Dongfeng już w Polsce. W gamie ponad 1000-konny elektryk i stylowy SUV
Już w przyszłym tygodniu podczas targów Poznań Motor Show 2025 zadebiutuje w Polsce marka Dongfeng. Główną gwiazdą Chińczyków będzie duży luksusowy SUV z napędem elektrycznym o mocy ponad 1000 KM.

Dongfeng zadebiuje w Polsce podczas Poznań Motor Show 2025
Dongfeng w Europie raczej jest słabo kojarzony, mimo, że od pewnego czasu oferuje, także w Polsce, niektóre ze swoich marek w postaci Voyaha czy Forthinga. Teraz producent, którego historia sięga 1969 roku, postanowił wkroczyć do Europy pod własnym szyldem. W Polsce Dongfenga zobaczymy już w dniach 24-27 kwietnia 2025 podczas targów Poznań Motor Show. Chińczycy zaprezentują tam dwa modele w postaci stylowego średniej wielkości SUV-a Mage z napędem spalinowym oraz dużego luksusowego SUV-a MHero 917 o mocy ponad 1000 KM. Wejście chińskiego giganta realizowane jest dzięki współpracy z firmą AFG Electric Motors, pełniącą rolę oficjalnego importera. W planach dystrybucyjnych znajdą się zarówno samochody elektryczne (BEV), z przedłużonym zasięgiem (EREV), hybrydy plug-in (PHEV), jak i pojazdy z napędem spalinowym.
Dongfeng Mage - o modelu
Pierwszym z modeli będzie zupełnie nowy SUV klasy średniej, Dongfeng Mage. Samochód z zewnątrz stawia na nowoczesne i zdecydowane kształty, liczne przetłoczenia i smukłą sylwetkę. Przód pojazdu z charakterystycznym grillem i trzema paskami przechodzącymi z lamp w atrapę chłodnicy przywodzi na myśl najnowszego Peugeota 3008. Z tyłu znajdziemy smukły pas świetlny, finezyjny spojler dachowy oraz cztery okrągłe końcówki wydechu jak w Forthingu T-Five. Samochód mierzy 4650 mm długości, 1905 mm szerokości oraz 1630 mm wysokości, a rozstaw osi liczy 2775 mm. Będzie zatem rywalem MG HSa, BAICa Beijing 5 czy Toyoty RAV4. W kabinie znajdziemy 10,25-calowy wyświetlacz cyfrowych zegarów oraz 13,2-calowy pionowy wyświetlacz systemu infotainment.

Dongfeng Mage to propozycja dla kierowców poszukujących praktycznego, dobrze wykończonego samochodu w rozsądnej cenie. Już w wersji podstawowej model oferuje m.in. skórzaną tapicerkę, elektrycznie sterowane fotele, indukcyjną ładowarkę o mocy 50W, automatyczną klimatyzację, audio Arkamys z 6 głośnikami, 2 porty USB, zestaw kamer 360 stopni, pakiet systemów bezpieczeństwa, dostęp bezkluczykowy, panoramiczny dach oraz przestronne wnętrze, w którym wygodnie odnajdą się zarówno kierowca, jak i pasażerowie. Pod maską znajdziemy 1.5-litrową turbodoładowaną jednostkę benzynową o mocy 204 KM i maksymalnym momencie obrotowym 305 Nm. Napęd trafia na przód za pośrednictwem 7-stopniowej przekładni DCT.

Dongfeng MHero 917 - o modelu
Najbardziej intrygującym modelem Dongfenga będzie jednak MHero 917. Jest to duży luksusowy SUV z napędem elektrycznym o mocy przekraczającej 1000 KM. Samochód wyróżnia się masywną sylwetką przypominającą wojskowe terenówki, ma charakterystyczne LED-y do jazdy dziennej w kształcie litery X, stawia na kanciaste kształty i liczne przetłoczenia. MHero 917 rozwija moc 1088 KM, którą generują cztery niezależne silniki – po jednym na każde koło. Taki układ gwarantuje doskonałą trakcję w każdych warunkach i pozwala w pełni wykorzystać potencjał auta zarówno na drodze, jak i poza nią. Samochód wyposażono w funkcję pełzania, która pozwala na brodzenie w wodzie o głębokości do 90 cm. MHero 917 mierzy 4987 mm długości, 1935 mm szerokości oraz 2080 mm wysokości, a jego rozstaw osi liczy 2950 mm. W luksusowo urządzonej i bogato wyposażonej kabinie dominują 3 duże wyświetlacze, w tym jeden przed pasażerem.

Samochód generuje aż 1400 Nm, przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,2 s i rozpędza się do 180 km/h. Robi to mimo masy własnej na poziomie blisko 3,3 tony. Baterie mają aż 142 kWh pojemności i pozwalają na przejechanie 450 km w trybie mieszanym według cyklu WLTP. Szybkie ładowanie prądem stałym ma zapewnić uzupełnienie energii od 30 do 80 proc. w 47 minut. Samochód w Hiszpanii kosztuje od 151 900 euro. Jego głównym rywalem jest Mercedes EQG. Warto dodać, że Chinach Dongfeng MHero 917 oferowany jest także w wersji hybrydowej plug-in z 1.5-litrową jednostką pełniącą rolę generatora prądu. Więcej szczegółów o obu modelach dowiemy się zapewne już za kilka dni podczas targów w Poznaniu.
Aktualizacja z dnia 30 kwietnia 2025 - Dongfeng z aż 4 modelami. Znamy ceny
W Poznaniu Dongfeng zadebiutował z aż 4 modelami. Oprócz wyżej wymienionego już Mage (wyceniony na 123 900 zł) pokazano też miejskiego elektryka Box w cenie 99 900 zł (rozwija 95 KM i ma baterie o pojemności 42,3 kWh zapewniające 310 km zasięgu), kompaktowego liftbacka Shine z silnikiem benzynowym 1.5 o mocy 195 KM (wyceniony na 99 900 zł) oraz średniej wielkości SUV-a Huge z silnikiem 1.5 o mocy 204 KM (wyceniony na 149 000 zł). Z kolei MHero 917 kosztuje aż 799 000 zł.
kolejne modele Dongfeng na premierze w Warszawie
Chiński koncern Dongfeng Motor Group oficjalnie zadebiutował na polskim rynku. W Warszawie odbyła się premiera siedmiu modeli reprezentujących trzy marki należące do grupy Dongfeng, w tym: cztery pojazdy marki Dongfeng oraz dwa modele marek zależnych od chińskiego koncernu, m.in. luksusowy M-Hero. AFG Motors, oficjalny dystrybutor koncernu w Polsce, zaprezentował samochody z różnych segmentów cenowych i o zróżnicowanych napędach. Pokazano m.in. znane już z targów w Poznaniu modele: Dongfeng Box, Dongfeng Shine, Dongfeng Mage oraz Dongfeng Huge. Swoje miejsce zajął również imponujący Dongfeng M-Hero 917, wyceniony na 799 000 zł.
Robert Żarkowski, zarządzający marką Dongfeng w ramach koncernu, zapowiedział otwarcie nowych salonów w Gdańsku, Rzeszowie, Kielcach i Radomiu. Pierwszy salon firmy już działa w Warszawie przy ulicy Białowieskiej 6.
Dongfeng Box – o modelu
Dongfeng Box to najmniejszy z czterech zaprezentowanych przez markę modeli – miejski samochód elektryczny, który pomimo swoich niewielkich gabarytów oferuje przestrzeń dla pięciu osób. Dongfeng Box ma 4030 mm długości, 1810 mm szerokości, 1570 mm wysokości i rozstaw osi na poziomie 2660 mm. Silnik elektryczny tego kompaktowego samochodu o mocy 95 KM zasilany jest akumulatorem LiFePO4 (litowo-żelazowo-fosforanowy) o pojemności 42,3 kWh. Średnie zużycie energii wynosi 10,6 kWh/100 km, a deklarowany przez producenta zasięg – do 310 km. Dongfeng Box oferuje szybkie ładowanie DC (CSS), które odbywa się z mocą do 87,8 kWh. Deklarowany przez Dongfeng czas przyspieszenia od 0 do 100 km/h to 12,5 sekundy.
Na liście wyposażenia znalazły się m.in. 17-calowe felgi aluminiowe ze stopów lekkich, skórzana tapicerka, fotel kierowcy regulowany elektrycznie w sześciu kierunkach wraz z funkcją wentylacji w ramach pakietu Smart, pełne oświetlenie LED oraz zaawansowane systemy wspomagania, takie jak system HD AVM 540. Oferuje on kamerę z widokiem dookólnym oraz 12 ultradźwiękowych czujników, umożliwiających zdalne parkowanie za pomocą smartfona poprzez wybór scenariusza parkowania (pionowego, równoległego lub ukośnego).
Model dostępny jest w 8 wersjach kolorystycznych nadwozia oraz 3 wariantach wykończenia wnętrza. Jak pokazały targi w Poznaniu, samochód już teraz cieszy się zainteresowaniem potencjalnych nabywców – w kwietniu sprzedano w Polsce pierwsze egzemplarze tego modelu. Cena Dongfeng Box to 99 900 zł brutto, co czyni ten samochód jedną z najatrakcyjniejszych propozycji wśród miejskich samochodów elektrycznych w Polsce.
Dongfeng Shine – o modelu
Dongfeng Shine to propozycja dla osób szukających średniej klasy sedana z nutą sportowego stylu. Model ten posiada czterocylindrowy silnik 1.5 turbo o mocy 195 KM. Dongfeng Shine rozpędza się od 0 do 100 km/h w 6,8 sekundy, a średnie zużycie paliwa według deklaracji producenta to 6,2 l/100 km. Samochód ma 4670 mm długości, 1812 mm szerokości, 1490 mm wysokości i rozstaw osi na poziomie 2680 mm.
Dongfeng Shine jest puszczonym oczkiem w stronę fanów sportowego stylu samochodów. 4-drzwiowe sportowe nadwozie i współczynnik oporu powietrza na poziomie 0,25 pozwala na osiągnięcie poziomu areodynamiki znanej z samochodów sportowych. Nowoczesne wnętrze auta zostało wyposażone w skórzaną tapicerkę i kierownicę, 7-calowy cyfrowy zestaw wskaźników HD, a także elektrycznie regulowane przednie fotele. Obecnie model dostępny jest w 4 kolorach lakieru zewnętrznego oraz 2 wariantach kolorystycznych wnętrza.
Dongfeng oferuje również system wspomagania kierownicy na poziomie L2+ oraz inne, zaawansowanie funkcje bezpieczeństwa i wspomagania, m.in. czujniki ciśnienia w oponach czy ostrzeżenie o ruchu poprzecznym podczas cofania (RCTA). Cena Dongfeng Shine zaczyna się od 99 900 zł brutto, co czyni najnowszy model chińskiego koncernu wyjątkowo konkurencyjnym w segmencie średniej klasy sedanów.