Nowe MG4 pokazane w Chinach. Co o nim wiemy i kiedy trafi do Polski?
Choć zadebiutowało na rynku zaledwie 3 lata temu, MG4 doczekało się następcy. Samochód postawił na bardziej stonowane, obłe kształty, a samo auto urosło i wyraźnie schudło.

Z artykułu dowiesz się o:
MG4 - o modelu
Kompaktowe MG4 zadebiutowało w 2022 roku i było zupełnie nową konstrukcją. Samochód oparto na modułowej platformie Nebula, mierzy on niecałe 4,29 m długości i ma napęd na tył lub na obie osie, a topowa wersja XPower rozwija 435 KM. MG4 występuje z bateriami 49, 64 oraz 77 kWh i oferowało do 520 km zasięgu w trybie mieszanym. Bazowa wersja kosztuje w Polsce 130 900 zł, co czyni go jednym z najtańszych elektryków w kraju. Samochód wyróżnia nowoczesny design z dynamicznymi liniami crossovera i charakterystycznym spiczastym przodem. MG4 w Polsce w 2024 roku znalazło 401 nabywców i było 8. najpopularniejszym autem elektrycznym. Zamiast liftingu marka zdecydowała się po zaledwie 3 latach zaprezentować nową generację, co stanowi odpowiedź na spadek sprzedaży modelu na rodzimym chińskim rynku, gdzie w lutym sprzedano tylko 13 sztuk tego auta.
MG4 2025 - stylistyka
Chińczycy podeszli dość odważnie do tematu, ponieważ zamiast liftingu przypadającego akurat na połowę cyklu produkcyjnego postanowili wprowadzić zupełnie nową generację. Jednocześnie zrezygnowano z odważnych i dynamicznych kształtów dotychczasowego modelu na rzecz bardziej stonowanych, obłych form, co widać zwłaszcza po opływowym przednim pasie z łezkowatymi reflektorami, przez co może on przypominać niektórym Volkswagena ID.3. Sylwetka pojazdu również porzuciła kanciaste kształty na rzecz obłości. Zupełnie nowy jest też tył nowego MG4, który nawiązuje teraz do roadstera Cyberster, zyskując podobne lampy ze wzorem strzałek, połączone blendą świetlną.

MG4 2025 - wymiary
W efekcie tych zmian z crossovera samochód stał się typowym kompaktowym hatchbackiem. Dodajmy do tego trochę wyrośniętym, gdyż jest o blisko 11 cm dłuższy od poprzednika, niemal 5 cm wyższy i o 0,6 cm szerszy od poprzednika, a rozstaw osi wzrósł o 4,5 cm, do 2,75 m. W efekcie auto mierzy teraz 4,39 m długości, 1,84 m szerokości oraz 1,55 m wysokości. Sporo zmieniło się też w kwestii technicznej. Przede wszystkim samochód znacznie odchudzono. Zamiast dotychczasowych 1620 kg waży teraz 1485 kg, a zatem aż o 135 kg mniej.
MG4 2025 - silnik
Jednocześnie silnik rozwija 163 KM i 340 Nm, czyli o 7 KM mniej niż w poprzedniku. Prędkość maksymalna wyniesie 160 km/h, a napęd trafiać ma na tylną oś. Samochód skorzysta z baterii litowo-żelazowo-fosforanowych (LFP), jednak nie ujawniono ich specyfikacji. Niewykluczone, że baterie zyskają większą gęstość, co w parze ze znacznie niższą masą przełoży się na większy zasięg.
Kiedy trafi na rynek?
W Chinach sprzedaż modelu ruszy prawdopodobnie jeszcze w drugim kwartale tego roku, natomiast do Europy samochód zawita w ostatnim kwartale. Najbliższym rywalem nowego MG4 będzie Kia EV4 hatchback.