Nowy Lexus ES zaprezentowany. Japońska rewolucja
Doczekaliśmy się nowego wcielenia Lexusa ES. Samochód okazuje się prawdziwą rewolucją, począwszy od designu, aż po systemy i układy napędowe. Po raz pierwszy ES otrzymał też warianty elektryczne.

Z artykułu dowiesz się o:
Japończycy już nieraz udowadniali, że nie brakuje im odwagi przy projektowaniu samochodów. Dotyczy to zwłaszcza Lexusa. Szumnie zapowiadany od pewnego czasu nowy ES miał być prawdziwą rewolucją w gamie marki... Tak też się stało. VIII generacja limuzyny klasy wyższej znacząco urosła, ma znacznie odważniejszy, zupełnie nowy design, całkowicie inny projekt kabiny, nowe multimedia i po raz pierwszy oferowana jest także z napędem czysto elektrycznym. Fani hybryd mogą natomiast liczyć na najnowszą 6. generację układu hybrydowego HEV. Najnowszy Lexus ES został zaprezentowany na targach w Szanghaju. Samochód tym razem zdecydowanie różni się od Toyoty Camry. Poznajcie go bliżej.
Lexus ES 2025 - stylistyka
Pierwszym, co rzuca się w oczy, są wyjątkowo śmiałe i nowoczesne linie nowego Lexusa ES. Samochód wprowadza nowy język stylistyczny "Clean Tech x Elegance". Stanowi on kombinację dynamicznych i eleganckich linii o minimalistycznym charakterze. Duży nacisk przy projektowaniu nowego ESa położona na aerodynamikę. Mocno pochylona kabina, długa maska, niska linia szyb z łagodnie opadającą linią dachu czy wreszcie zlicowane z nadwoziem klamki drzwi - to wszystko przyczynia się do zmniejszenia oporu powietrza i nadaje japońskiemu sedanowi nowoczesnego i sportowego stylu. W kształcie przednich reflektorów LED dostrzeżemy podwójny motyw litery L, w których światła do jazdy dziennej skierowano do środka, zaś kierunkowskazy na zewnątrz. Zniknął też charakterystyczny wielki grill w kształcie klepsydry, lecz zderzak i wloty powietrza na nim wyprofilowano tak, że widać jej zarys, podobnie jak ma to miejsce w modelach elektrycznych.
Dynamiczny i nowoczesny charakter nadaje projekt tylnej części auta bez wyraźnie zarysowanego bagażnika. Kontrastuje to z ostrymi liniami dolnej części nadwozia, która została dopracowana pod kątem aerodynamiki. Smukłe tylne lampy w postaci ciągnącego się przez całą szerokość paska mają oczywiście motyw litery L. W listwę świetlną sprytnie wkomponowano napis LEXUS.

Lexus ES 2025 - dane techniczne
Już po samej sylwetce pojazdu widać, że jest on spory. Mimo, że nowy Lexus ES bazuje na zmodernizowanej platformie TNGA-K z poprzednika, znacząco urósł. Samochód mierzy aż 5140 mm długości, 1920 mm szerokości oraz 1555 mm wysokości (1560 mm w wersji elektrycznej), a jego rozstaw osi liczy 2950 mm. Oznacza to, że jest aż o 165 mm dłuższy, 55 mm szerszy i o 110 mm wyższy od poprzednika, ma też większy o 80 mm rozstaw osi. Jest to też jeden z największych modeli w segmencie E. Bagażnik liczy blisko 500 litrów.

Lexus ES 2025 - wnętrze
Zupełnie nowa jest też kabina nowego ESa. Została ona maksymalnie uproszczona i jest zdominowana przez wolnostojący 14-calowy wyświetlacz zupełnie nowego systemu infotainment z bezprzewodowymi aktualizacjami. Kokpit został zaprojektowany zgodnie z filozofią Tazuna, dlatego wszystkie przyciski, przełączniki oraz ekrany rozmieszczono tak, aby kierowca mógł z nich korzystać intuicyjnie, nie odwracając uwagi od drogi. Przed kierowcą znajdziemy natomiast 12,3-calowy wyświetlacz cyfrowych zegarów. W nowym Lexusie ES debiutują wkomponowane w deskę rozdzielczą przyciski w technologii Hidden Tech, łączące funkcjonalność z minimalizmem i estetyką, które służą do obsługi najpotrzebniejszych funkcji. Jest to rozwiązanie przypominające Kię EV9 czy Nissana Ariyę. Gdy auto jest wyłączone, pozostają niewidoczne. Po uruchomieniu samochodu są podświetlone i choć przypominają panel dotykowy, mają haptyczną informację zwrotną.

W nowym Lexusie ES debiutują dwa innowacyjne rozwiązania. Technologia Bamboo Layering wykorzystuje zaawansowane techniki druku oraz przenikania światła, by zapewnić unikalny efekt świetlny, spójny z oświetleniem ambientowym. Z kolei Synthetic Leather Embossing to metoda precyzyjnego tłoczenia wzorów na materiałach syntetycznych, która – w połączeniu z podświetleniem – nadaje wnętrzu nowoczesny wygląd. Nowy Lexus ES może być wyposażony w elementy dodatkowo zwiększające wygodę podróżowania, jak regulowane oparcia tylnych foteli czy siedzenie typu Ottoman z podnóżkiem za fotelem pasażera. Przedni fotel może być też składany. DZaprojektowano też nowe fotele, które mają zapewniać wyższy komfort podczas długich podróży.
Lexus ES 2025 - wyposażenie
Nowością będzie też aplikacja Lexus Link+, która umożliwi korzystanie m.in. z wideorejestratora, cyfrowego kluczyka czy aplikacji muzycznych. W nowym Lexusie ES debiutuje też 4. generacja pakietu systemów bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy Lexus Safety System+. Zastosowano m.in. ulepszony adaptacyjny tempomat, który wykorzystuje teraz dane z systemu nawigacji i pomaga zwalniać, gdy samochód zbliża się do ronda czy bramek na autostradzie. Zwiększono też zakres działania układu wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia. Nowością jest system monitorowania uwagi kierowcy. ES otrzymał po raz pierwszy asystenta wyprzedzania na drogach szybkiego ruchu (LCA) oraz system ostrzegania o ruchu poprzecznym z przodu (FCTA).
Lexus ES 2025 - silniki
Na polskim rynku oferowany będzie Lexus ES z najnowszą 6. generacją napędu hybrydowego. Nadal bazuje on na wolnossącej jednostce benzynowej o pojemności 2.5 litra, która jednak jest sztywniejsza, przez co generuje mniej wibracji. Układ hybrydowy otrzymał wydajniejszy akumulator i poprawione sterowanie. Do dyspozycji w odmianie 300h jest łącznie 201 KM, a napęd trafia na przednią lub po raz pierwszy w Europie na obie osie (E-FOUR). Na rynkach Europy Wschodniej dostępny będzie też wariant 350h z mocniejszą hybrydą oferującą 247 KM. Oprócz tego, po raz pierwszy w historii, Lexus ES oferowany będzie w wariantach elektrycznych o zasięgu do 600 km. Bazowa odmiana 350e z napędem na przód rozwija 224 KM, zaś mocniejsza 500e ma już napęd na obie osie i generuje 343 KM. Nowa generacja osi eAxle, które integrują jednostkę sterującą napędem z przekładnią, ma lżejszą i bardziej kompaktową konstrukcję, co pozwoliło na lepsze zaplanowanie przestrzeni w kabinie i bagażniku.
Dopracowano też układ jezdny pod kątem komfortu i precyzji jazdy, a także poprawiono wyciszenie kabiny poprzez zastosowanie lepszego uszczelnienia drzwi i szyb akustycznych z przodu. Po raz pierwszy Lexus ES otrzymał wielowahaczowe zawieszenie z tyłu. W układzie kierowniczym wprowadzono natomiast przekładnię zębatą o zmiennym przełożeniu, co ma zapewniać bardziej bezpośrednie reakcje.
Kiedy trafi na rynek?
Ceny i specyfikacje nowego Lexusa ES poznamy we wrześniu, a pierwsze egzemplarze dotrą do salonów w październiku w ramach pokazów przedpremierowych. Jako pierwsza na rynek trafi wersja elektryczna w II kwartale 2026 roku, natomiast odmiana hybrydowa dołączy w III kwartale 2026 r. Rywalami auta będą m.in. Audi A6, BMW seria 5, Mercedes Klasa E czy Volvo S90.
Aktualizacja z dnia 26 września 2025: znamy ceny nowego Lexusa ES
Lexus rozpoczął przyjmowanie zamówień na nową generację modelu ES. W ofercie przedsprzedażowej występuje on w wersji Prestige, z napędem hybrydowym lub elektrycznym, trzema wariantami wykończenia wnętrza i siedmioma kolorami nadwozia. W ramach specjalnej oferty dostępnej wyłącznie w przedsprzedaży można zamówić Lexusa ES z rabatem w cenie od 260 000 zł lub skorzystać z atrakcyjnych warunków leasingu dla firm KINTO One z miesięczną ratą poniżej 2000 zł netto przy umowie na 36 miesięcy 30 tys. km limitu przebiegu i 15-procentowym wkładzie własnym.
Hybrydowy Lexus ES z napędem na przednie koła kosztuje od 299 900 zł, a wariant z napędem na cztery koła został wyceniony na 314 900 zł.
Ceny Lexusa ES w odmianie elektrycznej (BEV) w podstawowej wersji zaczynają się od 329 900 zł. Najmocniejszy wariant, ES 500e będzie kosztować od 354 900 zł.
Lexus ES w wersji Prestige będzie dostępny wraz z trzema kolorystykami wnętrza do wyboru – White, Black lub Hazel, oraz z siedmioma propozycjami lakieru – F White, Sonic Titanium, Sonic Grey, Sonic Platinum, Sonic Cooper, Graphite Black i całkowicie nowy odcień Sou.
Lexus ES w ofercie Nowyosobowy.pl
W ofercie Nowyosobowy.pl znajdziecie kilkanaście egzemplarzy Lexusa ES w różnych wersjach wyposażeniowych. Samochody są nowe i pochodzą z 2024 oraz z 2025 roku, wiele z nich dostaniecie od ręki. Możecie też liczyć na atrakcyjne finansowanie, minimum formalności oraz na sięgające ponad 20% rabaty względem ceny katalogowej.
Zobacz ofertę Lexus ES leasing na Nowyosobowy.pl
Lexus ES - krótko o historii modelu
Lexus ES ma równie długie tradycje co flagowy LS. Samochód od początku był spokrewniony z Toyotą Camry. I generacja zadebiutowała w 1989 roku i produkowano ją tylko do 1991 r. Był to klasyczny sedan klasy wyższej z napędem na przednią oś i silnikiem V6 o pojemności 2.5 litra. Samochód był bardziej przystępną alternatywą dla flagowego LSa i dedykowany był kadrze menadżerskiej. Samochód mierzył 4,65 m długości, czyli o blisko 0,5 m mniej niż jego najnowsze wcielenie.
II generację Lexusa ES oferowano w latach 1991-1996. Samochód był większy (4,77 m), nowocześniejszy i bardziej luksusowy od poprzednika, zyskał też ciekawszy design, a gamę jednostek napędowych uzupełnił silnik 3.0 V6. Lexus ES drugiej generacji szybko stał się najchętniej kupowanym modelem marki i bestsellerem w klasie sedanów. W 1994 roku doczekał się liftingu. Na wyposażeniu znalazły się m.in. dwie poduszki powietrzne.
III generacja trafiła na rynek w 1996 roku, otrzymała bardziej wyrazistą stylistykę w stylu flagowego LSa i po raz kolejny urosła (4,83 m długości). Po raz pierwszy samochód oferowano wyłącznie z 4-biegową przekładnią automatyczną (w poprzednikach oferowno też 5-biegową skrzynię manualną).
IV generacja z 2001 roku postawiła na nowocześniejsze, bardziej dynamiczne kształty, pozostając jednocześnie klasycznym i eleganckim sedanem. Poprzez wprowadzenie bazowej limuzyny IS parę lat wcześniej Lexus mógł uczynić z ESa jeszcze bardziej luksusowy samochód. Auto otrzymało też nową platformę i zyskało na prowadzeniu.Gabaryty zmieniły się nieznacznie (4,85 m długości), o 5 cm urósł też rozstaw osi (do 2,72 m). Na liście opcji pojawił się system adaptacyjnego zawieszenia z automatycznie regulowaną siłą tłumienia amortyzatorów. Za napęd służyła 3-litrowa jednostka V6 o mocy 213 KM z nowym 5-stopniowym automatem, zaś po liftingu z 2004 roku zastąpiono ją nowszym silnikiem 3.3 V6 o mocy 228 KM. Na listę opcji trafiła też nawigacja satelitarna.
Od 2006 do 2013 roku produkowano V generację Lexusa ES. Samochód zyskał bardziej opływowe i dynamiczne kształty i mimo podobnych gabarytów po raz kolejny o 5 cm powiększono rozstaw osi (do 2,77 m). Samochód zaprojektowano według nowej estetyki L-finesse. W gamie znalazła się 3.5-litrowa jednostka V6 o mocy 277 KM oraz po raz pierwszy w historii modelu jednostka R4 o pojemności 2.4 l i mocy 167 KM. Na wyposażeniu znalazły się m.in. dwustrefowa automatyczna klimatyzacja, dostęp bezkluczykowy czy też po raz pierwszy w Lexusie opcjonalny dach panoramiczny. W 2009 roku samochód doczekał się liftingu.
VI generacja produkowana była w latach 2012-2018 i po raz pierwszy oferowano ją z napędem hybrydowym. Samochód zyskał typowy dla współczesnych Lexusów design z charakterystycznym grillem w kształcie klepsydry. Od podstaw zaprojektowano też kabinę. Samochód urósł do blisko 4,9 m, a jego rozstaw osi zwiększono do 2,82 m. W gamie znalazły się jednostki 2.5 R4 i 3.5 V6, zaś układ hybrydowy oparto na silniku 2.5. Lexus ES VI był o około 40 kg lżejszy od poprzednika dzięki zastosowaniu stali o wysokiej wytrzymałości. W 2015 roku ES doczekał się liftingu.
W 2018 roku zadebiutowała VII generacja Lexusa ES i po raz pierwszy oferowano ją także w Polsce, gdzie zastąpiła tylnonapędową limuzynę GS. Samochód oparto na zupełnie nowej platformie TNGA-K i w Europie występuje wyłącznie z napędem hybrydowym opartym na jednostce 2.5, oferującym 218 KM. Samochód zyskał nowoczesny design nawiązujący do flagowego LSa. Nowy Lexus ES stał się pierwszym seryjnie produkowanym samochodem na świecie, dostępnym z kamerami zamiast konwencjonalnych lusterek bocznych. W luksusowo urządzonej kabinie dominują dwa wyświetlacze o przekątnej ponad 12 cali. W 2021 roku samochód doczekał się liftingu, zyskując m.in. nowy pakiet systemów bezpieczeństwa Lexus Safety System+ 2.5 zaś w listopadzie 2024 doczekał się kolejnej modernizacji, zyskując nowe multimedia z aż 14-calowym wyświetlaczem.
Przez 35 lat (do 2024 r.) na całym świecie sprzedano ponad 3,3 mln. egzemplarzy Lexusa ES. 614 tys. aut to hybrydy – to także drugi najpopularniejszy globalnie zelektryfikowany model marki w historii. To drugi najpopularniejszy model w historii marki (po SUV-ie RX).