Volvo XC90 debiutuje po kolejnym, obszernym liftingu. Ukłon w stronę EX90
Po 10 latach od premiery Volvo XC90 doczekało się kolejnego, tym razem obszernego liftingu. Samochód zyskał nowocześniejszy design i bogatsze wyposażenie, widać w nim inspiracje elektrycznym EX90.

Volvo XC90 2025 - stylistyka
Nowe Volvo XC90 poznamy po przeprojektowanym, szerszym grillu z innym wykończeniem w postaci ukośnych, stykających sie ze sobą listw (nawiązuje do logo marki), odświeżonych matrycowych reflektorach z węższymi kloszami stanowiącymi ewolucję interpretacji młotu Thora, znanego m.in. z EX90, a także nowym wzorze tylnych lamp, które otrzymały przyciemniane klosze. Przeprojektowano też zderzaki i zastosowano nowe wzory felg. Wzbogacono też paletę lakierów nadwozia. Klasycznie dla Volvo mamy dwa warianty wykończenia - z chromami lub błyszczącą czernią.

Volvo XC90 2025 - dane techniczne
Volvo XC90 bazuje na platformie SPA, mierzy 4953 mm długości, 1923 mm szerokości oraz 1767-1771 mm wysokości, a rozstaw osi liczy 2984 mm. Bagażnik pomieści od 680 do 1856 litrów (wersja PHEV od 640 do 1816 l). Samochód ma w standardzie 3 rzędy siedzeń i pomieści 7 osób.
Volvo XC90 2025 - wnętrze
Trochę zmian zaszło też w kabinie. Deska rozdzielcza ma bardziej pionowy kształt, znajdziemy też nowe pionowe kratki nawiewów w stylu S90 i V90, a także nowy system multimedialny z wystającym pionowym tabletem, który ma teraz 11,2 cala przekątnej (dotychczasowy miał 9 cali) i interfejs wzorowany na EX90 i EX30. Pojawiły się też nowe listwy dekoracyjne na desce rozdzielczej i zmienione uchwyty na kubki. W kabinie zastosowano również materiały z recyklingu. Możemy oczywiście liczyć na wysoką jakość wykonania i szlachetne materiały jak skóra, drewno i aluminium. Producent twierdzi, że popracowano też nad wyciszeniem kabiny. Przy okazji odświeżono też trójramienną kierownicę, która nawiązuje teraz do najnowszych modeli marki. Bezprzewodową ładowarkę do telefonu umieszczono teraz za tunelem środkowym, oddzielnie od głównego schowka, dla większej wygody.

Volvo XC90 2025 - wyposażenie
Klasycznie dla Volvo zadbano też o wysoki poziom bezpieczeństwa. Wykorzystując radar i przednią kamerę, XC90 może wykryć, czy pojazd zjechał na przeciwległy pas ruchu i bezpiecznie skierować go z powrotem na właściwy pas, aby uniknąć ryzyka kolizji. Pomoże również uniknąć niezamierzonego zjechania z drogi. Może także wykorzystać hamowanie i kierowanie, aby pomóc uniknąć kolizji z innymi pojazdami, pieszymi, rowerzystami i dużymi zwierzętami. XC90 z zawieszeniem pneumatycznym może obniżyć się o 20 mm lub podnieść o 40 mm, aby poprawić komfort i właściwości jezdne.
Volvo XC90 2025 - silniki
Volvo XC90 oferowane jest tak jak dotychczas w wersji benzynowej B5 z układem mild hybrid wykorzystującym instalację 48V i 14-konny silnik elektryczny oraz w odmianie hybrydowej T8. XC90 B5 rozwija 250 KM i 360 Nm, zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 7,7 s i prędkość maksymalną 180 km/h. Napęd trafia na obie osie za pośrednictwem 8-stopniowej przekładni Geartronic. Odmiana T8 eAWD rozwija 455 KM i 709 Nm, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,4 s i rozpędza się do 180 km/h. Baterie maja 19 kWh pojemności i zapewniają 71 km zasięgu na prądzie.

Volvo XC90 2025 - ceny
Volvo XC90 B5 AWD startuje od 339 900 zł za konfigurację Core, 364 900 zł za wariant Plus oraz 389 900 zł za konfigurację Ultra. Z kolei odmiana T8 eAWD w wersji Core kosztuje 389 900 zł, w bogatszej Plus 409 900 zł, natomiast w topowej Ultra 439 900 zł. Samochód można już zamawiać. Produkcja ruszy w IV kwartale, a pierwsze egzemplarze trafią do klientów pod koniec roku. Rywalami auta są m.in. BMW X5, Mercedes GLE, Audi Q7, Lexus RX oraz Porsche Cayenne.
Volvo XC90 w ofercie Nowyosobowy.pl
W ofercie Nowyosobowy.pl znajdziecie kilkadziesiąt egzemplarzy fabrycznie nowego Volvo XC90 w różnych wersjach silnikowych i wyposażeniowych. Samochody pochodzą z 2024 roku. Możecie liczyć na atrakcyjne finansowanie, minimum formalności oraz na szybki odbiór.
Zobacz ofertę Volvo XC90 leasing na Nowyosobowy.pl
Volvo XC90 - krótko o historii modelu
I generacja Volvo XC90 zadebiutowała w 2002 roku i bazowała na platformie P2x rodem z S60, S80 oraz V70. Samochód postawił na typową dla marki prostą stylistykę podyktowaną funkcjonalności i występował z jednostkami benzynowymi i wysokoprężnymi R5, R6 oraz V8 o pojemnościach od 2.4 do 4.4 litra. Topowa odmiana benzynowa miała silnik V8 od Yamahy o pojemności 4.4 litra i rozwijała 315 KM (wprowadzona w 2005 roku). Samochód otrzymał szereg wyróżnień, w tym za wysoki poziom bezpieczeństwa od instytutu IIHS (amerykański odpowiednik EuroNCAP), a także zdobyło tytuł North American Car of The Year 2003. W latach 2004, 2006, 2007 i 2011 auto przeszło kilka drobnych zmian stylistycznych, a zimą 2006 roku pojazd otrzymał face lifting obejmujący retusz stylizacji nadwozia, w tym nowe lampy i zderzaki. Samochód produkowano do 2014 roku (wyprodukowano 636 143 egzemplarze).
II generacja Volvo XC90 zadebiutowała w 2014 roku i bazuje na nowej modułowej platformie SPA, którą potem zastosowano także w innych modelach marki, w tym w S60 i V60, w XC60, a także w S90 i V90. Jest to pierwszy model zaprojektowany według nowej estetyki Volvo, z charakterystycznymi reflektorami LED z motywem litery T symbolizującej młot Thora. Sylwetka auta jest jednak rozwinięciem poprzednika, choć jest ono zupełnie nową konstrukcją. Z tyłu mamy typowe dla Volvo zachodzące na słupki lampy LED w kształcie litery C. W kabinie dominuje 9-calowy dotykowy ekran systemu infotainment, a przed kierowcą znalazł się 12,3-calowy wyświetlacz cyfrowych zegarów. Zastosowano wysokiej jakości materiały jak skóra, drewno i aluminium, a także ciekawe detale jak kryształowy wybierak skrzyni biegów szwedzkiej firmy Orrefors. Auto wyposażono w szereg zaawansowanych systemów bezpieczeństwa, a pod maskę trafiły nowe jednostki R4, wszystkie o pojemności 2 litrów, w tym warianty PHEV. W 2019 roku przeprowadzono lifting, delikatnie odświeżając stylizację przedniego i tylnego pasa, a także wprowadzono nowy system multimedialny Android Automotive.