Kia EV4 zaprezentowana. Połączenie innowacji i wyjątkowego designu
Kia sukcesywnie rozszerza gamę elektryków. Po premierze crossovera EV3 przyszedł czas na jeszcze ciekawszy stylistycznie model EV4, który oferowany będzie jako sedan i hatchback, plasując się obok Ceeda.

Podczas specjalnego wydarzenia poświęconego elektromobilności Kia EV Day w Tarragonie w Hiszpanii koreańska marka zaprezentowała swój najnowszy model z linii EV w postaci kompaktowego EV4. Nowa Kia EV4 będzie dostępna w wersjach hatchback i sedan, plasując się w gamie obok Ceeda. W ten oto sposób koreańska marka zapełnia kolejne istotne luki w gamie aut elektrycznych. Jednocześnie Koreańczycy zaprezentowali też koncepcyjnego miejskiego SUV-a EV2, zapowiadającego nowego bazowego elektryka plasującego się poniżej EV3. Trafi on na rynek w 2026 roku.
Kia EV4 2025 - dane techniczne
Kia EV4 jest spokrewniona z crossoverem EV3 i dzieli z nim m.in. platformę E-GMP w uproszczonej wersji z napędem na przednią oś. Podobnie jak w mniejszym modelu, postawiono tutaj na instalację 400V. Kia EV4 w wersji hatchback mierzy 4430 mm długości, 1860 mm szerokości i 1485 mm, a jej rozstaw osi liczy 2820 mm. Sedan ma ten sam rozstaw osi, lecz jego nadwozie mierzy 4730 mm długości i 1480 mm wysokości. Bagażnik hatchbacka pomieści porządne 435 litrów, natomiast sedana 490 l.

Kia EV4 2025 - stylistyka
Stylistyka modelu EV4 jest naprawdę ciekawa, zarówno w sedanie jak i w hatchbacku. Wzorem innych modeli z rodziny EV Kia postawiła na śmiałe, geometryczne kształty i zdecydowane linie. Elementem charakterystycznym są przednie reflektory "Star Map" z pionowymi światłami do jazdy dziennej. Duży nacisk położono też na aerodynamikę nadwozia, w czym pomagają m.in. chowane w drzwiach klamki i w pełni osłonięte podwozie. W efekcie współczynnik oporu powietrza Cd wynosi raptem 0,23. Design, inspirowany filozofią projektowania marki Kia "Przeciwieństwa, które się uzupełniają", czerpie inspirację z kontrastów, które występują w naturze. Sylwetka EV4 w wersji sedan jest smukła, zaś dwuczęściowy tylny spojler, gładki zderzak i pionowe tylne lampy na zachodzące na nadkola podkreślają nowoczesny styl nadwozia EV4. Równie ciekawie prezentuje się hatchback z pionowo ściętymi tylnymi szybami i wydłużonym nadwoziem podkreślajacym jego sportowy design.

Kia EV4 2025 - wnętrze
Kabina Kii EV4 również prezentuje się nowocześnie, a jej minimalizowany projekt nawiązuje do pozostałych modeli z linii EV. Producent twierdzi, że 100 proc. materiałów w kabinie EV4 pochodzi z recyklingu. Konsola środkowa nie łączy się z tunelem środkowym, co zwiększa poczucie przestrzeni. Kokpit tworzą dwa wyświetlacze tworzące jedną płaszczyznę oraz umieszczony pomiędzy nimi 5,3-calowy wyświetlacz z panelem do sterowania klimatyzacją niczym we flagowym EV9. Uwagę zwraca też masywna dwuramienna kierownica z selektorem kierunku jazdy w postaci dźwigni przy kierownicy. Wiele wskazuje na to, że jest to jeden duży wyświetlacz podzielony na kilka części, gdyż sam producent mówi o poszczególnych ekranach jako "elementach połączonych taflą szkła w 30-calowy wyświetlacz Connected Car Navigation Cockpit, a jego aktualizacje będzie mógł przeprowadzać właściciel za pomocą smartfona. Wspomniany 30-calowy wyświetlacz pozwoli też na korzystanie z serwisów Netflix czy YouTube w formacie 21:9, czyli zbliżonym do kinowego, co pozwoli np. na oglądanie filmu podczas ładowania.

Kia EV4 2025 - wyposażenie
Na liście opcji znajdziemy m.in. zestaw audio Harman Kardon z 8 głośnikami czy 12-calowy wyświetlacz head-up na przednie szybie. Nabywca może też liczyć na cyfrowy kluczyk 2.0, który pozwala na łatwy dostęp do wnętrza, uruchomienie silnika i zdalne sterowanie wybranymi funkcjami. Cyfrowy klucz można udostępnić maksymalnie 15 urządzeniom, w tym również – za pośrednictwem aplikacji – smartwatchowi Apple Watch. Nie zabraknie oczywiście rozbudowanego asystenta głosowego AI, który wykorzystuje uczenie maszynowe w celu sprawniejszego działania. Nie zabraknie też rozbudowanych i licznych systemów bezpieczeństwa ADAS, w tym systemu zdalnego parkowania. Jednym z nich będzie zaawansowany system wspomagania prowadzenia Pakiet Driving F+ wykrywający przeszkody dzięki połączeniu pracy kamer i radarów.
Kia EV4 2025 - silniki
W gamie Kii EV4 znajdziemy znane z EV3 warianty baterii. Mniejsze ogniwa mają 58,3 kWh pojemności i zapewniają 410 km zasięgu w hatchbacku lub 430 km w sedanie. Większe natomiast mają pojemność 81,4 kWh i pozwalają na pokonanie 590 km na jednym ładowaniu w hatchbacku, a w sedanie nawet 630 km według cyklu WLTP. Mniejsze ogniwa naładujemy od 10 do 80% w 29 minut, natomiast większe w 31 minut. W standardzie dostaniemy też funkcje V2L oraz V2G. Silnik elektryczny rozwija 204 KM. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zależności od pojemności baterii zajmuje 7,4 lub 7,7 s, a prędkość maksymalna w obu przypadkach to 170 km/h.

Kia EV4 sedan będzie produkowana w zakładach Autoland Gwangmyeong EVO w Korei, natomiast hatchback będzie produkowany wyłącznie na Słowacji. Produkcja sedana w Korei rozpocznie się w połowie marca, a hatchbacka – przeznaczonego do sprzedaży wyłącznie w Europie – w drugiej połowie roku. Kia EV4 trafi na rynek w drugiej połowie bieżącego roku. Rywalami auta będą m.in. Volkswagen ID.3, MG4, Tesla Model 3 czy Peugeot e-308.
Aktualizacja z dnia 6 sierpnia 2025 - Kia EV4 z polskimi cenami
Kia ogłosiła cennik swojego pierwszego elektrycznego modelu spoza segmentu SUV-ów – EV4. Wersja z nadwoziem hatchback będzie dostępna w Polsce od 173 900 zł (wariant Air z silnikiem 204 KM i akumulatorem 58,3 kWh). Dzięki rządowemu programowi NaszEauto, który oferuje dopłatę w wysokości do 30 000 zł, cena bazowa może spaść do 143 900 zł. Topowa wersja hatchbacka – GT-Line z akumulatorem 81,4 kWh – została wyceniona na 230 900 zł.
W przypadku nadwozia fastback, cennik startuje od 192 900 zł (wersja Earth, akumulator 58,3 kWh), a kończy się na 237 900 zł za wariant GT-Line z większym, 81,4 kWh akumulatorem. Przy skorzystaniu z dopłaty w ramach programu NaszEauto, koszt zakupu najdroższych wersji zmniejsza się do około 207 900 zł.
W zależności od wybranego wariantu wyposażenia, możliwy będzie również zakup dodatkowych pakietów, m.in. Drive Wise (dla wersji Air, Earth i Business Line) od 2 500 zł dla wersji Earth, pakiet V2L (dla wersji Air) od 2 500 zł czy zestaw audio Harman Kardon (dla wersji Business Line) od 2500 zł.
Kia EV4 będzie dostępna w dwóch wersjach nadwozia: hatchback oraz fastback. Niezależnie od wybranego wariantu, klienci będą mogli zdecydować się na jeden z dwóch akumulatorów: 58,3 kWh lub 81,4 kWh. Samochód oferowany jest w czterech wersjach wyposażenia: Air, Earth, Business Line i GT-Line.