Omoda 9 Super Hybrid już w Polsce. Murowany hit
W Polsce zadebiutowała właśnie szumnie zapowiada Omoda 9 Super Hybrid z napędem hybrydowym o mocy ponad 500 KM. Nowy chiński SUV może być prawdziwym hitem.

Z artykułu dowiesz się o:
Podczas targów Poznań Motor Show 2025 odbyła się oficjalna polska premiera najnowszej Omody 9 Super Hybrid. Poznaliśmy też szczegółową specyfikację oraz cenę modelu. Samochód przykuwał sporo uwagi, dość powiedzieć, że było to najbardziej oblegane stoisko na całej wystawie. Nic dziwnego, bowiem w tej cenie i z tymi parametrami nowy chiński SUV będzie murowanym hitem. Samochód uplasuje się powyżej kompaktowej 5 i zapowiadanej również na ten rok hybrydowej 7. Omoda jest trzecią najpopularniejszą chińską marką w Polsce - w I kwartale 2025 roku na modele 5 i E5 zdecydowało się 1193 nabywców. Z modelem 9 Super Hybrid liczby te będą jeszcze lepsze.
Omoda 9 już w ofercie Nowyosobowy.pl
Omoda 9 2025 - stylistyka
Już na pierwszy rzut oka widać, że mamy do czynienia z nowoczesnym SUV-em. Design Omody 9 jest atrakcyjny, zgodny ze współczesnymi trendami. Opływowe nadwozie Omody 9 wyróżnia przedni pas ze smukłymi reflektorami LED połączonymi blendą i przechodzącymi płynnie w czarny pas z napisem Omoda. Pod nim znalazła się spora atrapa chłodnicy o gradientowym wzorze. Sylwetkę wyróżniają dynamiczne linie, wyraziste przetłoczenia, chowane w nadwoziu klamki czy łagodnie opadająca linia dachu. Całość uzupełniają aż 20-calowe dwukolorowe alufelgi. Współczynnik oporu powietrza wynosi 0,308. Atrakcyjnie wygląda także tył chińskiego SUV-a z pociągniętym przez całą szerokość nadwozia pasem świetlnym z wkomponowanym zgrabnie napisem OMODA i czterema okrągłymi końcówkami układu wydechowego. Design Omody 9 sprawia wrażenie przemyślanego i dopasowanego do gustów europejskiego klienta.

Omoda 9 2025 - dane techniczne
Omoda 9 jest SUV-em klasy średniej. Samochód mierzy 4775 mm długości, 1920 mm szerokości oraz 1671 mm wysokości, a jej rozstaw osi liczy 2800 mm. Prześwit liczy solidne 210 mm (z maksymalnym obciążeniem 165 mm). Bagażnik również nie zawodzi i pomieści od 660 do 1783 litrów. Ładowność wynosi 522 kg.

Omoda 9 2025 - wnętrze
Kabinę Omody 9 również zaprojektowano z rozmachem i dość luksusowo. Stanowi ona połączenie elegancji i cyfrowego minimalizmu. Kokpit tworzą dwa panoramiczne wyświetlacze o przekątnej 12,3 cala każdy, stanowiące jedną płaszczyznę. Multimedia zapewniają bezprzewodową obsługę funkcji Apple CarPlay i AndroidAuto, a także oferują system obsługi głosowej Hello OMODA. Na wyposażeniu znajdziemy też 50-calowy wyświetlacz head-up z funkcją rozszerzonej rzeczywistości. W tak nowoczesnej kabinie cieszą klasyczne pokrętła klimatyzacji, które dodają wnętrzu Omody 9 elegancji. Na drzwiach znajdziemy natomiast panele do sterowania fotelami niczym w Mercedesie. Bogate wyposażenie poazdu obejmuje również system nawigacji satelitarnej oraz system bezkluczykowego dostępu i uruchamiania pojazdu. Zdbano o komfort użytkownika, m.in. poprzez zastosowanie podwójnej ładowarki indukcyjnej, selektora skrzyni biegów przy kierownicy czy też chłodzonego schowka w podłokietniku. O atmosferę w kabinie dbają estetyczne materiały jak skóra czy imitacje drewna, a także oświetlenie ambiente w 256 kolorach do wyboru.

Omoda 9 2025 - wyposażenie
Już kompaktowa Omoda 5 rozpieszcza wyposażeniem, ale flagowa Omoda 9 wynosi je na jeszcze wyższy poziom. Standardowy dach panoramiczny ma powierzchnię aż 1,3 m2. Omoda 9 Super Hybrid została dodatkowo wyposażona w podgrzewaną przednią szybę, automatyczne wycieraczki przedniej szyby, przyciemniane szyby tylne, kamery 540 stopni, system audio Sony z 14. głośnikami, z których dwa znajdują się w zagłówku fotela kierowcy, drzwi bagażnika otwierane i zamykane elektrycznie, podgrzewanie kierownicy, fotochromatyczne lusterko wsteczne, bezprzewodową ładowarkę do smartfonów z funkcją szybkiego ładowania, gniazdo 12V z przodu, elektryczną regulację podparcia odcinka lędźwiowego fotela kierowcy, dach panoramiczny, funkcję pamięci położenia fotela kierowcy oraz lusterek zewnętrznych.
Na szczególną uwagę zasługują fotele – wykonane ze skóry naturalnej, przednie fotele wyposażone zostały w funkcję podgrzewania oraz wentylacji. Fotel kierowcy wyposażony jest w funkcję masażu oraz pamięć położenia, a także jest regulowany elektrycznie w 6. kierunkach, z dodatkową elektryczną regulacją podparcia odcinka lędźwiowego w 4. kierunkach. W zagłówku fotela kierowcy znajdują się głośniki i jest on regulowany w dwóch kierunkach. Fotel pasażera również wyposażony został w funkcję masażu oraz może być elektrycznie sterowany w 6. kierunkach, a dodatkowo można w nim wysunąć podparcie łydek. Również tylna kanapa oferuje elektrycznie regulowany kąt pochylenia oparcia, a także podgrzewanie zewnętrznych siedzisk. Oprócz centralnego nawiewu dla pasażerów drugiego rzędu przewidziano też osobne nawiewy w słupkach B.
Omoda 9 Super Hybrid 2025 - silnik
Prawdziwie imponujące są jednak parametry układu hybrydowego Super Hybrid, w jaki została wyposażona Omoda 9. Bazuje on na jednostce benzynowej 1.5 T-GDI rozwijającej 143 KM i 215 Nm i trzech silnikach elektrycznych (dwa z przodu i jeden z tyłu). Producent podkreśla, że sprawność cieplna pracującej w cyklu Millera jednostki spalinowej wynosi aż 44,5%. Łączna moc układu wynosi aż 537 KM, natomiast maksymalny moment obrotowy to 650 Nm. Napęd trafia na obie osie za pośrednictwem 3-stopniowej przekładni DHT. Dzięki zastosowaniu dwóch silników elektrycznych oraz trzech sprzęgieł, układ oferuje 11 kombinacji przełożeń. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 4,9 s, a prędkość maksymalna to 180 km/h. Baterie mają aż 34,46 kWh pojemności i zapewniają 145 km zasięgu na samym prądzie.

Baterie można ładować prądem stałym o mocy do 70 kW (30-80% w 25 minut) lub prądem zmiennym o mocy do 6,6 kW. Funkcja V2L pozwala na zasilanie urządzeń zewnętrznych mocą do 6,6 kW. Producent podkreśla, że średnie zużycie paliwa przy rozładowanej baterii wynosi tylko 7 l/100 km, co w połączeniu z liczącym aż 70 litrów zbiornikiem paliwa daje łączny zasięg na poziomie 1100 km. Omoda 9 Super Hybrid posiada zawieszenie adaptacyjne i oferuje 6 trybów pracy układu AWD do wyboru.
Omoda 9 Super Hybrid 2025 - cena i rywale
Na koniec wisienka na torcie. Omodę 9 Super Hybrid wyceniono na 219 900 zł, czyli średnio o 80-100 tys. zł mniej od czołowych rywali w postaci Mazdy CX-60, Renault Rafale, Peugeota 5008 czy Volkswagena Tayrona. Za podobną cenę do Omody dostaniemy BYDa Seal U DM-i, jednak jest on o ponad 200 KM słabszy i ma o połowę mniejszy zasięg na prądzie. Omoda udziela gwarancji na 7 lat lub 150 000 km, zaś na podzespoły wysokiego napięcia liczy ona 8 lat. Samochód można już zamawiać, zaś pierwsze egzemplarze trafią do salonów w czerwcu.