3255 opinii z Google Rating
logo logo partnera
logo logo partnera
  • Nowe
  • Używane
  • Finansowanie
    Finansowanie
    • Leasing

      Nowe i używane samochody osobowe - popularne, premium oraz chińskie. Dla firm i osób prywatnych. Umowa od 24 miesięcy. Rabaty do 30%.

      Sprawdź oferty
    • Wynajem długoterminowy

      Bez wkładu własnego, obowiązku wykupu i zmartwień - wszystko w cenie raty. Umowa od 12 miesięcy. Auta w abonamencie - płacisz i jeździsz.

      Sprawdź oferty
    • Kredyt

      Elastyczny kredyt dla osób prywatnych i firm – pełna własność, pełna swoboda. Nowe i używane samochody z rabatem do 30%.

      Sprawdź oferty
    Wszystkie oferty
  • Strefa wiedzy
  • Kontakt
  • O nas
Zamów rozmowę
Napisz wiadomość
  • Główna
  • Zamknij
    Szukaj
  • Zamknij
    Kontakt
  • Oferty
  • Zamknij
    Menu
Jakiego samochodu szukasz?

Wyszukiwarka

Brak wyników.
Popularne
teraz:

    Sugestie

      Brak wyników.

      Ostatnio wyszukiwane

        Tutaj pojawią się wyszukiwane przez Ciebie frazy.

        Polecane

          Przepraszamy!

          Mamy mały problem z wyszukiwaniem, spróbuj ponownie za chwilę.
          Nie martw się! Nadal możesz przeglądać wszystkie nasze oferty.

          Przejdź do ofert

          Kategorie

            Mogą Cię zainteresować

              • Nowyosobowy.pl
              • Strefa wiedzy
              • Honda Prelude powraca na rynek jako hybrydowe coupe

              Honda Prelude powraca na rynek jako hybrydowe coupe

              31.12.2024 Paweł Bartocha

              Japończycy od lat słyną z przystępnych kompaktowych coupe i zamierzają do nich powrócić. 2025 rok przyniesie jeden z najbardziej spektakularnych powrotów w postaci nowej Hondy Prelude.

              Honda Prelude Honda Prelude

              Z artykułu dowiesz się o:

              Honda Prelude 2025 - dane techniczne
              Honda Prelude 2025 - stylistyka i wnętrze
              Honda Prelude 2025 - silnik
              Aktualizacja z dnia 5 września 2025 - Honda Prelude oficjalnie zaprezentowana
              Honda Prelude - krótko o historii modelu

              W czasach kiedy z większości motoryzacyjnych ikon robi się SUV-y i crossovery lub też elektryki, zapowiadana przez Hondę premiera jawi się wręcz jako ewenement. Nowa Honda Prelude nie tylko nie będzie SUV-em ani też elektrykiem, lecz pozostanie klasycznym coupe, w dodatku otrzyma napęd hybrydowy i ma być nastawiona na dawanie przyjemności kierowcy. Co już o niej wiemy?

              Honda Prelude 2025 - dane techniczne

              Przede wszystkim to, że nowa Honda Prelude bazować będzie na podzespołach Civica i stanowić będzie kolejne ogniwo zelektryfikowanej gamy japońskiego producenta, obejmującej samochody hybrydowe i elektryczne. Możemy zatem się spodziewać zwartego nadwozia o długości około 4,6 m i rozstawu osi przekraczającego 2,7 m. 

              Honda Prelude 2025 - stylistyka i wnętrze

              Wizualnie wiemy czego się spodziewać, gdyż samochód przypominać ma koncept przedstawiony na targach w Tokio w 2023 roku. Możemy zatem liczyć na nowoczesny design, dobrze dobrane proporcje i niską, klinowatą sylwetkę, do której przyzwyczaiły nas przez lata coupe Hondy. Samochód ma być skierowany do młodszej klienteli i stanowić będzie powrót do korzeni. Z konceptu spodziewamy się przede wszystkim opływowego przodu z zachodzącymi na maskę reflektorami z charakterystycznym wcięciem i muskularnego tyłu podkreślonego rozciągającą się na całą szerokość blendą. 

              Po kabinie nie oczekujemy natomiast jakiś rewolucji względem Civica, być może pojawią się lepiej wyprofilowane fotele i więcej sportowych detali, jednak wzornictwo powinno pozostać zachowane. Możemy zatem liczyć na prosty i czytelny kokpit z 9-calowym dotykowym ekranem systemu infotainment i zachowanie koncepcji "Maksimum człowieka, minimum maszyny". Oczywiście nie zabraknie zawansowanych systemów bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy znanych z pozostałych modeli. 

              Honda Prelude 2025 - silnik

              Sercem nowej Prelude będzie układ hybrydowy e:HEV znany z Civica. W kompaktowym modelu rozwija on 184 KM i 315 Nm, zaś w Prelude niewykluczone, że przekroczy on 200 KM. Nadal ma bazować na wolnossącej jednostce benzynowej 2.0, która posłuży jako generator prądu dla silnika elektrycznego. Napęd trafiać ma na przednią oś. Pomimo zastosowania przekładni redukcyjnej Honda zapowiada zastosowanie innowacyjnej technologii S+Shift, która naśladować ma dźwięk i doznania charakterystyczne dla dynamicznej zmiany biegów w tradycyjnej skrzyni automatycznej. 

              Nowa Honda Prelude zadebiutuje w połowie 2025 roku na rynkach japońskim i amerykańskim, zaś do Europy trafi na początku 2026 roku. Rywalami auta będą Subaru BRZ oraz Toyota GR86. Więcej szczegółów dowiemy się przy okazji premiery modelu. Producent podkreśla, że auto ma być przystępne cenowo.

              Aktualizacja z dnia 5 września 2025 - Honda Prelude oficjalnie zaprezentowana

              Doczekaliśmy się! Po latach wyczekiwania japońska ikona powraca w nowym wydaniu. Co najważniejsze, pozostała zgrabnym kompaktowym coupe, opierając się wszechobecnej "suvizacji" wszystkiego co się da. Design nowej Hondy Prelude i garść danych technicznych poznaliśmy już wcześniej. - Powrót Prelude pokazuje nasze zaangażowanie w tworzenie ekscytujących pojazdów dających radość z jazdy i pomoże przyspieszyć sprzedaż pojazdów hybrydowo-elektrycznych w nadchodzących latach - podkreśliła podczas premiery zastępca wiceprezesa Honda National Auto Sales, Jessica Laudermilk.  

              Ponad 200 hybrydowych KM i tryb S+ Shift

              Samochód korzysta z układu hybrydowego z Civica, jednak wzmocnionego do 203 KM i 315 Nm. Samochód wyposażono również w nową technologię Honda S+ Shift, czyli specjalny tryb jazdy symulujący pracę skrzyni biegów za pomocą łopatek przy kierownicy (samochód korzysta z przekładni redukcyjnej eCVT). Zdaniem producenta "precyzyjnie zarządzając obrotami silnika i integrując łopatki zmiany biegów, funkcja Honda S+ Shift zapewnia szybką, symulowaną reakcję na zmianę biegu poprzez płynną koordynację między silnikiem spalinowym a silnikiem elektrycznym". Producent planuje stosowanie tej funkcji także w przyszłych hybrydowych modelach. 

              Honda Prelude tył

              Zawieszenie i hamulce z Civica Type R

              Niespodzianką w Prelude jest podwozie wykorzystujące w znacznym stopniu komponenty z topowego Civica Type R, co już dużo mówi o właściciwościach jezdnych japońskiego coupe, w tym przednie zawieszenie z kolumnami dwuosiowymi, szerokie rozstawy kół z przodu i z tyłu oraz duże hamulce oryginalnie zaprojektowane dla kultowego hot hatcha. Przednie tarcze mają 350 mm średnicy i 4-tłoczkowe zaciski Brembo, natomiast tylne 305 mm. Dzięki układom zawieszenia i hamulców dostrojonym wyłącznie dla Prelude, w tym standardowemu systemowi adaptacyjnych amortyzatorów, nowe sportowe coupe zapewni sportowe, a jednocześnie komfortowe wrażenia z jazdy, w zależności od obranego trybu (Comfort, GT, Sport oraz Individual). Uczyni je to wszechstronnym GT. Wybierając pomiędzy poszczególnymi trybami możemy wpływać na reakcję układu napędowego, wspomagania układu kierowniczego, pracę zawieszenia, dźwięk silnika, widok cyfrowych zegarów, a nawet działanie aktywnego tempomatu. 

              W Prelude po raz pierwszy zastosowano ulepszonego asystenta manewrowania Honda Agile Handling Assist, który poprawia prowadzenie i pewność kierowcy dzięki zintegrowanemu sterowaniu układem napędowym i hamulcowym zgodnie z ruchem kierownicy. 

              Wygląda dobrze, ale i nie różni się od konceptu

              Stylistyka nie jest zaskoczeniem. Seryjna wersja właściwie nie różni się od ubiegłorocznego konceptu. Postawiono zatem na płynne i obłe kształty, dopracowano aerodynamikę, m.in. stosując duży przedni splitter, zlicowane klamki drzwi i płaską powierzchnię wzdłuż tylnej krawędzi pokrywy bagażnika i zadbano o nowoczesne detale jak LED-owe reflektory przypominające skrzydła czy blenda świetlna w tylnej części nadwozia. Nadkola skrywają 19-calowe felgi z oponami o rozmiarze 235/40 R19. Przedni i tylny pas, w tym czarną chromowaną osłonę chłodnicy, a także zaciski hamulcowe Brembo, zdobią niebieskie akcenty. Prelude wykorzystuje technologię lutowania laserowego wzdłuż linii dachu, eliminując potrzebę stosowania listew dachowych, aby uzyskać gładką i czystą linię dachu. Honda zaoferuje warianty z opcjonalnym czarnym dachem oraz szeroką gamę akcesoriów.

              Honda Prelude sylwetka

              Kabina z Civica, ale bardziej sportowa

              Kabina nawiązuje do Civica, jednak ma więcej sportowego sznytu. W Prelude znajdziemy m.in. sportowe skórzane fotele ze zintegrowanymi zagłówkami. Ponadto przednie fotele ozdobiono kontrastowymi niebieskimi szwami, perforowanym wzorem w pepitkę i logo Prelude wytłoczonym na zagłówku. Warto dodać, że Prelude to pierwszy model Hondy z asymetrycznym podparciem przednich foteli kierowcy i pasażera. Wnętrze Prelude jest dostępne w dwóch efektownych kombinacjach kolorystycznych: dwukolorowym niebieskim i białym lub czarnym. Centralne miejsce zajmuje wolnostojący 9-calowy ekran systemu infotainment. Przed kierowcą znajdziemy natomiast przeszło 10-calowy wyświetlacz cyfrowych zegarów. Względem Civica delikatnie przeprojektowano konsolę środkową, gdzie zagościł m.in. przycisk S+, a także kratki nawiewów. Ponadto przed pasażerem znalazł się skórzany pas z ozdobnymi niebieskimi szwami i napisem Prelude, zaś sportowa kierownica ma delikatnie spłaszczony u dołu wieniec, aluminiowe łopatki oraz znacznik na godzinie 12.

              Honda Prelude kokpit

              System multimedialny oferuje wbudowane funkcje Google zawiera aplikacje takie jak Asystent Google, Mapy Google i inne w Google Play, a przez pierwsze 3 lata mamy dostęp do bezpłatnego, nieograniczonego pakietu transmisji danych. W standardzie Prelude oferuje system audio Bose Centerpoint z 8 głośnikami oraz pakiet systemów bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy Honda Sensing. 

              Kiedy w Europie?

              Honda rozpoczęła już sprzedaż nowego coupe na rodzimym japońskim rynku. W Japonii samochód kosztuje 6 179 800 jenów, czyli około 151 tys. zł. Jeśli w Europie udałoby się utrzymać cenę na równie rozsądnym poziomie, nowa Honda Prelude może odnieść sukces, zwłaszcza wśród młodych odbiorców. Globalny debiut nowej Hondy Prelude odbędzie się pod koniec roku. Wtedy też powinniśmy poznać europejską specyfikację modelu. 

              Honda Prelude - krótko o historii modelu

              I generacja Hondy Prelude zadebiutowała w 1978 roku i bazowała na Civicu II. W konstrukcji wykorzystano struktury podwozia z samonośnym nadwoziem, zaś w Japonii dostępna była również wersja z odsuwanym dachem. Samochód produkowano do 1982 roku i w tym czasie powstały blisko 172 tys. egzemplarzy tego modelu. Pod maską znalazły się silniki 1.6 i 1.8 o mocy 90 KM, zaś samo auto mierzyło nieco ponad 4 m długości. Głównymi rywalami były Toyota Celica i Opel Manta.

              Druga generacja zadebiutowała w 1982 roku i była znacznie popularniejsza. Do 1987 r. powstało ponad 336 tysięcy egzemplarzy. Wyposażenie sukcesywnie poprawiano m.in. o elektrycznie sterowane szyby, ABS czy klimatyzację. Topowa jednostka miała 2 litry pojemności i rozwijała 160 KM.

              III generacja Prelude zadebiutowała w 1987 r., a w 1989 doczekała się liftingu. Samochód zajął 3. miejsce w plebiscycie na Europejski Samochód Roku 1988. Największą innowacją w tym modelu było wprowadzenie pionierskiego układu tylnej osi skrętnej 4WS, co poprawiało prowadzenie i zwrotność pojazdu. Samochód oferowano z 2-litrowymi silnikami o mocach od 109 do 160 KM. Do 1991 roku powstało blisko 161 tysięcy sztuk. Prelude.

              IV wcielenie coupe Hondy zadebiutowało w 1991 roku, a od 1992 r. oferowano ją również w Europie. Samochód oparto na podzespołach Accorda. Zastosowano nową generację systemu 4WS, który nie był już sterowany mechanicznie, lecz komputerowo. Wzbogacono też wyposażenie, które mogło zawierać m.in. elektrycznie sterowane fotele, adaptacyjne reflektory, czujnik deszczu, ESP czy automatyczną klimatyzację. W topowej wersji Prelude IV posiadała silnik H22 o pojemności 2.2 litra i mocy 200 KM (w Japonii), zaś w Europie wariant ten oferował 185 KM. Była to zaawansowana jednostka wyposażona w zmienne fazy rozrządu i VTEC. Samochód produkowano do 1996 roku i w tym czasie powstało ponad 98 tys. sztuk.

              W 1996 roku zadebiutowała V i jak dotąd ostatnia generacja Hondy Prelude, którą produkowano do 2001 roku i wyprodukowano w tym czasie tylko nieco ponad 58 tys. egzemplarzy. Samochód mierzył około 4,5 m długości. Oferowano go z jednostkami benzynowymi 2.0 i 2.2. W topowej wersji Type-S Prelude miało silnik 2.2 H22 o mocy aż 220 KM. Jego design był bardziej stonowany niż w poprzedniku, zaś zmiany techniczne względem poprzednika nie były zbyt duże. 

              Zobacz podobne artykuły
              Kia EV3

              TEST: Kia EV3 long range GT Line - prawi...

              Łączy dobry zasięg, ładną stylistykę, korzystną cenę i ponadprzeciętną przestrzeń jak na kompakt. W mieście prowadzi się lekko i zwinnie, jak to au...

              Paweł Bartocha 01.10.2025 11 min
              Chery Tiggo 9

              Chery Tiggo 9 debiutuje na polskim rynku

              Chery poszerza swoją ofertę SUV-ów o flagowy już model Chery Tiggo 9 z układem Super Hybrid, który ma być głównym konkurentem dla Hyundaia Santa Fe...

              Klaudia Figiel 26.09.2025 4 min
              Chery Tiggo 4

              Chery Tiggo 4 debiutuje w Polsce

              Chiński koncern Chery poszerza gamę SUV-ów o bazowe Tiggo 4 z napędem hybrydowym, który ma być głównym konkurentem dla Skody Kamiq i Toyoty Yaris C...

              Klaudia Figiel 26.09.2025 3 min
              Kia K4

              Nowa Kia K4 imponującym następcą Ceeda....

              Koreańczycy w ostatnim czasie pochwalili się następcą popularnego modelu Kia Ceed. Już wkrótce Kia K4, imponujący hatchback łączący awangardowy sty...

              Klaudia Figiel 25.09.2025 3 min
              Mitsubishi Eclipse Cross

              Nowe Mitsubishi Eclipse Cross debiutuje...

              Nowe Mitsubishi Eclipse Cross porzuciło silniki spalinowe i stało się elektrycznym crossoverem. Z zewnątrz zachowuje własny charakter, ale wnętrze...

              Paweł Bartocha 18.09.2025 4 min
              Leapmotor B05

              Leapmotor B05 to nowy elektryczny hatchb...

              Chińczycy idą po swoje i oprócz SUV-ów zaoferują też kompaktowego elektrycznego hatchbacka w przystępnej cenie. Najnowszy Leapmotor B05 wydaje się...

              Paweł Bartocha 10.09.2025 2 min
              Dodaj samochód
              do porównania
              Dodaj jeszcze jedno auto, aby porównać oferty
              PORÓWNAJ

              Polecane przez Nowyosobowy.pl

              • Audi
              • BMW
              • Mercedes
              • Skoda
              • Dacia
              • Ford
              • Hyundai
              • Kia
              • Opel
              • Renault
              • Peugeot
              • Suzuki
              • Toyota
              • BYD
              • Baic
              • Jaecoo
              • Omoda
              • MG
              • Dacia Sandero
              • Dacia Jogger
              • Ford Kuga
              • Ford Puma
              • Hyundai Tucson
              • Kia Sportage
              • Opel Astra
              • Opel Corsa
              • Peugeot 3008
              • Renault Austral
              • Skoda Octavia
              • Skoda Superb
              • Suzuki Swift
              • Toyota Corolla
              • Toyota C-HR
              • Toyota Yaris
              • Alfa Romeo
              • Aston Martin
              • Audi
              • Baic
              • Bestune
              • BMW
              • BYD
              • Chery
              • Citroen
              • Cupra
              • Dacia
              • DFSK
              • Dodge
              • DS
              • Fiat
              • Ford
              • Forthing
              • Genesis
              • Honda
              • Hyundai
              • Jaecoo
              • Jaguar
              • Jeep
              • Kia
              • Land Rover
              • Leapmotor
              • Lexus
              • Maserati
              • Mazda
              • Mercedes
              • MG
              • Mini
              • Mitsubishi
              • Nissan
              • Omoda
              • Opel
              • Peugeot
              • Porsche
              • Ram
              • Renault
              • Seat
              • Seres
              • Skoda
              • SsangYong
              • Subaru
              • Suzuki
              • Tesla
              • Toyota
              • Volkswagen
              • Volvo

              Dane firmowe

              • Kontakt
              • Kariera
              • Strefa wiedzy
              • Biuro prasowe
              • CSR
              • O nas
              • Magazyn Superauto.pl
              • Magazyn Superauto.pl - Facebook
              • Superauto.pl - Facebook
              • Kalkulator leasingowy
              • Kalkulator kredytowy
              • Nowydostawczy.pl
              • Superauto.pl
              • Chinskiesamochody.pl
              • Polityka prywatności
              • Polityka fotografii
              • Zaufani partnerzy
              • Regulamin
              Obserwuj nas na:
              2025 - Superauto.pl Sp. z o.o.,
              ul. Stalowa 16, 41-506 Chorzów
              Jesteśmy częścią
              Wirtualna Polska Holding S.A.