3255 opinii z Google Rating
logo logo partnera
logo logo partnera
  • Nowe
  • Używane
  • Finansowanie
    Finansowanie
    • Leasing

      Nowe i używane samochody osobowe - popularne, premium oraz chińskie. Dla firm i osób prywatnych. Umowa od 24 miesięcy. Rabaty do 30%.

      Sprawdź oferty
    • Wynajem długoterminowy

      Bez wkładu własnego, obowiązku wykupu i zmartwień - wszystko w cenie raty. Umowa od 12 miesięcy. Auta w abonamencie - płacisz i jeździsz.

      Sprawdź oferty
    • Kredyt

      Elastyczny kredyt dla osób prywatnych i firm – pełna własność, pełna swoboda. Nowe i używane samochody z rabatem do 30%.

      Sprawdź oferty
    Wszystkie oferty
  • Strefa wiedzy
  • Kontakt
  • O nas
Zamów rozmowę
Napisz wiadomość
  • Główna
  • Zamknij
    Szukaj
  • Zamknij
    Kontakt
  • Oferty
  • Zamknij
    Menu
Jakiego samochodu szukasz?

Wyszukiwarka

Brak wyników.
Popularne
teraz:

    Sugestie

      Brak wyników.

      Ostatnio wyszukiwane

        Tutaj pojawią się wyszukiwane przez Ciebie frazy.

        Polecane

          Przepraszamy!

          Mamy mały problem z wyszukiwaniem, spróbuj ponownie za chwilę.
          Nie martw się! Nadal możesz przeglądać wszystkie nasze oferty.

          Przejdź do ofert

          Kategorie

            Mogą Cię zainteresować

              • Nowyosobowy.pl
              • Strefa wiedzy
              • Test: Renault Megane E-Tech 2022 Iconic 60 kWh – elektryk (prawie) dla ludu

              Test: Renault Megane E-Tech 2022 Iconic 60 kWh – elektryk (prawie) dla ludu

              03.03.2023 Paweł Bartocha

              Samochody elektryczne mają ograniczony zasięg i są drogie, ale Renault Megane E-TECH próbuje udowodnić, że takie pojazdy mogą być rozsądną decyzją. Prawie udało mu się osiągnąć ten cel.

              Renault Megane E-Tech 2022

              Niech was nie zmyli nazwa
              Wyrafinowany francuski design
              Kabina nowoczesna i przejrzysta
              Ergonomia na tak, jakość na nie
              Renault Megane E-Tech 2022 - przestronność i funkcjonalność
              Renault Megane E-Tech 2022 Iconic - wyposażenie
              Renault Megane E-Tech 2022 60 kWh - osiągi i zasięg
              Zwinne i zwrotne, mało "francuskie"
              Renault Megane E-Tech 2023 - ceny i rywale
              Renault Megane E-Tech w ofercie Nowyosobowy.pl
              Podsumowanie
              Parę słów o elektrykach i elektromobilności

              Po drogach jeździ coraz więcej samochodów elektrycznych, które łatwo rozpoznać po zielonych tablicach rejestracyjnych. W dużych miastach pojazdy te mają pewne przywileje, takie jak korzystanie z buspasów i specjalnie wydzielone miejsca parkingowe, zwłaszcza w centrach miast. Mają one jednak pewne wady, takie jak ograniczony zasięg i wysokie ceny. Francuzi próbują uczynić samochody elektryczne realnym wyborem i są bliscy sukcesu. 

              Niech was nie zmyli nazwa

              W 2021 roku Renault wypuściło Megane E-Tech, obok tradycyjnej, spalinowej wersji Megane. Ten elektryczny pojazd jest nieco mniejszy od spalinowego odpowiednika. Mierzy bowiem 4,2 metra długości (16 cm krótszy). Rozstaw osi jest jednak o 15 mm dłuższy i liczy on 2685 mm. Francuski producent samochodów nie zawracał sobie głowy wymyślaniem innej nazwy dla tego elektrycznego modelu; nazwali go po prostu Megane E-Tech. Nie należy jednak mylić go z hybrydowym Megane E-Tech PHEV, które jest odrębnym modelem bazującym na spalinowym Renault Megane IV generacji. 

              Megane E-Tech sylwetka

              Wyrafinowany francuski design

              Megane E-Tech Electric to całkowicie nowatorska konstrukcja, nie wykazująca żadnych podobieństw do spalinowego odpowiednika. Renault włożyło wiele wysiłku w stylizację tego modelu, z bardziej wyrafinowanymi reflektorami, ukrytymi klamkami drzwi i aerodynamicznym kształtem nadwozia. Klamki tylnych drzwi są zintegrowane ze słupkiem C, a samochód ma bardzo krótkie zwisy przedni i tylny, co w połączeniu z nakładkami na nadkola i progi i wąskimi szybami nadaje mu wyglądu crossovera. Wspomniane Megane E-Tech jest pierwszym modelem z nowym logo Renault, a wyrafinowane szare nadwozie z czarnym dachem i złotymi akcentami (3 400 zł) czyni go bardzo atrakcyjnym pojazdem. Nowoczesne linie nowego Megane pokazują jego francuskie korzenie i uważam je za bardzo atrakcyjne.

              Megane E-Tech przód

              Kabina nowoczesna i przejrzysta

              Kabina Megane E-Tech ma nowoczesny francuski styl. Fotele obito ekoskórą i posiadają elektryczną regulację, ogrzewanie oraz opcję masażu. Deska rozdzielcza jest całkowicie zdigitalizowana, a kierownica wygodna i ma gruby skórzany wieniec. Jestem fanem tej współczesnej, wypełnionej technologią kabiny. Wirtualny zegar przed kierowcą ma 12,3 cala średnicy i atrakcyjne grafiki, które działają płynnie. Głównym elementem kokpitu jest 12-calowy dotykowy system infotainment z systemem Android Automotive i Google Maps. Dodatkowo możemy uzyskać dostęp do Sklepu Play. Nawigacja pokaże również ile zostanie nam baterii po dotarciu do celu. System multimedialny jest intuicyjny i ma podobną budowę i działanie do smartfonów z systemem Android.

              Megane E-Tech wnętrze

              Trzeci wyświetlacz stanowi cyfrowe lusterko, które jest szczególnie pomocne, ponieważ tylna szyba jest niewielka i ograniczona od góry przez duży spojler. Widoczność jest poważnym problemem w Megane E-Tech, ponieważ duże słupki A, lusterka i obudowa podszybia (która niestety jest niechlujnie przymocowana) tworzą ogromne martwe pole, czyli obszar, w którym projektanci Renault nie spisali się najlepiej. Projekt kabiny charakteryzuje się sporym stopniem cyfryzacji, lecz mimo to jej obsługa jest ergonomiczna. Po prawej stronie kierownicy znajdują się trzy dźwignie - jedna do zmiany biegu, druga do wycieraczek i trzecia do radia (charakterystyczny dla Renault joystick).

              Ergonomia na tak, jakość na nie

              W przeciwieństwie do wyglądu zewnętrznego, jakość wnętrza Megane nie jest zadowalająca. Kokpit, mimo pseudoskórzanych przeszyć, jest szorstki i wykonany z niskiej jakości twardego plastiku. Podłokietniki w drzwiach wyglądają na pokryte skórą, jednak są równie twarde. Z niektórych części dochodzą skrzypienia i trzaski, tunel środkowy potrafi się ruszać. Nawet wyściełane kieszenie w drzwiach nie są tak wygodne jak powinny być. Czy zastosowaniu plastiku z recyklingu musi towarzyszyć taki spadek jakości? Przykłady takie jak Volkswagen ID.3 i Cupra Born (główni konkurenci Megane E-Tech) dowodzą, że da się lepiej.

              Megane E-Tech fotele

              Renault Megane E-Tech 2022 - przestronność i funkcjonalność

              Jeśli chodzi o wymiary, Megane E-Tech nie jest szczególnie pojemny. Mam około 180 cm wzrostu i udało mi się zmieścić na tylnym siedzeniu na styk. Wyższe osoby mogą uznać to za nieco niewygodne. Dla porównania Cupra Born przebija Megane pod względem przestrzeni na nogi. Choć Megane również nie ma środkowego podłokietnika, to w odróżnieniu do Cupry posiada dwa wejścia USB-C i osobne nawiewy.  Bagażnik ma pomieścić 440 litrów, ale w rzeczywistości wydaje się mniejszy.  W załadunku przeszkadza jego zbyt nisko umieszczona podłoga i wysoki próg. Megane E-Tech przekonuje za to ilością różnych schowków i półek w przedniej części kabiny. 

              Megane E-Tech tylna kanapa

              Renault Megane E-Tech 2022 Iconic - wyposażenie

              Z godnych uwagi elementów wyposażenia jakie oferuje samochód, warto wymienić pompę ciepła w cenie 4500 zł, najwyższej klasy system car audio Harman Kardon oraz pakiet Advanced Driving Assist w cenie 10 000 zł, w skład którego wchodzi cyfrowe lusterko wsteczne, asystent zmiany pasa ruchu, asystent parkowania, najwyższej klasy zestaw kamer 360 stopni, aktywny tempomat, aktywny asystent kierowcy, system ostrzegania przed nadjeżdżającym od tyłu obiektem z funkcją awaryjnego hamowania oraz funkcja bezpiecznego wysiadania.

              Renault Megane E-Tech 2022 60 kWh - osiągi i zasięg

              Sercem Megane E-Tech jest silnik elektryczny, który generuje 218 KM. Zapewnia on świetne osiągi zarówno w trybie Comfort, jak i Dynamic (wygodnie przełączane za pomocą przycisku Multi Sense na kierownicy). Do codziennego użytkowania wystarczy nawet tryb Eco, który pozwala nam na podróżowanie z prędkością do 105 km/h. Osiągnięcie 100 km/h od 0 zajmuje 7,4 sekundy, natomiast prędkość maksymalna wynosi 160 km/h. Elektryczna moc auta sprawia, że jest ono dynamiczne, ale ze względu na napęd na przednią oś ma czasem problemy z trakcją. Lepiej w tej dziedzinie radzi sobie tylnonapędowa Cupra Born.

              Megane E-Tech tył

              Megane E-Tech ma dobry zasięg - testowana wersja ma baterię o pojemności 60 kWh i deklarowany zasięg 429 km. Generalnie w cyklu mieszanym przejedziecie 350-370 km przed koniecznością doładowania. Niestety, aby utrzymać ten zasięg musisz trzymać się 100 km/h na autostradach i drogach ekspresowych. Przy mniejszych prędkościach, w terenie miejskim można przejechać nawet 430-440 km. Do ładowania możesz wykorzystać domowe gniazdko, wallboxa (z opcjonalnym kablem mode2 type2 za 1500 zł) lub szybkie ładowarki o mocy do 130 kW.

              Zwinne i zwrotne, mało "francuskie"

              Megane E-Tech okazuje się zwinne, dzięki niewielkim zwisom przednim i tylnym jego promień skrętu wynosi zaledwie 10,4 metra. Samochód ten prowadzi się bardzo stabilnie i precyzyjnie, zachowując przyczepność podczas pokonywania zakrętów. Jest też dość wygodny, choć jego 20-calowe felgi mogą dawać się we znaki. Posiada mocny układ kierowniczy, szczególnie przydatny podczas manewrowania po mieście. Ponadto hamulce są skuteczne dzięki wentylowanym tarczom zarówno z przodu, jak i z tyłu. Siłę hamowania regeneracyjnego można regulować za pomocą przycisków na kierownicy - można ustawić ją jako bardzo mocną lub delikatną.

              Megane E-Tech przednia lampa

              Renault Megane E-Tech 2023 - ceny i rywale

              Bazowe Megane E-Tech z bateriami o pojemności 40 kWh i silnikiem 131 KM kosztuje od 184 900 zł. Wariant z większymi akumulatorami oferującymi 60 kWh pojemności, rozwijający 218 KM to już koszt od 206 900 zł. Testowana topowa odmiana Iconic kosztuje od 232 900 zł.

              Dla porównania Volkswagen ID.3 w wersji o mocy 204 KM i z bateriami 58 kWh kosztuje 199 390 zł, zaś wariant 77 kWh to koszt 254 190 zł za topową odmianę Tour. Nissan Leaf z bateriami 59 kWh i napędem o mocy 217 KM kosztuje natomiast od 202 900 zł za topową odmianę Tekna. Bazowa Cupra Born kosztuje od 187 600 zł za odmianę z bateriami 58 kWh, o mocy 204 KM. Za 204 600 zł dostaniemy natomiast wariant o mocy 231 KM. Jeśli zechcemy większych akumulatorów o pojemności 77 kWh, musimy wydać przynajmniej 231 800 zł.

              Renault Megane E-Tech w ofercie Nowyosobowy.pl

              W ofercie Nowyosobowy.pl znajdziecie kilka egzemplarzy fabrycznie nowego Renault Megane E-Tech w różnych wersjach silnikowych i wyposażeniowych. Wszystkie samochody są fabrycznie nowe i pochodzą z 2022 roku. Możecie liczyć na atrakcyjne finansowanie, minimum formalności, szybki odbiór oraz na rabaty względem ceny katalogowej. 

              Sprawdź ofertę Renault Megane leasing na Nowyosobowy.pl

              Podsumowanie

              Podsumowując, Renault stworzyło ciekawy samochód elektryczny, który wyróżnia się nie tylko nowoczesnym i przyciągającym wzrok wyglądem zewnętrznym, ale także bogatym wyposażeniem, noowoczesnymi multimediami oraz wyrafinowanym układem napędowym i jezdnym. Byłem zadowolony z przyzwoitego zasięgu Megane E-Tech, zwłaszcza w trybie miejskim. Zauważyłem jednak pewne problemy jakościowe i ergonomiczne, takie jak ograniczona widoczność i ciasna kabina - po której spodziewałem się, że w samochodzie elektrycznym będzie lepiej. A jeśli chodzi o ograniczony zasięg na autostradach i długi czas ładowania, to jest to coś, na co niestety cierpią wszystkie samochody elektryczne.

              Parę słów o elektrykach i elektromobilności

              Po teście Megane E-Tech naszła mnie refleksja na temat idei samochodów elektrycznych i w ogóle elektromobilności. Z aut elektrycznych skorzystają ci, którzy mogą sobie na nie pozwolić i mają wystarczająco dużo czasu na ich ładowanie. Oferują one świetne osiągi, komfort i zwrotność w miastach; jednak infrastruktura wciąż nie jest wystarczająco rozwinięta, a koszty ładowania są dość wysokie. Dodatkowo, cena samochodów elektrycznych jest znacznie wyższa niż samochodów z silnikami spalinowymi, co czyni je nieopłacalnymi. Dlatego też elektryki powinny być wykorzystywane jako drugi samochód w rodzinie, podczas gdy pierwszy powinien pozostać spalinowy lub hybrydowy. Rząd uruchomił co prawda program dopłat do aut elektrycznych "Mój Elektryk", ale nie rozwiązuje on problemu wysokich kosztów. Do tego dochodzi kwestia, skąd w Polsce bierze się prąd i co zrobić z akumulatorami samochodowymi po ich utylizacji, która jest równie istotna, lecz to temat na osobną dyskusję... 

              Zobacz podobne artykuły
              Toyota Land Cruiser FJ

              Oto miniaturka popularnego modelu. Toyot...

              Rynek motoryzacyjny coraz bardziej oblegany jest przez kompaktowe i uterenowione modele. Podczas gdy Mercedes zapowiada prace nad “Baby G Klasą”, a...

              Klaudia Figiel 24.10.2025 3 min
              VOLVO ES90 zdjęcie prasowe

              Nowe Volvo ES90 - nowa era flagowych sed...

              Volvo ES90 to więcej niż następca spalinowego S90, to nowy elektryczny flagowiec szwedzkiej marki, który radykalnie podnosi poprzeczkę w segmencie...

              Katarzyna Bugla 23.10.2025 3 min
              Japan Mobility Show 2025 premiery

              Japan Mobility Show 2025 – przyszłość w...

              Japan Mobility Show 2025 (JMS 2025) wkracza w nowy wymiar jako jedna z najważniejszych platform innowacji na świecie, wykraczając daleko poza trady...

              Katarzyna Bugla 21.10.2025 5 min
              Omoda 7 debiut Polska 2025 już w październiku 2025

              Omoda 7 z debiutem na Poznań Game Arena...

              Już 29 października 2025 roku w Poznaniu zadebiutuje nowa Omoda 7 z silnikiem hybrydowym. Co już wiemy na temat tego modelu?

              Katarzyna Bugla 17.10.2025 3 min
              szybkie ładowanie architektura 800 V

              Architektura elektryczna 800V - czym jes...

              Architektura elektryczna 800V to zaawansowany system wysokonapięciowy, który pozwala m.in. na skrócenie czasu ładowania do 15 minut! Poznaj modele,...

              Katarzyna Bugla 14.10.2025 3 min
              Omoda 5 Hybrid

              Omoda 5 Hybrid debiutuje na polskim rynk...

              Hybrydowa wersja popularnego crossovera Omoda 5 właśnie debiutuje na polskim rynku. Co oferuje samochód i jaka jest cena nowej propozycji chińskieg...

              Klaudia Figiel 07.10.2025 3 min
              Dodaj samochód
              do porównania
              Dodaj jeszcze jedno auto, aby porównać oferty
              PORÓWNAJ

              Polecane przez Nowyosobowy.pl

              • Audi
              • BMW
              • Mercedes
              • Skoda
              • Dacia
              • Ford
              • Hyundai
              • Kia
              • Opel
              • Renault
              • Peugeot
              • Suzuki
              • Toyota
              • BYD
              • Baic
              • Jaecoo
              • Omoda
              • MG
              • Dacia Sandero
              • Dacia Jogger
              • Ford Kuga
              • Ford Puma
              • Hyundai Tucson
              • Kia Sportage
              • Opel Astra
              • Opel Corsa
              • Peugeot 3008
              • Renault Austral
              • Skoda Octavia
              • Skoda Superb
              • Suzuki Swift
              • Toyota Corolla
              • Toyota C-HR
              • Toyota Yaris
              • Abarth
              • Alfa Romeo
              • Aston Martin
              • Audi
              • Baic
              • Bestune
              • BMW
              • BYD
              • Chery
              • Chevrolet
              • Citroen
              • Cupra
              • Dacia
              • DFSK
              • Dodge
              • DS
              • Fiat
              • Ford
              • Forthing
              • Genesis
              • Honda
              • Hyundai
              • Infiniti
              • Jac
              • Jaecoo
              • Jaguar
              • Jeep
              • Kia
              • Land Rover
              • Leapmotor
              • Lexus
              • Maserati
              • Mazda
              • Mercedes
              • MG
              • Mini
              • Mitsubishi
              • Nissan
              • Omoda
              • Opel
              • Peugeot
              • Porsche
              • Ram
              • Renault
              • Seat
              • Seres
              • Skoda
              • SsangYong
              • Subaru
              • Suzuki
              • Tesla
              • Toyota
              • Volkswagen
              • Volvo

              Dane firmowe

              • Kontakt
              • Kariera
              • Strefa wiedzy
              • Biuro prasowe
              • CSR
              • O nas
              • Magazyn Superauto.pl
              • Magazyn Superauto.pl - Facebook
              • Superauto.pl - Facebook
              • Kalkulator leasingowy
              • Kalkulator kredytowy
              • Nowydostawczy.pl
              • Superauto.pl
              • Chinskiesamochody.pl
              • Polityka prywatności
              • Polityka fotografii
              • Zaufani partnerzy
              • Regulamin
              Obserwuj nas na:
              2025 - Superauto.pl Sp. z o.o.,
              ul. Stalowa 16, 41-506 Chorzów
              Jesteśmy częścią
              Wirtualna Polska Holding S.A.