Volvo XC60 doczekało się kolejnego liftingu. Mniejszy brat XC90
Volvo reaguje na trendy i przedstawiło XC60 po obszernym liftingu, inspirowanym flagowym XC90. Jakich zmian doczekał się szwedzki SUV?

Volvo XC60 od lat jest liderem rynku premium w Polsce i jednocześnie drugim najpopularniejszym SUV-em klasy średniej, ustępując jedynie Toyocie RAV4, która to jednak nie jest produktem klasy premium. W 2024 roku na szwedzkiego SUV-a zdecydowało się aż 6174 nabywców. Tym samym wyprzedził on nie tylko swoich odwiecznych rywali w postaci Audi Q5, Mercedesa GLC, Lexus NX czy BMW X3, ale również tak popularne w Polsce modele jak Skoda Kodiaq czy MG HS. Volvo XC60 w obecnym wcieleniu jest na rynku od 2017 roku, a w 2021 roku doczekało się liftingu, jednak był on kosmetyczny - pojawiły się nowe zderzaki i multimedia oparte na Androidzie. Od tamtej pory minęły już 4 lata i rynek się pozmieniał, a kluczowi rywale doczekali się następców. Volvo zareagowało na to, kolejny raz modernizując XC60, tym razem nieco obszerniej, upodabniając je do odświeżonego XC90.
Volvo XC60 2025 - stylistyka i dane techniczne
Z zewnątrz odświeżone XC60 poznamy po nowym grillu z innym wzorem nawiązującym do XC90 i delikatnie przeprojektowanym zderzaku, a także po tylnych lampach z przyciemnianymi kloszami. Wprowadzono też nowe wzory felg oraz nowe lakiery: Forest Lake, Mulberry Red i Aurora Silver. Samochód mierzy 4,71 m długości, 1,9 m szerokości oraz 1,65 m wysokości, a jego rozstaw osi liczy 2,86 m. Bagażnik ma 483 l (468 l w wersji PHEV).

Volvo XC60 2025 - wnętrze
W kabinie XC60 znajdziemy nowy system multimedialny z dominującym nad kokpitem wyświetlaczem o przekątnej 11,2 cala. Volvo zastosowało nowe oprogramowanie, a najnowsza wersja systemu oparta została na platformie Snapdragon Cockpit nowej generacji od Qualcomm, dzięki czemu ma działać dwa razy szybciej niż dotychczas. Nowe są również obudowy głośników, zaś na kokpicie znajdziemy materiałowe wstawki niczym w XC90. Producent twierdzi również, że opcjonalne audio Bowers&Wilkins zapewnia jeszcze lepsze brzmienie niż dotychczas.

Volvo XC60 2025 - silniki
Żadnych zmian nie znajdziemy natomiast pod maską. Nadal tworzyć ją będą trzy hybrydowe napędy. Bazę stanowi wariant B5 z napędem AWD i układem mild hybrid. Rozwija on 250 KM i korzysta z 8-stopniowej przekładni automatycznej. Następnie mamy układy PHEV. Słabszy T6 eAWD rozwija 350 KM, natomiast mocniejszy T8 eAWD 455 KM i przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 4,9 s i przejedzie na prądzie do 82 km. Baterie mają 19 kWh pojemności.
Volvo XC60 2025 - ceny
Samochód trafi do salonów jeszcze w tym roku. Zamówienia można już składać. Odmiana B5 Core startuje od 221 900 zł. Nowe XC60 w wersji T6 eAWD Essential kosztuje od 264 900 zł, czyli dokładnie tyle co dotychczas. Bogatszy wariant Core to koszt 269 900 zł, Plus 291 900 zł, Ultra 312 900 zł, natomiast topowy wariant Polestar Engineered zarezerwowano dla wersji T8 eAWD i wyceniono na 372 900 zł. W odmianie Core dopłata do odmiany T8 eAWD wynosi 5000 zł, w Plus 20 000 zł, zaś w Ultra 25 000 zł. Tabelę z cennikiem znajdziecie poniżej:
Silnik | Pojemność/Moc | Skrzynia biegów | Essential | Core | Plus Bright | Plus Dark | Ultra Bright | Ultra Dark | Polestar Engineered |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
B5 AWD | 2.0 250+14 | automatyczna Geartronic 8 biegów | 221 900 zł | 226 900 zł | 261 900 zł | 264 900 zł | 289 900 zł | 292 900 zł | - |
T6 eAWD | 2.0/350 | automatyczna Geartronic 8 biegów | 264 900 zł | 269 900 zł | 291 900 zł | 294 900 zł | 312 900 zł | 315 900 zł | - |
T8 eAWD | 2.0/455 | automatyczna Geartronic 8 biegów | 269 900 zł | 274 900 zł | 311 900 zł | 314 900 zł | 337 900 zł | 340 900 zł | 372 900 zł |
Volvo XC60 w ofercie Nowyosobowy.pl
W ofercie Nowyosobowy.pl znajdziecie kilkanaście egzemplarzy Volvo XC60 w różnych wersjach silnikowych i wyposażeniowych. Samochody są nowe i pochodzą z 2024 i 2025 roku, wiele z nich dostaniecie od ręki. Możecie liczyć na atrakcyjne finansowanie, minimum formalności oraz na sięgające blisko 20% rabaty.
Zobacz ofertę Volvo XC60 leasing na Nowyosobowy.pl
Volvo XC60 - krótko o historii modelu
I generacja Volvo XC60 zadebiutowała w 2008 roku i skorzystała z opracowanej przez Forda platformy EUCD rodem z Kugi czy Mondeo. XC60 I otrzymało dynamiczną i odważną stylistykę, która miała potem swoją kontynuację w postaci S60 III z 2010 r. W gamie znalazły się wersje z napędem na przednią lub obie osie oraz z silnikami benzynowymi R4 i R6 oraz z dieslami R4 i R5 o pojemnościach od 2 do 3.2 litra i mocy od 136 do 306 KM. W 2013 roku przedstawiono wersję po liftingu, z odświeżonym nadwoziem, lepiej wykończonym wnętrzem i bogatszym wyposażeniem.
II generacja Volvo XC60 zadebiutowała wiosną 2017 roku i bazuje na nowej platformie SPA rodem z XC90 II i S90. Auto otrzymało bardziej nowoczesną stylistykę ze sporym grillem i reflektorami LED ze światłami do jazdy dziennej w kształcie litery T. Zachodzące na słupki tylne lampy mają kształt litery C. Minimalistyczne wnętrze jest zdominowane przez 9-calowy pionowy wyświetlacz. Samochód wyróżnia się też wysoką jakością wykończenia i ciekawymi detalami, w tym opcjonalną kryształową gałką skrzyni biegów czy motywem szwedzkiej flagi w kabinie. W ofercie znalazły się wyłącznie 2-litrowe silniki benzynowe i wysokoprężne, a także napędy hybrydowe MHEV i PHEV. W 2021 roku XC60 II doczekało się liftingu, zyskując nowe zderzaki, przemodelowany grill i nowy system multimedialny oparty na Google Automotive.