3255 opinii z Google Rating
logo logo partnera
logo logo partnera
  • Nowe
  • Używane
  • Finansowanie
    Finansowanie
    • Leasing

      Nowe i używane samochody osobowe - popularne, premium oraz chińskie. Dla firm i osób prywatnych. Umowa od 24 miesięcy. Rabaty do 30%.

      Sprawdź oferty
    • Wynajem długoterminowy

      Bez wkładu własnego, obowiązku wykupu i zmartwień - wszystko w cenie raty. Umowa od 12 miesięcy. Auta w abonamencie - płacisz i jeździsz.

      Sprawdź oferty
    • Kredyt

      Elastyczny kredyt dla osób prywatnych i firm – pełna własność, pełna swoboda. Nowe i używane samochody z rabatem do 30%.

      Sprawdź oferty
    Wszystkie oferty
  • Strefa wiedzy
  • Kontakt
  • O nas
Zamów rozmowę
Napisz wiadomość
  • Główna
  • Zamknij
    Szukaj
  • Zamknij
    Kontakt
  • Oferty
  • Zamknij
    Menu
Jakiego samochodu szukasz?

Wyszukiwarka

Brak wyników.
Popularne
teraz:

    Sugestie

      Brak wyników.

      Ostatnio wyszukiwane

        Tutaj pojawią się wyszukiwane przez Ciebie frazy.

        Polecane

          Przepraszamy!

          Mamy mały problem z wyszukiwaniem, spróbuj ponownie za chwilę.
          Nie martw się! Nadal możesz przeglądać wszystkie nasze oferty.

          Przejdź do ofert

          Kategorie

            Mogą Cię zainteresować

              • Nowyosobowy.pl
              • Strefa wiedzy
              • [Analiza rynku] Przełomowy listopad polskiej elektromobilności. Rynek przebił barierę 10 procent

              [Analiza rynku] Przełomowy listopad polskiej elektromobilności. Rynek przebił barierę 10 procent

              22.12.2025 Klaudia Figiel

              Listopad 2025 roku zapisał się w historii polskiej motoryzacji jako moment zwrotny. To właśnie w tym miesiącu rynek nowych osobowych samochodów elektrycznych (BEV) osiągnął rekordowy, dwucyfrowy udział w ogólnej sprzedaży, sięgając 10,2%.

              Listopad 2025 roku zapisał się w historii polskiej motoryzacji jako moment zwrotny. To właśnie w tym miesiącu rynek nowych osobowych samochodów elektrycznych (BEV) osiągnął rekordowy, dwucyfrowy udział w ogólnej sprzedaży, sięgając 10,2%. To wynik symboliczny, który zamyka okres przeświadczenia o rynkowej niszy aut BEV. Skalę tej zmiany najlepiej obrazuje fakt, że jeszcze w styczniu tego roku udział elektryków w rynku wynosił zaledwie 2,5%.

              Lawina rejestracji i efekt “NaszEauto”
              Tesla broni pozycji, Chiny atakują, a Europa walczy ceną
              Polska zaczyna gonić dojrzalszą Europę – porównanie wyników z Niemcami
              Transport ciężki i zbiorowy budzi się z letargu
              Infrastruktura do ładowania EV – wyścig z czasem
              Podsumowanie: Elektromobilność w grudniu 2025 i nadchodzącym, 2026 roku

              Lawina rejestracji i efekt “NaszEauto”

              Dane liczbowe rejestracji samochodów elektrycznych za listopad 2025, przekazane przez IBMR Samar i PZPM robią wrażenie nawet na największych sceptykach elektromobilności. Tylko w tym miesiącu na polskie drogi wyjechało 4 986 nowych osobowych aut BEV. W zestawieniu z analogicznym miesiącem poprzedniego roku oznacza to gigantyczny wzrost liczby rejestracji o 322%. Co istotne, nie jest to jednorazowy “strzał”, a kontynuacja trendu – trzycyfrowe wzrosty w tej części rynku obserwujemy nieprzerwanie od lipca 2025 roku.

              Głównym motorem tego sukcesu jest rządowy program dopłat “NaszEauto”. Mechanizm ten zadziałał z ogromną, być może nawet nieprzewidywalną siłą – jak wynika z danych przekazanych przez NFOŚiGW, w samym listopadzie 2025 roku złożono 4 271 wniosków o dofinansowanie zakupu, leasingu lub wynajmu auta elektrycznego. Oznacza to, że ponad 80% rejestrowanych w tym czasie elektryków było objętych rządowym wsparciem.

              Spoglądając na szerszą perspektywę, w okresie od stycznia do listopada 2025 roku zarejestrowano w Polsce łącznie 35 627 nowych aut BEV, co oznacza ponad dwukrotny wzrost na poziomie 140,3% względem ubiegłego roku. Choć oczywiście wzrosty dotyczą całego rynku motoryzacyjnego, dynamika wzrostu dla elektryków jest zdecydowanie większa i ponadprzeciętna.

              Najważniejszym jednak wydarzeniem listopada 2025 roku jest przekroczenie psychologicznej bariery udziału aut BEV w ogólnej sprzedaży. Rynek osobowych samochodów elektrycznych osiągnął rekordowy, dwucyfrowy udział na poziomie 10,2%. Jest to zwieńczenie trendu wzrostowego, który obserwujemy przez cały rok. Dla porównania niebywałej skali przypomnijmy, że w styczniu udział ten wynosił zaledwie 2,5%.

              Tesla broni pozycji, Chiny atakują, a Europa walczy ceną

              W strukturze sprzedaży i popularności marek również możemy zaobserwować fascynujące zmiany. Liderem segmentu BEV po jedenastu miesiącach pozostaje Tesla, z wynikiem 3 931 zarejestrowanych egzemplarzy i 11-procentowym udziałem w rynku, mimo niewielkiego spadku sprzedaży względem 2024 roku o 3%.

              Prawdziwą rewolucję obserwujemy jednak tuż za plecami obecnego lidera. Chiński koncern BYD i gigant elektromobilności wdarł się na podium z impetem. Aż 2 902 polskich kierowców wybrało elektryki tej marki, co przełożyło się na astronomiczny wzrost o 2034% względem ubiegłego roku. Trzecie miejsce na podium zajmuje BMW z wynikiem 2 636 zarejestrowanych nowych aut BEV. Imponujący wzrost sprzedaży elektryków na poziomie 145% pokazuje przede wszystkim, że niemiecki producent doskonale odnalazł się w nowej, elektrycznej rzeczywistości, a elektryfikacja floty przebiega niemalże z sukcesem.

              W rankingu najpopularniejszych modeli niezmiennie króluje Tesla Model Y z wynikiem 2 258 rejestracji, ale tuż za nią, obok wicelidera Tesli Model 3 (1 651 rejestracji) uplasował się budżetowy Citroen C3 z wynikiem 1 599 rejestracji, co pokazuje, że rynek dynamicznie otwiera się również na klientów szukających tańszych rozwiązań.

              Warto jednak podkreślić, że polski rynek to wciąż królestwo hybryd. Plug-iny (PHEV) także przeżywają swój “złoty wiek” – od początku roku zarejestrowano 28 092 aut z tym napędem, co oznacza wzrost w perspektywie roku o 102%. Łącznie samochody z napędami alternatywnymi stanowią już 58,7% całego rynku nowych aut osobowych. Uwzględniając wyłącznie klasyczne hybrydy (HEV) i miękkie hybrydy (MHEV), łącznie stanowią one 47,1% rynku.

              Polska zaczyna gonić dojrzalszą Europę – porównanie wyników z Niemcami

              Choć polskie wzrosty są spektakularne, w ujęciu bezwzględnym nasz kraj musi jeszcze wiele zrobić, aby w najbliższym czasie dogonić europejską czołówkę. Średni udział aut bateryjnych w Unii Europejskiej po jedenastu miesiącach w 2025 roku wyniósł 16,4%. Oznacza to, że jeszcze 6,2 punktów procentowych dzieli nas od osiągnięcia obecnej średniej unijnej.

              Ciekawie wypada porównanie z naszym zachodnim sąsiadem. W Niemczech sprzedaż elektryków wzrosła o 39%, co przełożyło się na udział BEV w niemieckim rynku na poziomie 18,4%. Widzimy w tym przypadku wyraźną różnicę w fazie rozwoju – Niemcy, jako rynek dojrzały notują stabilne wzrosty, podczas gdy Polska znajduje się w fazie gwałtownej ekspansji, nadrabiając zaległości względem innych krajów UE w tempie 140% rocznie. Pamiętajmy również, że polski wynik skumulowany od początku roku wynosi 6,7% (i 10,2% w listopadzie) wobec ponad 18% udziału BEV w całościowym rynku motoryzacyjnym Niemiec.

              Transport ciężki i zbiorowy budzi się z letargu

              Elektryfikacja śmiało wkracza również do sektora użytkowego. Listopad 2025 roku przyniósł bardzo dobre wyniki w segmencie aut dostawczych o dmc do 3,5 tony – zarejestrowano 267 egzemplarzy, co oznacza wzrost o 71% względem 2024 roku. Od początku obecnego roku flota elektrycznych dostawczaków powiększyła się o 1 874 pojazdy (+16,8%), co jest świetnym wynikiem w segmencie zdominowanym przez diesla. W tym segmencie prym wiodą Toyota (844 rejestracji), Mercedes (344 rejestracji) oraz Ford (254 rejestracje).

              Prawdziwy renesans przeżywa także rynek autobusów miejskich. W rekordowym dla tego segmentu listopadzie zarejestrowano aż 73 autobusy elektryczne, podczas gdy jeszcze rok wcześniej liczba ta zatrzymała się na poziomie zaledwie 8 sztuk. Branża z niecierpliwością czeka na uruchomienie środków z KPO, które mają jeszcze bardziej napędzić ten sektor w nadchodzącym, 2026 roku.

              Co ciekawe, nawet w najtrudniejszym segmencie do elektryfikacji – samochodów ciężarowych powyżej 3,5 tony – widzimy małe zamieszanie. W listopadzie zarejestrowano 25 elektrycznych ciężarówek, podczas gdy w listopadzie 2024 było to zaledwie 7 sztuk. Od początku roku na polskie drogi wyjechało 142 pojazdów ciężarowych na prąd, w tym 46 ciężkich ciągników siodłowych powyżej 12 ton. W tym segmencie niekwestionowanie króluje Mercedes.

              Infrastruktura do ładowania EV – wyścig z czasem

              Dynamiczny i ogromny wzrost liczby pojazdów elektrycznych na polskich drogach wymusza rozbudowę sieci ładowania EV, co obecnie stanowi największe wyzwanie, ale również największą przeszkodę dla przyszłych posiadaczy samochodów elektrycznych. Według danych z końca listopada 2025 roku, w Polsce funkcjonuje 5 997 ogólnodostępnych sieci ładowania, oferujących łącznie 11 826 punktów (złączy). W samym listopadzie przybyło 156 nowych stacji ładowania EV i 256 punktów. W skali roku oznacza to wzrost rozwoju infrastruktury o 35% w liczbie stacji i 42% w liczbie punktów.

              Pamiętajmy jednak, że mamy do czynienia z ogromnym wzrostem rejestracji aut BEV na poziomie 140% w skali roku, a jednym z największych problemów polskiego rozwoju infrastruktury do ładowania EV jest nierównomierne rozłożenie stacji i punktów na terenie kraju, połączone z wykluczeniem komunikacyjnym w przypadku potencjalnych kierowców samochodów BEV.

              Ważnym elementem tej układanki jest poprawa jakości infrastruktury. Obecnie 2 195 ładowarek w Polsce dysponuje mocą powyżej 100 kW, co pozwala na szybkie uzupełnienie energii w trasie. 37% wszystkich stacji na terenie Polski oferuje szybkie ładowarki DC, a 51% to wolniejsze punkty AC. Największe zagęszczenie ładowarek występuje w województwie śląskim (914 stacji) i mazowieckim (863 stacje). Równolegle rozwija się niszowa infrastruktura wodorowa z wynikiem 10 stacji i 21 punktów, oraz gazowa CNG/LNG (62 stacje).

              Podsumowanie: Elektromobilność w grudniu 2025 i nadchodzącym, 2026 roku

              Grudzień 2025 roku zakończymy z absolutnym rekordem rejestracji samochodów BEV w historii polskiej motoryzacji, a całościowa liczba za rok 2025 z pewnością sięgnie 40 tysięcy elektryków. Najpoważniejszym wyzwaniem, z którym będzie musiała zmierzyć się polska elektromobilność jest zakończenie programu NaszEauto, którego budżet najprawdopodobniej zostanie wyczerpany już w marcu 2026 roku. Choć oczywiście spadek liczby rejestracji BEV-ów jest absolutnie zwyczajny, obserwowany także w przypadku innych państw UE kończących hojne dofinansowania, tak nadchodzący rok i marcowy “krach” pokażą, jak dojrzałym rynkiem elektromobilności jest Polska.

              Klaudia Figiel
              Strona autora
              Zobacz podobne artykuły
              Rynek samochodów Premium listopad 2025

              Rejestracje aut premium w listopadzie 20...

              Listopad 2025 to bez wątpienia miesiąc paradoksów. Z jednej strony rynek złapał “zadyszkę”, notując wyraźną korektę względem rekordowego październi...

              Klaudia Figiel 17.12.2025 9 min
              Ceny samochodów 2026 prognoza

              Jak zmieniły się ceny nowych samochodów...

              Po latach niesprzyjających, nakładających się na siebie czynników, w tym pandemii, przerwanych łańcuchach dostaw i szalejącej inflacji, kierowcy i...

              Klaudia Figiel 15.12.2025 6 min
              Kia Seltos

              Kia Seltos wjeżdża do Europy. Koniec XCe...

              Decyzja zapadła: Kia wycofuje z Europy popularny model XCeed. Jego miejsce zajmie globalny hit – druga generacja modelu Seltos. Choć formalnie jest...

              Klaudia Figiel 12.12.2025 4 min
              Mercedes GLB

              Mercedes GLB 2026 zdefiniowany na nowo....

              Druga generacja modelu Mercedes GLB właśnie ujrzała światło dzienne i już na samym starcie wywołuje skrajne emocje. Niemiecki producent nie zdecydo...

              Klaudia Figiel 10.12.2025 6 min
              Toyota Gr gt, GR GT3, lexus

              [PREMIERA]Toyota zaprezentowała nowe GR...

              TOYOTA GAZOO Racing (TGR) ogłosiła globalną premierę prototypów dwóch flagowych modeli, które mają na nowo zdefiniować pojęcie japońskiego supersam...

              Katarzyna Bugla 05.12.2025 5 min
              Nowy T-roc 2026

              [PREMIERA] Volkswagen T-Roc. Ewolucja be...

              Volkswagen ma w swoim portfolio kilka samochodów-instytucji. Był Garbus, potem Golf. A teraz, w erze SUV-ów, tym autem jest bez wątpienia T-Roc. To...

              Kamil Rogala 04.12.2025 6 min
              Dodaj samochód
              do porównania
              Dodaj jeszcze jedno auto, aby porównać oferty
              PORÓWNAJ

              Polecane przez Nowyosobowy.pl

              • Audi
              • BMW
              • Mercedes
              • Skoda
              • Dacia
              • Ford
              • Hyundai
              • Kia
              • Opel
              • Renault
              • Peugeot
              • Suzuki
              • Toyota
              • BYD
              • Baic
              • Jaecoo
              • Omoda
              • MG
              • Dacia Sandero
              • Dacia Jogger
              • Ford Kuga
              • Ford Puma
              • Hyundai Tucson
              • Kia Sportage
              • Opel Astra
              • Opel Corsa
              • Peugeot 3008
              • Renault Austral
              • Skoda Octavia
              • Skoda Superb
              • Suzuki Swift
              • Toyota Corolla
              • Toyota C-HR
              • Toyota Yaris
              • Abarth
              • Alfa Romeo
              • Aston Martin
              • Audi
              • Baic
              • Bestune
              • BMW
              • BYD
              • Chery
              • Citroen
              • Cupra
              • Dacia
              • DFSK
              • Dodge
              • DS
              • Fiat
              • Ford
              • Forthing
              • Gac
              • Geely
              • Genesis
              • Honda
              • Hongqi
              • Hyundai
              • Isuzu
              • Jac
              • Jaecoo
              • Jaguar
              • Jeep
              • Kia
              • Land Rover
              • Leapmotor
              • Lexus
              • Maserati
              • Mazda
              • Mercedes
              • MG
              • Mini
              • Mitsubishi
              • Nissan
              • Omoda
              • Opel
              • Peugeot
              • Porsche
              • Renault
              • Seat
              • Skoda
              • SsangYong
              • Subaru
              • Suzuki
              • Tesla
              • Toyota
              • Volkswagen
              • Volvo

              Dane firmowe

              • Kontakt
              • Kariera
              • Strefa wiedzy
              • Biuro prasowe
              • CSR
              • O nas
              • Magazyn Superauto.pl
              • Magazyn Superauto.pl - Facebook
              • Superauto.pl - Facebook
              • Kalkulator leasingowy
              • Kalkulator kredytowy
              • Nowydostawczy.pl
              • Superauto.pl
              • Chinskiesamochody.pl
              • Polityka prywatności
              • Polityka fotografii
              • Zaufani partnerzy
              • Regulamin
              Obserwuj nas na:
              2025 - Superauto.pl Sp. z o.o.,
              ul. Stalowa 16, 41-506 Chorzów
              Jesteśmy częścią
              Wirtualna Polska Holding S.A.