Toyota C-HR+ zaprezentowana. Znajoma nazwa dla nowego elektryka
Toyota rozwija gamę elektrycznych modeli o zupełnie nowego kompaktowego SUV-a o znajomej nazwie C-HR+. Samochód jest kompaktowym SUV-em i uplasuje się między Urban Cruiserem a bZ4X.
Z artykułu dowiesz się o:
Toyota słynie z hybryd, ale nie oznacza to jednak, że nie może oferować również elektryków. Marka przetarła szlaki w 2021 roku SUV-em klasy średniej bZ4X. Pod koniec ubiegłego roku Japończycy poszli o krok dalej, przywracając nazwę Urban Cruiser dla nowego miejskiego crossovera z napędem elektrycznym. Teraz postanowili użyć popularnej nazwy dla kompaktowego SUV-a zasilanego prądem. Najnowsza Toyota C-HR+ uplasuje się w gamie pomiędzy wspomnianymi modelami, stanowiąc tym samym brakujące ogniwo. Zdaniem Toyoty nowa C-HR+ będzie kluczowym modelem w gamie elektrycznych SUV-ów.
Toyota C-HR+ 2025 - dane techniczne
Toyota C-HR+ bazuje na modułowej platformie e-TNGA rodem z Toyoty bZ4X i Lexusa RZ, stworzonej z myślą o samochodach elektrycznych. C-HR+ mierzy 4,52 m długości, czyli o 16 cm więcej od spalinowego odpowiednika, natomiast jej rozstaw osi liczy aż 2,75 m, a zatem aż o 11 cm więcej niż w hybrydowej C-HR. Bagażnik jednak nie imponuje i pomieści tylko 416 l, czyli raptem o 28 l więcej niż w bazowej C-HR 1.8 Hybrid.

Toyota C-HR+ 2025 - stylistyka
Stylistyka auta łączy prostotę z wyrazistymi i przyciągającymi wzrok liniami. Nowa C-HR+ stawia na śmiałe i dynamiczne linie, ma typowy dla nowych modeli agresywny przód z charakterystycznym wcięciem między reflektorami, licznymi przetłoczeniami i sylwetką w stylu coupe. Zarówno zaprojektowany od nowa przód jak i sylwetka z charakterystyczną "falą" na wysokości tylnych nadkoli pozwalają odróżnić nowy model od hybrydowego crossovera. Z tyłu dostrzeżemy przeprojektowany zderzak i nową sygnaturę świetlną. Tylne lampy w formie blendy są jeszcze smuklejsze i bardziej wyraziste, a ich klosze zachodzą na boki. Szeroki rozstaw kół i łagodnie opadająca linia dachu potęgują dynamiczny charakter auta.

Toyota C-HR+ 2025 - wnętrze
W kabinie widać inspiracje większym modelem bZ4X. Głównym elementem konsoli środkowej nowej Toyoty C-HR+ będzie 14-calowy ekran systemu multimedialnego z wbudowanymi pokrętłami do sterowania temperaturą klimatyzacji. Nawigacja zawiera funkcję wyznaczania trasy z uwzględnieniem punktów ładowania dostosowanych do poziomu naładowania baterii oraz zasięgu samochodu. Aplikacja MyToyota pozwoli monitorować i zarządzać kluczowymi funkcjami pojazdu, takimi jak m.in. status i czas ładowania czy zasięg. Uwagę zwraca też niewielka kierownica i cyfrowe zegary na niewielkim wyświetlaczu na podszybiu. Kolejnym rozwiązaniem zapożyczonym z bZ4X jest pokrętło do wyboru kierunku jazdy. Na konsoli środkowej wygospodarowano też podwójną ładowarkę indukcyjną. Zupełnie nowy kształt mają chociażby nawiewy klimatyzacji, które zgrabnie ukryto w desce rozdzielczej.

Toyota C-HR+ 2025 - wyposażenie
Toyota C-HR+ została wyposażona w najnowsze systemy bezpieczeństwa i łączności. Każda wersja wyposażona jest w zaawansowane elementy pakietu T-MATE, w tym systemy bezpieczeństwa czynnego i wsparcia kierowcy Toyota Safety Sense. W standardzie znajdziemy system monitorujący martwe pole w lusterkach (BSM), adaptacyjne światła drogowe (AHS) oraz układ detekcji przeszkód (ICS). W bogatszej odmianie Executive znajdziemy system wspomagający parkowanie Park Assist oraz monitor panoramiczny z systemem kamer 360 stopni. Na wyposażeniu znajdziemy też trzecią strefę klimatyzacji, podgrzewaną kierownicę, podgrzewane przednie fotele, podgrzewaną przednią szybę oraz dach panoramiczny.
Toyota C-HR+ 2025 - silniki
Toyota C-HR+ otrzyma trzy warianty układu napędowego. Bazowa odmiana z napędem na przód i bateriami 57,7 kWh brutto rozwija 167 KM. Mocniejszy wariant przednionapędowy rozwija 224 KM i ma akumulatory o pojemności 77 kWh brutto. Ofertę zwieńczy odmiana AWD z dwoma silnikami elektrycznymi o łącznej mocy 343 KM i ogniwami o pojemności 77 kWh. Zapewni ona przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 5,2 s. Standardem jest ładowarka pokładowa o mocy 11 kW, a w wersji Executive auto ma ładowarkę o mocy 22 kW. Szybkie ładowanie prądem stałym (DC) odbywa się z maksymalną mocą do 150 kW. W standardzie możemy też liczyć na pompę ciepła. W najbardziej efektywnej wersji zasięg wynosi do 600 km. Toyota daje gwarancję na baterie wynoszącą 8 lat lub 160 000 km.
Kiedy możemy się jej spodziewać?
Debiut Toyoty C-HR+, kolejnego modelu z bateryjnym napędem elektrycznym, wpisuje się w wielotorową strategię marki, by wraz z hybrydami, hybrydami plug-in oraz elektrycznymi samochodami na wodór osiągnąć w Europie neutralność węglową do 2035 roku. Toyota C-HR+ trafi do Polski w I kwartale 2026 roku. Jej rywalami będą m.in. Skoda Elroq, Renault Scenic E-Tech czy Peugeot e-3008.