BAIC BJ40 wkrótce w Polsce. Co o nim wiemy?
Już wkrótce do polskiej oferty BAICa dołączy nowy SUV BJ40 o cechach terenówki. Co już wiemy o nowym modelu?

Z artykułu dowiesz się o:
Chiński producent tak naprawdę przedstawił już nowe modele podczas targów motoryzacyjnych Poznań Motor Show 2024. Teraz poznaliśmy więcej szczegółów, a na stronie BAICa pojawiły się informacje, że modele BJ40 i BJ60 już wkrótce będą dostępne w ofercie. BAIC Beijing BJ40 II generacji zadebiutował globalnie w sierpniu 2023 roku i ma być rywalem m.in. dla Jeepa Wranglera czy Forda Bronco. Do drugiego z rywali zresztą nawiązuje wizualnie. Producent określa go jako model łączący nowoczesność i komfort SUV-ów z możliwościami samochodów terenowych.
BAIC BJ40 2025 - dane techniczne i parametry terenowe
BAIC BJ40 bazuje na ramie, mierzy 4,79 m długości, 1,94 m szerokości oraz 1,93 m wysokości, a jego rozstaw osi liczy 2,76 m. Producent wspomina na stronie, że auto jest o około 20 cm wyższe niż większość konkurentów. Jednocześnie jego prześwit przy pełnym obciążeniu wynosi 220 mm, a maksymalna głębokość brodzenia wynosi 750 mm. Kąty natarcia, zejścia i rampowy wynoszą odpowiednio 37, 35 oraz 27 stopni. BAIC szczyci się również funkcją U-Turn, dzięki której średnica zawracania wynosi zaledwie 9,8 m. Polega ona na zablokowaniu jednego z kół tylnych przez elektroniczną blokadę, w momencie wykonywania skrętu w prawo lub w lewo. Podobne rozwiązanie znajdziemy w Fordzie Bronco.

BAIC BJ40 2025 - stylistyka
Bojowa pudełkowata karoseria BJ40 prezentuje się nowocześnie i podkreśla terenowe aspiracje modelu. Z przodu charakterystycznym elementem jest pięcioelementowa atrapa chłodnicy, składająca się z prostokątnych segmentów wyposażonych w diody i reflektory LED. Sylwetkę wyróżnia duża powierzchnia szyb oraz srebrna wstawka między słupkami C i D. Zaskoczeniem są bezramkowe szyby boczne. Z tyłu znajdziemy lampy LED i otwieraną na bok klapę bagażnika z umieszczonym na niej kołem zapasowym. Samochód umożliwia przeprowadzanie łatwych modyfikacji, m.in. poprzez prosty demontaż zderzaków i nadkoli, co umożliwia montaż większych kół. Przewidziano też miejsce na dodatkowe akcesoria w kabinie i bagażniku. Bagażnik wykończono materiałem odpornym na zabrudzenia i łatwym w czyszczeniu, a także wyposażono w gniazdko 220V o mocy 400 W.

BAIC BJ40 2025 - wnętrze
W kabinie znajdziemy nowoczesny i masywny kokpit z aż pięcioma wyświetlaczami, z których największy jest centralny ekran systemu infotainment o przekątnej 12,8 cala. Przed kierowcą znajdziemy 12,3-calowy wyświetlacz cyfrowych zegarów, zaś kolejny 9-calowy ekran mamy w postaci cyfrowego lusterka wstecznego. Przed pasażerem znajdziemy następny duży ekran inforozrywki o przekątnej 12,8 cala, tworzący jedną płaszczyznę z centralnym wyświetlaczem. Wreszcie mamy 1,92-calowy centralny wyświetlacz na środkowej konsoli , pomiędzy nawiewami, który domyślnie służy jako przycisk do odpalania silnika, lecz może też wyświetlać m.in. godzinę, prognozę pogody, temperaturę, kompas, wybrany tryb jazdy czy wysokość nad poziomem morza. Niektóre materiały można będzie zdjąć i wyprać, co pomoże utrzymać czystość w kabinie.

BAIC BJ40 2025 - wyposażenie
Unikalnym rozwiązaniem w segmencie jest system aktywnej redukcji szumów (Active Noise Cancellation – ANC). Cztery specjalne mikrofony umieszczone w kabinie samochodu wykrywają szumy z tła, a następnie z głośników generowana jest fala dźwiękowa o odwrotnej amplitudzie. Dźwięki te nakładają się na siebie, co owocuje redukcją szumów. Z ciekawostek mamy też rozbudowane oświetlenie LED w aż 256 kolorach do wyboru. Wyposażenie obejmie również asystentów zjazdu i podjazdu, a także tempomat terenowy działający w zakresie od 1 do 12 km/h. Sporo uwagi poświęcono też systemom ADAS, które korzystają z 17 radarów, 7 kamer oraz jednego kontrolera. Oprócz tego na liście wyposażenia znajdziemy asystenta parkowania, kamery 540 stopni, system zdalnego parkowania, elektrycznie sterowane, wentylowane i podgrzewane fotele przednie (fotel pasażera ma też elektrycznie regulowany podnóżek), 6 portów USB czy indukcyjną ładowarkę o mocy 50 W.
BAIC BJ40 2025 - układ napędowy
Pod maską znajdziemy 2-litrową turbodoładowaną jednostkę benzynową R4 pracującą w cyklu Millera. Silnik rozwija 245 KM oraz 386 Nm i zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 9,8 s. Napęd trafia na obie osie za pośrednictwem 8-stopniowej przekładni automatycznej ZF. Samochód może ciągnąć przyczepę o masie do 2500 kg. Do wyboru mamy tryb jazdy 2H – pozwalający na jazdę w trasie przy niewielkim zużyciu paliwa, 4H – idealnie sprawdzający się podczas jazdy m.in. na śliskich nawierzchniach oraz 4L – zwiększający możliwości samochodu na bezdrożach. Za przekazywanie momentu obrotowego odpowiada skrzynia rozdzielcza BorgWarner. Do wyboru są następujące tryby jazdy: Sport, Economy, Comfort, Intelligent Off-road, Snow, Sand oraz Mud.
Pojawienie się BAICa BJ40 w ofercie jest zapewne kwestią co najwyżej kilku miesięcy. Na ceny i szczegółową specyfikację musimy jeszcze zaczekać. Wraz z nim do oferty dołączy także większy BJ60.