Renault Megane R.S. odchodzi do historii. Na pożegnanie limitowana wersja Ultime
Renault oficjalnie poinformowało o zakończeniu produkcji Megane R.S. i likwidacji słynnego oddziału Renault Sport. Na otarcie łez Francuzi przygotowali pożegnalną edycję Renault Megane R.S. Ultime.
Spis treści
Historia działu Renault Sport sięga 1976 roku. Przez kilkadziesiąt lat swojej obecności dostarczył on wielu wyjątkowych samochodów o sportowym zacięciu i ponadprzeciętnych osiągach. Historia Megane R.S. sięga 2003 roku, kiedy to zaprezentowano topową odmianę drugiej generacji kompaktowego hatchbacka Renault. Auto miało 2-litrową turbodoładowaną jednostkę benzynową o mocy 224 lub 230 KM. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmowało 6,5 sekundy. Przez kolejne lata Renault Megane R.S. uchodziło za jednego z najlepszych hot hatchy na rynku (zarówno II, III jak i obecna IV generacja). Niestety historia tego modelu właśnie dobiega końca. Renault poinformowało oficjalnie o zakończeniu produkcji Megane R.S., a wraz z tym likwidacji słynnego działu Renault Sport.
Nie oznacza to jednak, że sportowe modele francuskiej marki znikną całkowicie. W przyszłości bowiem usportowione modele Renault zyskają plakietkę Esprit Alpine, zapoczątkowaną przez model Austral. Z kolei to właśnie Alpine przejmie rolę sportowego producenta w szeregach grupy, oferując sportowe samochody elektryczne.
Renault Megane R.S. Ultime 2023 - wyjątkowa edycja
W ramach pożegnania Renault przygotowało specjalną wersję Megane R.S. Ultime limitowaną do 1976 egzemplarzy. Jak nietrudno się domyślić, liczba ta nawiązuje do roku powstania działu Renault Sport. Każdy zostanie specjalnie oznaczony i podpisany przez Laurenta Hurgona. Jest on kierowcą testowym Renault i rekordzistą wielu torów w kategorii aut przednionapędowych, w tym na na torach Nürburgring, Suzuka i Spa-Francorchamps.

- Megane R.S. to 15 lat mojej pracy w Renault Sport. Od czasu Megane II nieustannie udoskonalaliśmy jego właściwości jezdne, aby pozostać liderem w kategorii przednionapędowych samochodów sportowych. Rekordy na torze Nürburgring Nordschleife były dla nas wyzwaniami, których nie da się zapomnieć, pełnymi pasji, adrenaliny i emocji. A teraz przyszła kolej na Megane R.S. Ultime... Jestem szczególnie dumny z tego, że wersja symbolizująca zakończenie tej wspaniałej epopei jest opatrzona moim podpisem - powiedział Laurent Hurgon.
Szereg wyróżników wizualnych, bogate wyposażenie i garść detali
Wersję Ultime wyróżnia unikatowy design z charakterystycznymi naklejkami, nawiązującymi do nowej identyfikacji wizualnej Renault i czarnymi akcentami, podkreślającymi sportowy charakter oraz bogate wyposażenie. Dostępny w kolorach Star Black, Pearl White, Sirius Yellow i Tonic Orange, hot hatch ma matową czarną grafikę na przednich drzwiach i błotnikach, a także na masce, dachu i tylnym zderzaku. Z przodu dodano monogram "Ultime", a czarne akcenty nadwozia obejmują klamki drzwi, lusterka boczne, ramy okienne, dyfuzor, koła i wszystkie logo. W porównaniu do zwykłego Megane, RS ma bardziej rozbudowany bodykit z przednimi błotnikami szerszymi o 60 mm i tylnymi błotnikami szerszymi o 45 mm, a także centralnym układem wydechowym.

W kabinie standardowo montowane są kubełkowe fotele Recaro z tapicerką z Alcantary w kolorze czarnym Titane z wyhaftowanym monogramem R.S. Na karcie bezdotykowego dostępu i uruchomienia Megane R.S. Ultime znajdują się motywy z naklejek nadwozia i logo marki. Na progach drzwi zamontowano specjalne nakładki, charakterystyczne dla tej wersji, a u podstawy środkowej konsoli obok dźwigni skrzyni biegów umieszczono numerowaną tabliczkę, podkreślającą unikalny charakter każdego egzemplarza.

W skład wyposażenia Megane R.S. Ultime dostępnego w standardzie wchodzą liczne elementy specyficzne dla Megane R.S. i Megane R.S. Trophy: 9,3-calowy ekran nawigacji, systemem Hi-Fi firmy Bose, 10-calowy zespół zegarów, pokładowy system telemetryczny R.S. Monitor, aktywny tempomat i asystent parkowania z czujnikami 360°. Lista opcji obejmuje wyświetlacz head-up oraz otwierany dach.
Skupia wszystko co najlepsze w Megane R.S.
Limitowana seria, powstała na bazie Megane R.S. Trophy, posiada ten sam 4-cylindrowy, turbodoładowany silnik 1.8 o mocy 300 KM i 420 Nm momentu obrotowego, współpracujący z dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów EDC i mechanicznym mechanizmem różnicowym Torsen, dzięki którym samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,7 sekundy. Samochód jest wyposażony w wyczynowe opony Bridgestone Potenza S007, opracowane specjalnie dla Megane R.S. Trophy-R i montowane na 19-calowych obręczach Fuji Light oraz dwuelementowe tarcze hamulcowe Brembo z zaciskami w kolorze czerwonym. Przednie zawieszenie z niezależnym sworzniem, obniżone zawieszenie Cup, hydrauliczne odbojniki i system 4CONTROL z czterema kołami skrętnymi zapewniają mu ultrasportowe zachowanie, również na torze.
Auto na wiosnę trafi na rynek w miejsce Megane R.S. i Megane R.S. Trophy. Ceny na razie pozostają nieznane, jednak chętnych z pewnością nie zabraknie.
Renault Megane w ofercie Nowyosobowy.pl
W ofercie Nowyosobowy.pl znajdziecie kilka egzemplarzy Renault Megane w różnych wersjach silnikowych, wyposażeniowych i nadwoziowych, w tym także kilka egzemplarze topowego R.S. i R.S. Trophy. Wszystkie samochody są fabrycznie nowe, większość pochodzi z 2022 roku. Możecie liczyć na atrakcyjne finansowanie, minimum formalności oraz na szybki odbiór.
Sprawdź ofertę Renault Megane leasing na Nowyosobowy.pl