyjnego.
Peugeot e-3008 - stylistyka
Nowy francuski SUV charakteryzuje się wyrazistą stylistyką w stylu fastbacka, stanowiącą niejako rozwinięcie koncepcji znanej z crossovera 408. Aerodynamiczne kształty nowego e-3008 sprawiają, że ma on niski współczynnik oporu powietrza Cx wynoszący raptem 0,28. Peugeot zdecydował się na nowy kształt przedniej części nadwozia. Oczywiście nie zabrakło słynnej sygnatury świetlnej z trzema lwimi pazurami zarówno z przodu jak z tyłu, a także większe logo na atrapie chłodnicy. Kompaktowe reflektory umieszczone są w smukłej, eleganckiej listwie, która znajduje się nad elegancką gradientową osłoną chłodnicy i obejmuje cały przód pojazdu. Jest to charakterystyczny element stylistyczny, który nadaje nowemu e-3008 wyrazistości. Topowy wariant GT w standardzie reflektory Pixel LED. Charakterystyczna sylwetka z delikatnie opadającym dachem z "pływającym" spojlerem, licznymi przetłoczeniami, zwężającą się ku tyłowi linią szyb i finezyjnym tyłem.

Peugeot e-3008 2024 - wnętrze
Równie mocno imponuje odważny design kabiny nowego e-3008. Dominującym elementem jest zakrzywiony 21-calowy wyświetlacz panoramiczny systemu i-Cockpit, który jest standardowym wyposażeniem za wyjątkiem bazowej odmiany Allure, która to oferuje dwa 10-calowe ekrany. Pod centralnym ekranem znajdziemy dobrze znane z 308 i 408 konfigurowalne dotykowe przyciski i-Toogles na osobnym wyświetlaczu, jednak jest on większy niż w przypadku 408 i oferuje do 10 funkcji (w 408 i 308 sześć). Peugeot podkreśla wysoką jakość wykończenia kabiny, w której to znajdziemy tapicerowane wykończenia, wstawki z aluminium i oświetlenie ambiente w 8 kolorach. Oświetlenie ambiente kokpitu sprawia, że sprawia on wrażenie lewitującego. Uwagę zwraca też nowa kompaktowa kierownica z dotykowymi przyciskami sterującymi poszczególnymi funkcjami.

Peugeot e-3008 2024 - wyposażenie
W standardzie każdej wersji dostaniemy podgrzewane fotele AGR, zaś na liście opcji fotele mogą też mieć funkcję masażu, wentylacji oraz aktywne podparcia boczne. W standardzie dostaniemy też podgrzewaną kierownicę oraz dwustrefową automatyczną klimatyzację z systemem AQS (Air Quality System). W odmianie GT dodatkowo mamy system oczyszczania powietrza w kabinie Clean Cabin. Na liście opcji znajdą się laminowane szyby przednie oraz system audio Focal Premium Hi-Fi. Można też liczyć na nawigację TomTom z danymi online o ruchu, asystenta głosowego "Ok, Peugeot", bezprzewodowe aktualizacje oprogramowania oraz udoskonalone systemy bezpieczeństwa i bardziej zaawansowaną aplikację MY PEUGEOT pozwalającą na zdalne sterowanie wieloma funkcjami i geolokalizację pojazdu.
Nowy Peugeot e-3008 będzie produkowany w fabryce w Sochaux we Francji, gdzie montowane są również zestawy akumulatorów. Samochód trafi do sprzedaży w lutym 2024 roku. Ceny poznamy bliżej handlowej premiery.
Aktualizacja z dnia 28 listopada 2023 - poznaliśmy ceny nowego Peugeota 3008
Bazowy Peugeot 3008 w odmianie hybrydowej z silnikiem 1.2 PureTech z układem mhev i silnikiem elektrycznym o mocy 15,6 kW kosztuje od 169 900 zł za konfigurację Allure. Moc wynosi 136 KM a napęd trafia na przednią oś za pośrednictwem 6-biegowej przekładni dwusprzęgłowej. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 10,4 s, a prędkość maksymalna to 204 km/h. Bogatsza wersja GT kosztuje 186 250 zł. Odmiana elektryczna o mocy 210 KM w konfiguracji Allure wyceniona została na 233 600 zł, zaś w GT na 251 650 zł.
Wyposażenie standardowe wersji Allure obejmuje m.in.:
- Wyświetlacz panoramiczny: dwa ekrany 10" zintegrowane w jednej obudowie, prawy ekran dotykowy
- Peugeot i-Connect: Radio DAB, BlueTooth, bezprzewodowy interfejs Apple Carplay/Android Auto; Peugeot Connect SOS&Assistance
- System bezkluczykowego dostępu i uruchamiania pojazdu
- Klimatyzacja elektroniczna dwustrefowa
- Czujniki parkowania z tyłu, kamera cofania
- Reflektory przednie Eco LED
- Podgrzewany fotel kierowcy z certyfikatem AGR
Bogatsza odmiana GT oferuje m.in.:
- Wyświetlacz panoramiczny: jeden zakrzywiony ekran 21", prawa część ekranu dotykowa
- Bezdotykowe otwieranie drzwi bagażnika za pomocą ruchu stopą
- Czujniki parkowania z tyłu i z przodu, kamera cofania
- Reflektory przednie Matrix LED
- Tempomat adaptacyjny ograniczający prędkość aż do zatrzymania, gdy postój trwa do 3s, sam podejmuje dalszą jazdę (ACC Stop&Go)
- i-Toggles: dodatkowy ekran dotykowy z programowalnymi wirtualnymi przyciskami
- ładowarka indukcyjna
- podgrzewana kierownica
Peugeot 3008 w ofercie Nowyosobowy.pl
W ofercie Nowyosobowy.pl znajdziecie kilkanaście egzemplarzy Peugeota 3008 w różnych wersjach silnikowych i wyposażeniowych. Niemal wszystkie samochody są fabrycznie nowe i pochodzą z 2023 roku. Możecie liczyć na atrakcyjne finansowanie, minimum formalności oraz sięgające nawet kilkunastu procent rabaty względem katalogowej.
Zobacz ofertę Peugeot 3008 leasing w ofercie Nowyosobowy.pl
Peugeot 3008 - krótko o historii modelu
Peugeot 3008 I został zaprezentowany po raz pierwszy w 2009 roku. Pierwsza generacja modelu 3008 będąca kompaktowym crossoverem czerpiącym niektóre cechy także z kompaktowego minivana była pierwszym takim samochodem w gamie Peugeota. 3008 odznaczało się wysokim stopniem przeszklenia nadwozia. Szyba przednia ma 1,7 m² powierzchni, a opcjonalny szklany dach 1,6 m². Pod względem praktyczności pierwsze wcielenie kompaktowego crossovera Peugeota wyróżniało się na tle konkurentów – schowki mają blisko 50 litrów pojemności, zaś bagażnik 512 litrów (1604 l ze złożonymi siedzeniami).
Deska rozdzielcza w momencie debiutu wywołała zainteresowanie z powodu swojego futurystycznego kształtu, gdzie wielu dopatrywało się inspiracji pozycją lotniczą. W 2011 roku ukazała się odmiana z napędem hybrydowym (HYbrid4 Technology). W tej wersji umieszczony z przodu silnik 2.0 HDi o mocy maksymalnej 163 KM napędza koła przednie, zaś elektryczny o mocy 37 KM znajdzie się pod bagażnikiem i w razie potrzeby będzie napędzał tylne koła. Między oboma silnikami nie ma żadnego mechanicznego połączenia. Pod koniec sierpnia 2013 roku Francuzi zaprezentowali odświeżoną odmianę modelu 3008 i 3008 Hybrid4 – oba auta poddane zostały liftingowi. Zmieniono m.in. kształt pasa przedniego – inne są osłona chłodnicy, reflektory i wzory aluminiowych felg. We wnętrzu zastosowano nowe wzory tapicerek i ozdobne, wykończeniowe listwy metalowe.
I generacja Peugeota 3008 zadebiutowała w 2016 roku. Samochód nabrał tym razem charakteru stricte związanego z cechami kompaktowego crossovera odstępując od nawiązań do minivana znanych z poprzedniej generacji - auto ma dużo mniejszą powierzchnię szyb, jest także niższe i krótsze względem poprzednika. Obecne wcielenie 3008 jest blisko spokrewnione z także odświeżonym modelem 5008, który tym razem pozycjonowany jest w gamie jako crossover o segment większy. Auto zbudowano na modułowej, przednionapędowej platformie EMP2, znanej m.in. z kompaktowego Peugeota 308.
Peugeot 3008 drugiej generacji zdobył tytuł Samochodu Roku 2017. W 2020 roku samochód poddano liftingowi, w ramach którego otrzymał odświeżony design z charakterystycznymi "kłami' nawiązującymi do nowych modeli Peugeota. znakiem rozpoznawczym 3008 jest futurystyczne wnętrze, które zostało ochrzczone przez producenta mianem i-cockpit i wyróżnia się takimi rozwiązaniami, jak spłaszczona u góry i u dołu kierownica, osadzone nad kierownicą zegary, a także przełączniki na konsoli środkowej nawiązujące do tradycji lotniczych. Konsolę środkową wieńczy wolnostojący dotykowy ekran systemu multimedialnego.