3255 opinii z Google Rating
logo logo partnera
logo logo partnera
  • Nowe
  • Używane
  • Finansowanie
    Finansowanie
    • Leasing

      Nowe i używane samochody osobowe - popularne, premium oraz chińskie. Dla firm i osób prywatnych. Umowa od 24 miesięcy. Rabaty do 30%.

      Sprawdź oferty
    • Wynajem długoterminowy

      Bez wkładu własnego, obowiązku wykupu i zmartwień - wszystko w cenie raty. Umowa od 12 miesięcy. Auta w abonamencie - płacisz i jeździsz.

      Sprawdź oferty
    • Kredyt

      Elastyczny kredyt dla osób prywatnych i firm – pełna własność, pełna swoboda. Nowe i używane samochody z rabatem do 30%.

      Sprawdź oferty
    Wszystkie oferty
  • Strefa wiedzy
  • Kontakt
  • O nas
Zamów rozmowę
Napisz wiadomość
  • Główna
  • Zamknij
    Szukaj
  • Zamknij
    Kontakt
  • Oferty
  • Zamknij
    Menu
Jakiego samochodu szukasz?

Wyszukiwarka

Brak wyników.
Popularne
teraz:

    Sugestie

      Brak wyników.

      Ostatnio wyszukiwane

        Tutaj pojawią się wyszukiwane przez Ciebie frazy.

        Polecane

          Przepraszamy!

          Mamy mały problem z wyszukiwaniem, spróbuj ponownie za chwilę.
          Nie martw się! Nadal możesz przeglądać wszystkie nasze oferty.

          Przejdź do ofert

          Kategorie

            Mogą Cię zainteresować

              • Nowyosobowy.pl
              • Strefa wiedzy
              • Nowe Subaru Forester debiutuje w Europie. Siła ewolucji

              Nowe Subaru Forester debiutuje w Europie. Siła ewolucji

              07.10.2024 Paweł Bartocha

              Nowa generacja Subaru Forestera właśnie zawitała na europejski rynek. Samochód obrał ewolucyjny kierunek zmian, zyskując zwłaszcza na wyposażeniu oraz komforcie.

              Subaru Forester

              Z artykułu dowiesz się o:

              Subaru Forester 2025 - wymiary i bagażnik
              Subaru Forester 2025 - stylistyka
              Subaru Forester 2025 - wnętrze
              Subaru Forester 2025 - wyposażenie
              Subaru Forester 2025 - silnik
              Subaru Forester - krótko o historii modelu

              Forester jest kluczowym modelem w gamie japońskiej marki. Od momentu premiery I generacji w 1997 roku na ten model zdecydowało się ponad 5 milionów nabywców na całym świecie. Samochód bazuje na znanej z poprzednika platformie SGP (Subaru Global Platform), którą zoptymalizowano poprzez zastosowanie pełnej integralnej konstrukcyjnie ramy wewnętrznej, szersze zastosowanie kleju strukturalnego5 i zwiększoną sztywność punktów mocowania zawieszenia. W efekcie uzyskano sztywniejsze i lżejsze nadwozie i znacznie poprawioną dynamikę jazdy. W porównaniu z poprzednim modelem sztywność skrętna szkieletu została zwiększona o 10%. W efekcie poprawił się komfort jazdy, zaś producent twierdził, że "zmniejszył o 44% kołysanie głową podczas jazdy". Wprowadzono też nowy, bardziej bezpośredni układ kierowniczy. 

              Subaru Forester 2025 - wymiary i bagażnik

              Subaru Forester mierzy 4670 mm długości, 1830 mm szerokości oraz 1730 mm wysokości, a rozstaw osi liczy 2670 mm. Prześwit wynosi 220 mm. Oznacza to, że nowy Forester jest o 30 mm dłuższy i o 15 mm szerszy od poprzednika, zaś reszta wymiarów pozostała bez zmian. Kąty natarcia, zejścia i rampowy wynoszą odpowiednio 20,4, 21 oraz 25,7 stopnia. Bagażnik pomieści od 508 do 1720 litrów (w poprzedniku 509-1779 l)., wyposażono go w nowe haki i punkty mocowania pozwalające na lepsze wykorzystanie przestrzeni. 

              Subaru Forester 2025 tył

              Subaru Forester 2025 - stylistyka

              Zauważalne zmiany zaszły w designie nowego Forestera. Szerszy i bardziej wyrazisty przód ma odważnie ukształtowany grill, który łączy się z cienkimi lampami głównymi i lampami doświetlającymi. Mocno wybrzuszone błotniki i wyraziście podkreślona linia boczna podkreślają masywną sylwetkę japońskiego SUV-a. Wysoko umieszczona linia tyłu łączy światła, a wygrawerowane na tylnej klapie logo modelu zapewnia bardziej wyrazisty i czysty design. Nowy Forester jest dostępny w 11 kolorach nadwozia, z których 2 są nowe (w tym zupełnie nowy w Subaru kolor River Rock Pearl), oraz z 18- i 19-calowymi kołami. Jak przystało na klasycznego pudełkowatego SUV-a, mamy też sporo powierzchni przeszklonych. Dzięki takim głównym elementom jak przedni wylot powietrza, faktura dolnej pokrywy silnika oraz lotki umieszczone w różnych sekcjach poprawiono aerodynamikę. 

              Subaru Forester 2025 przód

              Subaru Forester 2025 - wnętrze

              Nowości odnajdziemy też w kabinie. Pozbyto się większości przycisków i przełączników, a zamiast 8-calowego wyświetlacza pojawił się nowy, 11,6-calowy pionowy ekran multimediów rodem z Crosstreka. Oferują one bezprzewodowego Apple CarPlay'a i AndroidAuto oraz kilka niezbędnych przycisków funkcyjnych i pokręteł, aby ułatwić obsługę. Stylistyka wnętrza została wzbogacona o listwy 3D, które tworzą mocną poziomą linię w całej kabinie. Płynne kontury biegną od deski rozdzielczej przez wszystkie drzwi, aby podkreślić przestronność wnętrza. Kształt kokpitu przypomina trapez. Przeprojektowano też fotele, aby zapewniały wyższy komfort. 

              Subaru Forester 2025 wnętrze

              Subaru Forester 2025 - wyposażenie

              Na wyposażeniu po raz pierwszy w Subaru znajdziemy bezdotykowo i elektrycznie sterowaną klapę bagażnika. Lista wyposażenia zawiera także indukcyjną ładowarkę o mocy 10 W w środkowej konsoli oraz porty USB-A i USB-C z przodu i z tyłu. W standardzie możemy liczyć także na 9 poduszek powietrznych oraz na pakiet systemów bezpieczeństwa i asystentów Subaru EyeSight, który wzbogacono o nową szerokokątną kamerę jednoobiektywową i nowy przedni radar, co poprawia skuteczność rozpoznawania przeszkód. Z nowych funkcji mamy system Emergency Driving Stop, zmniejszający ryzyko wypadków w sytuacji, gdy kierowca nie może prowadzić pojazdu, np. z powodu nagłego wypadku medycznego. 

              Subaru Forester 2025 - silnik

              Pod maską znajdziemy 2-litrowego benzynowego boksera w wersji wolnossącej o mocy 136 KM (w poprzedniku było 150 KM) i maksymalnym momencie obrotowym 182 Nm.Współpracuje z silnikiem elektrycznym rozwijającym 17 KM i 66 Nm. Samochód wyposażono w stały napęd na obie osie i bezstopniową przekładnia CVT. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 12,2 s (w poprzedniku było to 11,8 s), a prędkość maksymalna to 188 km/h. Maksymalna siła uciągu nowego Forestera wynosi 1870 kg. Nowy Forester jest standardowo wyposażony w dwutrybowy X-MODE ze wspomaganiem elektrycznym silnika podczas cofania, a także w Hill Descent Control, który maksymalizuje kontrolę i przyczepność na śliskich nawierzchniach lub stromych zboczach.

              Nowe Subaru Forester trafi do Polski w pierwszej połowie 2025 roku. Ceny modelu poznamy bliżej premiery handlowej. Rywalami auta będą m.in. Toyota RAV4, Nissan X-Trail, Honda CR-V, Volkswagen Tiguan, Hyundai Tucson czy Kia Sportage.

              Subaru Forester - krótko o historii modelu

              I generacja Subaru Forestera zadebiutowała na rynku w 1997 roku jako kompaktowy crossover będący połączeniem kombi i małego SUV-a (mierzył poniżej 4,5 m długości). Samochód skorzystał z platformy Imprezy, lecz miał pod maską 2.5-litrowego boksera z większego Outbacka. Oferowano też 2-litrowego boksera Turbo o mocy  170 KM. Forestera reklamowano pod hasłem "SUV tough, Car Easy" i był on reakcją na Toyotę RAV4 oraz Hondę CR-V. Samochód uplasował się między Imprezą a Legacy. Wyposażono go w stały napęd na obie osie. Na rok modelowy 2000 przeprowadzono facelifting, zmieniając przedni i tylny pas oraz wzbogacając wyposażenie.

              W 2002 roku zadebiutowała II generacja Forestera. Samochód zyskał odświeżony i nowocześniejszy design, w standardzie znalazł się napęd Symmetrical AWD, zaś warianty z 5-biegową skrzynią manualną wyposażono w napęd 4x4 z centralnym mechanizmem różnicowym i sprzęgłem wiskotycznym. Warianty z 4-stopniowym automatem korzystały ze sprzęgła wielopłytkowego. Forester zdobył trzy razy nagrodę Najlepszego SUV-a według magazynu Car and Driver's w latach 2004, 2005 i 2006. W 2006 roku samochód przeszedł facelifting, w ramach którego przeprojektowano zderzaki, lampy i grill, zaś tylne lampy zyskały przezroczyste klosze. W 2004 roku na rynku japońskim wprowadzono sportową wersję STi wykorzystującą komponenty z Imprezy WRX STi. 2.5-litrowa jednostka Turbo rozwijała 265 KM i zapewniała sprint od 0 do 100 km/h w 5,4 s i prędkość maksymalną 230 km/h.

              Forester STi otrzymał wiele ulepszonych elementów zawieszenia, w tym sportowe sprężyny STi, poprawione rozpórki na każdym rogu oraz większe stabilizatory i poprzeczki. Zmiany te spowodowały obniżenie prześwitu o 30 mm i lepszą odporność na siły skrętne. Poprawiono także opory toczenia, ale nadal utrzymywano wyżej położony środek ciężkości Forestera. Forester STi jest również wyposażony w nową przekładnię kierowniczą z szybszym przełożeniem, co pozwala na bardziej przemyślane skręcanie. Forester STi otrzymał 18-calowe, 10-ramienne felgi aluminiowe z oponami 225/45R-18 Bridgestone Potenza. Na przednich kołach zastosowano czterotłoczkowe hamulce Brembo, pomalowane na czerwono, a dwutłoczkowe Brembo z tyłu. W kabinie znalazły się unikalne detale w postaci foteli kubełkowych STi, sportowej kierownicy MOMO i specjalnej gałki skrzyni biegów.

              Trzecia generacja Forestera zadebiutowała w 2007 roku, a do produkcji trafiła w 2008 r. Samochód otrzymał zupełnie nową stylistykę, która zbliżyła go do typowych SUV-ów, sylwetka stała się nowocześniejsza, a kabina zyskała nowy projekt niczym w ówczesnej Imprezie. Samochód trafił też do Europy i był o 9 cm dłuższy od poprzednika, stając się SUV-em segmentu D. Prześwit liczy aż 230 mm. Forester III po raz pierwszy dostępny był również z silnikiem diesla (oczywiście typu bokser), który był autorską konstrukcją Subaru. Okazał się jednak problematyczny (pękały wały korbowe), jednak po liftingu z 2011 roku rozwiązano ten problem. Forester III został wybrany najlepszym SUV-em 2009 roku według "Motor Trend Magazine". 

              IV generacja zadebiutowała w 2012 roku i przyniosła odświeżony design nadwozia i wnętrza. Poprawiono przestronność i komfort, zastosowano też 6-biegową skrzynię manualną zamiast wcześniejszej 5-biegowej. Samochód urósł względem poprzednika, a turbodoładowany wariant benzynowy 2.0 otrzymał przekładnię CVT. Otrzymał on nowy układ napędu 4x4 X-MODE z możliwością wyboru trybów jazdy. Poprawiono też wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa. W 2015 roku przeprowadzono lifting, w którym to skupiono się na odświeżeniu kabiny. W 2016 roku zmian dokonano natomiast w wyglądzie nadwozia, zmieniając przednie lampy poprzez dodanie świateł LED i odświeżono tylne światła. Na rok modelowy 2017 wprowadzono pakiet systemów bezpieczeństwa Subaru EyeSight. 

              V generacja Forestera zadebiutowała w 2018 roku i oparto ją na nowej platformie SGP (Subaru Global Platform). Samochód znowu urósł względem poprzednika, zyskał też większy rozstaw osi i obszerniejszą kabinę. Dostęp do drugiego rzędu poprawił się dzięki zastosowaniu szerszych tylnych drzwi. O 40 litrów wzrosła także pojemność bagażnika. Nowością jest zastosowanie elektrycznego hamulca postojowego. W Europie Forester oferowany jest ze zelektryfikowaną jednostką 2.0 e-Boxer o mocy 150 KM, przekładnią CVT i napędem Symmetrical AWD. Pojawił się nowy system multimedialny z 8-calowym ekranem dotykowym. W 2021 roku przeprowadzono lifting na RM 2022, w ramach którego zastosowano nowe, agresywniejsze klosze reflektorów LED i tylne lampy w kształcie widełek. Poprawiono też działanie systemów bezpieczeństwa z pakietu EyeSight.

              Zobacz podobne artykuły
              VOLVO ES90 zdjęcie prasowe

              Nowe Volvo ES90 - nowa era flagowych sed...

              Volvo ES90 to więcej niż następca spalinowego S90, to nowy elektryczny flagowiec szwedzkiej marki, który radykalnie podnosi poprzeczkę w segmencie...

              Katarzyna Bugla 23.10.2025 3 min
              Japan Mobility Show 2025 premiery

              Japan Mobility Show 2025 – przyszłość w...

              Japan Mobility Show 2025 (JMS 2025) wkracza w nowy wymiar jako jedna z najważniejszych platform innowacji na świecie, wykraczając daleko poza trady...

              Katarzyna Bugla 21.10.2025 5 min
              Omoda 7 debiut Polska 2025 już w październiku 2025

              Omoda 7 z debiutem na Poznań Game Arena...

              Już 29 października 2025 roku w Poznaniu zadebiutuje nowa Omoda 7 z silnikiem hybrydowym. Co już wiemy na temat tego modelu?

              Katarzyna Bugla 17.10.2025 3 min
              szybkie ładowanie architektura 800 V

              Architektura elektryczna 800V - czym jes...

              Architektura elektryczna 800V to zaawansowany system wysokonapięciowy, który pozwala m.in. na skrócenie czasu ładowania do 15 minut! Poznaj modele,...

              Katarzyna Bugla 14.10.2025 3 min
              Omoda 5 Hybrid

              Omoda 5 Hybrid debiutuje na polskim rynk...

              Hybrydowa wersja popularnego crossovera Omoda 5 właśnie debiutuje na polskim rynku. Co oferuje samochód i jaka jest cena nowej propozycji chińskieg...

              Klaudia Figiel 07.10.2025 3 min
              Kia EV3

              TEST: Kia EV3 long range GT Line - prawi...

              Łączy dobry zasięg, ładną stylistykę, korzystną cenę i ponadprzeciętną przestrzeń jak na kompakt. W mieście prowadzi się lekko i zwinnie, jak to au...

              Paweł Bartocha 01.10.2025 11 min
              Dodaj samochód
              do porównania
              Dodaj jeszcze jedno auto, aby porównać oferty
              PORÓWNAJ

              Polecane przez Nowyosobowy.pl

              • Audi
              • BMW
              • Mercedes
              • Skoda
              • Dacia
              • Ford
              • Hyundai
              • Kia
              • Opel
              • Renault
              • Peugeot
              • Suzuki
              • Toyota
              • BYD
              • Baic
              • Jaecoo
              • Omoda
              • MG
              • Dacia Sandero
              • Dacia Jogger
              • Ford Kuga
              • Ford Puma
              • Hyundai Tucson
              • Kia Sportage
              • Opel Astra
              • Opel Corsa
              • Peugeot 3008
              • Renault Austral
              • Skoda Octavia
              • Skoda Superb
              • Suzuki Swift
              • Toyota Corolla
              • Toyota C-HR
              • Toyota Yaris
              • Abarth
              • Alfa Romeo
              • Aston Martin
              • Audi
              • Baic
              • Bestune
              • BMW
              • BYD
              • Chery
              • Chevrolet
              • Citroen
              • Cupra
              • Dacia
              • DFSK
              • Dodge
              • DS
              • Fiat
              • Ford
              • Forthing
              • Genesis
              • Honda
              • Hyundai
              • Jac
              • Jaecoo
              • Jaguar
              • Jeep
              • Kia
              • Land Rover
              • Leapmotor
              • Lexus
              • Maserati
              • Mazda
              • Mercedes
              • MG
              • Mini
              • Mitsubishi
              • Nissan
              • Omoda
              • Opel
              • Peugeot
              • Porsche
              • Ram
              • Renault
              • Seat
              • Skoda
              • SsangYong
              • Subaru
              • Suzuki
              • Tesla
              • Toyota
              • Volkswagen
              • Volvo

              Dane firmowe

              • Kontakt
              • Kariera
              • Strefa wiedzy
              • Biuro prasowe
              • CSR
              • O nas
              • Magazyn Superauto.pl
              • Magazyn Superauto.pl - Facebook
              • Superauto.pl - Facebook
              • Kalkulator leasingowy
              • Kalkulator kredytowy
              • Nowydostawczy.pl
              • Superauto.pl
              • Chinskiesamochody.pl
              • Polityka prywatności
              • Polityka fotografii
              • Zaufani partnerzy
              • Regulamin
              Obserwuj nas na:
              2025 - Superauto.pl Sp. z o.o.,
              ul. Stalowa 16, 41-506 Chorzów
              Jesteśmy częścią
              Wirtualna Polska Holding S.A.