Nowe BMW X3 zaprezentowane. Nowoczesny i wyrafinowany SAV
Poznaliśmy nowe BMW X3. Czwarta generacja popularnego modelu nie jest już SUV-em, lecz SAV-em, stała się znacznie nowocześniejsza i urosła.

Z artykułu dowiesz się o:
BMW X3 jest trzecim najpopularniejszym modelem niemieckiej marki w Polsce, zaraz po serii 3 oraz X5. Od początku roku do końca maja sprzedało się w liczbie 1208 sztuk, co czyni 13. najpopularniejszym modelem premium w ogóle. Oferowane od 2017 roku III wcielenie BMW X3 po 7 latach rynkowego stażu właśnie doczekało się następcy. Tym samym niemiecki producent zachował 7-letni cykl produkcyjny swojego modelu klasy średniej. Najnowsze IV wcielenie BMW X3 nie jest już jednak SUV-em, lecz zdaniem producenta jest to SAV a więc Sport Activity Vehicle. Co zatem się zmieniło w nowym modelu?
BMW X3 2025 - wymiary i bagażnik
Przede wszystkim proporcje. Nadwozie niemieckiego auta prezentuje się smuklej i dynamiczniej, jest szersze, niższe i dłuższe od poprzednika, a zatem zmieniły się proporcje. W porównaniu do poprzedniego modelu długość nowego BMW X3 wzrosła o 34 mm do 4755 mm, a szerokość o 29 mm do 1920 mm, natomiast wysokość zmalała o 25 mm, do 1660 mm. Zwiększono też rozstaw kół. Rozstaw osi pozostał w zasadzie bez zmian i liczy 2865 mm. Wzrosła też pojemność bagażnika, który liczy teraz od 570 do 1700 litrów, czyli o 20-100 l więcej niż w poprzedniku), zaś w przypadku wariantu PHEV liczy on od 460 do 1600 litrów. Opcjonalnie dostępny jest elektrycznie wysuwany i chowany hak holowniczy. Maksymalna dopuszczalna masa przyczepy wynosi zależnie od modelu do 2500 kg.

BMW X3 2025 - stylistyka
Nowe BMW X3 reprezentuje najświeższą estetykę marki stawiającą na monolityczny wygląd z typowymi dla modeli BMW X proporcjami. Z przodu w oczy rzuca się duży grill z opcjonalnym oświetleniem konturowym BMW Iconic Glow, zaś światła do jazdy dziennej, jak i światła pozycyjne, a także reflektory LED emitowane są teraz przez nakładające się na siebie źródła światła w kształcie litery L (opcjonalnie dostaniemy adaptacyjne reflektory LED). Generalnie reflektory BMW mogą przypominać kształtem Peugeota 2008. Generalnie odnosimy wrażenie, że nowe X3, choć nie wygląda brzydko, to jednak trudno nazwać samochód oryginalnym i rozpoznawalnym jak miało to miejsce w przypadku wcześniejszych modeli. Sportową sylwetkę pojazdu podkreślają masywne progi i wyrazista linia dachu ciągnąca się daleko ku tyłowi.
Sylwetka przypomina co prawda poprzednika, lecz od razu widać, że to nowocześniejszy samochód. Tradycyjnie dla nowych BMW mamy zlicowane z nadwoziem klamki drzwi. Długi spojler dachowy i dołączone boczne elementy aerodynamiczne otaczają zintegrowaną zlicowaną tylną szybę. Tylne lampy mają nawiązujący do X5 kształt litery T z umieszczoną pośrodku satynową poprzeczką zawierającą kierunkowskazy. W standardzie dostaniemy 18-calowe felgi, natomiast opcjonalnie nawet 21-calowe obręcze. Pakiet sportowy M Pro uzupełnia tę ofertę między innymi o oświetlenie konturowe Iconic Glow i sportowy układ hamulcowy M z pomalowanymi na czerwono zaciskami.

BMW X3 2025 - wnętrze
Minimalistyczna i nowoczesna kabina X3 przypomina pozostałe modele marki. Kokpit tworzy duży zakrzywiony wyświetlacz zawierający 12,3-calowy zestaw cyfrowych zegarów oraz 14,9-calowy ekran systemu iDrive 9. generacji. Już w standardzie mamy BMW Live Cockpit Plus z nawigacją wykorzystującą dane z chmury. Za dopłatą dostaniemy również wyświetlacz przezierny HUD z technologią rozszerzonej rzeczywistości. W nowym X3 znajdziemy też znany m.in. z serii 5 G60 panel interakcji. Kabinę ożywiają też kolorowe elementy oświetlenia w konsoli środkowej i boczkach drzwi. W standardzie nowe BMW X3 posiada nowo zaprojektowane, elektrycznie regulowane i podgrzewane fotele sportowe w wersji Econeer z tapicerką pochodzącą z recyklingu. Na liście opcji znajdziemy m.in. skórę wegańską, a także po raz pierwszy w X3 opcję wykończeniową Luxury z pochodzącego z recyklingu poliestru o strukturze dzianiny.

BMW X3 2025 - wyposażenie
Oprócz ostrzegania przed kolizją czołową, ostrzegania przed opuszczeniem pasa ruchu i wskazania ograniczeń prędkości jego wyposażenie standardowe obejmuje także system asystujący kierowcy, w tym ostrzeganie przy zmianie pasa ruchu i ręcznego asystenta ograniczeń prędkości. W standardzie dostaniemy również asystenta parkowania wraz z kamerą cofania. Wyposażenie standardowe obejmuje również 3-strefową automatyczną klimatyzację, szyby o zwiększonej izolacji akustycznej, dostęp komfortowy, elektrycznie sterowaną klapę bagażnika, automatycznie składane lusterka boczne, oświetlenie ambiente, ładowarkę indukcyjną czy 4 porty USB-C. Z kolei wśród opcji znajdziemy m.in.: asystenta kierowania i prowadzenia po pasie ruchu, automatycznego asystenta ograniczeń prędkości, asystenta parkowania Professional pozwalającego na parkowanie autem za pomocą smartfona, system audio Harman Kardon, aktywną wentylację przednich foteli, podgrzewanie tylnych siedzisk, ogrzewanie postojowe czy dach panoramiczny.
BMW X3 2025 - silniki
Pod maską znajdziemy zelektryfikowane jednostki benzynowe i wysokoprężne R4 i R6 o pojemności 2 oraz 3 litrów. W każdej standardem jest napęd na obie osie xDrive i 8-stopniowa automatyczna przekładnia Steptronic. Bazowa odmiana X3 xDrive20 korzysta z 2-litrowej jednostki benzynowej o mocy 190 KM i maksymalnym momencie obrotowym 310 Nm, współpracującej z układem mHEV z 18-konnym silnikiem elektrycznym. Łącznie mamy zatem 208 KM, przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 7,8 s, a prędkość maksymalna to 215 km/h. Wariant wysokoprężny xDrive20d rozwija 197 KM i 400 Nm, współpracuje z 11-konnym silnikiem elektrycznym i zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 7,7 s i prędkość maksymalną 215 km/h. Następnie mamy odmianę hybrydową plug-in o oznaczeniu xDrive30e. Korzysta ona z 2-litrowej jednostki benzynowej o mocy 190 KM i 184-konnego silnika elektrycznego. Łącznie mamy 299 KM i 400 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 6,2 s, a prędkość maksymalna to 215 km/h. Baterie mają 19,7 kWh pojemności netto i zapewniają do 81-90 km zasięgu.
Ofertę wieńczy 6-cylindrowa odmiana benzynowa xDrive M50 z najmocniejszym sześciolindrowym silnikiem, jaki kiedykolwiek zastosowano w modelu M Performance. Rozwija on 381 KM i 540 Nm, współpracuje z 18-konnym silnikiem elektrycznym, w efekcie czego mamy do dyspozycji 398 KM. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 4,6 s, a prędkość maksymalna to 250 km/h. Latem 2025 roku oferta napędów nowego BMW X3 zostanie poszerzona o 6-cylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny.
Na rynku jeszcze w tym roku
Producent twierdzi, że nowe X3 prowadzi się jeszcze zwinniej, pewniej i stabilniej od poprzednika, zapewniając przy tym wyższy poziom komfortu. Zmodyfikowana kinematyka i elastokinematyka dwuprzegubowej osi przedniej z kolumną resorującą i pięciowahaczowej osi tylnej zwiększają precyzję podczas skręcania. Z kolei zwiększona o 19% odległość wyprzedzenia sworznia zwrotnicy osi kierowanej zapewnia stabilną jazdę na wprost. smartfona.
Samochód trafi do sprzedaży w Europie pod koniec 2024 roku. Ceny i szczegółowe specyfikacje nowego X3 poznamy bliżej handlowej premiery. Do rywali auta należą m.in. Mercedes GLC, Audi Q5, Volvo XC60, Lexus NX, Alfa Romeo Stelvio, Jaguar F-Pace, Porsche Macan czy Range Rover Velar.
Aktualizacja z dnia 26 sierpnia 2024 - BMW X3 wycenione w Polsce
Poznaliśmy polskie ceny nowego BMW X3. Bazowy wariant xDrive20 kosztuje 250 000 zł, diesel xDrive20d od 260 000 zł, natomiast odmiana hybrydowa xDrive30e 280 000 zł. Topowe X3 M50 xDrive wyceniono na 365 000 zł. W każdym X3 mamy napęd na obie osie xDrive oraz 8-stopniową przekładnię automatyczną Steptronic. Wyposażenie standardowe bazowej odmiany obejmuje m.in.:
- tapicerkę materiałową Econeer/Vivid Grey
- Listwy ozdobne Dark Graphite
- 18-calowe aluminiowe felgi
- Zestaw naprawczy do opon
- Systemy asystujące kierowcy
- Asystenta parkowania z kamerą cofania
- Elektryczną regulację foteli przednich z pamięcią ustawień fotela kierowcy
- Sportowe fotele przednie
- Podgrzewane fotele przednie
- Autoalarm
- Siatkę oddzielającą bagażnik
- Oświetlenie ambiente
- Dostęp komfortowy
- Radio cyfrowe DAB+
- Dwustrefową automatyczną klimatyzację
- Indukcyjną ładowarkę
BMW X3 w ofercie Nowyosobowy.pl
W ofercie Nowyosobowy.pl znajdziecie kilkadziesiąt egzemplarzy BMW X3 w różnych wersjach silnikowych. Dominują samochody nowe z 2024 roku. Możecie liczyć na atrakcyjne finansowanie, minimum formalności, szybki odbiór oraz na sięgające ponad 20% rabaty względem ceny katalogowej.
Zobacz ofertę BMW X3 leasing na Nowyosobowy.pl
BMW X3 - krótko o historii modelu
I generacja BMW X3 o oznaczeniu E83 zadebiutowała w 2003 roku i była pierwszym niemieckim SUV-em klasy średniej marki premium. Zadebiutowało oficjalnie na targach we Frankfurcie. Samochód reprezentuje ówczesną estetykę BMW. Ten mierzący 4,56 m długości SUV oferował wygodne warunki dla czwórki osób i bagażnik o pojemności 480 litrów. W 2006 roku X3 doczekało się liftingu. Poprawiono wówczas jakość wykończenia, zastosowano mocniejsze silniki (benzynowe otrzymały oznaczenie si) oraz wprowadzono topowego diesla biturbo 3.0 sd o mocy 286 KM.
W 2010 roku zadebiutowała II generacja BMW X3 o kodzie F25. Samochód urósł względem poprzednika aż o 9 cm, stał się przestronniejszy i oferował bagażnik o pojemności aż 550 litrów. Do tego stylistyka stała się bardziej kanciasta, poprawiono właściwości jezdne i jakość wykończenia. Stylistyka nadwozia i kabiny nawiązywała do ówczesnego designu marki znanego m.in. z serii 5 F10 czy serii 7 F01. W 2014 roku BMW X3 doczekało się liftingu, w ramach którego zmieniono grill, zderzak i reflektory, podniesiono moc 2-litrowego diesla, a w kabinie poprawiono jakość materiałów i zastosowano nową kierownicę.
III generacja X3 o oznaczeniu G01 zadebiutowała w 2017 roku i urosła o około 6 cm względem poprzednika, zyskała też większy o 5 cm rozstaw osi, który w momencie premiery był największy w segmencie, podobnie jak długość nadwozia. Samochód zyskał bardziej dynamiczną stylistykę, m.in. za sprawą długiej maski i opadającego dachu. Jest to też pierwsze X3 dostępne w topowej wersji M i M Competition z 3-litrowym R6 rodem z M3 o mocy 480 oraz 510 KM. W 2020 roku do gamy dołączył elektryczny wariant iX3 z delikatnie przeprojektowanymi lampami i zderzakami oraz nowymi felgami. Baterie o pojemności 80 kWh zapewniają do 461 km zasięgu. W ofercie znalazł się też wariant hybrydowy plug-in. W 2021 roku X3 poddano modernizacji, w ramach której odświeżono przednie i tylne lampy, wprowadzono nowe nawiewy i kierownicę, a także większy 12,3-calowy ekran nowego systemu infotainment iDrive. Na listę opcji trafiły natomiast reflektory laserowe o zasięgu do 650 m.