Hyundai Ioniq 9 zaprezentowany. Jeszcze bardziej futurystyczny od Kii EV9
Hyundai sukcesywnie rozszerza gamę elektryków z rodziny Ioniq. Koreańczycy zaprezentowali właśnie flagowego SUV-a Ioniq 9, który jest spokrewniony z Kią EV9, jednak bardziej od niej futurystyczny.

Poznaj Hyundai Ioniq 9 - dane techniczne, stylistykę, wnętrze, wersje wyposażenia, parametry techniczne oraz ceny
W dobie elektryfikacji producenci tworzą całe rodziny elektrycznych modeli. Hyundai wprowadził taką linię w 2021 roku, a jej pierwszym modelem był futurustyczny crossover klasy średniej Ioniq 5. W 2022 roku zaprezentowano kolejny model z rodziny Ioniq w postaci elektrycznego sedana Ioniq 6, zaś teraz przyszedł czas na dużego SUV-a z trzema rzędami siedzeń w postaci Ioniqa 9. Zarówno Ioniq 5 jak i Ioniq 6, zostały ciepło przyjęte przez rynek, a nowy SUV ma zadatki, by powtórzyć ich sukces. Co wiadomo o nowym Ioniqu 9 i kiedy możemy spodziewać się go w Polsce?
Hyundai Ioniq 9 2025 - dane techniczne
Podobnie jak pozostałe modele, Ioniq 9 bazuje na platformie E-GMP, którą zaprojektowano z myślą o elektrykach i jest odpowiednikiem Kii EV9. Jest to pierwszy Hyundai z aluminiowymi błotniki i panelami bocznymi, co przyczyniło się do redukcji wagi Podobnie jak Kia EV9, samochód mierzy ponad 5 m długości, a jego rozstaw osi liczy rekordowe wśród modeli Hyundaia 3130 mm, a zatem o ponad 30 cm więcej niż w Santa Fe i o 3 cm więcej niż w Kii EV9. Producent chwali się też pojemnym bagażnikiem mieszczącym 620 litrów za trzecim rzędem, a po jego złożeniu nawet 1323 litry. Dodatkowo w wersji z napędem na tylną oś frunk pod maską ma 88 litrów pojemności, zaś w przypadku AWD 52 l.

Hyundai zadbał też o odpowiednie wyciszenie kabiny. Całkowicie uszczelniony układ napędu pomaga zredukować dźwięk silnika, podczas gdy laminowane szyby, potrójne liczne uszczelnienia i wzmocnienie w rejonie słupka A pomagają wyeliminować niepożądane hałasy zewnętrzne, takie jak świst wiartu, wibracje i szumy.
Hyundai Ioniq 9 2025 - stylistyka
Stylistycznie Koreańczycy kontynuują futurystyczne kształty z pozostałych modeli Ioniq z charakterystycznym dla tej linii motywem pikseli. Ioniq 9 powstał w nowym stylu designu, nazwany "Aerosthetic". Jest innowacyjny, aerodynamiczny i futurystyczny. Dość powiedzieć, że współczynnik oporu powietrza Cd wynosi zaledwie 0,259, podczas gdy np. w Volvo EX90 liczy on 0,29. Należy jednak zaznaczyć, że ten parametr w przypadku Hyundaia dotyczy wersji z opcjonalnymi cyfrowymi lusterkami bocznymi. Efektywność aerodynaczną osiagnięto również dzięki wygładzeniu powierzchni podwozia oraz systemowi aktywnych klap powietrza o podwójnym zakresie ruchu. Auto charakteryzują również aerodynamiczne felgi oraz ukryte anteny.

Z przodu znajdziemy reflektory Parametric Pixels, ze zintegrowanymi diodami LED i dolnym pasem przednim. W sylwetce uwagę zwracają gładka, zakrzywiona linia dachu, tworząca opływowy profil, praktycznie pozbawione przetłoczeń powierzchnie, a także mocno zaakcentowane nadkola. Z tyłu znajdziemy pionowe lampy z motywem pikseli zachodzące na słupki D, zaś producent twierdzi, że kształt tylnego pasa inspirowany był tyłem łodzi. Hyundai Ioniq 9 oferowany będzie z obręczami o rozmiarze od 19 do 21 cali oraz w 16 kolorach nadwozia. Topowa wersja Callligraphy ma koła 21-calowe o unikalnym, odrębnym wzorze.
Hyundai Ioniq 9 2025 - wnętrze
Kabina może być wykończona w tonacji Obsidian Black lub jednej z sześciu unikalnych opcji dwukolorowych. Kokpit Ioniqa 9 nawiązuje kształtem do Santa Fe i jest przykładem nowoczesnego, przemyślanego minimalizmu, w którym to duże wyświetlacze współgrają z fizycznymi przyciskami i pokrętłami. Mamy zatem dobrze znany układ dwóch wyświetlaczy pod wspólną taflą szkła, po 12 cali każdy. Masywna kierownica i konsola środkowa przypominają Santa Fe, a przy kolumnie kierownicy znajdziemy selektor skrzyni biegów. Producent podkreśla też zastosowanie materiałów pochodzących z recyklingu, takich jak skóra Eco Process, tkanina z tworzyw PET pochodzących z recyklingu, tkanina wełniana, skóra Bio TPO/PU, tkanina Bio PET/SUEDE i ekologiczna farba.
Hyundai podkreśla przestronność i funkcjonalność nowego SUV-a. Ioniq 9 oferowany będzie w konfiguracji dla 6 lub 7 osób. Fotele pierwszego rzędu można całkowicie odchylić, produkcent podkreśla także bardzo dobre podparcie nóg oraz przestrzeń nad głową wynosząca aż 1899 mm. W drugim rzędzie siedzeń, po odsunięciu go maksymalnie do tyłu, mamy nawet 2050 mm miejsca na nogi. Komfortowe siedzenia modelu IONIQ 9 są wyposażone po raz pierwszy w system Dynamic Body Care firmy Hyundai Motor, w tym funkcję masażu Dynamic Touch Massage. Podobnie jak w Kii EV9, Ioniq 9 otrzyma obrotowe fotele drugiego rzędu. Z ciekawszych rozwiązań warto wspomnieć o przesuwanej konsoli Universal Island 2.0 ułatwiającej przechodzenie między pierwszym a drugim rzędem. Można ją przesuwać o 190 mm, posiada schowek o pojemności 5,6 litra oraz dolną szufladę mieszczącą 12,6 l.
Hyundai Ioniq 9 2025 - wyposażenie
W standardzie dostaniemy 8-głośniikowy zestaw audio, zaś w opcji 14-głośnikowy system premium marki BOSE, który zapewnia 5.1-kanałowy dźwięk przestrzenny, bezprzewodowe aktualizacje i zaawansowane funkcje BOSE. Zawiera również e-Active Sound Design (e-ASD), który pozwala wybrać sobie dźwięk jazdy, na przykład dźwięk silnika. W Ioniqu-u 9 można dokonywać dalszej personalizacji pojazdu za pomocą cyfrowych funkcji zakupionych w sklepie internetowym. Oferta zawiera m.in. dynamiczne wzory oświetlenia podczas otwierania drzwi, dynamiczne światło odprowadzające nas do domu po zamknięciu drzwi oraz opcje streamingu muzyk, w tym Amazon Music i Soundcloud. Dostępna jest też funkcja wyboru motywu wyświetlacza, umożliwiająca personalizację wyświetlacza. Z ciekawszych elementów wyposażenia mamy też funkcję Digital Key, ładowarkę indukcyjną z funkcją chłodzenia czy porty USB-C we wszystkich trzech rzędach o mocy 100 W. Trójstrefowa klimatyzacja działa także na postoju, co przydaje się np. na kempingu. Podobnie jak w Santa Fe, w nowym Ioniqu 9 także zastosowano tackę sterylizującą UV-C, która może dezynfekować małe przedmioty, takie jak telefony komórkowe, portfele i maseczki.

Układ zawieszenia został zaprojektowany specjalnie do elektrycznego SUV-a, wykorzystując wielowahaczowe konstrukcję z kolumnami MacPhersona z przodu i wielowahaczowy układ z tyłu. Obejmuje on samopoziomujące amortyzatory dla zapewnienia większego komfortu i hydrauliczne tuleje w celu zmniejszenia wibracji podczas jazdy. Hyundai Ioniq 9 pozwala na holowanie przyczepy o masie do 2500 kg. Podczas holowania przyczepy moment obrotowy jest dzielony pomiędzy przednią a tylną oś w stosunku 50:50, zaś komputer pokładowy sprawdzi wagę przyczepy i przeliczy odpowiednio zasięg na baterii.
Hyundai Ioniq 9 2025 - silniki i zasięg
Baterie w Ioniqu 9 mają aż 110, 3 kWh pojemności, czyli o ponad 10 kWh więcej niż w Kii EV9 i zintegrowano je z płytą podłogową. W przypadku modelu Long Range z napędem RWD zasięg na jednym ładowaniu wynosi 620 km w trybie mieszanym. Auto bazuje na architekturze 800V, posiada funkcję V2L i obsługuje ładowarki o mocy 350 kW. Producent chwali się, że naładowanie auta od 10 do 80% zajmie raptem 24 minuty. Model Long Range napędza jednostka elektryczna o mocy 218 KM, która pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 9,4 s. Odmiana z napędem AWD posiada dodatkowy silnik elektryczny z przodu o mocy 95 KM, w efekcie czego oferuje łącznie 313 KM i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,7 s. Model Performance AWD ma dwa silniki o łącznej mocy 436 KM i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,2 s.
Hyundai Ioniq 9 ceny w Polsce
Poznaliśmy ceny nowego Hyundaia Ioniq 9. Ceny będą różnić się w zależności od wybranej wersji wyposażenia – TECHNIQ, UNIQ lub Calligraphy. W przypadku ostatniej wersji, do wyboru pozostanie również rodzaj napędu – AWD lub AWD Performance – który wpłynie na ostateczną cenę samochodu.
Za wersję TECHNIQ należy liczyć się z ceną regularną 309 900 zł, a w obecnej promocji – 299 900 zł. Wersja UNIQ w cenie regularnej kosztuje 359 900 zł, a w promocji 349 900 zł. Za wersję Calligraphy z napędem AWD klienci zapłacą 379 900 zł (w promocji 369 900 zł), a z napędem AWD Performance – 389 900 zł (w promocji 379 900 zł).
Dodatkowo płatne będą specjalne pakiety dla konkretnych wersji wyposażenia. Dla TECHNIQ przewidziano dodatkowy pakiet Comfort za dopłatą 10 000 zł, a dla wersji UNIQ pakiet SUN z panoramicznym dachem za 5 000 zł. W przypadku wersji Calligraphy, dostępne są pakiety Relax lub LOUNGE w cenie 5 000 zł za każdy pakiet. Hyundai oferuje również możliwość wyboru koloru nadwozia (lakiery metalizowane, perłowe i matowe) za opłatą od 6 000 do 9 000 zł, w zależności od wybranego koloru. Barwa Sunset Brown Perłowy jest darmowa.
Kiedy trafi do Europy?
Hyundai Ioniq 9 pojawi się w sprzedaży w Korei Południowej i Stanach Zjednoczonych już w pierwszej połowie 2025, zaś w Europie jego premierę przewidziano na III kwartał 2025 roku. Ceny i specyfikację poznamy bliżej premiery rynkowej. Rywalami auta będą m.in. Kia EV9, Tesla Model X czy Volvo EX90.