BYD Seal 5 DM-i już w Polsce. Znamy ceny chińskiego rywala Octavii
BYD rozszerza ofertę o kolejny model. Tym razem jest to kompaktowy sedan z napędem hybrydowym o nazwie Seal 5 DM-i. Samochód ma powalczyć ze Skodą Octavią i Toyotą Corollą.

BYD bardzo szybko zdobywa popularność w Europie, gdzie wyprzedził już Teslę, a w Polsce również radzi sobie coraz lepiej. Od początku roku nad Wisłą na samochody BYDa zdecydowało się 1225 klientów, co czyni go 5. najpopularniejszą chińską marką i 32. w ogóle. Do palety oferowanych u nas przez chińskiego giganta aut dołącza właśnie dziewiąty model w postaci kompaktowego sedana Seal 5 DM-i. Samochód otrzymał napęd hybrydowy typu plug-in i celuje m.in. w Skodę Octavię i spółkę. BYD Seal 5 DM-i jest zupełną nowością, gdyż jego produkcja ruszyła w styczniu 2025 roku. Będzie to drugi hybrydowy model marki BYD w Polsce, po Seal U DM-i. Najnowszy kompaktowy Seal 5 DM-i kusi przystępną ceną, nowoczesnym designem i bogatym wyposażeniem. Co oferuje i ile kosztuje nowy BYD Seal 5 DM-i?
BYD Seal 5 DM-i 2025 - stylistyka
BYD Seal 5 jest nowocześnie stylizowanym kompaktowym sedanem, który stawia na obłości i wyróżnia się dopracowaną aerodynamiką. Chińczycy postawili na stonowane, typowo azjatyckie kształty nadwozia. Współczynnik oporu powietrza Cd wynosi 0,29. Z przodu znajdziemy reflektory LED, zaś łagodnie poprowadzona sylwetka płynnie przechodzi w tył, gdzie znajdziemy lampy LED połączone blendą. W standardzie dostaniemy 17-calowe aluminiowe obręcze. Płynne linie nadwozia nawiązują do oceanu, natomiast za projekt pojazdu odpowiada Wolfgang Egger.

BYD Seal 5 DM-i 2025 - dane techniczne
BYD Seal 5 DM-i jest wyraźnie większy od rywali. Samochód mierzy 4,78 m długości, 1,84 m szerokości oraz 1,51 m wysokości. Rozstaw osi liczy 2,72 m. Bagażnik pomieści od 508 do 1295 litrów. Dla porównania Skoda Octavia mierzy 4,7 m, zaś Toyota Corolla Sedan 4,63 m. W drugim rzędzie BYDa można spodziewać się sporej przestrzeni na nogi.
BYD Seal 5 DM-i 2025 - wnętrze
Kabina BYDa Seal 5 DM-i nie zaskakuje i reprezentuje podobną estetykę co w przypadku pozostałych modeli. Kokpit jest minimalistyczny i zdominowany przez 12,8-calowy obrotowy ekran systemu infotainment. Przed kierowcą znajdziemy natomiast 8,8-calowy wyświetlacz cyfrowych zegarów. Kilka fizycznych przycisków i pokręteł znajdziemy na konsoli środkowej, wokół stylizowanego na kryształ selektora skrzyni biegów. Klasyczne przyciski znajdziemy też na trójramiennej kierownicy. Na konsoli wygospodarowano też dwie pólki na smartfony, jednak tylko jedna z nich oferuje ładowanie indukcyjne. Nie zabrakło też półek i schowków. Auto zapewnia stałą łączność dzięki wbudowanemu modułowi 4G, zaś aktualizacje oprogramowania mogą odbywać się bezprzewodowo.

BYD Seal 5 DM-i 2025 - silnik
BYD Seal 5 DM-i występuje z napędem hybrydowym plug-in opartym na jednostce benzynowej 1.5 o mocy 98 KM i oferuje łącznie 212 KM oraz 300 Nm. Napęd trafia na przednie koła za pośrednictwem przekładni e-CVT. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 7,5 s, a prędkość maksymalna to 180 km/h. W aucie zastosowano baterie LFP, które zdaniem producenta są bezpieczeniejsze i mają dłuższą żywotność. Ich pojemność wynosi 18,3 kWh i pozwalają na przejechanie nawet 100 km na prądzie. Średnie spalanie w cyklu mieszanym wynosi 4,8 l/100 km, natomiast z naładowanymi bateriami 1,7 l/100 km. Akumulatory można ładować prądem zmiennym o mocy 6,6 kW. Zbiornik paliwa liczy 48 litrów, co zdaniem producenta pozwala na przejechanie 1050 km na jednym tankowaniu. W standardzie możemy też liczyć na funkcję V2L.

BYD Seal 5 DM-i 2025 - cena i wyposażenie
BYD Seal 5 DM-i występuje w dwóch wersjach wyposażenia. Bazowa wersja Comfort kosztuje 129 900 zł, natomiast bogatsza odmiana Design 139 900 zł. W konfiguracji Comfort dostaniemy m.in.:
- lakier metalizowany
- reflektory LED
- tylne światła LED
- elektrycznie sterowany szyberdach
- elektrycznie regulowane, składane i podgrzewane lusterka boczne
- wielofunkcyjną kierownicę obszytą wegańską skórą
- elektrycznie regulowany fotel kierowcy w 6 kierunkach
- tylna kanapa składana w proporcjach 40:60
- 2-strefowa automatyczna klimatyzacja
- nawiewy z tyłu
- podłokietnik z tyłu z dwoma uchwytami na kubki
- filtr cząstek PM2.5
- system multimedialny z 12,8-calowym wyświetlaczem
- 8,8-calowy wyświetlacz TFT cyfrowych zegarów
- radio DAB+ i FM
- system audio z 6 głośnikami
- asystent głosowy "Hi, BYD"
- porty USB A i C z przodu
- dwa porty USB C z tyłu
- Apple CarPlay i AndroidAuto
- czujniki parkowania z tyłu
- kamera cofania
- aktywny tempomat
- asystenta pasa ruchu
- monitorowanie zmęczenia kierowcy
- rozpoznawanie znaków drogowych
- system wspomagania ruszania pod górę
- cyfrowy kluczyk
- funkcja V2L
- dostęp bezkluczykowy
Odmiana Design dorzuca do tego:
- oświetlenie podłoża w lusterkach bocznych
- fotel pasażera z przodu regulowany elektrycznie w 4 kierunkach
- elektrochromatyczne lusterko wsteczne
- system audio z 8 głośnikami
- indukcyjną ładowarkę o mocy 15W
- czujniki parkowania z przodu
- system kamer 360 stopni
- monitorowanie martwego pola
- asystenta zmiany pasa ruchu
- monitorowanie ruchu poprzecznego z tyłu
- ostrzeganie przed uderzeniem w tył pojazdu
- ostrzeżenie przed otwarciem drzwi
- inteligentny kluczyk (2 szt.)
BYD Seal 5 w ofercie nowyosobowy.pl
W ofercie nowyosobowy.pl znajdziecie kilka egzemplarzy BYDa Seal 5 w różnych wersjach wyposażeniowych. Samochody są nowe i pochodzą z 2025 roku, dostaniecie je od ręki. Możecie też liczyć na atrakcyjne finansowanie, minimum formalności oraz na abaty względem ceny katalogowej.
Zobacz ofertę BYD Seal 5 leasing na nowyosobowy.pl