Nowe Renault Twingo w elektrycznej odsłonie. Zapowiada się rynkowy hit marki
Renault zapowiada wielki powrót swojej miejskiej ikony – modelu Twingo. Czwarta generacja, debiutująca na rynku w pierwszej połowie 2026 roku, ma szansę wstrząsnąć segmentem najmniejszych aut miejskich. Będzie to pojazd oferowany wyłącznie z napędem elektrycznym, a jego kluczową bronią ma być cena, ustalona na poziomie poniżej 20 tysięcy euro. Co dziś wiemy o Renault Twingo E-Tech Electric?
Z artykułu dowiesz się o:
Po niepewnej przyszłości modelu, jesienią 2024 roku koncepcyjne Twingo E-Tech potwierdziło powrót do filozofii swojej bestsellerowej, I generacji. I co najważniejsze, filozofia marki wyraźnie skręca w stronę ekologicznych rozwiązań – Twingo IV będzie oferowany wyłącznie w wariancie elektrycznym (BEV). Samochód ma być odpowiedzią na ogromne zapotrzebowanie małych, tanich samochodów, które sprawdzą się w warunkach miejskich.
Renault Twingo IV w stylu “neoretro” z uśmiechem dla I generacji
Kluczem do sukcesu Twingo E-Tech Electric ma być sentyment. Nowy model to świadomy hołd dla uwielbianej przez kierowców pierwszej generacji (produkowanej w latach 1993-2007), która sprzedała się w liczbie 2,6 miliona egzemplarzy. Stylistyka "neoretro", bardzo bliska konceptowi z 2024 roku, zachowuje najważniejsze cechy oryginału. Przejawia się to w charakterystycznej, zaokrąglonej bryle nadwozia, a także w półkolistych reflektorach LED z przodu i łukowatych lampach tylnych. Na masce powraca nawet detal w postaci trzech wlotów, z których jeden sprytnie pełni funkcję wlewu płynu do spryskiwaczy. Wersja seryjna, w przeciwieństwie do konceptu, otrzymała bardziej praktyczne zderzaki i tradycyjne klamki. Samochód będzie oferowany jako model pięciodrzwiowy, standardowo na 16-calowych kołach, z dodatkową opcją kół 18-calowych. Producent obiecuje także żywą paletę barw karoserii, choć na oficjalne deklaracje będziemy musieli jeszcze chwilę poczekać.
Co ciekawe, francuskie Renault chwali się rekordowo szybkim czasem opracowania modelu – od pomysłu do wersji seryjnej minęło zaledwie 100 tygodni, czyli niespełna dwa lata.
Nowa generacja, zwrotna jak kiedyś. Napęd i osiągi Renault Twingo E-Tech Electric
Nowe Twingo ma pozostać jednym z najbardziej zwrotnych aut na rynku. To zasługa kompaktowej karoserii – auto ma 3789 mm długości, 1720 mm szerokości i 1491 mm wysokości, przy rozstawie osi 2493 mm. Przekłada się to na kluczową dla tego modelu cechę – średnica zawracania to zaledwie 9,8 m, dzięki czemu Twingo świetnie sprawdzi się do typowych, ciasnych warunków miejskich. Niska jest także masa własna, ustalona na poziomie 1200 kg.

Podstawą IV generacji Twingo jest platforma AmpR Small, którą model ten współdzieli chociażby z Renault 5 E-Tech i Renault 4-E Tech. Samochód napędza silnik elektryczny o mocy 82 KM i momencie obrotowym na poziomie 175 Nm, co pozwala przyspieszyć do “setki” w 12,1 sekundy i osiągnąć prędkość maksymalną na poziomie 130 km/h.
Energia dostarczana jest przez akumulator LFP (litowo-żelazowo-fosforanowy) o pojemności 27,5 kWh netto. Zastosowanie innowacyjnej technologii “cell-to-pack” pozwoliło na obniżenie kosztów pakietu o 20%. Konfiguracja ta – według deklaracji producenta – zapewnia zasięg do 263 km w cyklu mieszanym WLTP.
Kierowców ceniących swój czas z pewnością ucieszą informacje na temat ładowania. Samochód będzie można ładować prądem przemiennym (AC) z mocą do 11 kW. Co ważniejsze, auto obsłuży też szybkie ładowarki DC – w tym przypadku maksymalna moc wyniesie 50 kW. Taka konfiguracja pozwoli na uzupełnienie energii od 10 do 80% w zaledwie pół godziny. Opcjonalnie kierowcy będą mogli zdecydować się na funkcje V2L (Vehicle-to-Load) i V2G (Vehicle-to-Grid).
Wnętrze Renault Twingo E-Tech Electric – mniej futurystyki, więcej praktyczności
Kabina nowego Twingo nie stara się udawać produktu premium. Zamiast tego stawia na maksymalną funkcjonalność. Luksusowe powierzchnie z konceptu zastąpiono twardymi tworzywami sztucznymi i tradycyjną tapicerką materiałową. Zestaw wskaźników (cyfrowy ekran 7 cali) oraz system multimedialny OpenR Link (ekran 10 cali) z Google Automotive i bezprzewodowym Apple CarPlay przypominają rozwiązania znane z najnowszej Dacii Duster. Do obsługi klimatyzacji służą fizyczne pokrętła, co jest dobrą wiadomością dla kierowców ceniących konwencjonalną obsługę.

Wnętrze ożywiają detale retro, jak żółty panel z napisem „Twingo” przed pasażerem i okrągły, czerwony przycisk świateł awaryjnych, który jest ukłonem w stronę oryginalnej, I generacji modelu.
Twingo to jednak nie tylko styl, ale przede wszystkim modularność, z której słynęła pierwsza generacja. Renault obiecuje powrót do tej idei. Fotel pasażera oraz tylna kanapa będą składać się na płasko, tworząc przestrzeń bagażową o pojemności ponad 1000 litrów. Sam bagażnik mieści imponujące 360 litrów, czyli więcej niż w Renault 5, a pod podłogą wygospodarowano dodatkowe 50 litrów na kable do ładowania. W kabinie znajdzie się 19 litrów schowków oraz praktyczne mocowania YouClip. Dostępne będą też praktyczne, “gadżeciarskie” akcesoria, jak kolorowy schowek z przegrodami drukowanymi w technologii 3D czy podłokietnik w kształcie poduszki. Listę uzupełnią takie dodatki jak składana torba na zakupy czy zwijacz do kabla USB. Choć wydaje się to zbędnymi gadżetami – po czasie z pewnością docenicie ich obecność!
Czy elektryk może być śmiesznie tani? Renault Twingo E-Tech Electric udowadnia, że tak
To, co czyni ten samochód jeszcze atrakcyjniejszym to odważna deklaracja producenta. Renault Twingo E-Tech w bazowej wersji ma kosztować mniej niż 20 tysięcy euro (a więc mniej niż ok. 84 826 zł). Model ten ma oficjalnie zostać zaprezentowany 6 listopada 2025 roku, a jego rynkowy debiut zaplanowano na pierwszą połowę 2026 roku.

Renault Twingo w IV generacji nie będzie mieć łatwego zadania w swoim segmencie – zwłaszcza biorąc pod uwagę wszechobecną ofensywę aut z Chin. Samochód zmierzy się z takimi rywalami jak chociażby Leapmotor T03, BYD Dolphin Surf, Hyundai Inster czy Citroen eC3. Praktyczność tego modelu, atrakcyjna cena i wyraźny powrót do korzeni sprawiają jednak, że Renault Twingo E-Tech Electric ma duże szanse na rynkowy sukces – zwłaszcza, że rozwój elektromobilności, rygorystyczne normy emisji i ogromne zapotrzebowanie na kompaktowe elektryki to doskonałe środowisko do zaistnienia na rynku.
Czy Renault Twingo E-Tech Electric stanie się światowym bestsellerem? Z pewnością odpowiedź na to pytanie poznamy wraz z wejściem w 2026 rok.