MG7 wkrótce doczeka się liftingu. Co wiemy o chińskim flagowcu?
Obecne wydanie flagowego MG 7 zadebiutowało na rynku chińskim w 2022 roku i już niebawem doczeka się liftingu. Co już wiemy o chińskim flagowcu i czy trafi on do Polski?
MG oferuje w Europie coraz więcej modeli, również w Polsce, jednak do wielu z nich nie mamy tak naprawdę jeszcze dostępu. Jednym z nich jest flagowy, nie licząc Cyberstera, model marki w postaci sedana klasy średniej MG 7. Samochód zadebiutował w 2022 roku i stanowi powrót marki do klasy średniej po blisko dekadzie nieobecności. Chiński producent wkrótce wyda wersję po liftingu.
MG7 2025 - wymiary i stylistyka
Samochód wyróżnia się agresywną, dynamiczną sylwetką z licznymi przetłoczeniami i wyraźnie zaakcentowanymi nadkolami. Z przodu w oczy rzucają się spiczaste reflektory LED oraz spory grill w stylu najnowszego MG HS. Smukła sylwetka z bezramkowymi szybami i zgrabny tył w stylu fastbacka z lampami LED połączonymi blendą oraz czterema okrągłymi końcówkami układu wydechowego przywodzą na myśl auta coupe lub też Xiaomi SU7. Przez niektórych bywa nawet porównywany do Audi A7. Całość wygląda naprawdę dobrze. Atrakcyjność sylwetki MG 7 oddają dobrze jego proporcje. Auto mierzy bowiem 4884 mm długości, 1889 mm szerokości oraz 1447 mm wysokości, a rozstaw osi liczy 2778 mm.

MG7 2025 - wnętrze i wyposażenie
Kabina ma minimalistyczny, nowoczesny projekt i wykonano ją z estetycznych tworzyw takich jak chociażby skóra Nappa. Kokpit tworzy zintegrowana tafla wyświetlaczy o łącznej przekątnej 33 cali, którą tworzą zestaw cyfrowych zegarów oraz dotykowy ekran systemu infotainment. W standardzie dostaniemy m.in. 14-głośnikowy system audio Bose czy sportowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami. W ramach liftingu odświeżono system multimedialny i dodano 3 nowe funkcje. Pierwszą z nich jest licznik czasu sygnalizacji w samochodzie informujący kierowcę, czy będzie w stanie dojechać do skrzyżowania i je bezpiecznie opuścić. Kolejną funkcją jest "Smart Island", która pozwala na efektywne wyświetlanie danych nawigacyjnych w czasie rzeczywistym. Zaktualizowano też 59 funkcji związanych z inteligentną jazdą i wprowadzono nowego asystenta parkowania z funkcją pamięci.

MG7 2025 - silniki
Pod maską znajdziemy dwie jednostki napędowe, obie to turbodoładowane benzynowe R4. Słabsza ma 1.5 litra pojemności i rozwija 187 KM oraz 300 Nm, a napęd trafia na przednią oś za pośrednictwem 7-stopniowej przekładni dwusprzęgłowej. Mocniejsza jednostka ma 2 litry i generuje 264 KM oraz 405 Nm, a moc trafia na przednie koła za pośrednictwem 9-biegowej skrzyni automatycznej firmy ZF.
MG7 - kiedy w Polsce?
W Chinach samochód kosztuje między 119 800 a 169 800 juanów, co przekłada się na przedział między 69 000 a 98 000 zł. Czy MG 7 pojawi się w Polsce? Narazie nie ma takich planów, choć przykład modelu Cyberster pokazuje, że wszystko jest możliwe i nie skreślalibyśmy MG7 z rynku polskiego. Zapewne pewną przeszkodą może być niewielka poplularność sedanów w Europie, stąd też brak tego modelu w europejskiej ofercie marki, choć biorąc pod uwagę sportowe kształty i reprezentacyjny styl MG7, a także aspiracje marki, taki samochód mógłby się sprawdzić.
MG 7 - krótko o historii modelu
I generacja MG 7 zadebiutowała w 2007 roku i produkowano ją do 2013 roku, jednak nie cieszyła się dużą popularnością. Była tak naprawdę zmodernizowanym modelem ZT znanym z lat 2001-2005 lub też od 1998 r. pod postacią Rovera 75. Względem modelu ZT przeprojektowano przednie i tylne lampy, pozostałe elementy nadwozia i kabinę pozostawiając bez większych zmian. W 2009 roku do gamy dołączyła nowocześniejsza, przedłużona odmiana 7L z nowym pasem przednim w stylu Roewe 750. Pod maską MG 7 pracowały dwa silniki benzynowe: 1.8 Turbo oraz wolnossące 2.5-litrowe V6.