BYD Seal 6 DM-i dołącza do oferty. Chiński rywal Passata
Już za parę tygodni do Polski BYD poszerzy ofertę o hybrydę klasy średniej. Najnowszy BYD Seal 6 DM-i spróbuje podebrać klientów Passatowi i spółce, ma napęd hybrydowy plug-in i oferuje ponad 1500 km łącznego zasięgu!
Chińczycy nawet na chwilę nie zwalniają tempa i sukcesywnie powiększają gamę oferowanych modeli. Już 3 września do polskich salonów trafi najnowszy BYD Seal 6 DM-i w wersjach sedan i kombi Touring, czyli nowoczesny model klasy średniej z napędem hybrydowym plug-in. Będzie to już trzecia hybryda BYDa oferowana na naszym rynku, czym producent skutecznie wpisuje się w dwukierunkową strategię, oferując zarówno samochody elektryczne jak i hybrydowe. Warto dodać, że chiński gigant coraz lepiej radzi sobie na polskim rynku. Od początku roku zarejestrowano 2247 samochodów tej marki, podczas gdy od stycznia do lipca 2024 były to zaledwie 32 auta (wzrost aż o 6921,88%). W samym lipcu BYD poradził sobie jeszcze lepiej, sprzedając 621 samochodów, co czyni go 3. najpopularniejszą chińską marką w Polsce w ujęciu miesięcznym. Najnowszy Seal 6 DM-i Touring pozwoli jeszcze bardziej podbić te wyniki.
BYD Seal 6 DM-i 2025 - stylistyka
BYD Seal 6 DM-i zadebiutował wiosną 2024 roku podczas targów motoryzacyjnych w Pekinie i występuje zarówno jako sedan jak i kombi Touring. W Polsce samochód będzie oferowany w obu tych wariantach. Samochód nawiązuje do pozostałych modeli marki, zwłaszcza do mniejszego sedana Seal 5 DM-i, który również od niedawna jest oferowany na naszym rynku. Postawiono zatem na nowoczesne, lecz łagodne kształty, obłe reflektory LED, wlot powietrza w kształcie trapezu i zlicowane z nadwoziem klamki. Tylne lampy natomiast mają motyw liczby 8, czyli symbolu nieskończoności. Sylwetka zwraca uwagę zwężającą się ku tyłowi linią okien, a także charakterystycznymi przetłoczeniami nad przednimi i tylnymi błotnikami. Współczynnik oporu powietrza Cd wynosi 0,284.

BYD Seal 6 DM-i 2025 - dane techniczne
BYD Seal 6 DM-i gabarytowo jest typowym przedstawicielem segmentu D. Samochód mierzy 4,85 m długości, 1,89 m szerokości oraz 1,5 m wysokości, a jego rozstaw osi liczy 2,79 m. Sedan ma 1495 mm wysokości, zaś kombi 1505 mm. Pozostałe parametry są bez zmian. Wizualnie sedan wygląda niczym większa wersja modelu Seal 5 DM-i i ma bagażnik o pojemności od 491 do 1370 litrów (kanapa składana w proporcji 40:60). Bagażnik wyjściowo ma pojemność 500 litrów (do rolety), jednak po złożeniu oparć kanapy liczy 1535 l.
BYD Seal 6 DM-i 2025 - wnętrze i wyposażenie
W kabinie to również typowy BYD, a więc mamy minimalistyczny i estetyczny kokpit zdominowany przez obrotowy centralny wyświetlacz o przekątnej do 15,6 cala (bazowo 12,8"). Kolejny, tym razem mniejszy (8,8") znajdziemy przed kierowcą. Na konsoli środkowej zagościło kilka fizycznych przycisków i pokręteł oraz stylowy selektor skrzyni biegów. W standardzie dostaniemy m.in. 6 głośników, 6 poduszek powietrznych, system wspomagania DiPilot z 12 kamerami, radarem oraz czujnikami ultradźwiękowymi, a także reflektory LED oraz podgrzewane i wentylowane fotele. W topowej odmianie mamy już ekran o przekątnej 15,6", 8 głośników, 7 poduszek powietrznych oraz zawieszenie z systemem tłumienia drgań DiSus-C z zaworami elektromagnetycznymi.

BYD Seal 6 DM-i 2025 - silniki
Pora na clou programu. BYD Seal 6 DM-i będzie oferowany w dwóch wariantach hybrydowych plug-in. Oba korzystają z baterii LFP, jednostki benzynowej 1.5 o mocy 98 KM i 197-konnego silnika elektrycznego. Słabszy wariant rozwija 184 KM i 300 Nm, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,9 s i rozpędza się do 180 km/h. Baterie mają 10,08 kWh pojemności i zapewniają 55 km zasięgu na prądzie (w kombi Touring 50 km), a łączny zasięg to 1505 km (w kombi 1350 km). Średnie spalanie wynosi 4,4 l/100 km, a zbiornik paliwa pomieści aż 65 litrów. Mocniejszy wariant rozwija 218 KM i 300 Nm, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,5 s i rozpędza się do 180 km/h. Średnie spalanie w nim to 4,8 l/100 km, a łączny zasięg to 1455 km (w kombi 1350 km). Baterie mają 19 kWh pojemności i zapewniają 105 km zasięgu na prądzie (w Touring 100 km). W obu wersjach napęd trafia na przód.. Można je ładować prądem zmiennym (AC) o mocy 6,6 kW lub stałym (DC) o mocy 26 kW. Oba warianty oferują także funkcję V2L o mocy do 3,3 kW, co pozwala np. na zasilanie przenośnego grilla, ekspresu do kawy czy lampek zewnętrznych.

BYD Seal 6 DM-i 2025 - cena i rywale
Nie znamy jeszcze cen BYDa Seal 6 DM-i, jednak można się spodziewać kwot w przedziale między 150 a 170 000 zł. Mniejszy Seal 5 DM-i kosztuje od 129 900 zł, zaś w bogatszej wersji 139 900 zł, zaś czołowi rywale Seala 6 DM-i w postaci Skody Superb iV Selection i Volkswagena Passata Variant eHybrid wymagają wydania odpowiednio 207 250 oraz 197 790 zł.
Aktualizacja z dnia 2 września 2025 - BYD Seal 6 DM-i wyceniony w Polsce
Tuż przed premierą na polskim rynku poznaliśmy polską specyfikację BYDa Seal 6 DM-i. Samochód będzie dostępny zarówno w wersji sedan jak i kombi Touring. BYD Seal 6 DM-i dostępny będzie w 3 wariantach wyposażenia: Boost, Comfort Lite oraz Comfort. Poniżej przedstawiamy specyfikację poszczególnych konfiguracji BYDa Seal 6 DM-i:
Wyposażenie / Wersja Boost Comfort Lite Comfort Lakier metalizowany ✔ ✔ ✔ Reflektory LED ✔ ✔ ✔ Tylne światła LED ✔ ✔ ✔ Światła do jazdy dziennej LED ✔ ✔ ✔ 17-calowe felgi aluminiowe ✔ – – 18-calowe felgi aluminiowe – ✔ ✔ Automatyczne wycieraczki ✔ ✔ ✔ Elektrycznie regulowane fotele przednie ✔ ✔ ✔ Elektrycznie sterowane lusterka boczne ✔ ✔ ✔ 8,8-calowy cyfrowy zestaw wskaźników ✔ ✔ ✔ Ekran systemu infotainment 12,8" ✔ ✔ – Ekran systemu infotainment 15,6" – – ✔ Cztery gniazda USB ✔ ✔ ✔ Tylne czujniki parkowania ✔ ✔ ✔ Kamera cofania ✔ ✔ ✔ Funkcja Vehicle-to-Load ✔ ✔ ✔ Aluminiowe relingi dachowe ✔ (tylko Touring) – – Elektrycznie sterowana klapa bagażnika ✔ (tylko Touring) – – Tylna wycieraczka ze spryskiwaczem ✔ (tylko Touring) – – Większy akumulator (większy zasięg) – ✔ ✔ Szybsza ładowarka pokładowa DC – ✔ ✔ Podgrzewana kierownica – ✔ ✔ Oświetlenie pod lusterkami (puddle lights) – ✔ ✔ Przyciemniane szyby tylne – ✔ ✔ Nastrojowe oświetlenie ambientowe (reakcja na muzykę) – ✔ ✔ Lusterko wsteczne z automatycznym przyciemnianiem – ✔ ✔ Bezprzewodowa ładowarka do smartfonów – ✔ ✔ Ulepszony system audio (8 głośników) – ✔ ✔ W odmianie kombi Seal 6 DM-i Touring wariant Boost zawiera ponadto aluminiowe relingi dachowe, elektrycznie sterowaną klapę bagażnika oraz tylną wycieraczkę ze spryskiwaczem. Wersja Comfort Lite, zachowuje pełne wyposażenie wariantu Comfort, lecz wyposażona w mniejszy, 12,8-calowy ekran dotykowy.
Bazowy BYD Seal 6 DM-i Boost startuje od 152 600 zł, zaś odmiana kombi od 159 100 zł. Producent udziela gwarancji na 6 lat lub 150 000 km, a na baterie na 8 lat lub 200 000 km. Samochód można już zamawiać, a pierwsze egzemplarze trafią do klientów już we wrześniu. Poniżej prezentujemy cennik poszczególnych wersji:
Model Wersja Cena Seal 6 DM-i Boost 152 600 PLN Comfort Lite 176 300 PLN Comfort 180 600 PLN Seal 6 DM-i Touring Boost 159 100 PLN Comfort Lite 182 800 PLN Comfort 187 100 PLN
