Nowy Volkswagen T-Roc urósł i zyskał napęd hybrydowy
Długo czekaliśmy na tę premierę. Nowy Volkswagen T-Roc wyraźnie urósł, stał się też nowocześniejszy i zyskał napęd hybrydowy. Przy tym wciąż wygląda niezwykle zgrabnie.

Z artykułu dowiesz się o:
Mogę śmiało powiedzieć o tym samochodzie, że jest to najważniejsza premiera motoryzacyjna 2025 roku. Oferowany od 2017 roku T-Roc jest prawdziwym hitem niemieckiego producenta - od 2017 roku znalazł już ponad 2 miliony nabywców, z czego tylko w I połowie tego roku w Europie zarejestrowano 106 118 sztuk (4. najpopularniejszy nowy samochód), z czego w Polsce 4554 egzemplarze (9. miejsce wśród najpopularniejszych aut) i był najchętniej wybieranym modelem niemieckiego producenta, prześcigając nawet Golfa. Już same te liczby pokazują jak ważnym modelem dla Volkswagena jest T-Roc, stąd też niemiecki producent nie eksperymentował i postawił na sprawdzone rozwiązania, zarówno stylistyczne jak i technologiczne. Nowy Volkswagen T-Roc urósł, jest nowocześniejszy i ucieszy fanów hybryd... kosztem miłośników diesli.
Volkswagen T-Roc 2025 - dane techniczne
Przede wszystkim nowy T-Roc urósł i to znacząco, bowiem aż o 12 cm na długość i odpowiednio po 1 cm na szerokość i wysokość. Mierzy on teraz 4,37 m długości, 1,83 m szerokości oraz 1,56 m wysokości. O 3 cm urósł też rozstaw osi i liczy 2,63 m. Volkswagen T-Roc bazuje na zmodernizowanej platformie MQB evo rodem z nowego Tiguana czy Tayrona. Urósł także bagażnik, który liczy teraz 475 litrów, a więc o 30 l więcej niż w poprzedniku.

Volkswagen T-Roc 2025 - stylistyka
Z zewnątrz niemiecki producent postawił na ewolucję i bardzo dobrze. Nowy T-Roc zachował kanciaste kształty poprzednika, ma podobną, pudełkowatą sylwetkę z pochylonym słupkiem C i ozdobną listwą biegnącą wzdłuż dachu, sprawiając wrażenie zwartej konstrukcji. Jednocześnie niemiecki producent dostosował design przedniego i tylnego pasa do aktualnej estetyki znanej z innych modeli. Mamy zatem ostrzej zarysowane reflektory w stylu Tiguana, które w wyższych wersjach łączy LED-owy pas przechodzący w podświetlane logo marki (w wersjach Style i R-Line). Standardem w wersjach Trend i Life są reflektory LED, zaś w odmianach Style i R-Line – LED Plus ze statycznym doświetlaniem zakrętów, w pakiecie z tylnymi lampami LED 3D. Za dopłatą dostępne będą matrycowe światła LED IQ.LIGHT. Współczynnik oporu powietrza zmalał o 10%, do 0,29. Uwagę zwraca też charakterystyczny dla nowych VW "uśmiechnięty" przód, czyli duży, zaoblony wlot powietrza na zderzaku. W wersji R-Line zdobią go wstawki w kolorze błyszczącej czerni. Po raz pierwszy w T-Rocu na listę opcji trafią 20-calowe felgi (w poprzedniku miały maksymalnie 19"). W zależności od wyposażenia tylne lampy będą mogły być połączone listwą LED z podświetlanym logo.

Volkswagen T-Roc 2025 - wnętrze
Zmianom uległa kabina nowego T-Roca, która upodobniła się teraz do nowego Tiguana i Tayrona. Główne miejsce zajmuje zatem wolnostojący wyświetlacz systemu infotainment o przekątnej 10,4 lub 12,9 cala (dostępny w opcji). Wyposażono go w bezprzewodową łączność ze smartfonami za pomocą Apple CarPlay i AndroidAuto oraz zaawansowanego asystenta głosowego "Hej, IDA", wykorzystującego ChataGPT. Pod ekranem znajdziemy znane z innych modeli dotykowe suwaki. Przed kierowcą znalazły się natomiast cyfrowe zegary z 10-calowym wyświetlaczem. Wzorem innych modeli biegi wybieramy za pomocą selektora przy kolumnie kierownicy. Zdaniem producenta nowy T-Roc jest pierwszym modelem w segmencie z opcjonalnym wyświetlaczem przeziernym HUD. Ważną nowością jest też znane z Tiguana wielofunkcyjne pokrętło Driving Experience Control na konsoli środkowej. Można je programować w zależności od preferencji i sterować np. głośnością, trybami jazdy czy innymi funkcjami, coś na wzór pokręteł Smart Dials ze Skody. W dogodnym miejscu umieszczono też półkę z ładowarką indukcyjną z funkcją chłodzenia.

Volkswagen podkreśla też wysoką jakość wykończenia wnętrza, sporą ilość miękkich tworzyw oraz rozbudowane oświetlenie ambiente z ciekawie wkomponowanymi w listwy na drzwiach podświetlanymi elementami. Co istotne, kierownica zachowała fizyczne przyciski. Deskę rozdzielczą pokryto specjalnie opracowaną tkaniną, która wraz z oświetleniem ambientowym tworzy przytulną atmosferę. Producent podkreśla także większą przestrzeń w kabinie, która teraz wygodnie 4 dorosłe osoby o wzroście 185 cm.
Volkswagen T-Roc 2025 - wyposażenie
W wersji Style po raz pierwszy w T-Rocu dostępne będzie elektrycznie regulowany w 14 kierunkach fotel kierowcy ergoActive z funkcją masażu. Jeśli zdecydujemy się na skórzaną tapicerkę, opcjonalnie będziemy mogli dobrać nawet podgrzewane tylne siedzenia. Na liście dodatków pojawi się też najnowsza generacja systemu Travel Assist. Wspiera on nie tylko automatyczne zmiany pasa ruchu, ale również potrafi jeszcze lepiej odczytywać ograniczenia prędkości. Po raz pierwszy T-Roc może być wyposażony również w układ Park Assist Pro. Dzięki funkcji zapamiętywania manewrów, system "uczy się" parkowania na odcinku do 50 metrów i na życzenie kierowcy potrafi powtórzyć je w pełni samodzielnie. Umożliwia także zdalne wjeżdżanie i wyjeżdżanie z miejsc parkingowych przy użyciu smartfona. W standardzie znajdziemy asystenta zmiany pasa Side Assist z funkcją Rear Traffic Alert oraz ostrzeganiem przy wysiadaniu – system ten może poinformować pasażerów o zbliżających się z tyłu pojazdach lub rowerach w chwili otwierania drzwi. Fani dobrego audio mogą też dobrać system Harman Kardon.
Volkswagen uprościł ofertę opcji i pakietów wyposażenia. Liczba dostępnych pakietów została zmniejszona o połowę. Gama składa się z podstawowej wersji Trend (koncentracja na funkcjonalności za rozsądną cenę), lepiej wyposażonej odmiany Life (w niej najważniejsze są funkcjonalność i komfort), a także dwóch topowych wersji: Style (stawiający na wyrazisty design i nowoczesne technologie) oraz R-Line (o sportowym charakterze).

Volkswagen T-Roc 2025 - silniki
Wspomniałem na wstępie, że nowy T-Roc stawia na hybrydy. W zasadzie każda wersja napędowa niemieckiego SUV-a będzie w mniejszym lub większym stopniu zelektryfikowana. Bazę stanowi doskonale znany silnik 1.5 TSI z układem mild hybrid z instalacją 48V i 7-stopniową dwusprzęgłową przekładnią DSG. W słabszej wersji rozwija on 116 KM i 220 Nm, natomiast w mocniejszej 150 KM i 250 Nm, czyli dokładnie tyle samo co w Golfie. Prawdziwą nowością będą jednak warianty hybrydowe. Tutaj bazą również będzie jednostka 1.5 TSI i będzie to pierwsza klasyczna hybryda Volkswagena (HEV), a układ rozwinie około 130 i 160 KM. Topowe miejsce w gamie zajmie odmiana 2.0 TSI z układem mild hybrid i napędem na obie osie 4MOTION (w wariantach 1.5 jest napęd FWD). Gamę najprawdopodobniej zwieńczą również warianty hybrydowe plug-in (PHEV) oparte na jednostce 1.5 TSI. Producent nic nie wspomina jednak o wersji wysokoprężnej.
Nowy Volkswagen T-Roc trafi na rynek już w listopadzie. Ceny modelu poznamy bliżej rynkowej premiery. Rywalami auta będą m.in. Hyundai Kona, Toyota C-HR i Renault Symbioz.
Aktualizacja z dnia 29 sierpnia 2025 - Volkswagen T-Roc wyceniony w Polsce
Zaledwie parę dni po premierze poznaliśmy polskie ceny nowego Volkswagena T-Roca. Auto można już zamawiać. Samochód początkowo dostępny będzie w 4 wariantach: Trend, Life, Style oraz R-Line. Cennik poszczególnych wersji prezentuje się następująco:
Wersja wyposażenia Silnik Skrzynia biegów Cena (PLN) Trend 1.5 eTSI (85 kW / 116 KM) DSG-7 130 390 zł Life 1.5 eTSI (85 kW / 116 KM) DSG-7 133 790 zł Style 1.5 eTSI (85 kW / 116 KM) DSG-7 148 090 zł Life 1.5 eTSI (110 kW / 150 KM) DSG-7 146 190 zł Style 1.5 eTSI (110 kW / 150 KM) DSG-7 160 590 zł R-Line 1.5 eTSI (110 kW / 150 KM) DSG-7 165 990 zł Przygotowaliśmy też tabelę z wyposażeniem poszczególnych wersji nowego T-Roca:
Wersja Wyposażenie standardowe Trend - Front Cross Traffic Assist (asystent jazdy przez skrzyżowanie)
- Side Assist z Rear Traffic Alert + funkcja ostrzegania przy wysiadaniu
- Front Assist (awaryjne hamowanie z rozpoznawaniem pieszych i rowerzystów)
- Automatyczna klimatyzacja
- Keyless Start (bezkluczykowe uruchamianie)
- Reflektory LED
- App Connect (integracja smartfona)Life Wszystko z wersji Trend, a dodatkowo:
- Kamera cofania
- Pakiet Ready 2 Discover
- Ekran 12,9”
- Emergency Assist
- AlarmStyle Wszystko z wersji Life, a dodatkowo:
- Wybór trybu jazdy
- Podgrzewane fotele przednie z funkcją masażu
- Podgrzewana kierownica
- Park Assist Plus
- Driving Experience Control (personalizacja jazdy)
- 3-strefowa klimatyzacja Climatronic
- Ambientowe oświetlenie w 30 kolorach
- Keyless Access (pełny dostęp bezkluczykowy)
- Podświetlane logo z przodu i tyłuR-Line Wszystko z wersji Style, a dodatkowo:
- Sportowa kierownica
- Przyciemniane szyby
- Sportowe fotele przednie
- Aluminiowe nakładki na progi i pedały
- 18-calowe felgi aluminiowe
- Sportowe zawieszenieDo wersji Life opcjonalnie możemy dokupić m.in.:
- Reflektory LED Plus
- Przyciemniane szyby
- 3-strefową automatyczną klimatyzację Climatronic
- Pakiet zimowy (podgrzewane fotele przednie i kierownica)
- Pakiet Tech (z systemem Park Assist Plus)
- Nawigację
- Panoramiczny dach
W przypadku wariantów Style i R-Line na liście opcji znajdziemy m.in.:
- Ogrzewanie postojowe
- Pakiet Black Style
- Reflektory IQ.Light LED Matrix
- Pakiet Tech (Head-Up Display, system Travel Assist, proaktywny system ochrony pasażerów)
- Pakiet Park Assist Pro (Car2X, Park Assist Pro, funkcja pamięci dla asystenta parkowania)
- Skórzaną tapicerkę (zawiera: podgrzewane zewnętrzne miejsca tylnej kanapy + fotele przednie z pamięcią, w wersji Style fotele sportowe)
- System audio Harman Kardon
- System Easy Open & Close
Volkswagen T-Roc w ofercie nowyosobowy.pl
W ofercie nowyosobowy.pl znajdziecie kilkadziesiąt egzemplarzy Volkswagena T-Roca w różnych wersjach silnikowych i wyposażeniowych. Samochody są nowe i pochodzą 2024 oraz 2025 roku, wiele z nich dostaniecie od ręki. Możecie też liczyć na atrakcyjne finansowanie, minimum formalności oraz na sięgające niemal 20% rabaty względem ceny katalogowej.
Zobacz ofertę Volkswagen T-Roc leasing na nowyosobowy.pl
Volkswagen T-Roc - krótko o historii modelu
I generacja Volkswagena T-Roca zadebiutowała we wrześniu 2017 roku na targach we Frankfurcie. Samochód powstał na bazie skróconej platformy MQB z Golfa VII i dzieli z nim gamę jednostek napędowych. T-Roc uplasował się poniżej kompaktowego Tiguana jako alternatywa dla miejskich SUV-ów w postaci Renault Captura czy Peugeota 2008. T-Roc szybko stał się hitem sprzedaży i jednym z najpopularniejszych modeli tego producenta. Samochód zaoferował ciekawy design z charakterystyczną klinowatą bryłą, co stanowiło nowość względem dotychczasowych stonowanych modeli niemieckiego producenta. Tylny pas nawiązuje wizualnie do Audi Q2. Od 2019 roku T-Roc oferowany jest także w wersji Cabrio z materiałowym składanym dachem - w tej odmianie samochód stał się najpopularniejszym kabrioletem w Europie. W 2021 r. T-Roc doczekał się liftingu, zyskując przeprojektowane przednie lampy i zderzak z owalnymi LED-ami do jazdy dziennej, a także odświeżone tylne lampy i zupełnie nowy kokpit, w którym zauważalnie poprawiono jakość wykończenia, zastosowano panel klimatyzacji z dotykowymi suwakami i nowe multimedia. T-Roc I oferowany był z jednostkami benzynowymi i wysokoprężnymi o pojemnościach od 1.0 do 2 litrów i mocy od 115 do aż 300 KM w topowej odmianie R z silnikiem 2.0 TSI i napędem 4x4 (od 0 do 100 km/h w 4,9 s).