Renault Clio w nowej odsłonie. Rewolucja w designie, ewolucja pod maską
Francuski hit segmentu B właśnie doczekał się następcy. Nowe Renault Clio oznacza nie tylko prawdziwą rewolucję w designie, ale i kilka istotnych zmian pod maską i w kabinie.

Z artykułu dowiesz się o:
Renault Clio pozostaje od lat najpopularniejszym modelem francuskiej marki. Od 1990 roku do teraz sprzedano ponad 17 milionów egzemplarzy Clio na całym świecie. W I połowie 2025 roku Renault Clio było drugim najpopularniejszym samochodem w Europie, z wynikiem 122 489 sztuk. Po 6 latach przyszedł czas na następcę. Podczas odbywających się właśnie targów IAA Mobility w Monachium Francuzi zaprezentowali zupełnie nowe Renault Clio VI. Przyniosło ono największą zmianę w stylistyce od czasu Clio IV z 2012 roku i jednocześnie kilka znaczących zmian pod maską i w kabinie.
Renault Clio 2026 - stylistyka
Od razu widać, że projektanci nowego Clio starali się stworzyć coś nowego, tak by zerwać ze stonowaną estetyką poprzednika. Nowe Clio wygląda agresywniej i nabrało dynamicznego charakteru. Przód zdominował duży sześciokątny grill z grandientowym motywem rombu symbolizującego logo marki. Agresywnie narysowane, "ostre" reflektory LED osadzono na czarnym panelu, zaś po bokach zderzaka znajdziemy fantazyjne LED-y do jazdy dziennej w kształcie połówek rombu. Klinowata sylwetka z opadającą linią dachu stanowi całkowite odejście od poprzednika i nadaje autu lekkości oraz sportowego sznytu. Uwagę zwracają też nadkola w kolorze błyszczącej czerni (matowe w tańszych wersjach). Wzorem poprzedników zachowano ukrytą klamkę tylnych drzwi. Z tyłu znajdziemy cztery lampy inspirowane motorsportem, które przechodzą w wyraźne przetłoczenia na tylnych nadkolach. Zgrabny tył nowego Clio podkreśla spojler dachowy w kształcie płetwy rekina.

Renault Clio 2026 - dane techniczne
Nowe Renault Clio wyraźnie urosło względem poprzednika. Samochód bazuje na platformie CMF-B z poprzednika, jednak jest dłuższy aż o 67 mm i mierzy 4,12 m długości, 1,77 m szerokości (szerszy o 39 mm) oraz 1,45 m wysokości (więcej o 11 mm niż w poprzedniku). Rozstaw osi urósł tylko symbolicznie (o 8 mm) i liczy teraz 2,59 m. Rozstaw kół poszerzono o 39 mm. Bagażnik pomieści 391 litrów, a więc tyle samo co w poprzedniku, natomiast w odmianie hybrydowej E-Tech full hybrid 309 l. Co jednak istotne, próg załadunku umieszczono o 40 mm niżej niż w poprzedniku.

Renault Clio 2026 - wnętrze
Całkowicie nowa jest także kabina Clio VI. Kabina prezentuje się nowocześniej i jest bardziej zdigitalizowana. Tworzą ją dwa wyświetlacze o przekątnej 10,1 cala każdy w układzie w kształcie litery "V". Centralny wyświetlacz zwrócono delikatnie w stronę kierowcy. Zastosowano też nową, zgrabniejszą kierownicę z dedykowanym przyciskiem do zmiany trybów jazdy Multi Sense i zmniejszono liczbę jej obrotów z 3,3 do 2,6. Nowością względem poprzednika jest też system multimedialny openR link z wbudowanymi usługami Google. Daje on dostęp m.in. do map Google'a, asystenta głosowego Google'a czy sklepu Play. Aby umożliwić korzystanie z aplikacji pobranych ze sklepu Google Play, klienci po raz pierwszy otrzymują pakiet 2 GB danych miesięcznie przez trzy lata w cenie samochodu (lub do daty zakończenia umowy najmu samochodu z Mobilize Financial Services). Według producenta pozwoli to na odtwarzanie muzyki w streamingu (w normalnej jakości) przez 40 godzin lub filmów przez maksymalnie trzy godziny. Opcjonalnie będzie można wykupić większy pakiet danych.

Na desce rozdzielczej zastosowano nowe materiały i prezentuje się ona szlachetniej od poprzednika. Część położona naprzeciwko fotela pasażera jest pokryta materiałem tekstylnym (zależnie od wersji) i podświetlona delikatnym światłem diod LED w jednym z 48 wariantów do wyboru, który powtarza się także na przezroczystych elementach świetlnych w panelach drzwi. W odmianie esprit Alpine zamiast materiału tekstylnego znajdziemy Alcantarę. Z kolei okolice kratek nawiewów polakierowano innowacyjną techniką chromowania na gradient kolorów w odcieniach spalonego metalu. Na konsoli środkowej znajdziemy schowek z zamykaną niczym etui na tablet pokrywą. Z przodu znajdziemy też 2 porty USB-C. W odmianie esprit Alpine znajdziemy materiały z recyklingu, m.in. na fotelach czy desce rozdzielczej.
Renault Clio 2026 - wyposażenie
W standardzie dostaniemy też bezprzewodową łączność z Apple CarPlay i AndroidAuto. Z kolei na liście opcji dostaniemy nawet system audio Harman Kardon o mocy 410 W. Nowe Clio oferuje nawet do 29 systemów ADAS (w topowej wersji). System wspomagania parkowania wyposażono w kamerę o wysokiej rozdzielczości, a opcjonalnie w system kamer 360 stopni. W topowej odmianie esprit Alpine znajdziemy m.in. wstawki z Alcantary, aluminiowe nakładki na pedały, ładowarkę indukcyjną, fotel pasażera z regulacją wysokości, projektor wyświetlający logo, aluminiowe obręcze kół 18″ z niebieskimi wstawkami, logo i nazwę modelu w kolorze Dark Chrome, czujniki parkowania dookoła pojazdu, system monitorowania martwego pola, aktywny tempomat, system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu czy funkcję bezpiecznego wysiadania.
Renault Clio 2026 - silniki
W gamie jednostek napędowych nowego Clio znajdziemy warianty benzynowe, LPG i hybrydowe o mocach od 115 do 160 KM. Bazę stanowi jednostka 1.2 TCe o mocy 115 KM i maksymalnym momencie obrotowym 190 Nm. Napęd trafia na przód za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni manualnej lub 6-stopniowej dwusprzęgłowej przekładni EDC. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 10,1 s. Drugim wariantem będzie również 1.2 TCe, jednak wyposażony w instalację LPG z butlą o większej aż o 18 l pojemności (liczy teraz 50 l), co zagwarantuje znacznie większy łączny zasięg. Silnik generuje 120 KM i 200 Nm, współpracuje z 7-stopniową przekładnią EDC i zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 10,1 s. Największą nowość stanowi jednak nowy układ hybrydowy rodem z Dacii Bigster czy Renault Symbioza. Bazuje na jednostce spalinowej 1.8 oraz przekładni Multi-mode i oferuje łącznie 160 KM. Pozwala to na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 8,3 s, czyli o sekundę szybciej niż w poprzedniku, a bateria ma większą pojemność 1,4 kWh. Średnie spalanie według producenta wynosi zaledwie 3,9 l/100 km.

Kiedy i w jakich wersjach nowe Clio trafi na rynek?
Nowe Renault Clio będzie produkowane w tureckich zakładach marki w Bursie. Ceny poznamy w IV kwartale i wtedy też ruszy zbieranie zamówień. Pierwsze samochody dotrą do klientów na początku 2026 roku. Renault Clio dostępne będzie w trzech wersjach wyposażenia: evolution, techno oraz esprit Alpine. Poniżej prezentujemy poszczególne elementy wyposażenia każdej z wersji:
Element / Funkcja | evolution | techno | esprit Alpine |
---|---|---|---|
Systemy bezpieczeństwa | Aktywny regulator prędkości, automatyczne hamowanie awaryjne, asystent pasa ruchu, kontrola uwagi kierowcy | (dziedziczy podstawowe systemy z Evolution) | Aktywny regulator prędkości, system monitorowania martwego pola, bezpieczne wysiadanie, ostrzeganie przy cofaniu, wspomaganie hamowania wstecz |
Parkowanie | Wspomaganie parkowania tyłem | Kamera cofania | Czujniki boczne i tylne, zaawansowane wspomaganie cofania |
Wyświetlacz / Multimedia | Centralny ekran 10″ z klonowaniem smartfona | openR link z Google (Maps, Assistant, Play), 6 głośników | (korzysta z systemu z Techno, dodatkowo ładowarka indukcyjna) |
Klimatyzacja | Manualna | Automatyczna | Automatyczna |
Lusterka | Standardowe | Automatycznie składane, elektrochromatyczne wewnętrzne | Automatycznie składane (dziedziczy z Techno) |
Szyby | Standardowe | Tylne przyciemniane | Tylne przyciemniane |
Oświetlenie | Standardowe | Ambientowe LED, adaptacyjne światła drogowe | Ambientowe LED, adaptacyjne światła drogowe |
Wnętrze | Deska obita materiałem tekstylnym, fotel kierowcy z regulacją wysokości | Środkowy podłokietnik, Multi Sense (tryby jazdy) | Alcantara, sportowe wykończenia, aluminiowe nakładki na pedały, fotel pasażera z regulacją wysokości |
Komfort i dostęp | Automatyczny hamulec postojowy | Karta hands free | Karta hands free, projektor logo |
Koła | Stalowe (standard) | Aluminiowe 16″ | Aluminiowe 18″ z niebieskimi wstawkami |
Stylizacja | Bazowa | Elegancka (dodatki i detale Techno) | Sportowa (stylistyka Alpine, logo Dark Chrome, zderzaki z dodatkami) |
Renault Clio w ofercie nowyosobowy.pl
W ofercie nowyosobowy.pl znajdziecie kilkadziesiąt egzemplarzy Renault Clio w różnych wersjach silnikowych i wyposażeniowych. Samochody są nowe i pochodzą z 2024 i 2025 roku, wiele z nich dostaniecie od ręki. Możecie też liczyć na atrakcyjne finansowanie, minimum formalności oraz na sięgające kilkunastu procent rabaty.
Zobacz ofertę Renault Clio leasing na nowyosobowy.pl
Renault Clio - krótko o historii modelu
I generacja Renault Clio zadebiutowała w 1990 roku jako następca Renault 5, z którym było przez kilka lat oferowane równolegle. W 1991 roku samochód zdobył tytuł "Car of The Year". Oferowano go z silnikami benzynowymi 1.1, 1.2 oraz 1.4 oraz 1.9-litrowym dieslem. W 1991 roku wprowadzono luksusową wersję Baccara m.in. ze skórzanymi fotelami, gałką skrzyni biegów z drewna, klimatyzacją, regulacją wysokości fotela kierowcy, wielofunkcyjną kierownicą czy wspomaganiem układu kierowniczego. Z czasem ofertę rozbudowano o mocniejsze jednostki benzynowej 1.8 oraz 2.0 w topowej odmianie Clio Williams o mocy 150 KM. W 1994 roku Clio poddano liftingowi, odświeżając nadwozie i wnętrze oraz wzbogacając wyposażenie. Z oferty usunięto podstawową jednostkę 1.1. W 1996 roku miał miejsce drugi lifting, wzmocniono platformę i przeprojektowano przód. Do oferty dołączył nowy benzyniak o pojemności 1149 ccm. Łącznie do 1998 roku powstały ponad 4 miliony sztuk Clio I.
W 1998 roku zaprezentowano II generację Clio. Samochód zaprojektowano od podstaw i wyróżniał się nowoczesną, pełną obłości stylistyką. Do 3- i 5-drzwiowego hatchbacka dołączył w 2000 roku sedan o nazwie Thalia. Samochód oferowano z silnikami o pojemności od 1.2 do 2 litrów. w odmianie Sport o mocy 172 KM, a także z dieslami 1.5 dCi (nowa konstrukcja z common rail, od 2001 r.) oraz 1.9 w wersji wolnossącej i turbodoładowanej. W 2000 roku zaprezentowano topową odmianę V6 z 3-litrową jednostką benzynową umieszczoną centralnie i napędem na tylną oś. Rozwijała ona 230 KM i zapewniała przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 6,4 s. W 2001 roku Clio przeszło lifting, podczas którego przeprojektowano przedni i tylny pas oraz zaprojektowano na nowo wnętrze pojazdu. W ramach współpracy z Porsche moc wersji V6 wzrosła do 255 KM, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h skróciło się do 5,8 s. Kolejny lifting miał miejsce jesienią 2003 roku, jednak był on kosmetyczny. Mimo premiery następcy w 2005 roku Clio II oferowano równolegle aż do 2012 roku pod nazwą Clio Campus. Ostatni lifting miał miejsce w 2009 roku.
Zaprezentowane w 2005 roku Clio III było aż o 18 cm dłuższe (3,99 m) i przestronniejsze, prezentowało się też nowocześniej i miało ciekawsze oraz lepiej wyposażone wnętrze. Oparto je na nowej platformie opracowanej razem z Nissanem. Po raz pierwszy do 3- i 5-drzwiowego hatchbacka w 2007 roku dołączyło kombi Grandtour. W tym samym roku ofertę uzupełniła topowa odmiana R.S. z 2-litrowym silnikiem benzynowym o mocy 197 KM (od 0 do 100 km/h w 6,9 s). Clio III postawiło na komfort pasażerów i było pierwszym modelem w klasie wyposażonym w kartę hands free, czujniki parkowania z tyłu i automatyczną klimatyzację. Zawieszenie zapożyczono z Megane II, dzięki czemu lepiej łączyło ono precyzję prowadzenia z komfortem. W 2006 roku Clio zdobyło tytuł Samochodu Roku. W 2008 roku do oferty dołączyła Thalia III, którą produkowano do 2013 roku i było to ostatnie wcielenie sedana. W 2009 roku przeprowadzono lifting, upodabniając Clio do Megane i w tej postaci auto dotrwało do 2012 roku.
IV generacja Renault Clio zadebiutowała w 2012 roku i przyniosła rewolucję w stylistyce. Producent zrezygnował po raz pierwszy z trzydrzwiowej odmiany modelu na rzecz bardziej sportowej stylizacji modelu pięciodrzwiowego. Samochód postawił na żywą kolorystykę, z przodu pojawiło się duże logo marki, zaś sylwetkę wyróżnia ukryta w słupku C klamka tylnych drzwi. Samochód oferowano również jako kombi Grandtour. W topowej odmianie R.S. korzystał z 1.6-litrowej turbodoładowanej jednostki o mocy 200 KM, a od 2015 roku nawet 220 KM w limitowanej odmianie R.S. Trophy z obniżonym i utwardzonym zawieszeniem (od 0 do 100 km/h w ok. 6,5 s). Nowością w Clio IV była też jednostka benzynowa 0,9 TCe R3 o mocach 76 i 90 KM. Zupełnie nowa kabina skrywa cyfrowy prędkościomierz oraz opcjonalny 7-calowy ekran dotykowy systemu infotainment. W 2016 roku przeprowadzono lifting, odświeżając przednie i tylne lampy oraz wnętrze, a także gamę jednostek napędowych.
W 2019 roku zadebiutowało Clio V, które wizualnie stanowi ewolucję poprzednika, jednak jest zupełnie nową konstrukcją. Bazuje na modułowej platformie CMF-B i występuje wyłącznie w 5-drzwiowej odmianie. Tym razem nie zdecydowano się na kombi, którego rolę przejął crossover Captur. W Clio V nie znajdziemy też odmiany R.S. Zamiast niej nowością jest wariant hybrydowy z jednostką 1.6, rozwijający 145 KM. Do 2021 roku oferowano też diesla 1.5 dCi o mocy 115 KM, zaś obecnie zostały warianty benzynowe 1.0 TCe i 1.3 TCe, odmiana 1.0 TCe z LPG oraz wersja hybrydowa. W 2023 roku Clio V doczekało się liftingu, w ramach którego odświeżono przedni i tylny pas oraz wprowadzono nową topową wersję esprit Alpine, która zastąpiła dotychczasową R.S. Line.