Omoda 7 zaprezentowana. Hybrydowy rywal RAV4 i spółki
Omoda kontynuuje ofensywę modelową. Po kompaktowym SUV-ie 5 przyszedł czas na większy model 7. Samochód ma napęd hybrydowy i celuje w zdominowany przez Toyotę RAV4 segment SUV-ów klasy średniej.

Z artykułu dowiesz się o:
Omoda 7 2025 - wymiary
Już w czerwcu na polski rynek trafi nowa chińska marka Omoda i jej kompaktowy SUV 5. Teraz należąca do chińskiego koncernu Chery International marka zaprezentowała większy model 7, który również będzie samochodem globalnym i trafi do Europy (zapewne także do Polski). Premiera modelu odbyła się na trwających od 25 kwietnia do 4 maja targach w Pekinie. Omoda 7 to SUV plasujący się między klasą kompaktową a średnią, bazuje na zmodyfikowanej platformie modelu 5 i mierzy ona 4621 mm długości, 1872 mm szerokości i 1673 mm wysokości, a rozstaw osi liczy 2700 mm. Jest zatem o 18 cm dłuższa od Omody 5, a rozmiarami plasuje się obok takich hitów jak Toyota RAV4 czy Ford Kuga. Ponadto rywalem Omody 7 będzie pochodzący również z Chin BAIC Beijing 5.
Dowiedz się więcej o Omodzie 5: Omoda 5 premiera na Nowyosobowy.pl
Zobacz jak spisał się BAIC Beijing 5 w teście: BAIC Beijing 5 1.5 T-GDI Luxury na Superauto.pl
Omoda 7 2025 - stylistyka
Omoda 7 prezentuje się nowocześnie i ładnie, zwłaszcza z przodu, gdzie uwagę zwraca finezyjny zderzak z gradientowym wykończeniem, a także opływowe reflektory tworzące spójną całość z resztą przedniego pasa. Dobre wrażenie robi też sylwetka auta z "lewitującym" dachem w kontrastowym czarnym kolorze, kasetowe klamki w stylu najnowszych modeli BMW i 20-calowe felgi. Spory wydaje się również prześwit, jednak producent nie podaje jego dokładnej wartości. Z tyłu mamy zaś lekko pochyloną szybę oraz rozciągającą się na całą szerokość blendę skrywającą lampy o charakterystycznym zygzakowatym wzorze.

Omoda 7 2025 - wnętrze i wyposażenie
Nowoczesna jest również kabina pojazdu. Producent podkreśla, że projektanci inspirowali się światem gier, a kierownica ma być równie wygodna w obsłudze co pad od Playstation 5, zaś fotele obszyte nubukową skórą zaprojektowano na wzór najlepszych foteli gamingowych. Ciekawym patentem jest centralny wyświetlacz o przekątnej 15,6 cala, który można przesunąć przed fotel pasażera. Z kolei dwie ładowarki indukcyjne tworzą swego rodzaju pomost pomiędzy deską rozdzielczą a konsolą środkową. Na pokładzie znajdziemy też rozbudowanego asystenta głosowego, funkcję aktywnego tłumienia hałasów, system zapachowy czy wysokiej jakości zestaw audio z 12 głośnikami i 2 subwooferami.
Omoda 7 2025 - silniki
Pod maską Omody 7 znajdziemy odmianę benzynową i hybrydową plug-in. Wariant benzynowy korzysta z 1.6-litrowej turbodoładowanej jednostki rodem z modelu 5 o mocy 197 KM i 7-stopniowej dwusprzęgłowej przekładni. W odmianie PHEV znajdziemy turbodoładowaną jednostkę 1.5 T-GDI o mocy 156 KM, współpracującej z silnikiem elektrycznym. Producent nie podał pojemności baterii, jednak zapowiedział, że zasięg w trybie elektrycznym wyniesie nawet 95 km, a zatem możemy spodziewać się całkiem sporego ogniwa. Ponadto Chińczycy chwalą się, że wariant PHEV przejedzie nawet 1200 km bez tankowania. Omoda 7 posiadać ma układ break-by-wire, czyli elektronicznie sterowany układ hamulcowy.
Omoda 7 trafi na rynek w 2025 roku. Samochód dostępny będzie w Ameryce Środkowej i Południowej, Azji, na Bliskim Wschodzie i w Europie. Nie podano jeszcze cen ani szczegółowych specyfikacji nowej Omody 7.