Skoda Elroq ujrzała światło dzienne. Ważny model w gamie czeskiej marki
Po miesiącach zapowiedzi i wyczekiwania Skoda wreszcie pokazała swojego nowego elektrycznego SUV-a Elroq. Samochód wprowadza zupełnie nowy design i ma być przystępny cenowo.

Z artykułu dowiesz się o:
Skoda Elroq 2025 - dane techniczne
Skoda rozszerza swoje portfolio o pierwszego elektrycznego SUV-a klasy kompaktowej. Samochód jest odpowiednikiem spalinowego Karoqa i plasuje się poniżej Enyaqa. Jednocześnie jest to także pierwszy model, w którym zastosowano nowy język stylistyczny Skody o nazwie Modern Solid, łączący solidność, funkcjonalność i autentyczność. Skoda Elroq mierzy 4488 mm długości, 1884 mm szerokości oraz 1625 mm wysokości, a rozstaw osi liczy 2765 mm. Samochód bazuje na platformie MEB koncernu Volkswagena. Skoda Elroq może pochwalić się rekordowym w segmencie bagażnikiem o pojemności od 470 do 1580 litrów. Pojemność schowków w kabinie wynosi aż 48 litrów. Oczywiście nie brakuje też sprytnych rozwiązań z zakresu Simply Clever jak chociażby specjalnej siatki pod klapą bagażnika na kabel do ładowania, kodu QR w bagażniku dającego dostęp do najważniejszych informacji o samochodzie czy pojemnika Jumbo ze sprytną półką i uchwytem na tablet.

Skoda Elroq 2025 - stylistyka
Styl Modern Solid wnosi powiew świeżości w gamę czeskiej marki. Od razu poznamy, że jest to Skoda, jednak widać też, że Elroq jest nowoczesnym samochodem. Nowym znakiem rozpoznawczym jest tzw. Tech-Deck Face, który zastępuje znaną z przodu osłonę chłodnicy Skody. Za tym błyszczącym czarnym elementem inżynierowie ukryli czujniki, takie jak radar i przedni aparat. Nieco wyżej Elroq ma nowy napis Skoda na mocno wyprofilowanej masce, co czyni go pierwszym seryjnym modelem marki, w którym zrezygnowano z klasycznego logo marki na rzecz napisu. Napisy oraz oznaczenia marki i modelu z tyłu zostały pomalowane w kolorze Unique Dark Chrome. Reflektory charakteryzują się smukłymi liniami oraz minimalistycznym designem z typowymi dla marki podwójnymi kloszami. Wśród nowych, wyróżniających się elementów znajduje się listwa świetlna, która wizualnie łączy reflektory - początkowo dostępna będzie w limitowanej wersji First Edition.
Reflektory Elroqa występują w dwóch wersjach. Standardowa posiada u góry moduł ciągłych świateł do jazdy dziennej i kierunkowskazów, a u dołu wspólny moduł z modułami LED świateł mijania i drogowych. Wyższa posiada już reflektory Matrix LED z 36 oddzielnymi segmentami świetlnymi. Reflektory LED Matrix oferują pięć adaptacyjnych trybów oświetlenia: tryb miejski, tryb wiejski, tryb autostradowy, tryb oświetlenia na każdą pogodę i tryb turystyczny dla krajów poruszających się po drugiej stronie drogi. Tylne lampy wyróżniają się minimalistycznym wzorem 2D. Najwyższa wersja oferuje również dynamiczne kierunkowskazy, podświetlane elementy krystaliczne, animację po otwarciu tylnej klapy oraz dwie animacje Coming/Leaving Home. Sylwetka Elroqa jest pudełkowata, typowa dla Skody, jednak producent chwali się dopracowaną aerodymiką pojazdu i współczynnikiem oporu powietrza Cd wynoszącym 0,26.

Skoda Elroq 2025 - wnętrze
W kabinie znajdziemy kokpit przypominający większego Enyaqa, zaś główną różnicą jest kierownica z fizycznymi przyciskami i nowym logo marki będącym tak naprawdę napisem SKODA. Minimalistycz na kabina Elroqa reprezentuje również styl Modern Solid. Przed kierowcą znajdziemy 5-calowy wyświetlacz komputera pokładowego i prędkościomierza, zaś centrum dowodzenia stanowi wolnostojący 13-calowy dotykowy ekran systemu multimedialnego. Wykorzystuje on ChataGPT z rozbudowanym asystentem głosowym Laura, posiada nowy, bardziej przyjazny interfejs użytkownika i daje możliwość zdefiniowania pięciu skrótów prowadzących do często używanych funkcji pojazdu oraz trzech skrótów do aplikacji. Oferuje także przejrzystszą strukturę menu, ulepszony system nawigacji i jeszcze bardziej przyjazny dla użytkownika system klimatyzacji. Pod centralnym wyświetlaczem znajdziemy kilka fizycznych przycisków, m.in. od asystenta parkowania, nadmuchu na przednią szybę czy wyboru trybu jazdy. Wśród opcji dostaniemy wyświetlacz HUD wykorzystujący rozszerzoną rzeczywistość.

Skoda chwali się też przestronną kabiną oraz zastosowaniem zrównoważonych materiałów z recyklingu. Przestrzeń nad głową z przodu wynosi 1056 mm, zaś z tyłu 990 mm. Podstawowa wersja Studio Design Selection charakteryzuje się purystycznym, prostym wnętrzem i czarną materiałową tapicerką na siedzeniach. W odmianie Loft Design Selection kontrastujące szwy w kolorze Moss Green ożywiają wnętrze, w którym dominuje antracytowa szarość, a fotele wykonano ze sztucznej skóry i ciemnoniebieskiej tkaniny oraz szarego materiału RecyTitan, który znajdziemy na podłokietnikach, panelach drzwi i w okolicach kolan. Zawiera on 78% tworzywa PET pochodzącego z recyklingu. Po raz pierwszy zastosowano też włókna pochodzące z używanej odzieży poddane recyklingowi mechacznemu (6% materiałów w kabinie). Wariant Lodge Design Selection posiada materiał o nazwie TechnoFil, składający się w 75% z tworzywa PET i z przetworzonych włókien ECONYL wykonanych w 25% z poliestru. Wykorzystuje on zużyte sieci rybackie, skrawki tkanin i dywanów. W wersji tej mamy pomarańczowe akcenty.
Skoda Elroq 2025 - wyposażenie
Korzystanie z Elroqa ułatwia przeprojektowana aplikacja MySkoda. Pozwala na sterowanie wieloma funkcjami pojazdu, od blokowania i odblokowywania drzwi po zdalne parkowanie. Kierowcy mogą zarządzać procesami ładowania w publicznych punktach ładowania oraz korzystać z opcji Plug & Charge. Jest też możliwość zarządzania procesem ładowania z Wallboxa. Oczywiście aplikacja oferuje typowe dla aut elektrycznych funkcje jak zdalne włączenie klimatyzacji czy zaplanowanie przystanków na ładowanie w trasie. Można też zaplanować trasę za pomocą asystenta głosowego Laura. Na wyposażeniu Elroqa znajdziemy też 9 poduszek powietrznych oraz najnowszą wersję układu Travel Assist, zawierającą adaptacyjnego asystenta pasa ruchu, adaptacyjnego tempomatu, asystenta jazdy w korkach, asystenta awaryjnego i asystenta bocznego. Opcjonalnie dostępne są boczne poduszki powietrzne z tyłu.
Skoda Elroq 2025 - silniki
Skoda Elroq dostępna będzie w czterech wariantach układu napędowego: 50, 60, 85 oraz 85x z napędem na obie osie, która dołączy do gamy na początku 2025 roku. Poniżej prezentujemy gamę jednostek napędowych Skody Elroq wraz z kluczowymi danymi:
Model | Elroq 50 | Elroq 60 | Elroq 85 |
---|---|---|---|
Pojemność baterii (brutto/netto) | 55 kWh/52 kWh | 63 kWh/59 kWh | 82 kWh/77 kWh |
Czas ładowania (od 10% do 80%) | 25 minut | 24 minuty | 28 minut |
Moc ładowania prądem DC | 145 kW | 165 kW | 175 kW |
Moc wyjściowa | 125 kW (170 KM) | 150 kW (204 KM) | 210 kW (286 KM) |
Moment obrotowy | 310 Nm | 310 Nm | 545 Nm |
Prędkość maksymalna | 160 km/h | 160 km/h | 180 km/h |
Przyspieszenie (0-100 km/h) | 9.0 s | 8.5 s | 6.6 s |
Skoda Elroq 2025 - ceny
Skoda Elroq trafi na rynek w pierwszym kwartale 2025 roku. Jej wyjściowa cena wynosi 33 000 euro. Na początek do oferty trafi limitowana odmiana First Edition, którą poznamy po pasku świetlnym łączącym przednie reflektory, a także czarnymi słupkami A i dachem. Rywalami auta będą m.in. Renault Scenic E-Tech, Peugeot e-3008 czy Ford Explorer EV.
Aktualizacja z dnia 2 grudnia 2024 - Skoda Elroq wyceniona w Polsce
Skoda opublikowała cennik nowego elektrycznego SUV-a. Ceny Elroqa zaczynają się od 149 900 zł za odmianę 50 z bateriami o pojemności 55 kWh i zasięgiem 375 km. Rozwija ona 170 KM. Środkowy wariant 60 z bateriami 63 kWh rozwija już 204 KM, oferuje 440 km zasięgu i kosztuje od 159 900 zł. Topowa odmiana 85 o mocy 286 KM i z bateriami 82 kWh kosztuje już 193 200 zł, oferując 580 km zasięgu.
Wyposażenie standardowe wariantów 50 i 60 obejmuje m.in.:
- Wnętrze Studio
- Stalowe obręcze kół 8J x 19"
- Skórzaną kierownicę wielofunkcyjną
- Climatronic - 1-strefową klimatyzację automatyczną
- Infotainment 13" wraz z przygotowaniem do systemu nawigacji
- Kessy Go – system bezkluczykowego uruchamiania samochodu
- Alarm
- Czujniki parkowania z tyłu
- Kamerę cofania
- Reflektory główne LED, tylne światła LED
- Elektrycznie sterowane, podgrzewane, składane lusterka boczne, automatycznie ściemniające się lusterko boczne po stronie kierowcy, podświetlenie wejścia
- SunSet - tylne szyby boczne i szyba pokrywy bagażnika o wyższym stopniu przyciemnienia i dźwiękochłonne szyby boczne z przodu (dotyczy wersji 60)
- Dodatkowe elementy wyciszenia wnętrza (dotyczy wersji 60)
W wariancie 85 znajdziemy ponadto:
- Wnętrze Loft
- Relingi dachowe w stylistyce Unique Dark Chrome
- Obręcze kół ze stopów lekkich 19“ Proteus
- Climatronic - 2-strefową klimatyzację automatyczną
- Infotainment 13“ z systemem nawigacji
- Kessy Full – z funkcją Walk Away Locking
- Czujniki parkowania z przodu oraz z tyłu
- Podgrzewaną skórzaną kierownicę wielofunkcyjną
- Podgrzewane fotele przednie
- Indukcyjną ładowarkę smartfona
- Adaptive Cruise Control - predykcyjny (pACC), Traffic Jam Assist
- Travel Assist: Lane Assist + Emergency Assist
- Drive Mode Select
- Przygotowanie pod hak holowniczy
Aktualizacja z dnia 3 kwietnia 2025 - Skoda Elroq RS wieńczy gamę czeskiego SUV-a
Skoda zaprezentowała topową wersję swojego elektrycznego SUV-a. Elroq RS jest trzecim już elektrykiem Skody ze sportowej linii RS, po Enyaqu i Enyaqu Coupe. Samochód zostanie oficjalnie zaprezentowany podczas Milan Design Week zaplanowanego od 8 do 13 kwietnia. Zamontowane na przedniej i tylnej osi dwa silniki elektryczne rozwijają łącznie 340 KM i 679 Nm, a napęd trafia na obie osie. Zapewniają przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 5,4 s i prędkość maksymalną 180 km/h. Oznacza to, że jest to najlepiej przyspieszający model Skody w historii. Baterie o pojemności 84 kWh brutto (79 kWh netto) zapewniają ponad 550 km zasięgu w trybie mieszanym według normy WLTP i można je ładować mocą do 185 kW, dzięki czemu można je naładować od 10 do 80% w około 26 minut. Z kolei ładowanie prądem przemiennym o mocy 11 kW pozwala naładować baterie od 0 do 100% w 8 godzin.
Z zewnątrz Elroqa RS wyróżniają czarne detale w postaci ramek wokół szyb, relingów dachowych, napisów SKODA na masce i tylnej klapie czy obudów lusterek oraz zarezerwowane dla tego wariantu 21-calowe felgi Aero. Standardem są reflektory Matrix LED oraz tylne lampy LED z dynamicznymi kierunkowskazami. Wariant RS wyróżniają także zderzaki z charakterystycznym paskiem odblaskowym na całej szerokości. Nie zabrakło oczywiście emblematów RS na przednich błotnikach oraz zarezerwowanego dla odmiany RS lakieru Mamba Green. Wnętrze poznamy po tapicerce z mikrofibry Suedia z kontrastowymi szwami w kolorze limonkowo-zielonym i dekorem imitującym karbon. Standardem jest też trójramienna sportowa kierownica z podgrzewanym i perforowanym wieńcem z limonkowo-zielonymi przeszyciami i plakietką RS. Sportowe przednie fotele mają podgrzewane siedziska i zintegrowane zagłówki, a wnętrze zdobią ponadto aluminiowe nakładki na pedały.
Skoda Elroq RS standardowo ma sportowe zawieszenie obniżone o 15 mm z przodu i o 10 mm z tyłu. Popracowano też nad układem kierowniczym, aby był bardziej bezpośredni. Na liście opcji znajdziemy adaptacyjne zawieszenie DCC. Zastosowano też wydajniejsze hamulce na przedniej osi z dwutłoczkowymi zaciskami.