Nowy Hyundai Santa Fe zaprezentowany. Urzekające pudełko
Koreańczycy idą za ciosem, kontynuując odważny design zapoczątkowany przez elektrycznego Ioniqa 5. Ich najnowszą interpretację otrzymał nowy Hyundai Santa Fe, który jest wręcz urzekająco kanciasty.

Z artykułu dowiesz się o:
Hyundai Santa Fe 2024 - stylistyka
Hyundai Santa Fe stanowi w Europie okręt flagowy koreańskiej marki. Samochód jest już znany od ponad 20 lat. Teraz Koreańczycy pochwalili się jego najnowszym, V już wcieleniem. Nowy Hyundai Santa Fe 2024 robi niemałe wrażenie swoim wyjątkowo odważnym designem w stylu retro, a jego bryła jest tak kanciasta jak w żadnym innym samochodzie, nawiązujac do dużych amerykańskich SUV-ów z lat 70 i 80-tych XX wieku. Pudełkowaty kształt i charakterystyczna sylwetka nowego Santa Fe wywodzą się z długiego rozstawu osi i szerokiej tylnej klapy, którą poprowadzono praktycznie w pionie. Charakterystycznym elementem pojazdu są też reflektory z motywem litery H połączonej listwą świetlną poprowadzoną przez środek atrapy chłodnicy, nawiązując tym samym do logo marki. Masywny kanciasty przód podkreśla także wysoko poprowadzona maska.

Uwagę zwracają też kanciaste, mocno zaakcentowane nadkola skrywające aż 21-calowe felgi z oponami o rozmiarze 245/45 oraz prosta sylwetka przypominająca Land Rovera Defendera 130 lub oferowanego w latach 2008-2019 na rynku amerykańskim Forda Flexa. Tylne światła umieszczono dość nisko i mają ten sam motyw litery "H", natomiast logo Hyundai i duży napis "Santa Fe" zdobią tylną klapę. Hyundai zwraca również uwagę na styl życia na świeżym powietrzu. Oficjalne zdjęcia pokazują bowiem Santa Fe ze sprzętem kempingowym i składanym namiotem na dachu.

Hyundai Santa Fe 2024 - wnętrze
Równie kanciasta i masywna jest kabina nowego Santa Fe, która bazuje na poziomych i pionwych kształtach. Kokpit składa się z dwóch 12,3-calowych wyświetlaczy cyfrowego zestawu wskaźników i systemu infotainment, umieszczonych pod wspólną taflą szkła. Na desce rozdzielczej znajdziemy także motyw litery H, podobnie jak na kratkach nawiewów. Uwagę zwraca też masywna konsola środkowa z podwójną ładowarką indukcyjną. Koreańczycy zadbali też o jakość materiałów. Fotele i podsufitka w jaskrawych kolorach potęgują wrażenie przestronności, a miękkie w dotyku elementy ozdobne z drewna i fotele ze skóry Nappa z delikatnym haftem dodają wyrafinowanego stylu. Co istotne, Koreańczycy nie zrezygnowali ze wszystkich fizycznych przycisków i zachowali pokrętła klimatyzacji.

W nowym SUV-ie zastosowano również szereg ekologicznych materiałów. Zamszowa podsufitka, dywaniki samochodowe oraz oparcia siedzeń w drugim i trzecim rzędzie są wykonane z plastiku pochodzącego z recyklingu, natomiast w tapicerce drzwi zastosowano skórę syntetyczną.
Hyundai Santa Fe 2024 - silniki
W gamie jednostek napędowych znajdziemy kolejną generację napędów hybrydowych HEV i PHEV, turbodoładowane silniki benzynowe, a na wybranych rynkach także diesla. Hyundai na razie nie ujawnia żadnych specyfikacji technicznych, ale mówi, że rozstaw osi został wydłużony. Na więcej informacji i oficjalny debiut samochodu musimy zaczekać do sierpnia.
Aktualizacja z dnia 10 sierpnia 2023 - Hyundai Santa Fe w szczegółach
Hyundai Santa Fe mierzy 4830 mm długości (o 45 mm więcej od poprzednika), 1900 mm szerokości (bez zmian) oraz 1720 mm wysokości (o 35 mm wyższy od poprzednika). Rozstaw osi liczy 2815 mm (więcej o 50 mm). Co ciekawe, pomimo bardziej kanciastego nadwozia współczynnik oporu powietrza cd udało się obniżyć z 0,33 do 0,29. Przy okazji Hyundai pochwalił się, że wykorzystanie materiałów przyjaznych środowisku nie ogranicza się tylko do wnętrza. Przykładowo błyszcząca czarna farba zastosowana do zewnętrznych elementów wykończeniowych została wykonana z włókna węglowego pochodzącego z recyklingu. Wśród kolorów nadwozia, Ecotronic Grey przeznaczony na rynki Ameryki Północnej wykorzystuje metodę powlekania naturalnym bambusem węglowym.
Przestrzeń na nogi w drugim rzędzie odmiany hybrydowej wzrosła o 20 mm do 1055 mm, z kolei przestrzeń na nogi w trzecim rzędzie wzrosła o 15 mm do 761 mm. Samochód oferuje również najlepszą w swojej klasie przestrzeń nad głową w trzecim rzędzie siedzeń. Wysokość miejsca nad głową w trzecim rzędzie wzrosła o 69 mm do 958 mm. Wysokość siedzeń w trzecim rzędzie wzrosła o 30 mm do 282 mm. Trzeci rząd siedzeń odchyla się o 10 stopni. W wariancie sześciomiejscowym elektrycznie odchylane niezależne fotele drugiego rzędu z podłokietnikami zapewniają wygodną obsługę pasażerom z tyłu. Elektrycznie składane i odchylane fotele w drugim rzędzie mają również regulację kąta nachylenia siedziska, tworząc pierwszy na świecie tryb relaksacyjny. Bagażnik pomieści 725 litrów.
Ekran klimatyzacji ma 6,6 cala przekątnej, jednak połączono go z wygodnymi pokrętłami. Nowy Santa Fe oferuje ponadto pierwszy na świecie dwustronny schowek z wieloma konsolami, który może otwierać zarówno pasażer z przodu, jak i z tyłu. Na górze schowka przed pasażerem umieszczono tacę do sterylizacji UV-C, która ma umożliwiać łatwą sterylizację często używanych przedmiotów, takich jak telefony, potrfele, itd. Z ciekawych funkcji pojawiła się też nowa generacja cyfrowego kluczyka, który tym razem pozwala na zdalne sterowanie pojazdem za pomocą smartfona.
W Europie Hyundai Santa Fe dostępny będzie z dwoma układami hybrydowymi opartymi na silniku benzynowym 1.6 T-GDI. Pierwszy z nich to odmiana HEV (pełna hybryda), przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,5 s i rozpędza się do 190 km/h, natomiast drugi PHEV (hybryda plug-in) i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,1 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 190 km/h.
Nowy Hyundai Santa Fe trafi do sprzedaży w Europie w pierwszej połowie 2024 roku.
Aktualizacja z dnia 15 kwietnia 2024 - Hyundai Santa Fe wyceniony w Polsce
Poznaliśmy polskie ceny nowego Hyundaia Santa Fe. Prezentują się one następująco:
Wersja Wyposażenia Silnik Napęd Liczba miejsc Cena Standardowa [zł] SMART 1.6 T-GDI HEV 6AT 2WD 215KM 5 199 900 EXECUTIVE 1.6 T-GDI HEV 6AT 2WD 215KM 5 234 900 EXECUTIVE 1.6 T-GDI HEV 6AT 4WD 215KM 5 244 900 PLATINUM 1.6 T-GDI HEV 6AT 4WD 215KM 5 262 900 PLATINUM 1.6 T-GDI PHEV 6AT 4WD 253KM 5 282 900 PLATINUM 1.6 T-GDI HEV 6AT 4WD 215KM 7 267 900 PLATINUM 1.6 T-GDI PHEV 6AT 4WD 253KM 7 287 900 CALLIGRAPHY 1.6 T-GDI HEV 6AT 4WD 215KM 6 282 900 CALLIGRAPHY 1.6 T-GDI PHEV 6AT 4WD 253KM 6 299 900 Samochód występuje tylko z napędami hybrydowymi. Odmiana HEV bazuje na jednostce 1.6 T-GDI o mocy 160 KM i silniku elektrycznym. Łącznie mamy do dyspozycji 215 KM i 367 Nm. Za przeniesienie napędu odpowiada 6-biegowa skrzynia automatyczna. Wariant z napędem na przód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,6 s i rozpędza się do 180 km/h. Wersja 4WD przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,8 s. Wariant PHEV ma już napęd 4WD w standardzie, rozwija 253 KM i 367 Nm i oferuje przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 9,3 s, a jego prędkość maksymalna to 180 km/h.
Hyundai Santa Fe w ofercie Nowyosobowy.pl
W ofercie Nowyosobowy.pl znajdziecie kilkadziesiąt egzemplarzy Hyundaia Santa Fe w różnych wersjach silnikowych i wyposażeniowych. Niemal wszystkie samochody są nowe i pochodzą z 2022 oraz z 2023 roku. Możecie liczyć na atrakcyjne finansowanie, minimum formalności, szybki odbiór oraz na sięgające nawet kilkunastu procent rabaty.
Zobacz ofertę Hyundai Santa Fe leasing na Nowyosobowy.pl
Hyundai Santa Fe - krótko o historii modelu
Pierwsza generacja Hyundaia Santa Fe zadebiutowała w 2000 roku jako SUV segmentu D. Pojazd opracowano jako odpowiedź na podobnej wielkości konstrukcje japońskich producentów, oferując szeroką gamę jednostek napędowych benzynowych i wysokoprężnych. Samochód korzystał ze stałego napędu na obie osie z centralnym dyferencjałem. Pod kątem stylistycznym, pojazd charakteryzował się masywną, obłą sykwetką. W 2003 roku przeprowadzono facelifting.
Hyundai Santa Fe II generacji trafił na rynek w 2006 roku. Przeszedł on obszerną metamorfozę i był aż o 17 cm dłuższy od poprzednika. Sylwetka nadwozia zyskała bardziej zwarte proporcje z charakterystycznie ukształtowanymi, eliptycznymi reflektorami i lampami oraz sporym grillem. Postawiono bardziej na komfort jazdy, m.in. poprzez zastosowanie niezależnego zawieszenia czy regulowanej tylnej kanapy. Ponadto listę opcji wzbogacił trzeci rząd foteli. Poprawiono też materiały wykończeniowe i wygląd kabiny. W 2009 roku Santa Fe II doczekał się liftingu.
III generacja Santa Fe zadebiutowała w 2012 roku. Powstała ona według zupełnie nowej koncepcji producenta, Fluidic Sculpture oraz według nowego designu marki Storm Edge. W efekcie auto zyskało bardziej agresywną stylistykę wzbogaconą licznymi wyraźnie zaakcentowanymi przetłoczeniami, zadartą ku górze linią okien i ostro ukształtowanymi reflektorami oraz charakterystyczny dla ówczesnych modeli marki trapezoidalny grill. Santa Fe III oparto na nowej platformie rodem z Kii Sorento III generacji, dzięki czemu auto urosło i zyskało na przestronności. W 2015 roku przeprowadzno facelifting.
Równolegle z premierą trzeciej generacji Santa Fe, Hyundai przedstawił również przedłużoną odmianę Grand. Charakteryzowałą się ona znacznie obszerniejszym nadwoziem, z wyżej poprowadzoną linią dachu i masywniejszą, inaczej ukształtowaną tylną częścią z bardziej zaokrąglonymi lampami i umieszczoną pod innmym kątem klapą bagażnika. Dzięki dłuższemu o ponad 20 cm nadwoziu i zwiększonemu o 10 cm rozstawowi osi kabiny oferowała znacznie więcej miejsca dla pasażerów i ich bagaży. W 2016 roku auto doczekało się liftingu.
Czwarta generacja Santa Fe zadebiutowała w 2018 roku i przeszła obszerną metamorfozę w stosunku do poprzednika, powstając według nowego języka stylistycznego Hyundaia zapoczątkowanego rok wcześniej przez miejskiego crossovera Kona. W ten sposób, pas przedni przyozdobił duży, sześciokątny wlot powietrza zdominowany przez centralnie umieszczone logo producenta, z kolei reflektory rozdzielono na dwa poziomy. W czerwcu 2020 roku Hyundai Santa Fe IV doczekał się modernizacji. Z zewnątrz miała ona charakter kosmetyczny - delikatnie zmieniły się lampy i grill, wprowadzono nowy system multimedialny z 10,25-calowym ekranem, jednak zakres zmian był znacznie większy. Zastosowano bowiem zupełnie nową platformę, która umożliwiła wprowadzenie do gamy napędów hybrydowych HEV oraz PHEV. Delikatnie zmieniły się też wymiary pojazdu.