Mitsubishi Outlander powraca w nowym wydaniu. Dojrzała rodzinna hybryda
Długo przyszło nam czekać na nowego Outlandera. Kiedy już nowy flagowy SUV Mitsubishi się pojawił, okazał się dojrzałą i znacznie nowocześniejszą konstrukcją, w dodatku ma ciekawy napęd hybrydowy.

Z artykułu dowiesz się o:
Ostatnie modele Mitsubishi, takie jak Colt i ASX, okazały się po prostu niemal niezmienionymi modelami Renault. Przy najnowszym Outlanderze Japończycy zapierali się, że będzie inaczej... I mieli rację. Choć samochód jest spokrewniony z Nissanem X-Trailem i Renault Espace, z którymi dzieli platformę, to jednak zupełnie po nim tego nie widać. Tak na marginesie Outlandera spotkała ta sama historia co X-Traila. Samochód w USA zadebiutował już w 2021 roku, jednak do Europy trafił z aż 3-letnim poślizgiem, stąd też mówienie o nim jako o kompletnej nowości jest trochę na wyrost. Tak naprawdę gama Mitsubishi w Europie była pozbawiona Outlandera przez 2 lata, kiedy to w 2022 roku zakończono produkcję III generacji. Następca okazuje się zupełnie nową konstrukcją i prezentuje się znacznie ciekawiej i dojrzalej.
Mitsubishi Outlander 2025 - wymiary i stylistyka
Nowe Mitsubishi Outlander mierzy 4719 mm długości, 1862 mm szerokości oraz 1750 mm wysokości, a rozstaw osi liczy 2704 mm. Są to zatem zbliżone gabaryty do Nissana X-Traila i Renault Espace. Bagażnik pomieści od 495 do 1422 litrów. Kanapę kładzie się w proporcji 40:20:40. Wizualnie samochód odzwierciedla najnowszą estetykę marki. Z przodu znajdziemy charakterystyczne ostre kształty, tzw. Dynamic Shield, nawiązujące do kompaktowego SUV-a Eclipse Cross. Oczywiście Outlander prezentuje się masywniej i bardziej bojowo. Dwuczęściowe reflektory LED, spory grill i duże chromowane wstawki sprawiają, że auto zwraca na siebie uwagę. Pudełkowata sylwetka z szerokim słupkiem D nawiązuje z kolei do Nissana X-Traila, natomiast podłużne tylne lampy przywodzą na myśl Toyotę Highlander.

Mitsubishi Outlander 2025 - wnętrze
Zupełnie nowa jest też kabina Outlandera, która wygląda nowocześnie i masywnie, jednak różni się od tej, którą znamy chociażby z Nissana X-Traila. Przede wszystkim tylko w Mitsubishi znajdziemy czteroramienną kierownicę, sam kokpit i nawiewy również mają inny kształt. Do Nissana nawiązuje natomiast układ dwóch osobnych wyświetlaczy o przekątnej 12,3 cala każdy i układ przycisków-skrótów oraz pokrętło do regulacji głośności poniżej centralnego wyświetlacza. Do Nissana nawiązuje też panel klimatyzacji i układ konsoli środkowej. Samo wnętrze można uznać za dość konserwatywne, jednak prezentuje się ono estetycznie i przejrzyście.

Mitsubishi Outlander 2025 - wyposażenie
Na wyposażeniu Outlandera znajdziemy m.in. wyświetlacz head-up, system audio Dynamic Sound, cyfrowe lusterko, opracowany wspólnie z Yamahą, bezprzewodową łączność z Apple CarPlay i AndroidAuto, indukcyjną ładowarkę o mocy 15 W czy pakiet systemów z zakresu bezpieczeństwa, w tym asystentów kierowcy, kamery 360 stopni, aktywny tempomat, monitorowanie martwego pola czy funkcję łagodzenia kolizji czołowych.
Mitsubishi Outlander 2025 - silnik i technologie
W Europie Outlandera dostaniemy wyłącznie z układem hybrydowym plug-in. Bazuje on na wolnossącej jednostce benzynowej o pojemności 2.4 litra, rozwijającej 136 KM oraz dwóch silnikach elektrycznych: przedni rozwija 116 KM, a tylny 136 KM. Łącznie mamy do dyspozycji 302 KM, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 7,9 s. Baterie mają 22,7 kWh pojemności i zapewniają 86 km zasięgu na prądzie. Producent chwali się, że łączny zasięg auta wynosi 844 km. Bak liczy 53 litry. Średnie spalanie według normy WLTP wynosi 0,8 l/100 km. Oczywiście, jak to w autach PHEV, dane te dotyczą pierwszych 100 km. Outlander PHEV posiada też pompę ciepła. Outlander PHEV posiada trzy tryby jazdy: EV (jazda tylko na prądzie), hybrydowy szeregowy (silnik spalinowy jako generator prądu), hybrydowy równoległy (silnik spalinowy i elektryczne pracują wspólnie podczas jazdy z dużą prędkością).

Napęd trafia na obie osie za pośrednictwem układu S-AWC. Silniki elektryczne napędzają koła obu osi, dbając o optymalny rozkład momentu obrotowego między kołami. W standardowych warunkach napęd na obie realizowany jest wyłącznie za pomocą silników elektrycznych, a jednostka spalinowa pełni funkcję generatora energii dla napędu elektrycznego. Silnik spalinowy nadal jest połączony z kołami i może przekazywać moc bezpośrednio na nie, gdy zajdzie taka potrzeba, np. podczas podjazdu pod strome wzniesienie. Samochód potrzebuje aż 7 różnych ustawień: Normal, Eco, Power, Tarmac, Gravel, Snow oraz Mud. Producent wyposażył też hybrydowego Outlandera w funkcję V2L (Vehicle to Load).
Mitsubishi Outlander trafi do Polski w marcu 2025 roku. Producent oferuje gwarancję na 5 lat lub 100 000 km. Nie znamy jeszcze cen pojazdu, jednak zapewne poznamy je pod koniec roku. Rywalami auta będą m.in. Nissan X-Trail, Renault Espace, Skoda Kodiaq, Mazda CX-60, Peugeot 5008 czy MG HS.
Aktualizacja z dnia 4 grudnia 2024 - Mitsubishi Outlander wycenione w Polsce
Nowe Mitsubishi Outlander PHEV doczekało się polskich cen. Samochód można już zamawiać, a jego cennik zaczyna się od 259 990 zł. Już w standardzie znajdziemy system multimedialny z 12,3-calowym wyświetlaczem i bezprzewodowymi funkcjami Apple CarPlay i AndroidAuto, 8-głośnikowy zestaw audio Dynamic Sound Yamaha Premium, elektrycznie sterowany fotel kierowcy, podgrzewane przednie fotele, półskórzaną tapicerkę w kolorze czarnym łączącą ekoskórę i ekozamsz, cyfrowe zegary z 12,3-calowym wyświetlaczem, podgrzewaną kierownicę, dwustrefową automatyczną klimatyzację, reflektory LED, elektrycznie składane i podgrzewane lusterka zewnętrzne, 18-calowe aluminiowe felgi, pakiet systemów bezpieczeństwa, adaptacyjny tempomat, czujniki parkowania dookoła pojazdu czy kamera cofania.
Za bogatszą odmianę Intense damy 275 990 zł. Zawiera ona m.in. większe, 20-calowe felgi aluminiowe z oponami 255/45R20 i wyróżniające detale zewnętrzne: srebrne relingi dachowe, a także szare dolne elementy przedniego i tylnego zderzaka, adaptacyjne reflektory LED z funkcją autopoziomowania, przyciemniane tylne szyby, sekwencyjne przednie kierunkowskazy, podgrzewaną przednią szybę, gniazdo 12V w przestrzeni bagażowej, elektrycznie sterowaną pokrywę bagażnika z funkcją otwierania i zamykania ruchem stopy oraz wyświetlacz przezierny Head-up (HUD).
Wersja Instyle kosztuje 289 990 zł i posiada wyposażenie wersji Intense oraz zderzaki lakierowane w kolorze nadwozia oraz słupki B i C, wykończone czarną, błyszczącą powłoką, trójstrefową klimatyzację automatyczną, cyfrowe lusterko wewnętrzne, elektrycznie sterowane okno dachowe, skórzaną tapicerkę w kolorze szarym lub jasnoszarym, wentylowane fotele przednie z elektryczną regulacją i pamięcią ustawień, podgrzewane siedziska tylnej kanapy oraz system audio Dynamic Sound Yamaha Ultimate z 12 głośnikami.
Topowy wariant Instyle Plus kosztuje 299 990 zł i oferuje wyposażenie wersji Instyle oraz tapicerkę skórzaną premium w kolorze brązowym, czarną podsufitkę, a także fotele kierowcy i pasażera z funkcją masażu.
Samochód jest objęty gwarancją na 5 lat lub 100 000 km, zaś gwarancja na baterie wynosi 8 lat lub 160 000 km. Samochód trafi do salonów wiosną 2025 roku.
Mitsubishi Outlander - krótko o historii modelu
Pierwsza generacja Outlandera zadebiutowała w 2001 roku pod nazwą Airtrek i produkowano ją do 2008 roku na rynek japoński. Na rynki zagraniczne samochód otrzymał nazwę Outlander, pod którą zadebiutował w 2003 roku i wytwarzano go do 2006 roku. Outlander od początku był SUV-em segmentu D i rywalem m.in. Hondy CR-V i Nissana X-Traila. W 2004 roku do oferty dołączyła odmiana 2.0 Turbo z turbodoładowaną jednostką rodem z Lancera Evolution mocy 202 KM (w wersji japońskiej 240 KM). Przyspieszała od 0 do 100 km/h w 7,8 s.
II generacja Outlandera zadebiutowała w 2006 roku i oparto ją na nowej platformie Project Global, którą wykorzystano m.in. w Lancerze Evolution X czy Mitsubishi ASX. Samochód był owocem współpracy z koncernem PSA, a jego odpowiednikami w gamie francuskiego koncernu były Citroen C-Crosser oraz Peugeot 4007. Samochód zyskał zupełnie nowy design z bardziej wyrazistym przodem i przezroczystymi tylnymi lampami, zaś w kabinie zagościła opcjonalna nawigacja z 7-calowym wyświetlaczem. Po raz pierwszy w gamie pojawił się opcjonalny trzeci rząd siedzeń. W 2010 roku Outlander przeszedł facelifting, w ramach którego zyskał charakterystyczny dla marki grill rodem z Lancera, tzw. Jet Fighter, nawiązujący do myśliwca F-2, produkowanego przez Mitsubishi Heavy Industries.
Trzecie wcielenie Mitsubishi Outlandera zadebiutowało w 2012 roku, zyskując nowy design i nowocześniejsze oraz lepiej wykonane wnętrze. Jest też lżejszy o około 90 kg od drugiej generacji. Samochód oparto na platformie poprzednika i podobnie jak on, oferowany był także z trzecim rzędem siedzeń. W 2014 roku do gamy dołączyła odmiana hybrydowa plug-in. Outlander PHEV korzystał z 2-litrowego silnika benzynowego i dwóch jednostek elektrycznych (po jednej na każdą oś), rozwijając łącznie 203 KM. Bateria o pojemności 12 kWh zapewniała 52 km zasięgu na prądzie.
W 2015 roku samochód poddano faceliftingowi, poprawiąc wygłuszenie i zwiększając sztywność nadwozia, a także zmieniono nastawy zawieszenia i poprawiono wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa. Wprowadzono też nowy, bardziej agresywny przedni pas Dynamic Shield z opcjonalnymi reflektorami Full LED. W 2018 roku auto poddano kolejnemu liftingowi. Zmieniono grill, lampy oraz zderzaki, poprawiono precyzję prowadzenia i zwiększono średnicę cylindra w tylnych amortyzatorach, co poprawiło komfort. Odświeżono też kabinę i wzbogacono wyposażenie bazowe. Wprowadzono też nowy układ hybrydowy oparty na jednostce 2.4, rozwijający 224 KM. Wyposażono go w większe baterie (13,8 kWh), oferujące do 65 km zasięgu na prądzie.