Audi RS E-Tron GT Performance dołącza do gamy. Najmocniejsze Audi w historii
Audi zdecydowało się odświeżyć swojego flagowego elektryka. Przy okazji do gamy wprowadzono topową wersję RS e-tron GT Performance, które jest najmocniejszym seryjnym modelem w historii marki.
Z artykułu dowiesz się o:
Elektryczne Audi klasy wyższej zadebiutowało w 2020 roku i jest spokrewnione z Porsche Taycanem. Samochód ma zatem 4 lata na karku, a więc najwyższa pora na lifting. Niedawno usprawnień doczekało się Porsche Taycan, a teraz przyszła kolej na Audi. Na pierwszy rzut oka mamy do czynienia ze zwykłą kosmetyką. Zacznijmy jednak od podstaw, czyli... zmiany nazewnictwa. Bazowy model nie nazywa się już e-tron GT, lecz S e-tron GT. Następnie mamy RS e-tron GT oraz nowy, topowy wariant RS e-tron GT Performance.
Audi e-tron GT 2025 - stylistyka
Tak naprawdę głównymi różnicami w stylistyce są przeprojektowane zderzaki i ostrzejszy grill. Aktualizację designu nadwozia rodziny e-tron GT uzupełnia wprowadzenie nowej identyfikacji wizualnej (CI). Cztery pierścienie mają teraz wysokiej jakości dwuwymiarową formę i są umieszczone pomiędzy osłoną chłodnicy a przednim zderzakiem. Na zamówienie dostępny jest także opcjonalny pakiet optyczny czerń, który zawiera utrzymane w ciemnej tonacji pierścienie Audi z przodu i z tyłu, wloty powietrza, obudowy lusterek bocznych oraz element dyfuzora (S e-tron GT). Ciemne pierścienie Audi, łopatki w kształcie litery L i dwie wstawki kanałów aerodynamicznych należą do standardowej specyfikacji modeli RS. Wprowadzono też nowe wzory felg.

Audi e-tron GT 2025 - wnętrze
W kabinie znajdziemy przeprojektowane fotele zawierające zintegrowaną wkładkę z podświetlanym logo, nową kierownicę i osłony progów drzwi oraz odświeżone grafiki cyfrowych zegarów. Dla rodziny e-tron GT dostępne są nowe drewniane inkrustacje z naturalnej brzozy w kolorze antracytowym, z liniowym deseniem; w przypadku RS e-tron GT performance* dostępne są również elementy ozdobne z matowego włókna węglowego. Kierownica ma teraz obustronnie spłaszczony wieniec, zaś w topowych wariantach RS i RS Performance wyposażono ją w dwa sterujące przyciski w formie satelity. S e-tron GT jest standardowo wyposażone w fotele sportowe plus z 14-kierunkową regulacją. W połączeniu z pakietem stylistycznym bez skóry sportowe siedzenia otrzymują kontrastujące pomarańczowe przeszycia. W modelach RS na życzenie można zamówić fotele z opcjonalną funkcją masażu. Wariant performance ma nowy, ekskluzywny pakiet stylistyczny z przeszyciami w kolorze zielonym Serpentine oraz fotele z opcjonalną 18-kierunkową regulacją. W kabinie w szerszym zakresie zastosowano tworzywa pochodzące z recyklingu.

Audi e-tron GT 2025 - silniki
Przy przedniej osi Audi S e-tron GT oraz RS e-tron GT zastosowano silniki synchroniczne z magnesami trwałymi (PSM). Każdy z nich osiąga moc 176 kW (239 KM). Dodatkowym wyróżnikiem modelu RS e-tron GT performance jest zmodyfikowana elektronika mocy na przedniej osi, z ulepszonym falownikiem impulsowym, który obsługuje wyższe prądy. Każdy z dotychczasowych wariantów zyskał na mocy. Nowo opracowana jednostka elektryczna przy tylnej osi to również silnik synchroniczny z magnesami trwałymi (PSM). Silniki Audi S e-tron GT i RS e-tron GT pochodzą teraz z platformy PPE. Audi S e-tron GT rozwija łącznie 679 KM i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,4 s, RS e-tron GT generuje 856 KM i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 2,8 s, natomiast topowe RS e-tron GT Performance oferuje już 925 KM i sprint od 0 do 100 km/h w zaledwie 2,5 s. Audi S e-tron GT rozpędza się do 245 km/h, zaś odmiany RS do 250 km/h. W modelach RS standardem jest także funkcja boost pozwalająca na wzrost mocy o 70 kW przez 10 sekund.
Przewaga dzięki technice, czyli pzybsze ładowanie, lepsze hamulce i zwinność prowadzenia
Audi zastosowało też nowy układ hamulcowy z większymi tarczami. Obydwa modele RS wyposażono w tarcze hamulcowe pokryte węglikiem wolframu, z czarnymi, czerwonymi lub pomarańczowymi zaciskami. Dla całej rodziny e-tron GT oferowane są opcjonalne ceramiczne tarcze wzmacniane włóknem węglowym, z aż 10-tłoczkowymi zaciskami. Ponadto konstruktorom udało się zmniejszyć masę tylnego silnika elektrycznego o 10 kg, a kolejne 9 kg zrzucono dzięki modyfikacjom akumulatorów. Akumulator ma pojemność 105 kWh brutto (97 kWh netto) i zapewnia nawet 609 km zasięgu. Moc rekuperacji wzrosła z 290 do 400 kW, natomiast maksymalną moc ładowania z dotychczasowych 270 do aż 320 kW. Dzięki temu baterie od 10 do 80% w idealnych warunkach można naładować w zaledwie 18 minut, zaś już po 10 minutach ładowania zasięg ma wzrosnąć nawet o 280 km. Opcjonalnie klienci mogą ładować akumulator prądem przemiennym (AC) z mocą do 22 kW.

Audi chwali się też usprawnionym zawieszeniem pneumatycznym, korzystającym obecnie z technologii 2-komorowej i 2-zaworowej. Na życzenie Audi oferuje system czterech kół skrętnych, który łączy się z bardziej bezpośrednim przełożeniem układu kierowniczego przedniej osi niż w przypadku poprzednika. Do prędkości 50 km/h układ umożliwia skręt tylnych kół o 2,8 stopnia w kierunku przeciwnym do przednich. Od 50 do 80 km/h system przełącza się między przeciwnym oraz zgodnym kątem skrętu przednich i tylnych kół w zależności od sytuacji na drodze. Z kolei powyżej 80 km/h koła tylne są skręcone w tym samym kierunku co przednie, poprawiając stabilność. Dzięki tylnej osi skrętnej średnica zawracania jest mniejsza o 0,6 m.
Audi e-tron GT 2025 - cena
Wszystkie trzy warianty odświeżonego Audi e-tron GT można już zamawiać. Ceny modeli S e-tron GT i RS e-tron GT Performance poznamy w ciągu najbliższych tygodni, natomiast środkowy wariant RS e-tron GT kosztuje 632 700 zł. Rywalami auta są m.in. Porsche Taycan, Tesla Model S, BMW i5 czy Mercedes EQE.
Audi e-tron GT w ofercie Nowyosobowy.pl
W ofercie Nowyosobowy.pl znajdziecie kilka egzemplarzy Audi e-tron GT w różnych wersjach silnikowych. Wszystkie samochody są nowe i pochodzą z 2024 roku. Możecie liczyć na atrakcyjne finansowanie, minimum formalności, szybki odbiór oraz na sięgające kilkunastu procent rabaty.
Zobacz ofertę Audi e-tron GT leasing na Nowyosobowy.pl