Volkswagen Golf po liftingu zaprezentowany. Więcej niż kosmetyka
Volkswagen zaprezentował wreszcie Golfa po liftingu. Tak naprawdę zakres zmian znaliśmy już wcześniej i śmiało możemy stwierdzić, że nie są one kosmetyczne. Właściwie nie mamy tu rewolucji, lecz bogatsze wyposażenie, nową hybrydę i kilka ciekawych detali.
W 2023 roku sprzedano 184 279 egzemplarzy Golfa w Europie, co czyni go najpopularniejszym kompaktem na Starym Kontynencie i jednocześnie 7. najpopularniejszym nowym samochodem na rynku europejskim. Premierę zmodernizowanego Golfa zapowiadano już od dłuższego czasu. Zakres zmian trudno nazwać rewolucją, za to jest to przykład porządnie wykonanej ewolucji. Zgodnie z nomenklaturą Volkswagena nowy Golf to generacja 8.5, czyli "ósemka" po liftingu.
Aktualizacja z dnia 26 czerwca 2024 - debiutuje Volkswagen Golf R po liftingu
Po modernizacji cywilnych wersji Golfa VIII przyszedł czas na topowego Golfa R Mk8.5. Samochód otrzymał przeprojektowany, bardziej agresywny przedni pas z ostrzejszymi reflektorami i podświetlanym logo, a także nowe tylne światła LED. Nowością są też 19-calowe kute felgi Warmenau, które ważą po 8 kg każda, czyli mniej o 20% od standardowych. Zastosowano też większy spojler dachowy, który poprawia siłę docisku, natomiast progi są mniej masywne niż dotychczas. W kabinie - wzorem cywilnych odmian - znajdziemy nowy system infotainment z większym wyświetlaczem o przekątnej 12,9 cala, wykorzystujący ChataGPT i podświetlane suwaki. Dotykowe panele na kierownicy zyskały natomiast haptyczną informację zwrotną, odświeżono też grafiki cyfrowych zegarów.
Podłubano też pod maską, dzięki czemu moc wzrosła z 320 do 333 KM. Bez zmian pozostał natomiast maksymalny moment obrotowy, który wciąż wynosi 420 Nm. Napęd trafia na obie osie za pośrednictwem 7-stopniowej przekładni dwusprzęgłowej DSG. W efekcie przyspieszenie od 0 do 100 km/h skróciło się z 4,7 do 4,6 s, a prędkość maksymalna wynosi 270 km/h z opcjonalnym pakietem R-Performance. Pakiet ten oferuje dwa dodatkowe tryby dla entuzjastów sportowej jazdy: Drift i Special. Tryb "Special" został specjalnie dostosowany do warunków panujących na torze Nürburgring Nordschleife. Pakiet R-Performance zawiera również licznik okrążeń GPS i miernik przeciążenia. Standardem jest też adaptacyjne zawieszenie DCC. Nowy Golf R oferowany jest jako pięciodrzwiowy hatchback oraz kombi Variant. Samochód trafi do sprzedaży jeszcze w tym roku jako RM25.
Volkswagen Golf 2024 - stylistyka
Z zewnątrz odświeżonego Golfa poznamy po ostrzejszych kloszach reflektorów, zaś droższe odmiany otrzymały także podświetlane logo marki. Za dopłatą klienci będą mogli wybrać bardziej zaawansowaną konfigurację matrycowych diod LED ze światłami drogowymi prawie dwukrotnie mocniejszymi niż standardowe światła drogowe (o zasięgu do 500 m). Oprócz tego Golf 8.5 zyskał nowe zderzaki oraz przeprojektowane tylne lampy z nowym trójwymiarowym wzorem w stylu Passata lub ID.7. Przy okazji liftingu Golfa VW wzbogacił gamę o cztery nowe lakiery metaliczne (Crystal Ice Blue, Anemone Blue, Oyster Silver, Grenadilla Black) i pięć wzorów felg aluminiowych w rozmiarach od 16 do 19 cali. W gamie znajdziemy następujące wersje wyposażeina: Golf, Life, Style, R-Line, GTE oraz GTI.

Volkswagen Golf 2024 - wnętrze i wyposażenie
Kabinę nowego Golfa poznaliśmy już parę tygodni temu, podczas targów CES w Las Vegas. Pojawił się nowy system multimedialny z większym wyświetlaczem o przekątnej 10,4 lub 12,9 cala. Na kierownicę powróciły fizyczne przyciski, zaś na listę wyposażenia trafił asystent głosowy IDA, którego zintegrowano z ChatemGPT. Wreszcie mamy też podświetlane suwaki do regulacji głośności i temperatury klimatyzacji. Tym samym kabina Golfa upodobniła się do nowego Passata i Tiguana. Nowością jest też system Park Assist Plus umożliwiający wspomagany wjazd i wyjazd z miejsc parkingowych równoległych lub zatokowych. W przypadku bardziej zaawansowanego systemu Park Assist Pro parkowanie może odbywać się zdalnie za pomocą aplikacji na smartfonie. Listę nowości uzupełnia system AreaView, czyli panoramiczny obraz 360 stopni powstały w wyniku połączenia obrazów z czterech kamer.

Volkswagen Golf 2024 - silniki
Pod maską również nie obyło się bez zmian. Bazowy Golf korzysta z 1.5-litrowej jednostki benzynowej TSI o mocach 115 i 150 KM, przenoszącą moc na przednią oś za pośrednictwem sześciobiegowej manualnej skrzyni biegów. Odmiana 1.5 eTSI, czyli z układem mild hybrid z instalacją 48V, posiada już 7-stopniową dwusprzęgłową przekładnię DSG. Alternatywą jest mocniejszy wariant 2.0 TSI o mocy 204 KM z 7-stopniową przekładnią DSG i napędem 4MOTION. Możemy też liczyć na 2-litrowego diesla o mocach 115 KM (z 6-biegową skrzynią manualną) oraz 150 KM (z 7-stopniowym DSG).
Największą nowością jest jednak napęd hybrydowy plug-in oparty na 1.5-litrowej jednostce TSI o mocy 150 KM oraz silniku elektrycznym. Łącznie rozwija on 204 KM lub 272 KM w przypadku odmiany GTE. Baterie mają pojemność 19,7 kWh netto i można je ładować prądem AC o mocy 11 kW lub DC o mocy do 50 kW, co pozwoli na naładowanie baterii z 10 do 80% w 25 minut. Zasięg na prądzie wynosi około 100 km. Napęd trafia na przednią oś za pośrednictwem 6-stopniowej dwusprzęgłowej przekładni DSG.
Kilka nowości także w Golfe GTI
W Golfie GTI znajdziemy nowe zderzaki i wloty powietrza o strukturze plastra miodu oraz czerwony pasek biegnący przez atrapę chłodnicy, a także po kontrastowym czarnym dachu. Po raz pierwszy Volkswagen zaoferuje GTI z wykończeniem kabiny z prawdziwego włókna węglowego. Jednostka 2.0 TSI EA888 zyskała 20 KM, generując teraz 265 KM. Napęd nadal trafia na przednią oś, lecz tym razem tylko za pośrednictwem 7-stopniowej przekładni DSG (manuala już nie dostaniemy).

Zmodernizowany Volkswagen Golf trafi do salonów w lipcu 2024. Podobnie jak dotychczas, Golf Variant nie otrzyma wariantów eHybrid, GTE oraz GTI. Na więcej szczegółów, w tym ceny musimy jeszcze zaczekać. Rywalami Golfa będą Skoda Octavia, która również w lutym przejdzie lifting, Peugeot 308 oraz Opel Astra.
Volkswagen Golf w ofercie Nowyosobowy.pl
W ofercie Nowyosobowy.pl znajdziecie kilkadziesiąt egzemplarzy Volkswagena Golfa w różnych wersjach silnikowych, nadwoziowych i wyposażeniowych. Dominują samochody fabrycznie nowe z 2023 roku. Możecie liczyć na atrakcyjne finansowanie, minimum formalności, szybki odbiór oraz na sięgające nawet kilkunastu procent rabaty.
Zobacz ofertę Volkswagen Golf leasing na Nowyosobowy.pl
