Hongqi wkracza do Polski ze spalinowymi modelami
Chińska marka Hongqi wprowadzi na polski rynek nowe modele spalinowe i hybrydowe, zarówno SUV-y jak i sedany. Według przedstawicieli marki będą one alternatywą dla Audi, BMW i Mercedesa.


Na początek słowo wyjaśnienia - to nie jest tak, że Hongqi debiutuje jako marka w Polsce, gdyż stało się to już w 2023 roku. Wówczas marka oferowała dużego elektrycznego SUV-a E-HS9, rywala m.in. Mercedesa EQS SUV. Teraz zmienił się importer, którym został Asian Automotive Distribution Center (odpowiedzialny również za BAICa, Forthinga, Fotona, DFSK czy KGM). Zapowiada on nowe otwarcie oraz intensywną ekspansję chińskiej marki premium na polskim rynku. Zmieniono też strategię, gdyż Hongqi postawiło na spalinowe oraz hybrydowe sedany i SUV-y, co z pewnością ułatwi marce zdobycie klientów.
Hongqi - o marce
Hongqi to luksusowa chińska marka motoryzacyjna, będąca częścią FAW Car Company, która z kolei wchodzi w skład FAW Group. Jest to jedyna chińska marka premium z długą tradycją, sięgającą 1958 roku, co czyni ją najstarszym producentem samochodów w Chinach. Od samego początku Hongqi koncentrowało się na tworzeniu ekskluzywnych pojazdów dla prominentnych urzędników państwowych. Produkcja została wstrzymana w 1981 roku, ale w połowie lat 90. marka została wskrzeszona.
Hongqi - modele
W polskiej ofercie chińskiej marki znajdziemy aż 5 modeli z napędem spalinowym i hybrydowym. Wśród nich będą średniej wielkości SUV-y HS3 oraz HS5, sedan klasy wyższej H5, liftback klasy wyższej H6 oraz luksusowa limuzyna H9. Przedstawiamy pokrótce każdy z modeli.
Hongqi HS3 2025
Na początek do sprzedaży trafi SUV z pogranicza segmentów C i D o nazwie HS3. Samochód mierzy 4,65 m długości, 1,9 m wysokości oraz 1,67 m wysokości, a jego rozstaw osi to 2,77 m. Pod maską znajdziemy 1.5-litrową jednostkę benzynową z turbodoładowaniem, rozwijającą 168 KM i 248 Nm. Napęd trafia na przednie koła za pośrednictwem 7-stopniowej dwusprzęgłowej przekładni DCT. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 9,9 s. Samochód wyróżnia nowoczesna stylistyka z charakterystycznym dla marki dużym grillem i reflektorami w kształcie bumerangów niczym w Toyocie C-HR. W późniejszym terminie do gamy dołączy także wariant z silnikiem benzynowym 2.0 o mocy 252 KM i napędem AWD. Rywalami auta będą m.in. BMW X1, Mercedes GLB czy Land Rover Discovery Sport.

Hongqi HS5 2025
Drugim z modeli będzie SUV klasy średniej HS5. Samochód ma bardziej stonowaną stylistykę autorstwa studia Italdesign i bardziej konwencjonalny kokpit od HS3. Samochód mierzy 4,76 m długości, 1,91 m szerokości oraz 1,7 m wysokości, a rozstaw osi liczy 2,87 m. Pod maską znajdziemy 2-litrową turbodoładowaną jednostkę benzynową o mocy 224 KM i maksymalnym momencie obrotowym 340 Nm. Napęd trafia na obie osie za pośrednictwem 8-stopniowej przekładni automatycznej Aisin. Rywalami auta będą m.in. Audi Q5, Mercedes GLC czy BMW X3.

Hongqi H5 2025
Czas na sedany. Model H5 to klasyczny sedan mierzący 4,99 m długości, 1,87 m szerokości oraz 1,47 m wysokości, a jego rozstaw osi liczy 2,92 m. Samochód wyróżnia się nowoczesnym i eleganckim nadwoziem oraz estetyczną kabiną. Pod maską pracuje turbodoładowana 2-litrowa jednostka benzynowa o mocy 224 KM i maksymalnym momencie obrotowym 340 Nm. Oprócz tego w gamie pojawi się też odmiana 1.5 o mocy 168 KM, a więc dokładnie ta sama co w modelu HS3. Samochód ma być alternatywą dla BMW serii 5, Audi A6 czy Mercedesa Klasy E, choć z bazowym napędem bliżej mu będzie do Skody Superb. Napęd trafia na przód za pośrednictwem 8-stopniowej przekładni automatycznej Aisin.

Hongqi H6 2025
Ciekawie prezentuje się model H6, który bazuje na tej samej platformie co H5, jednak jest dynamicznie stylizowanym liftbackiem na wzór Audi A7, co widać nawet po stylizacji przedniego pasa, która do złudzenia przypomina niemieckiego rywala. Smukła sylwetka z łagodnie opadającą linią dachu z pewnością pozwoli wyróżnić się autu na drodze. Hongqi H6 mierzy 4,99 m długości, 1,88 m szerokości oraz 1,45 m wysokości, a jego rozstaw osi liczy 2,92 m. Samochód korzysta również z turbodoładowanej jednostki 2.0, jednak rozwija ona 245 KM i 380 Nm, czyli nieco więcej niż w sedanie. Napęd trafia na przód za pośrednictwem 8-stopniowej przekładni automatycznej Aisin. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 7 s.

Hongqi H9 2025
Gamę wieńczyć będzie flagowa luksusowa limuzyna H9. Początkowo w gamie znajdzie się napęd hybrydowy o mocy ponad 250 KM, oparty na 2-litrowej jednostce benzynowej. Napęd trafiać ma na tylną oś. Docelowo gamę uzupełni także 3-litrowa jednostka benzynowa V6 z turbodoładowaniem, rozwijająca 326 KM i 445 Nm. W jej przypadku napęd trafia na tylną lub obie osie za pośrednictwem 8-stopniowej przekładni automatycznej, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 6,4 s. Hongqi H9 mierzy 5,14 m długości, 1,9 m szerokości oraz 1,49 m wysokości, a jego rozstaw osi to 3,06 m. Samochód wyróżnia się eleganckim nadwoziem, szlachetnym wykończeniem i bogatym wyposażeniem, w tym funkcją aktywnej redukcji hałasu, pneumatycznym zawieszeniem czy zaawansowanymi multimediami. W gamie znajdzie się też odmiana Executive z osobnymi fotelami w drugim rzędzie. Rywalami auta będą m.in. Mercedes Klasy S, Audi A7 czy BMW serii 7.

Kiedy na rynku? Sieć dealerska i gwarancja
Dystrybutor zapowiada dobry stosunek jakości do ceny, "adekwatny do tego, co przyzwyczaiły nas chińskie marki". Sprzedaż rozpocznie się pod koniec II kwartału bieżącego roku. Sieć Hongqi będzie ulokowana w dużych aglomeracjach, a każdy punkt otrzyma też odpowiednie zaplecze serwisowe. Do końca roku będzie 10 punktów dealerskich w całej Polsce, a pierwszy showroom zostanie uruchomiony w Warszawie. Hongqi daje gwarancję na 5 lat lub 150 000 km.
Aktualizacja z dnia 30 kwietnia 2025 - Hongqi z polskimi cenami
Hongqi zadebiutowalo w Polsce podczas targów Poznań Motor Show 2025. Przy okazji poznaliśmy ceny i specyfikacje modeli. SUVy HS3 i HS5 startują odpowiednio od 139 900 i 159 900 zł, natomiast limuzyny H5 i H9 zaczynają się od 169 900 i 284 900 zł.