Hyundai Inster zaprezentowany. Koreański rywal Dacii Spring trafi też do Europy
Podczas Międzynarodowych Targów Mobilności w Busan Hyundai przedstawił nowego elektrycznego crossovera segmentu A. Model Inster wygląda ciekawie, zaoferuje przystępną cenę i trafi też do Europy.

Hyundai Inster 2025 - dane techniczne
Zgodnie z zapowiedziami doczekaliśmy się małego i przystępnego elektryka od Hyundaia. Zaprezentowany na targach w Busan Inster jest crossoverem segmentu A łączącym nowoczesny, futurystyczny design z przestronną kabiną i garścią zaawansowanych technologii. Samochód stanowi ewolucję koncepcji i estetyki zaprezentowanego w 2021 roku Caspera. Jest jednak od niego większy i ma dłuższy rozstaw osi. Dzięki powiększonym wymiarom INSTER plasuje się pomiędzy tradycyjnymi subkompaktowymi samochodami segmentu A, a większymi kompaktowymi modelami segmentu B. Zapewnia to zwrotność i łatwość korzystania z auta. Hyundai Inster mierzy 3825 mm długości, 1610 mm szerokości oraz 1575 mm, a jego rozstaw osi liczy 2580 mm. Bagażnik pomieści 280 litrów (do 351 l po odsunięciu tylnych siedzeń).

Hyundai Inster 2025 - stylistyka
Z zewnątrz Inster zwraca uwagę odważnymi kształtami, lampami wykorzystującymi motyw pikseli, mocno zaznaczonymi błotnikami oraz ciekawie zaprojektowanymi zderzakami wykorzystującymi płytkę drukowaną. Pikselową grafikę znajdziemy m.in. na sygnaturze świateł do jazdy dziennej LED oraz kierunkowskazach, tylnych lampach oraz na zderzakach. Na listę opcji trafią reflektory projekcyjne LED oraz dwukolorowe nadwozie z czarnym dachem. W ofercie znajdą się 15-calowe stalowe lub 15- i 17-calowe aluminiowe felgi.

Hyundai Inster 2025 - wnętrze
Prosta i czytelna kabina Instera łączy nowoczesny i analogowy styl. Kokpit składa się z dwóch wyświetlaczy o przekątnej 10,25 cala każdy, panelu klimatyzacji oraz półki z indukcyjną ładowarką. Zresztą półek i schowków w kabinie Instera nie powinno zabraknąć. Deskę rozdzielczą i konsolę środkową zaprojektowano tak, by zapewnić poczucie przestronności. Motyw pikseli przewija się też w kabinie Instera. Wystrój wnętrza obejmuje również konfigurowalne wykończenia górnej części drzwi. Co ciekawe, wszystkie siedzenia można złożyć na płasko, łącznie z fotelem kierowcy. Dostępna jest również opcja przedniej kanapy oraz podgrzewane przednie fotele i kierownica. Siedzenia drugiego rzędu można przesuwać i odchylać, składa się je w proporcji 50/50.

Zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz zastosowano zrównoważone materiały. Nadwozie INSTERA zostało pokryte czarnym lakierem pochodzącym z recyklingu o wysokim połysku, który zastępuje pigment sadzy tradycyjnie stosowany w czarnym lakierze, barwnikiem uzyskanym ze zużytych opon pochodzących z recyklingu. Wewnątrz zastosowano przetworzony politereftalan etylenu (PET) z butelek oraz materiał biopolipropylenowy ekstrahowany z trzciny cukrowej.
Hyundai Inster 2025 - silniki i zasięg
W standardzie dostaniemy baterie o pojemności 42 kWh i silnik elektryczny o mocy 97 KM oraz maksymalnym momencie obrotowym 147 Nm. Odmiana Standard przyspiesza od 0 do 100 km/h w 11,7 s i rozpędza się do 140 km/h. Wersja Long Range otrzyma baterie o pojemności 49 kWh oraz silnik elektryczny rozwijający 115 KM i 147 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 10,6 s, a prędkość maksymalna to 150 km/h. Wersja Standard zaoferuje nieco ponad 300 km zasięgu, natomiast Long Range zaoferuje wiodący w segmencie zasięg na poziomie aż 355 km w cyklu mieszanym według WLTP. Ponadto akumulatory można będzie ładować mocą do 120 kW, w efekcie czego naładowanie baterii od 10 do 80% zajmie w optymalnych warunkach około 30 minut. W standardzie mamy ładowarkę pokładową o mocy 11 kW, a na liście opcji pompę ciepła i system podgrzewania akumulatora.
Hyundai Inster 2025 - wyposażenie
Na liście wyposażenia znajdziemy m.in. zestaw systemów wspomagania kierowcy (ADAS), system kamer 360 stopni, asystenta parkowania tyłem, system wyświetlający widok z martwego pola oraz asystenta zapobiegania kolizjom czołowym. Na liście opcji znajdziemy aktywnego asystenta pasa ruchu, aktywny system monitorowania martwego pola, funkcję ostrzegania o ruchu poprzecznym, aktywny tempomat z funkcją Stop&Go, funkcję bezpiecznego wysiadania, asystenta jazdy autostradowej, monitorowanie uwagi kierowcy, inteligentny ogranicznik prędkości, asystenta świateł drogowych, system monitorowania tylnej kanapy oraz informację o odjechaniu poprzedzającego pojazdu.
Hyundai Inster zadebiutuje latem tego roku, w pierwszej kolejności w Korei, natomiast w Europie jego premiera odbędzie się w późniejszym terminie, być może dopiero w 2025 roku. Producent w informacji prasowej używa bardzo enigmatycznego pojęcia :"w odpowiednim czasie zadebiutuje także w Europie". Samochód będzie rywalem takich modeli jak Dacia Spring, Leapmotor T03 czy Citroen e-C3.
Aktualizacja z dnia 12 grudnia 2024 - Hyundai Inster wyceniony w Polsce
Hyundai Inster w wersji Standard kosztuje od 107 900 zł za wariant Pure i oferuje 327 km zasięgu, natomiast odmiana Long Range oferuje do 370 km zasięgu (z felgami 15") i startuje od 116 900 zł. Poniżej prezentujemy cennik poszczególnych wersji Hyundai Instera:
Wersja Silnik Cena podstawowa PURE Moc 97 KM, Bateria 42 kWh 107 900 zł Moc 115 KM, Bateria 49 kWh 116 900 zł MODERN Moc 97 KM, Bateria 42 kWh 116 900 zł Moc 115 KM, Bateria 49 kWh 124 900 zł SMART Moc 115 KM, Bateria 49 kWh 139 900 zł CROSS Moc 115 KM, Bateria 49 kWh 134 900 zł CROSS SMART Moc 115 KM, Bateria 49 kWh 151 900 zł Wyposażenie standardowe wersji Pure obejmuje m.in.:
- Felgi stalowe 15” z kołpakami
- Klimatyzację automatyczną
- System multimedialny z 10,25” ekranem dotykowym, cyfrowym radiem DAB, nawigacja z usługami Hyundai LIVE i system telematyczny Bluelink, łączność Android Auto i Apple Car Play
- Cyfrowe zegary z 10,25” wyświetlaczem
- Kamerę cofania z dynamicznymi liniami pomocniczymi
- Tylne czujniki parkowania
- Ładowarkę pokładową 11 kW
- Tapicerkę materiałową
- Bezkluczykowy dostęp
- Inteligentny tempomat z funkcją Stop&Go
- Lusterka boczne elektrycznie sterowane i podgrzewane
- Lusterka boczne elektrycznie składane
W wersji Modern dostaniemy ponadto:
- Felgi aluminiowe 15”
- Przednie i tylne czujniki parkowania
- Ładowarkę bezprzewodową do smartfonów
- Światła tylne LED
- Szyby sterowane elektrycznie (przednie z funkcją Auto Up / Down)
- Tylne fotele przesuwane osobno
- Kierownicę obszytą skórą
- Podłokietnik fotela kierowcy
- Szyby tylne przyciemniane
- Elektrochromatyczne lusterko wsteczne
- Port USB typu C do ładowania
- Dwupoziomową podłogę bagażnika
- Klamki wewnętrzne lakierowane
Odmiana Smart dorzuca do tego:
- Przednie reflektory LED
- System kamer 360°
- System wyświetlający widok z martwego pola (BVM)
- Pompę ciepła
- System podgrzewania baterii
- Gniazdo do ładowania (V2L 3,6 kW) w kabinie
- Gniazdo do ładowania (V2L 3,6 kW) na zewnątrz
- Fotele przednie podgrzewane
- Podgrzewaną kierownicę
- Asystenta unikania kolizji podczas cofania (PCA)
- Asystenta monitorowania martwego pola (BCA),
- Asystenta ostrzegania o ruchu poprzecznym (RCCA)
- Oświetlenie wnętrza LED
- Oświetlenie nastrojowe wnętrza
- Interaktywne diody LED na kierownicy
- Cyfrowy kluczyk 2.0
W ofercie znajdziecie też uterenowione odmiany Cross oraz Cross Smart. Hyundaia Instera Cross poznamy m.in. po:
- Felgach aluminiowych 17” Cross
- Przednich reflektorach LED
- Tapicerce materiałowej Cross
- Fotelach przednich podgrzewanych
- Podgrzewanej kierownicy
- Relingach dachowych
Odmianę Cross Smart wyróżniają ponadto:
- Pakiet TECH
- System kamer 360°
- System wyświetlający widok z martwego pola (BVM)
- Pompa ciepła
- System podgrzewania baterii
- Asystent unikania kolizji podczas cofania (PCA)
- Asystent monitorowania martwego pola (BCA),
- Asystent ostrzegania o ruchu poprzecznym (RCCA)
- Kosz dachowy
- Cyfrowy kluczyk 2.0