JAC pojawi się w Polsce. Coraz więcej chińskich producentów
Do Polski trafi niebawem kolejna chińska marka. JAC Motors zaoferuje przystępne SUV-y i crossovery z napędem spalinowym i elektrycznym. Niewykluczony jest też rozwój gamy o inne modele niebędące SUV-ami.


Praktycznie nie ma tygodnia, żeby w Polsce nie debiutowała jakaś chińska marka lub model. Zaledwie kilka dni temu pisaliśmy o marce XPENG, a teraz plany wejścia na polski rynek ogłosiła marka JAC Motors. Wyłącznym importerem i strategicznym partnerem w Polsce będzie Grupa Bemo, która w swoim portfolio ma już inne chińskie marki jak MG, Omoda czy Jaecoo. Będzie ona odpowiadać za sprzedaż, obsługę serwisową i rozwój sieci salonów w kraju.
JAC - krótko o marce
JAC Motors jest jednym z najstarszych chińskich koncernów. Jego początki sięgają 1964 roku i obecnie jest dużym producentem aut osobowych i użytkowych o zasięgu globalnym. JAC oferuje samochody osobowe, dostawcze i ciężarowe. Jest największym eksporterem lekkich ciężarówek spośród marek chińskich. Firma obecna jest w aż 130 krajach na świecie, a we Włoszech ma centrum badawczo-rozwojowe. JAC tworzy również spółkę joint-venture z Volkswagenem, a także współpracuje z NIO oraz z Huaweiem. Samochody JAC są znane od pewnego czasu m.in. w Rosji pod marką Moskwicz.
Jakie modele oferuje JAC?
Jakich modeli możemy się spodziewać? Tego jeszcze nie wiadomo, jednak zapewne będą to któreś z SUV-ów i crossoverów chińskiego producenta. W gamie znajdziemy m.in. miejskie crossovery z silnikami benzynowymi: JS2 i JS3, kompaktowego SUV-a JS4, mierzącego 4,6 m SUV-a JS6 oraz SUV-y klasy średniej w postaci pięciosobowego JS7 z silnikiem benzynowym 1.5 T-GDI o mocy 180 KM i przekładnią DCT oraz topowego JS8 z trzema rzędami siedzeń i napędem hybrydowym opartym na jednostce 1.5 T-GDI. W gamie chińskiego producenta znajdziemy też smukłego sedana coupe klasy średniej J7, który powalczy ze Skodą Octavią. Mierzy on 4,78 m długości i korzysta z jednostki 1.5 T-GDI o mocy 180 KM.
W gamie chińskiego producenta znajdziemy też kilka elektryków, m.in. w postaci crossovera e-JS4 z bateriami o pojemności 55 kWh i zasięgiem ponad 400 km w cyklu mieszanym (NEDC), modelu e-J7 z bateriami o pojemności 50,1 kWh i zasięgiem 401 km według cyklu NEDC, a także małego hatchbacka e-JS1 o długości 3,65 m, który stanowiłby konkurencję dla Dacii Spring i Leapmotor T03. Oferuje on do 300 km zasięgu według mniej rygorystycznego cyklu NEDC i ma baterie o pojemności 31,3 kWh. Oprócz tego JAC oferuje też modele użytkowe m.in. w postaci pickupów T6, T8 Pro i T9 z napędem 4WD i silnikami diesla, które stanowiłyby konkurencję m.in. dla Fotona, a także dużego dostawczego vana Sunray, który byłby rywalem m.in. Maxusa Deliver 9 czy Fiata Ducato.
Kiedy JAC trafi na rynek?
Pierwsze modele marki JAC trafią na polski rynek w drugim kwartale bieżącego roku. Tego, jakie to będą modele i na ile zostaną wycenione, dowiemy się zapewne za kilka tygodni. Z pewnością kluczem będzie przystępna cena, zwłaszcza, że największą konkurencją będą tak naprawdę pozostałe chińskie marki.
Aktualizacja z dnia 30 kwietnia 2025 - JAC z polskimi cenami
Podczas targów Poznań Motor Show poznaliśmy ceny poszczególnych modeli JAC Motors. JAC JS8 Pro kosztuje od 137 900 zł, J7 Plus zaczyna się od 94 900 zł, natomiast T8 Pro od 99 900 zł netto. Samochody trafią na rynek w III kwartale bieżącego roku. Z kolei pod koniec roku dołączą do nich pickup T9 oraz dostawcze modele X200 i New Sunray.