Volkwagen ID.3 przeszedł modernizację. Subtelne, ale odczuwalne zmiany
Volkswagen wsłuchał się w krytyczne głosy użytkowników i poprawił jakość materiałów ID.3, przy okazji odświeżając wygląd i multimedia, a także wzbogacił wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa.

Z artykułu dowiesz się o:
Volkswagen ID.3 zadebiutował w 2019 roku jako pierwszy model z nowej rodziny elektrycznych samochodów ID. Reklamowano go jako "Golfa nowej ery". Samochód cieszy się sporą popularnością zwłaszcza w Niemczech, lecz miał on swoje bolączki. Użytkownicy skarżyli się głównie na jakość materiałów oraz nieintuicyjne i zacinające się multimedia. Niemiecki producent zdecydował się na modernizację swojego elektrycznego hatchbacka. Choć zmiany są delikatne i mają charakter czysto kosmetyczny, firma zarzeka się, że wsłuchała się w głosy klientów i poprawiła największe bolączki ID.3.
Volkswagen ID.3 po liftingu tylko z pozoru niewiele się różni
Z punktu widzenia stylistyki zmiany są bardzo subtelne, ale nadają odnowionemu ID.3 bardziej efektowny wygląd. Z zewnątrz najbardziej widoczną zmianą jest bardziej agresywny przedni zderzak z powiększonymi otworami chłodnicy powietrza. Maska wydaje się teraz dłuższa, ponieważ usunięto czarny pasek pod przednią szybą, a zagłębienia po bokach dodatkowo wydłużają przód. VW zoptymalizował aerodynamikę, poprawiając opływ powietrza wokół przednich kół, poprzez tzw. "kurtynę powietrzną". Z tyłu pojawiły się zachodzące na klapę bagażnika dwuczęściowe lampy o odświeżonym wzorze. Światła stopu tworzą kształt litery X, są też dynamiczne kierunkowskazy. Zastosowano też nowe felgi aluminiowe o zoptymalizowanym pod kątem aerodynamiki wzorze, czarny dach z matowo-srebrnymi wykończeniami oraz nowe kolory, w tym metaliczny opalizujący Dark Olivine Green.

Nowy ID.3 2024 mierzy 4261 mm długości, 1809 mm szerokości i 1562 mm wysokości przy rozstawie osi liczącym 2770 mm. Praktycznie wszystkie te wymiary nie uległy zmianie, ale model po liftingu jest o 6 mm niższy niż jego poprzednik.
Zmiany są bardziej odczuwalne niż widoczne
Kabina wygląda podobnie jak w przedliftingowej wersji, jednak Volkswagen zarzeka się, że poprawie uległy materiały wykończeniowe. Doznania dotykowe zostały zoptymalizowane między innymi dzięki zastosowaniu miękkich, piankowych powierzchni na kokpicie i lepszych materiałów na drzwiach i podłokietnikach. Kupujący znajdą również tapicerkę z mikrofibry Artvelours Eco na siedzeniach i boczkach drzwi. Jest to elegancko wyglądający materiał, a Volkswagen twierdzi, że „tkanina to w 71% recyklat, surowiec wtórny uzyskany z recyklingu odpadów z tworzyw sztucznych. Volkswagen ID.3 może być wyposażony w szereg systemów wspomagających kierowcę, w tym tempomat adaptacyjny, asystenta pasa ruchu, asystenta podróży z automatyczną zmianą pasa ruchu oraz asystenta parkowania Plus z funkcją pamięci, która może"„odtwarzać indywidualne, wcześniej wyuczone manewry". Dostępna jest też funkcją V2X, która umożliwia komunikację poprzez dane w chmurze z kompatybilnymi pojazdami i infrastrukturą w promieniu do 2625 m.

Tak jak poprzednio, VW ID.3 2024 posiada dwa wolnostojące wyświetlacze, kompaktowy 5,3-calowy wyświetlacz kierowcy obsługiwany za pomocą przycisków dotykowych na wielofunkcyjnej kierownicy oraz większy 12-calowy ekran dotykowy, który steruje systemem nawigacji, funkcjami telefonu, multimediami, systemy wspomagające i ustawienia pojazdu. System informacyjno-rozrywkowy zawiera kilka zmian w strukturze menu, takich jak bardziej przejrzyste i zawierające więcej informacji menu ładowania, które znajduje się teraz na górnym poziomie głównego wyświetlacza. W dziale łączności zaktualizowano i ulepszono inteligentne narzędzie do planowania tras pojazdów elektrycznych. Na przykład podczas dłuższych podróży planuje postoje na ładowanie, aby jak najszybciej dotrzeć do celu, korzystając z aktualnych informacji o ruchu drogowym i prognoz, oprócz poziomu naładowania baterii. Wśród nowości znajdziemy otwory wentylacyjne o zmodyfikowanym kształcie z plakietką ID.3.
Ten sam napęd, lecz pojawiła się ciekawa funkcja
Tak jak dotychczas, za magazynowanie energii odpowiadają baterie o pojemności 58 oraz 77 kWh. Bazowy wariant ID.3 Pro zapewnia do 426 km zasięgu, zaś ID.3 Pro S z bateriami 77 kWh przejedzie nawet 546 km według cyklu WLTP. Sercem pojazdu nadal jest jednostka elektryczna o mocy 204 KM i maksymalnym momencie obrotowym 310 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje w bazowym modelu Pro 7,3 s, zaś w Pro S 7,9 sekundy z racji na większe i cięższe baterie. Prędkość maksymalna w obu przypadkach wynosi 160 km/h. ID.3 Pro może naładować się od 5 do 80% w 35 minut dzięki szybkiej ładowarce o mocy 120 kW. ID.3 Pro S ma moc ładowania do 170 kW, co pozwala na naładowanie do 80% w zaledwie 30 minut. Poliftingowy ID.3 jest wyposażony ponadto w funkcję Plug & Charge, a Volkswagen zauważył, że "dwukierunkowe ładowanie będzie w przyszłości możliwe również w domu w połączeniu z odpowiednim domowym systemem zarządzania energią".

Na rynku pod koniec 2023 roku
Produkcja zmodernizowanego Volkswagena ID.3 ruszy jesienią w niemieckich fabrykach w Zwickau oraz w Dreźnie. Dostawy mają rozpocząć się w ostatnim kwartale bieżącego roku. Oprócz tego nowy ID.3 będzie teraz produkowany także w fabryce w macierzystym Wolfsburgu. Producent zapowiedział, że w przyszłości wprowadzi także bardziej przystępny cenowo wariant z mniejszą baterią. Zmodyfikowany ID.3 to jeden z aż 10 elektrycznych modeli Volkswagena, które ukażą się do 2026 roku.
Aktualizacja z dnia 5 maja 2023 - znamy ceny Volkswagena ID.3 po liftingu
Volkswagen przedstawił ceny gruntownie odświeżonego modelu ID.3. Podstawowa wersja – Pro Performance z akumulatorem o pojemności 58 kWh i napędzającym tylną oś silnikiem o mocy 204 KM, kosztuje od 218 290 zł (191 290 zł w przypadku skorzystania z rządowej dopłaty 27 000 zł w programie "Mój Elektryk"). Odmiana z większą baterią Pro S to wydatek rzędu 247 590 zł (220 590 zł w programie "Mój Elektryk").
Nowy ID.3 ma bogate wyposażenie standardowe. Bez dopłaty, w standardzie wyposażenia bazowej wersji Pro Performance są teraz m.in. systemy łączności. Do wyposażenia standardowego należą także dwa wyświetlacze – mniejszy, o przekątnej 5,3 cala, umieszczony za kierownicą i obsługiwany za pomocą przycisków dotykowych na kierownicy wielofunkcyjnej oraz większy, pełniący funkcję ekranu systemu opcjonalnej nawigacji, telefonu, multimediów, systemów wspomagających i ustawień pojazdu. Ma on standardowo przekątną 12 cali.
Na liście opcji znalazły się m.in. matrycowe reflektory IQ.LIGHT, pozwalający na półautomatyczną jazdę system IQ. Drive Travel Assist wykorzystujący dane inteligencji zbiorowej, system audio BeatsAudio ze wzmacniaczem o mocy 400 W oraz Park Assist Plus, który może zapamiętać manewr parkowania pod domem i później go powtarzać. Nowym opcjonalnym elementem wyposażenia ID.3 są też aluminiowe, czarne obręcze kół Wellington w rozmiarze 19 cali.
Volkswagen ID.3 w ofercie Nowyosobowy.pl
W ofercie Nowyosobowy.pl znajdziecie kilka egzemplarzy Volkswagena ID.3 w różnych wersjach wyposażeniowych i w obu wariantach baterii. Niemal wszystkie samochody są fabrycznie nowe, większość pochodzi z 2023 roku. Możecie oczywiście liczyć na atrakcyjne finansowanie, minimum formalności oraz na szybki odbiór.
Sprawdź ofertę Volkswagen ID.3 leasing na Nowyosobowy.pl