Nowe BMW X2 zaprezentowane. To już nie SUV, tylko SAC
BMW X2 doczekało się właśnie nowej generacji. Samochód określany jest przez producenta jako Sport Activity Coupe i zdaniem BMW jest zupełnie nową koncepcją. Przy okazji doczekał się też odmiany elektrycznej iX2.

Z artykułu dowiesz się o:
BMW X2 2024 - dane techniczne
Ponad rok po premierze nowego X1 Bawarczycy pokazali jego dynamiczniej stylizowaną alternatywę w postaci nowego kolejnego wcielenia X2. Pierwsza generacja BMW X2 była klasycznym kompaktowym crossoverem o sportowej stylistyce. W przypadku II generacji BMW mówi o zastosowaniu formuły SAC, czyli Sport Activity Vehicle (podobnie jak X4 oraz X6). Znacznie zwiększone wymiary w stosunku do poprzednika i mocna sylwetka coupé wyraźnie pokazują postęp w designie nowego X2. Nowe BMW X2 jest aż o 194 mm dłuższe od poprzednika i mierzy 4554 mm długości. Jest też o 21 mm szersze, licząc 1845 mm szerokości oraz o 64 mm wyższe, mierząc 1590 mm wysokości. Rozstaw osi wzrósł o 23 mm i liczy teraz 2692 mm. Sporo większy jest też bagażnik, którego pojemność wynosi od 560 do 1470 litrów lub od 520 do 1400 l w przypadku elektrycznego iX2.

BMW X2 2024 - stylistyka
Dzięki znacznie większemu nadwoziu auto wygląda dojrzalej i agresywniej od poprzednika, zaś sylwetka nawiązuje w większym stopniu do flagowego X6. Pionowy przód nawiązuje natomiast do najnowszej serii 5, z której też zaczerpnięto kształt reflektorów z charakterystycznymi LED-ami do jazdy dziennej w kształcie bumerangów. Spory jest też grill, który ma ostry, niemal sześciokątny kształt, opcjonalne podświetlenie BMW Iconic Glow i nadaje autu masywności. Na liście opcji znajdą się m.in. adaptacyjne reflektory diodowe z matrycowymi światłami drogowymi. "Linia dachu płynnie przechodząca w tył tworzy płaską sylwetkę w stylu coupe i typowe dla SAC proporcje" - twierdzi producent.

Panele nadwozia X2 mają czyste powierzchnie z minimalną liczbą przetłoczeń, a klamki drzwi są zintegrowane z nadwoziem. Smukły obszar okna bocznego stanowi ulepszoną interpretację załamania Hofmeistera, co przyczynia się do bardziej eleganckiego profilu X2. Opcjonalnie dostępne są płytkie relingi dachowe w kolorze czarnym o wysokim połysku. Z tyłu wzrok przykuwają masywne nadkola oraz smukłe lampy o niespotykanym w żadnym innym BMW kształcie. Uwagę zwraca także zadarty spojler w dolnej partii tylnej szyby nawiązujący do typowych coupe. Topową odmianę M35i xDrive poznamy m.in. po dwóch parach koncówek układu wydechowego. W pozostałych wariantach oferowany jest pakiet sportowy M oferujący sportowe detale zewnętrzne oraz M Pro zawierający rozszerzony zakres błyszczących elementów M Shadow Line, lampy M Shadow Line, tylny spojler M i sportowy układ hamulcowy M z czerwonymi zaciskami hamulcowymi.
BMW X2 2024 - wnętrze
Wnętrze X2 mocno przypomina X1 III generacj i nie brakuje mu sportowego sznytu. Przestronność i funkcjonalność zdaniem producenta uległy znaczącej poprawie w porównaniu do poprzednika. W kabinie BMW położyło nacisk na sterowanie dotykowe i głosowe za pomocą zakrzywionego wyświetlacza BMW i inteligentnego asystenta osobistego BMW, obsługiwanego przez najnowszą generację systemu multimedialnego BMW iDrive 9, zastosowaną po raz pierwszy w X1 M35i xDrive. Składa się on z 10,25-calowego wyświetlacza wirtualnych zegarów oraz 10,7-calowego ekranu dotykowego systemu infotainment iDrive. Narzędzie QuickSelect umożliwia szybką aktywację wybranych funkcji bez konieczności zagłębiania się w podmenu, a dotknięcie ikony strony głównej powoduje powrót do ekranu głównego. Centralny podłokietnik z panelem obsługi zdaje się unosić w powietrzu.

BMW X2 2024 - wyposażenie
Z ciekawszych elementów wyposażenia warto wspomnieć o skierowanej w stronę kabiny kamerze, która pozwala na robienie zdjęć i nagrywanie filmów. Standardowe wyposażenie obejmuje także skórzaną wielofunkcyjną kierownicę, dwustrefową automatyczną klimatyzację, elektrycznie sterowaną klapę bagażnika, nawigację BMW Maps, centralną poduszkę powietrzną i 4 wejścia USB-C. Z ciekawych opcji warto wspomnieć o dachu panoramicznym, którego ciemna powierzchnia styka się z przednią szybą, a także o rozbudowanym oświetleniu ambiente czy systemie car audio Harman Kardon. Oprócz tego możemy zdecydować się na asystenta parkowania z prowadzeniem po pasie ruchu, wyświetlacz head-up, funkcję aktywnego prowadzenia do celu, funkcję ostrzegania przy wysiadaniu, kamery 360 stopni z widokiem 3D, rejestrator jazdy czy zdalnego rejestratora kradzieży.
BMW X2 2024 - silniki
Gamę jednostek napędowych BMW X2 tworzą cztery warianty. Każdy spalinowy wariant posiada w standardzie 7-stopniową dwusprzęgłową przekładnię Steptronic. Bazowa odmiana benzynowa X2 sDrive20i ma napęd na przód i korzysta z 1.5-litrowej turbodoładowanej jednostki R3 o mocy 156 KM, współpracującej z 19-konnym silnikiem elektrycznym. Łącznie rozwija ona 170 KM i 280 Nm, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,3 s i rozpędza się do 213 km/h. Mocniejsza odmiana M35i xDrive korzysta już z 2-litrowej jednostki benzynowej o mocy 300 KM i maksymalnym momencie obrotowym 400 Nm. Napęd trafia na obie osie. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 5,4 s, a prędkość maksymalna to 250 km/h. Wariant wysokoprężny sDrive18d ma 2 litry pojemności i oferuje 150 KM oraz 360 Nm, korzysta z napędu na przód. Przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,9 s i rozpędza się do 210 km/h.
BMW iX2 2024 - dane techniczne
Ofertę wieńczy elektryczne iX2 xDrive30, która wizualnie różni się w zasadzie tylko zabudowanym grillem. Rozwija ona 313 KM oraz 494 Nm, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,6 s i rozpędza się do 180 km/h. Baterie mają 64,9 kWh pojemności i pozwalają na przejechanie od 417 do 449 km w trybie mieszanym według cyklu WLTP. W BMW iX2 dostępny będzie również nowy pakiet Connected Home Charging do ładowania zoptymalizowanego pod kątem obciążenia i korzystania z fotowoltaiki w domu. Zastosowano też adaptacyjną rekuperację oraz funkcję MAX RANGE pomagającą w uzyskaniu jak najlepszego zasięgu.
Poprawiano też właściwości jezdne i konstrukcję zawieszenia. Nadwozie jest sztywniejsze, zwiększono rozstaw kół, a także udoskonalono oś przednią i trójwahaczową oś tylną. Oferowane standardowo ograniczenie poślizgu kół w pobliżu aktuatora w nowym BMW X2 poprawia trakcję i stabilność jazdy. Inne nowości to zintegrowany układ hamulcowy oraz dodatkowa amortyzacja przedniej osi z tłumieniem zależnym od skoku. Opcjonalny adaptacyjny układ jezdny M obejmuje amortyzację zależną od częstotliwości, sportowy układ kierowniczy i obniżenie zawieszenia o 15 mm.
BMW X2 2024 - ceny
Nowe BMW X2 trafi na rynek w marcu 2024 roku, a latem tego samego roku do oferty dołączy mocniejszy diesel (prawdopodobnie 23d xDrive o mocy 213 KM oraz słabszy wariant elektryczny ( eDrive20 z silnikiem o mocy 204 kM). Bazowe BMW X2 sDrive20i kosztuje 195 000 zł, sDrive18d 205 000 zł, M35i xDrive 275 000 zł, zaś iX2 267 000 zł. Rywalami nowego BMW X2 będą m.in. Mercedes GLA i EQA, Lexus UX, Volvo C40, Alfa Romeo Tonale oraz Audi Q3 Sportback.
BMW X2 w ofercie Nowyosobowy.pl
W ofercie Nowyosobowy.pl znajdziecie kilka egzemplarzy obecnego BMW X2 w różnych wersjach silnikowych. Niemal wszystkie samochody są fabrycznie nowe i pochodzą z 2023 roku. Możecie liczyć na atrakcyjne finansowanie, szybki odbiór minimum formalności oraz na sięgające nawet kilkunastu procent rabaty względem ceny katalogowej.
Zobacz ofertę BMW X2 leasing na Nowyosobowy.pl
BMW X2 - krótko o historii modelu
Pierwsza generacja BMW X2 (F39) zadebiutowała pod koniec 2017 roku i bazowała na II generacji X1, z którą dzieliła m.in. przednionapędową platformę UKL2, kabinę i gamę jednostek napędowych. Na początku 2020 roku do oferty dołączyła odmiana hybrydowa plug-in xDrive25e. Rozwijała ona 228 KM. W gamie znalazły się też silniki benzynowe o pojemnościach od 1.5 do 2 litrów i mocach od 140 do 306 KM w topowmy M35i xDrive (przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,7 s), a także diesle 1.5 i 2.0 o mocach od 116 do 231 KM. Samochód wyróżnia się zwartą kompaktową sylwetką i umieszczonym na słupku C logo BMW.