Ranking: Samochody używane do 70 000 zł. Co oferuje rynek?
Zakup samochodu używanego wiąże się zazwyczaj z rozważeniem różnych czynników. Przeprowadziliśmy analizę rynku samochodów używanych w cenie do 70 000 zł.
Jeśli chodzi o rynek wtórny samochodów w cenie do 70 000 zł, Toyota i Skoda są popularnym wyborem wśród nabywców, podobnie jak na rynku pierwotnym. Jednak ceny samochodów używanych wzrosły bardziej niż oczekiwano w 2022 roku. Przykładowo model Audi A3 odnotował wzrost cen aż o 46% w porównaniu z cenami z 2019 roku przed pandemią. Podobny wzrost cen można zaobserwować również w segmencie samochodów B dla popularnych marek, takich jak Skoda, Ford czy Fiat. Wybrane do analizy przykładowe samochody są bezwypadkowe i nieuszkodzone, wycenione do 70 000 zł z ceną minimalną 50 000 zł, wyprodukowane po 2015 roku i należą do segmentów B, B+ oraz C.
Ford Focus IV (od 2018 r.)
Ford Focus IV dane techniczne
Odsłonięcie Focusa IV miało miejsce w Londynie podczas specjalnej imprezy wiosną 2018 roku, która podkreśliła rangę wydarzenia. Zbudowany od podstaw na nowej platformie C2 samochód posiada unowocześnioną gamę silników, nowe wnętrze oraz pakiety wyposażenia. Podobnie jak poprzednicy, ma bardzo dobre zdolności jezdne. Dostępny jest pięciodrzwiowy hatchback i kombi, a w Polsce przed faceliftigiem oferowany był także sedan. Jego design jest zupełnie inny niż u poprzednika, ma bardziej stonowany, ale wciąż atrakcyjny wygląd. Odświeżono również wnętrze, które przypomina większą wersję miejskiej Fiesty. W 2021 roku odświeżono nadwozie, przemodelowano grill i zmodyfikowano reflektory, dzięki czemu uzyskano bardziej agresywny przód. W kabinie znajdują się nowe multimedia z ekranem dotykowym o przekątnej ponad 10 cali.

Ford Focus IV silniki
Focus IV został wyposażony w nowe silniki benzynowe EcoBoost (1.0 i 1.5) oraz wysokoprężne EcoBlue (1.5 i 2.0), wraz z 6-biegową skrzynią manualną lub 8-biegowym dwusprzęgłowym automatem. Ford w dużej mierze zastąpił silniki 4-cylindrowe 3-cylindrami, które mogą dezaktywować jeden cylinder, gdy nie jest potrzebny. Bazowy 1.0 EcoBoost dysponuje mocą od 85 do 155 KM, natomiast topowym silnikiem jest 2.3 EcoBoost o mocy 280 KM w sportowej wersji ST. Wcześniej 1,5- i 2-litrowe silniki wysokoprężne R4 generowały odpowiednio 95 i 120 KM oraz 150 i 190 KM, przy czym ten ostatni przed faceliftingiem oferowany był w topowej odmianie ST.
Ford Focus IV usterki
Częste problemy zgłaszane przez użytkowników modeli sprzed faceliftingu to zawieszający się system multimedialny, nieprawidłowo działająca elektronika pokładowa oraz skrzypiące elementy kabiny. Dodatkowo, niektórzy użytkownicy doświadczyli szarpania automatycznej skrzyni biegów i głośnej pracy. W przypadku modeli z dużym przebiegiem konieczna może być wymiana elementów zawieszenia, zwłaszcza tylnego.
Ford Focus IV sytuacja rynkowa
Za Focusa sprzed liftingu z silnikiem wysokoprężnym 1.5 TDCI z 2019 roku trzeba dać około 60 000 zł. Często występuje on z nadwoziem kombi. Za nieco ponad 50 tys. zł dostaniemy natomiast poprzednią generację z 2017 roku z bazowym wolnossącym silnikiem benzynowym 1.6 .
Używany Ford Focus w ofercie Nowyosobowy.pl
Renault Clio V (od 2019 r.)
Renault Clio V dane techniczne
W 2019 roku została wprowadzona najnowsza generacja Renault Clio. Projekt samochodu jest ewolucją w stosunku do poprzedniej wersji, zachowując porównywalny kształt ciała, linię okien i proporcje. Pomimo tych podobieństw, Clio V to całkowicie świeży projekt, który wykorzystuje nową platformę CMF-B (którą dzieli z Dacia Sandero) i posiada zupełnie nowe wnętrze.

Renault Clio V sytuacja rynkowa
Sercem Renault Clio jest turbodoładowany wariant 1.0 TCe, który służy jako silnik podstawowy i produkuje 90 koni mechanicznych. Inna wersja tego silnika dostępna jest z instalacją LPG i generuje 100 KM, a czas przyspieszenia od 0 do 100 km/h wynosi 11,8 sekundy. Bardziej zaawansowane modele wyposażone są w cztery cylindry, takie jak silnik benzynowy 1.3 TCe o mocy 140 KM oraz wariant hybrydowy E-Tech o mocy 145 KM, który bazuje na wolnossącej jednostce 1.6. Ponieważ Clio V jest stosunkowo nową konstrukcją, trudno mówić o jego potencjalnych usterkach.. Renault Clio z 2021 roku z silnikiem 1.0 TCe o mocy 90 KM można kupić za około 65 000 zł.
Kia Rio IV (od 2016 r.)
Kia Rio IV dane techniczne
W 2016 roku pojawiła się czwarta generacja miejskiej Kii, która została zmodernizowana w 2020 roku. Samochód ten ma wyrazisty wygląd o typowej dla nowych Kii stylizacji i stosunkowo duże nadwozie, które mierzy 4065 mm i ma rozstaw osi 2580 mm. Pomimo posiadania bardziej stonowanych proporcji, samochód zachowuje charakterystyczne cechy stylistyczne Kii, takie jak duże i agresywne reflektory, wąski wlot powietrza z motywem tygrysiego nosa oraz dwuczęściowe lampy tylne umieszczone poniżej szyby bagażnika. Deska rozdzielcza samochodu ma bardziej minimalistyczny design, a najbogatsze warianty wyposażenia wykończone są lakierem fortepianowym. Po raz pierwszy od 1999 roku Kia Rio w Europie występuje tylko jako 5-drzwiowy hatchback. Auto oferuje przyzwoitą jak na ten segment jakość wykończenia i wyposażenie.

Kia Rio IV silniki
Kia Rio ma w swojej ofercie dwie opcje silnikowe. Podstawowa to benzynowy silnik 1.2 R4 MPI o mocy 84 KM, który może być również wyposażony w instalację LPG firmy BRC. Dodatkowo dostępny jest turbodoładowany silnik 1,0 litra R3 T-GDI w dwóch wersjach - jedna generująca 100 KM, a druga 120 KM z układem mild hybrid. Mocniejszy wariant wyposażono w 6-biegową przekładnię manualną iMT z elektronicznie sterowanym sprzęgłem Clutch-By-Wire. Przed faceliftingiem samochód posiadał również silnik benzynowy 1.4 o mocy 100 KM oraz silnik wysokoprężny o tej samej pojemności i mocy 90 KM.
Kia Rio IV usterki
Chociaż Kia Rio czwartej generacji jest stosunkowo młodym modelem, w niektórych wczesnych modelach mogły wystąpić problemy z zamkami dziecięcymi w tylnych drzwiach. Kia zainicjowała akcję serwisową w celu usunięcia tego problemu dla modeli wyprodukowanych między 10 kwietnia a 5 czerwca 2017 roku. Dodatkowo, ponieważ jest to samochód miejski, warto zwracać uwagę na wszelkie uszkodzenia nadwozia, takie jak wgniecenia czy zarysowania, a także porysowane felgi.
Kia Rio IV sytuacja rynkowa
Kię Rio z 2018 roku dostaniemy za około 55 000 zł z silnikiem benzynowym 1.2 MPI, zaś egzemplarze z 2020 roku kosztują około 60 000 zł.
Używana Kia Rio w ofercie Nowyosobowy.pl
Peugeot 308 II (2013-2021)
Peugeot 308 II dane techniczne
Nowa polityka nazewnicza Peugeot zakłada, aby następcy modeli kończących się na "8" zachowali tę samą nazwę i stali się kolejną generacją tego modelu. Pierwszym samochodem realizującym tę politykę został wprowadzony w 2013 roku i zbudowany na nowej platformie EMP2 Peugeot 308 II generacji. Model ten zdobył nagrodę Car of the Year w 2014 roku ze względu na śmiały design, w tym agresywne linie, wyraziste kontury nadwozia i innowacyjne wnętrze zwane i-Cockpit. i-Cockpit obejmuje małą, nisko osadzoną kierownicę i podwyższony panel instrumentów, podobnie jak w modelu 208. Samochód jest dostępny zarówno w wersji hatchback, jak i kombi, przy czym ta druga oferuje dłuższy o 11 cm rozstaw osi i większą pojemność bagażnika (556 l wobec 398 w hatchbacku). Choć opinie na temat wyglądu samochodu są mieszane, jest on z pewnością stylowy i charakterystyczny. W 2017 roku przeprowadzono modernizację, skupiając sie na odświeżeniu nadwozia i wnętrza, zaktualizowano też gamę silników.

Peugeot 308 II silniki
Gama jednostek napędowych zaczyna się od silnika 1.2 VTi, który produkuje 82 KM, ale jest uważany za zbyt słaby dla pojazdu. Początkowo samochód był oferowany z silnikiem 1.6 THP, który produkował 125 i 155 koni mechanicznych, ale okazało się, że był to problematyczny silnik ze względu na niestabilny łańcuch rozrządu, wysokie zużycie oleju i niską żywotność napinacza łańcucha. Później zastąpiono go trzycylindrowym silnikiem 1.2 PureTech, produkującym 110 i 130 koni mechanicznych. Silnik 1.6 THP był nadal oferowany i stale udoskonalany w topowych modelach GT i GTi o mocach odpowiednio 205 i 270 KM. Linia silników wysokoprężnych obejmuje m.in. motor 1.6 HDI, który produkuje od 92 do 120 KM. Po faceliftingu został on zastąpiony przez silnik 1.5 HDI o mocach 102 i 130 KM. Samochód posiada również silniki 2.0 HDI, które produkują 150 i 181 KM (177 KM w odmianie GT po liftingu).
Peugeot 308 II usterki
Silnik benzynowy 1.6 THP jest odpowiedzialny za największą liczbę usterek w modelu 308 II. Znany jest z problemów z nadmiernym spalaniem oleju, rozciągniętym łańcuchem rozrządu, nagarem w układzie dolotowym czy nietrwałym napinaczem rozrządu. Należy jednak pamiętać, że silniki te były stale modyfikowane i modele z końca produkcji są mniej problematyczne. W przypadku jednostki 1.2 PureTech odnotowano problemy z wypalonymi uszczelkami głowicy, wyciekami oleju oraz awarią dwumasowego koła zamachowego. Z kolei silniki wysokoprężne nie mają istotnych problemów i wymagają jedynie typowej obsługi eksploatacyjnej. Zawieszenie tylnej belki skrętnej w kombi może hałasować, a elektronika systemu multimedialnego może z czasem stać się zawodna, prowadząc do zacinania się.
Peugeot 308 II sytuacja rynkowa
Za około 55-60 tysięcy złotych dostaniecie poliftingowego Peugeota 308 z dieslem 1.5 HDI z roku 2018 lub 2019. Dość łatwo o wersję kombi.
Hyundai i30 III (od 2016 r.)
Hyundai i30 III dane techniczne
Najnowsza wersja modelu i30 ma bardziej stonowany wygląd niż poprzednicy, z wyżej poprowadzoną linią dachu i zgrabniejszą sylwetką. Zadebiutował na targach we Frankfurcie w październiku 2016 roku jako pięciodrzwiowy hatchback, a następnie został wydany jako kombi na początku 2017 roku i smukły liftback o nazwie Fastback w lipcu tego samego roku. Z przodu samochodu znajduje się duża, sześciokątna osłona chłodnicy, natomiast z tyłu znajduje się wąska szyba, która siedzi wysoko na nadwoziu. Trzecia odsłona pojazdu powstała w centrum rozwojowym marki w Niemczech, pod nadzorem nowego szefa działu projektowego, Petera Schreyera, który wcześniej pracował wyłącznie dla Kii.

Dział N firmy Hyundai wprowadził swój pierwszy w historii samochód sportowy, i30 N, latem 2017 roku, który został zaprojektowany, aby konkurować z Volkswagenem Golfem GTI i innymi hot hatchami. W roku modelowym 2019 nastąpiła pierwsza modernizacja tego wyczynowego pojazdu, a następnie bardziej rozbudowany restyling w lutym 2020 roku, który obejmował nowe wkłady reflektorów w technologii LED, większy i szerszy wlot powietrza oraz był inspirowany językiem stylizacji Sensuous Sportiness. Wcześniej zmodernizowano cywilne wersje Hyundaia i30.
Hyundai i30 III silniki
W gamie Hyundaia i30 wersja bazowa napędzana jest przez wolnossący 1.5-litrowy silnik DPI o mocy 110 KM. Kolejną opcją jest silnik 1.0 T-GDI o trzech cylindrach i mocy 120 KM, który współpracuje z 6-biegową skrzynią manualną lub 7-biegową dwusprzęgłową. W faceliftingu wprowadzono również turbodoładowaną jednostkę 1.5 T-GDI z układem mild hybrid, produkującą 160 KM i 253 Nm. Model i30 Fastback występuje wyłącznie z silnikiem 1.5 T-GDI. Wcześniej dostępny był wolnossący 1.4 MPI o mocy 100 KM oraz silnik 1.4 T-GDI o mocy 140 KM, ale później zastąpiony został właśnie przez silnik 1.5 T-GDI. Na szczycie gamy znajduje się usportowiona odmiana N, dostępna jako hatchback lub fastback, przy czym słabsza wersja produkuje 250 KM, a mocniejsza Performance 275 KM (280 KM po faceliftingu). Model przed faceliftem posiadał również silnik wysokoprężny 1.6 o mocy od 95 do 136 KM.
Hyundai i30 III usterki
Ze względu na stosunkowo młody wiek i30 III, znanych jest niewiele problemów z tym samochodem. Niektórzy właściciele zgłaszali jednak problemy z trwałością sprzęgła, które wymagało wymiany w ramach gwarancji już po 30 000 km. Dodatkowo, niektórzy użytkownicy skarżyli się na utrzymywanie przez silnik (1.4 MPI) wysokich obrotów biegu jałowego na poziomie 2000-3000 obrotów na minutę. Inne zgłaszane problemy to sporadyczne skrzypienie plastików w kabinie, wycieki oleju ze skrzyni biegów, powolne działanie systemu Start&Stop, skrzypienie pedałów (zwłaszcza sprzęgła), nieprawidłowo zamontowane szyby przednie oraz zaparowane reflektory w niektórych pojazdach.
Hyundai i30 III sytuacja rynkowa
Za używanego Hyundaia i30 z silnikiem benzynowym 1.5 DPI lub 1.4 T-GDI trzeba dać około 60 000 zł za egzemplarz z 2018 roku, można też trafić na diesla. Za odmianę poliftingową z jednostką 1.5 DPI trzeba dać około 70 000 zł za egzemplarz z 2021 roku.
Używany Hyundai i30 w ofercie Nowyosobowy.pl
Seat Leon III (2012-2019)
Seat Leon III dane techniczne
Samochód zadebiutował w 2012 roku i zbudowany jest na modułowym podwoziu MQB, które wykorzystywane było w modelach Audi A3 III, Skoda Octavia III i Volkswagen Golf VII. Seat Leon III występował w trzech odmianach: 3-drzwiowy hatchback, kombi oraz 5-drzwiowy hatchback. Kombi mogło pochwalić się bagażnikiem o pojemności prawie 600 litrów. Samochód może się również pochwalić zwiększonym rozstawem osi o 6 cm w porównaniu do poprzednika Charakteryzuje się ostrymi krawędziami nadwozia z wyraźnymi przetłoczeniami, agresywnymi kształtami i LED-owymi reflektorami, co odróżnia go od bardziej stonowanych krewnych w postaci Golfa i Octavii. Uterenowiona wersja kombi samochodu o nazwie X-Perience została zaprezentowana w 2014 roku. Leon III przeszedł modernizację w 2016 roku, ze znaczącymi zmianami w projekcie reflektorów, jakości wykończenia oraz w gamie jednostek napędowych.

Seat Leon III silniki
Gama silników benzynowych dostępnych dla Leona III obejmuje jedynie jednostki turbodoładowane z bezpośrednim wtryskiem. Silnik 1.2 TSI jest bazowym układem napędowym i występuje w trzech wersjach mocy: 86, 105 i 110 KM. Został on zastąpiony w 2015 roku przez nowszy 1.0 TSI o mocy 86 i 115 KM. Dla tych, którzy wolą więcej mocy, jest kilka możliwości wyboru, w tym różne odmiany silnika 1.4 TSI o mocach 122-150 KM, a także 1.8 TSI o mocy 180 KM i 2.0 TSI o mocy 190 KM. Topowe warianty Cupra korzystają z silnika 2.0 TSI i mogą generować od 265 do 370 KM (w limitowanej Cupra ST Carbon Edition). Silniki benzynowe w Leonie mają zaktualizowane konstrukcje rozrządu oparte na pasku. W przypadku silników wysokoprężnych dostępne są warianty 1.6 TDI i 2.0 TDI o mocach od 90 do 184 KM.
Seat Leon III usterki
Ogólnie rzecz biorąc, wszystkie silniki w Leonie III są uważane za dobre. Jednak silnik wysokoprężny 1.6 TDI może mieć problemy ze zbyt szybkim zużyciem turbosprężarki. Wielu użytkowników zgłasza problemy z jakością lakieru, a po kilku latach mogą pojawić się wczesne oznaki korozji na układzie wydechowym. Wraz ze wzrostem przebiegu może dojść do kosztownych wymian osprzętu silnika oraz skrzyni biegów DSG, co jest normalnym zjawiskiem. Częstym problemem są hałasy z amortyzatorów i tulei, a na obudowach tylnych lamp i świetle stopu mogą pojawić się pęknięcia. Awarii mogą ulec również elektrycznie składane lusterka, a pokrywa bagażnika może skrzypieć, ale nałożenie odrobiny smaru na zawiasy powinno rozwiązać problem.
Seat Leon III sytuacja rynkowa
Za poliftingowego Leona zarówno z dieslem jak i silnikiem benzynowym 1.4 TSI (najpopularniejszy) z 2018 roku trzeba dać około 65 000 zł, zaś egzemplarze z końca produkcji z 2019 r. kosztują trochę ponad 70 tys. zł.
Skoda Rapid II (2012-2019)
Skoda Rapid II dane techniczne
Wprowadzona w 2012 roku Skoda Rapid została zaprojektowana jako budżetowy model typu liftback, który miał wypełnić lukę pomiędzy Fabią i Octavią. Samochód został zbudowany na platformie A05 (PQ25), która została również wykorzystana w Seacie Ibiza, Volkswagenie Polo i Audi A1. Samochód ma prostą stylistykę, natomiast wnętrze wyposażone jest w twarde plastiki, które potrafią skrzypieć podczas jazdy. Stylistyka pojazdu została zainspirowana koncepcją MissionL, charakteryzującą się wyraźnymi liniami nadwozia, przednim grillem, który przechodzi płynnie w reflektory, oraz nowym logo marki. Reflektory charakteryzują się również skośnymi krawędziami, które są charakterystyczną cechą Rapida. W 2017 roku Rapid przeszedł lifting, który obejmował modyfikacje przedniego zderzaka i kokpitu, a także przeniesienie świateł do jazdy dziennej LED na nowe reflektory. Dodatkowo, w 2013 roku wprowadzono pięciodrzwiową wersję hatchback o nazwie Rapid Spaceback, która w swoich wyższych modelach charakteryzuje się przeszkloną pokrywą bagażnika. Rapid oferuje przestronne i ergonomiczne wnętrze oraz spory bagażnik (Spaceback 415 l, liftback 550 l).

Skoda Rapid II silniki
Słabsze wersje silnikowe używanych Rapidów są łatwo dostępne na rynku. Bazowo Skoda oferowała trzycylindrowy, wolnossący silnik 1.2 MPI o mocy 75 KM z instalacją gazową Landi Renzo oraz czterocylindrowe, turbodoładowane silniki 1.2 TSI o mocach 86 oraz 105 KM, a także 1.4 TSI o mocy 122 KM. Po faceliftingu wprowadzono nowe jednostki z rodziny EA211 z paskiem rozrządu, a moc silnika 1.4 TSI wzrosła do 125 KM. Wariant 1.0 TSI zastąpił 1.2 TSI. Odmiany wysokoprężne obejmują wariant 1.6 TDI o mocy 90 i 105 KM początkowo, natomiast silnik R3 1.4 TDI o mocy 90 KM został wprowadzony podczas faceliftingu w 2015 roku. Moc jednostki 1.6 TDI wzrosła wówczas do 115 KM. Najczęściej problemy sprawiają zawory systemu EGR i turbosprężarki.
Skoda Rapid II usterki
W starszych egzemplarzach zaczyna hałasować zawieszenie, a układ kierowniczy może stać się nieprecyzyjny z powodu zużytych łączników stabilizatora i wybitych końcówek drążków. W podstawowej jednostce 1.2 MPI często dochodzi do awarii cewek zapłonowych. Wśród drobnych problemów trapiących Rapida znajdziemy nieprawidłowe działanie modułów poduszek powietrznych, napinaczy pasów bezpieczeństwa i poduszek powietrznych pod skrzynią biegów. W przypadku pojazdów z dwusprzęgłową skrzynią DSG ważne jest sprawdzenie stanu skrzyni i historii serwisowej, ponieważ wymaga ona wymiany oleju co 60 tys. km, a po 150-200 tys. km może wymagać remontu sprzęgła.
Skoda Rapid II sytuacja rynkowa
Skodę Rapid z końcówki produkcji z 2019 roku dostaniemy za około 55 000 zł. Mowa tu głównie o samochodach z silnikiem 1.0 TSI, zarówno w odmianie liftback jak i Spaceback.
Skoda Octavia III (2012-2020)
Skoda Octavia III dane techniczne
Skoda Octavia III zadebiutowała w 2012 roku i pozostała w produkcji do 2020 roku. Wykorzystywała podwozie MQB, które było stosowane również w innych modelach samochodów, takich jak Audi A3, Seat Leoa i Volkswagen Golf VII. Octavia w wersji Scout została zaprezentowana na targach motoryzacyjnych w Genewie w 2014 roku. W październiku 2016 roku przeprowadzono facelifting, który obejmował zmiany w reflektorach na dwuczęściowy projekt podobny do Kodiaqa oraz unowocześnioną gamę jednostek napędowych. Octavia jest chwalona za przyjazną obsługę, ponadprzeciętną funkcjonalność i przestronną kabinę z dużym bagażnikiem, który może pomieścić do 590 litrów w przypadku liftbacka i 640 litrów w przypadku kombi.

Skoda Octavia III silniki i usterki
Silniki serii EA288, w tym 1.2 TSI i 1.4 TSI, były stosowane jako podstawowe w Octavii III. Jednostki te są 4-cylindrowe, 16-zaworowe i z bezpośrednim wtryskiem. Silnik 1.2 TSI dostępny był w wersjach o mocy 86, 105 i 110 KM, natomiast 1.4 TSI oferowany był w wersjach o mocy 140 i 150 KM. W przeciwieństwie do swoich poprzedników, silniki te nie cierpią na takie problemy jak rozciągnięty łańcuch rozrządu, ponieważ mają tańszy i mniej problematyczny pasek. Topowe warianty z serii EA888 to 1.8 TSI o mocy 180 KM i 2.0 TSI o mocy 220 KM (oraz późniejsze wersje o mocy 230 i 245 KM w RS), które również posiadają 4-cylindrową konstrukcję z 4 zaworami na cylinder. Mimo że silniki te zostały udoskonalone, nadal mają tendencję do zużywania oleju, choć nie w tak dużym stopniu jak w Octavii II. Objawem tego problemu jest przydymiona końcówka rury wydechowej.
Oferowane silniki Diesla to 1.6 TDI o mocy 90 i 105 KM (115 KM po faceliftingu) oraz odmiana 2.0 o mocy 150 i 184 KM (w RS). Konstrukcje te są dobre, ale ze względu na duże przebiegi często wymagają regeneracji lub wymiany elementów takich jak turbosprężarka, dwumasowe koło zamachowe czy filtr cząstek stałych. W 2015 roku do gamy dołączyła 115 konna jednostka 1.0 TSI, a podczas faceliftingu w 2017 roku starsza jednostka 1.4 TSI została zastąpiona nowszą jednostką 1.5 TSI o tej samej mocy. Dodatkowo stopniowo wycofywano z oferty jednostkę 1.8 TSI.
Skoda Octavia III sytuacja rynkowa
Za niecałe 70 000 zł dostaniemy poliftingową Octavię z silnikiem 1.5 TSI z 2018 roku oraz z dieslami 1.6 TDI i 2.0 TDI o mocy 150 KM z 2018 i 2019 roku.
Opel Astra V (2015-2022)
Opel Astra V dane techniczne
Astra piątej generacji była ostatnią generacją produkowaną w Gliwicach i otrzymała nagrodę Car of the Year 2016. Oferowano ją jako pięciodrzwiowego hatchbacka i kombi. Choć samochód wizualnie nawiązuje do swojego poprzednika, jest znacznie lżejszy i ma nowe wnętrze oraz lepsze wyposażenie. W 2019 roku Astra przeszła facelifting ze zmianami w przednim zderzaku, osłonie chłodnicy i nowymi wzorami felg aluminiowych. Ponadto gama silników została całkowicie odświeżona i zastosowano tylko silniki 3-cylindrowe 1.2 i 1.4. Warto zauważyć, że silniki 1.2 nie są konstrukcją PSA, ale nadal pochodzą od GM. Pomimo krótszego o 2 cm rozstawu osi, kabina jest przestronniejsza niż w poprzedniku.

Opel Astra V silniki
Przed liftingiem Astra oferowała gamę silników benzynowych, które były turbodoładowane i miały pojemność od 1 do 1.6 litra. Silniki te miały moc od 90 do 200 KM. Dodatkowo dostępny był wolnossący wariant 1.4-litrowy, który produkował 100 KM, a także 1.6-litrowy silnik wysokoprężny o mocy od 95 do 160 KM w odmianie biturbo. Po faceliftingu wprowadzono nowy, trzycylindrowy silnik wysokoprężny 1.5 o mocach 105 i 122 KM. Dotychczas dostępne jednostki benzynowe, w tym silniki 1.0, 1.4 i 1.6, zostały zastąpione nowymi konstrukcjami R3, które miały pojemność 1.2 i 1.4 litra i generowały moc od 110 do 145 KM.
Opel Astra V usterki
Astra K borykała się z zeputymi wysprzęglikami, często powodującymi zapadanie się pedału w podłogę. Dwumasowe koło zamachowe w dieslu 1.6 i układ wtryskowy również mają niską trwałość i mogą ulec awarii. Manualne skrzynie biegów samochodu są nieprecyzyjne, szczególnie pomiędzy 1 i 2 biegiem, a sprężarki klimatyzacji są często zawodne i głośne. Zdarzają się również awarie pompy hamulcowej. Irytują też usterki elektroniki pokładowej. Modele benzynowe w odmianie 1.4 Turbo mają problematyczny sterownik silnika, który powoduje szarpanie.
Opel Astra V sytuacja rynkowa
Za około 65 000 zł dostaniemy Astrę z silnikiem 1.4 sprzed liftingu z 2017 oraz z 2018 roku, a nawet z 2019 roku.
Fiat Tipo II (od 2016 r.)
Fiat Tipo II dane techniczne
Od momentu wprowadzenia na początku 2016 roku, Fiat Tipo stał się silnym pretendentem na polskim rynku. Początkowo był oferowany w wersji sedan, ale później został rozszerzony o pięciodrzwiowego hatchbacka i kombi SW. Projekt samochodu charakteryzuje się prostotą i praktycznością, atutem jest też przystępna cena. Hatchback może pomieścić do 440 litrów bagażu, podczas gdy sedan do 520 litrów, a kombi do 550 litrów. Deska rozdzielcza i materiały w hatchbacku i kombi są nieco lepsze niż w sedanie, a ekran multimedialny jest umieszczony na kokpicie, a nie zabudowany jak w sedanie. Unikalny jest również układ zawieszenia. W 2020 roku wprowadzono facelifting z nowym silnikiem 1.0 generującym 120 KM i zmodernizowanym silnikiem wysokoprężnym 1.6 produkującym 130 KM.

Fiat Tipo II silniki
Przed faceliftingiem gama silników dla Tipo obejmowała silniki benzynowe 1.4 o mocy 95 KM i 120 KM (wersja turbodoładowana była niedostępna w sedanie), a także silnik 1.6 o mocy 110 KM (miał słabe osiągi i wysokie zużycie paliwa ze względu na klasyczny automat) oraz silniki wysokoprężne 1.3 i 1.6 o mocach odpowiednio 95 KM i 120 KM. Po faceliftingu zaprzestano jednak produkcji wolnossących silników 1.4 i 1.6 (z wyjątkiem 1.4 w sedanie) i zastąpiono je nowym silnikiem 1.0 R3 o mocy 120 KM.
Fiat Tipo II usterki
Silniki w Tipo są ogólnie niezawodne, ale jest kilka problemów, na które należy uważać. Wolnossące silniki benzynowe mogą zużywać nadmierną ilość oleju z powodu zaniedbań serwisowych i rzadkich wymian oleju. W kolektorze wydechowym silnika 1.4 T-Jet, który służy również jako korpus turbiny, mogą pojawić się pęknięcia, ale koszt wymiany nie jest wygórowany Ważne jest, aby w silnikach Diesla stosować paliwo wysokiej jakości, aby uniknąć problemów z układem wtryskowym. Łańcuch rozrządu w dieslu 1.3 może się z czasem rozciągać, dlatego warto sprawdzić jego stan po przejechaniu 100 000 km. Zawieszenie samochodu jest dość delikatne, ale luzy występują tylko na tańszych elementach, takich jak tuleje, linki i drążki kierownicze.
Fiat Tipo II sytuacja rynkowa
Za 65 000 zł dostaniemy Fiata Tipo z 2020 i 2021 roku w odmianie wolnossącej 1.4. Większość ofert dotyczy egzemplarzy sprzed liftingu, jednak zdarzają się także poliftingowe samochody.
Używany Fiat Tipo w ofercie Nowyosobowy.pl
Toyota Yaris III (2011-2020)
Toyota Yaris III dane techniczne
W 2011 roku Toyota wypuściła trzecią generację Yarisa, która była dostępna przez prawie dekadę. Yaris III po raz pierwszy oferowany był także z hybrydowym układem napędowym, który wykorzystywał technologię i komponenty z innych modeli Toyoty, takie jak silnik benzynowy 1,5 z Priusa II ze wsparciem mniejszej jednostki elektrycznej. Samochód posiada również bezstopniową przekładnię planetarną do napędu. W porównaniu z poprzednią generacją, Yaris III został wydłużony o 10 cm do 3885 mm, ma zwiększony rozstaw osi do 2510 mm i większą pojemność bagażnika wynoszącą 286 litrów. W 2014 roku Yaris III przeszedł znaczący lifting, podczas którego zastosowano ponad 1000 nowych części. W 2017 roku model został ponownie zmodernizowany, a zmiany dotyczyły głównie wyglądu, w tym zastosowania po raz pierwszy historii modelu dwuczęściowych lamp tylnych.

Toyota Yaris III silniki
Jeśli chodzi o używane Yarisy, zazwyczaj są one wyposażone w silnik 1.0 VVT-i o mocy 69/72 KM lub silnik 1.33 Dual VVT-i o mocy 99 KM. Pierwszy z nich ma trzy cylindry, natomiast drugi cztery. Motor 1.0 jest sparowany wyłącznie z 5-biegową skrzynią biegów, natomiast pozostałe mają 6-biegową przekładnię. Jednostka 1.33 może być również łączona z przekładnią Multidrive-S. W 2017 roku silnik 1.33 został jednak zastąpiony silnikiem 1.5 Dual VVT-iE o mocy 111 KM, a jedyny diesel w gamie, czyli 1.4 D-4D o mocy 90 KM, został wycofany.
Toyota Yaris III usterki
Jeśli chodzi o Toyotę Yaris III, nie zgłoszono żadnych poważnych problemów z jej silnikami. Jednak w niektórych samochodach z silnikiem 1.33 może dojść do nagromadzenia się nagaru wokół zaworów, jeśli są używane na krótkich dystansach. Zdarzały się sporadyczne doniesienia o zużyciu oleju przez silniki i nieprawidłowym działaniu katalizatorów. W starszych modelach może również wystąpić korozja, ale jest ona ograniczona do klapy tylnej i układu wydechowego. System hybrydowy jest długowieczny, ale akumulatory mogą wymagać regeneracji po 10 latach, co może być kosztowne. W odmianie hybrydowej ograniczona praca zacisków hamulców tylnych ze względu na charakterystykę układu hybrydowego może spowodować ich przedwczesne zużycie.
Toyota Yaris III sytuacja rynkowa
Yarisa po drugim lifingu z silnikiem 1.0 o mocy 72 KM z 2020 roku dostaniemy za około 55 000 zł, zaś za blisko 60 000 zł otrzymamy wariant hybrydowy z 2018 roku. Za nieco ponad 70 tys zł dostaniemy już nowszego Yarisa IV generacji z 2020 roku z silnikiem benzynowym 1.5 o mocy 125 KM.
Toyota Auris II (2012-2019)
Toyota Auris II dane techniczne
Na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie 2012 Toyota zaprezentowała drugą generację swojego popularnego samochodu kompaktowego - Aurisa. Nowy model charakteryzował się bardziej zdecydowanymi liniami nadwozia, co zaowocowało bardziej agresywnym wyglądem. Choć urósł o 5 cm, nadal korzystał ze zmodyfikowanej platformy poprzednika, zachowując ten sam rozstaw osi wynoszący 2600 mm. Gama Aurisa została po raz pierwszy poszerzona o wariant kombi, a wersja sedan została wypuszczona w następnym roku pod nazwą Corolla. Na początku 2015 roku przeprowadzono facelifting, który obejmował zaktualizowany wygląd zewnętrzny, wyższej jakości materiały w kabinie i bogatsze wyposażenie. Najbardziej zauważalną cechą zaktualizowanego modelu było dodanie reflektorów LED ze zintegrowanymi światłami do jazdy dziennej oraz nowego grilla z przodu. Wersja kombi może się pochwalić przestronnym 530-litrowym bagażnikiem.

Toyota Auris II silniki
Po faceliftingu gama jednostek napędowych Aurisa została rozszerzona o turbodoładowany silnik benzynowy 1.2 o mocy 116 KM oraz 1.6-litrowego diesla o mocy 112 KM od BMW, który zastąpił poprzedniego diesla 2.0 o mocy 124 KM. Najważniejszą wersją w gamie Aurisa II był hybrydowy układ oparty na silniku 1.8 o łącznej mocy 136 KM. Jednostką bazową był natomiast 1.33-litrowy silnik benzynowy o mocy 99 KM znany z Yarisa, natomiast inne opcje obejmowały 1,6-litrowy silnik benzynowy o mocy 132 KM i 1/4-litrowy silnik wysokoprężny o mocy 90 KM. Wszystkie jednostki w gamie Aurisa są godne polecenia, ze szczególnym uwzględnieniem wariantu hybrydowego oraz silnika benzynowego 1.6.
Toyota Auris II usterki
Sporadyczne problemy mechaniczne z niektórymi silnikami obejmują gromadzenie się nagaru w głowicach silników 1.33 oraz zawodną pompę płynu chłodzącego w innych silnikach benzynowych. W słabszych modelach Aurisa (1.33 i 1.4 D-4D) montowane są mniejsze tarcze hamulcowe, które mają tendencję do szybkiego zużywania w samochodach eksploatowanych na trasach. Częstym problemem są również problemy z zawieszeniem i szybko zużywające się łożyska kół. Przy zakupie hybrydy warto dokładnie sprawdzić stan akumulatorów, zwłaszcza jeśli samochód ma duży przebieg.
Toyota Auris II sytuacja rynkowa
Za poliftingową Toyotę Auris w odmianie benzynowej 1.6 trzeba dać około 65 000 zł za egzemplarze z 2017 lub 2018 roku. Za podobną kwotę dostaniemy hybrydową odmianę z 2016 roku, a egzemplarze z młodszych roczników delikatnie przekraczają 70 000 zł.