Poznajcie nowe spalinowe Audi A6. Wreszcie powalczy z BMW i Mercedesem
Wbrew wcześniejszym zapowiedziom Audi pozostało przy nazwie A6 dla spalinowego modelu klasy wyższej. Najnowsze A6 wreszcie powalczy jak równy z równym z BMW i Mercedesem.

Z artykułu dowiesz się o:
Ostatnio wokół następcy popularnego modelu Audi zrobiło się sporo zamieszania. Najpierw producent twierdził, że następcą spalinowego A6 zostanie nowe wcielenie A7, tak jak to miało miejsce w przypadku klasy średniej, gdzie A5 zastąpiło spalinowe A4. Niedawno okazało się jednak, że producent z Ingolstadt pozostanie przy dotychczasowej nazwie A6. Pomijając już zawirowania wokół nazwy modelu nie ulega wątpliwości, że produkowane od 2018 roku A6 C8 wołało o następcę, gdyż jego najwięksi rywale w postaci BMW serii 5 i Mercedesa Klasy E doczekali się nowych generacji już wiosną 2023 roku, przez co Audi A6 zostało wyraźnie w tyle, a specyfika segmentu premium jeszcze bardziej uwydatnia różnice w wieku konstrukcji. Niemcy nie pozostali bierni i najpierw w lipcu 2024 roku zaprezentowali zupełnie nowe elektryczne A6 e-tron, zaś teraz przyszedł czas na nowe wydanie spalinowego Audi A6.
Audi A6 2025 - stylistyka
Tym razem Audi postąpiło na odwrót i jako pierwszą wersję zaprezentowało kombi, czyli A6 Avant. Prezes Audi Gernot Döllner zaznaczył, że "nowe Audi A6 łączy elegancki i dynamiczny design z wyjątkową aerodynamiką". Producent chwali się, że współczynnik oporu powietrza Cx wynosi tylko 0,25, co czyni nowego Avanta najbardziej opływowym spalinowym kombi w historii marki. Samochód ma świetnie dobrane proporcje, co zawdzięczamy m.in. długiemu rozstawowi osi, dużym kołom i smukłej sylwetce. Przód nawiązuje do A5 Avant i charakteryzuje się nisko umieszczonym grillem Singleframe, który rozciąga się aż do dolnej krawędzi zderzaka. Zaostrzone klosze LED-owych reflektorów z trójwymiarowo wymodelowanymi kurtynami powietrznymi pod nimi nadają A6 Avant ponadczasowej sportowej elegancji.

Sylwetkę wyróżniają gładkie linie oraz zlicowane z nadwoziem klamki. Podobnie jak przód, rzeźbiony tył z wyraźnie wyeksponowanymi pierścieniami Audi również emanuje prestiżem. Dwie smukłe lampy tylne z precyzyjną grafiką połączono listwą świetlną. Tył wieńczy spory dyfuzor z przykuwającą wzrok listwą ozdobną oraz dwiema prostokątnymi końcówkami układu wydechowego. W gamie znajdziemy 11 kolorów, dwa nadwozia i progresywne wzory felg o rozmiarze od 18 do 21 cali.
Zaawansowane oświetlenie chlubą Audi
Konstrukcja przednich i tylnych świateł opiera się na cyfryzacji, co daje możliwość personalizowania ich wyglądu. Opcjonalne wyposażenie A6 Avant obejmuje cyfrowe światła do jazdy dziennej LED składające się z 48 pojedynczych segmentów LED na reflektor. Dzięki siedmiu cyfrowym sygnaturom świetlnym z przodu i z tyłu (kilka z nich zaprojektowano jako aktywne sygnatury, w których poszczególne segmenty inteligentnie rozjaśniają się i przyciemniają) nowe A6 pozwala na swobodną personalizację. Na liście opcji znajdziemy też cyfrowe tylne światła OLED II generacji składające łącznie z 396 segmentów OLED, które sprawiają wrażenie "żywych" dzięki ciągłemu ruchowi. Pełnią one też funkcję bezpieczeństwa i komunikacji z innymi użytkownikami drogi, gdyż mogą ostrzegać o awarii lub wypadku.
Audi A6 2025 - dane techniczne
Audi A6 C9 Avant urosło względem poprzednika o 6 cm, mierząc teraz 4,99 m długości. Samochód jest oparty na nowej platformie Premium Combustion (PPC), z której korzystają już A5 i Q5. Liczący blisko 2,93 m rozstaw osi jest natomiast niemal identyczny co w poprzedniku. Również wynosząca 1,88 m szerokość nadwozia jest praktycznie taka co w generacji C8. Bagażnik jest natomiast mniejszy niż w poprzedniku i pomieści od 503 do 1534 litrów. Kanapę możemy składać w proporcjach 40:20:40, a szerokość przedziału bagażowego licząca 105 cm pozwala zmieścić obok siebie dwie duże walizki.

Producent twierdzi, że w porównaniu do poprzednika poprawiono nawet o 30% izolację akustyczną. A6 Avant ma nowo opracowane mocowania silnika i skrzyni biegów, które zmniejszają hałas i wibracje. Audi zmodyfikowało także zębatki przekładni dwusprzęgłowej automatycznej skrzyni biegów, aby zmniejszyć hałas wytwarzany przez skrzynię S Tronic. Dodatkowo samochody zamawiane z kołami 19-calowymi lub większymi otrzymują amortyzatory z piankowymi pierścieniami, które redukują drgania powietrza w oponie.
Audi A6 2025 - wnętrze
W kabinie znajdziemy znany m.in. z A6 e-tron czy A5 kokpit z tzw. cyfrową sceną. Składają się na nią trzy wyświetlacze, z czego największy znajduje się centralnie i ma aż 14,5 cala przekątnej, odpowiada za obsługę systemu MMI i korzysta m.in. z ChataGPT. Przed kierowcą znajdziemy natomiast 11,9-calowy wyświetlacz cyfrowych zegarów, zaś przed pasażerem opcjonalny 10,9-calowy wyświetlacz systemu inforozrywki. Umożliwia on pasażerowi z przodu przeglądanie stron internetowych i strumieniowe przesyłanie treści wideo, a także pomaga w nawigacji lub wyszukiwaniu najbliższej stacji benzynowej. Dzięki dynamicznemu trybowi prywatności, rozpraszające treści, takie jak filmy, nie mogą być oglądane z fotela kierowcy podczas jazdy. Na liście opcji znajdziemy również nowy, konfigurowalny wyświetlacz head-up.

Audi A6 2025 - wyposażenie
Kabinę wyposażono w tzw. aplikację Softwrap, która rozciąga się od drzwi do drzwi, optycznie poszerzając kabinę. Na liście opcji znajdziemy fotele, softwrap, podłokietniki i panele drzwi wykonane z materiałów pochodzących z recyklingu jak specjalna tkanina Kaskade czy materiał z mikrofibry Dynamica. Materiał Kaskade przypomina naturalne materiały (np. wełnę). Z kolei naturalny dekor drewniany pochodzi z europejskiego drewna pochodzącego ze ściętych drzew, które nie rodzą już owoców. Producent chwali się też rozbudowanym oświetleniem ambiente, w przypadku którego podświetlane może być nawet logo opcjonalnego audio Bang&Olufsen z 16 lub nawet 20 głośnikami, o łącznej mocy 685 lub 810 W (głośniki znajdziemy także w zagłówkach). Z bardziej luksusowych opcji mamy też czterostrefową klimatyzację automatyczną czy tzw. ciche domykanie drzwi.
Standardem jest pakiet wspomagania jazdy i parkowania. Obejmuje on adaptacyjny tempomat, ogranicznik prędkości reagujący na znaki drogowe, rozpoznawanie znaków drogowych, kamerę cofania i asystenta parkowania plus. Inne standardowe funkcje obejmują asystenta parkowania plus z wyświetlaczem odległości, ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu, asystenta ruchu poprzecznego, asystenta skrętu, asystenta skrętu przedniego i asystenta hamowania awaryjnego. Jednym z bardziej zaawansowanych układów w nowym A6 C9 Avant jest adaptacyjny asystent jazdy plus, który pozwala na częściowo autonomiczną jazdę.
Audi A6 2025 - silniki
Początkowo w gamie Audi A6 Avant znajdą się trzy jednostki napędowe: dwie benzynowe i jedna wysokoprężna. Topowy benzyniak i diesel korzystają z technologii MHEV plus, składającej się z 48-woltowego akumulatora, rozrusznika z alternatorem paskowym oraz nowego generatora układu napędowego ze zintegrowaną elektroniką mocy. Akumulator litowo-jonowy gromadzi 1,7 kWh energii. Silnik elektryczny rozwija 24 KM i 230 Nm i stanowi wsparcie dla silnika spalinowego. Jednostka benzynowa 2.0 TFSI rozwija 204 KM i 340 Nm i jako jedyna występuje wyłącznie z napędem na przednią oś. Jednostka współpracuje z 7-stopniową przekładnią S-Tronic i zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 8,3 s, prędkość maksymalna to 240 km/h. Odmiana wysokoprężna 2.0 TDI MHEV plus rozwija 204 KM i 400 Nm, również występuje z przekładnią S-Tronic, jednak w opcji można w niej dostać napęd na obie osie quattro. Przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,9 s (7 s z quattro) i rozpędza się do 241 km/h (z quattro 238 km/h). Topowa jednostka benzynowa to 3-litrowe V6 z układem MHEV plus rozwijające 367 KM i 550 Nm. Posiada seryjnie napęd quattro ultra, zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,7 s i prędkość maksymalną 250 km/h.
Niemcy nie zapomnieli o wrażeniach z jazdy
Audi A6 Avant wyposażono standardowo w elektromechaniczny progresywny układ kierowniczy, który ma być bardziej bezpośredni niż w poprzedniku. W A6 zastosowano też zintegrowany system sterowania hamulcami (iBRS). Dzięki tej technologii brake-by-wire pedał hamulca i hydraulika hamulca są całkowicie oddzielone. W przypadku wariantów z napędem MHEV plus system oblicza, czy do wyhamowania wykorzystać hamowanie rekuperacyjne czy też aktywować hamulce cierne. Napęd na obie osie quattro ultra jest opcją w odmianach z silnikiem 2.0, zaś w topowym wariancie V6 TFSI dostępny jest opcjonalny mechanizm różnicowy quattro na tylnej osi. W wariantach z napędem quattro dostępny jest też system czterech kół skrętnych. Przy prędkości do 60 km/h tylne koła koła obracają się do pięciu stopni w kierunku przeciwnym do przednich, a promień skrętu zredukowano do 11,3 m. Przy wyższych prędkościach koła obracają się w tym samym kierunku, zapewniając bardziej precyzyjne prowadzenie.
Audi A6 2025 - cena i rywale
Audi A6 C9 Avant będzie produkowane w fabryce w Neckarsulm, wraz ze spalinowym A5. Zamówienia można składać od połowy marca. Niebawem do gamy dołączy również sedan. Odmiana benzynowa startuje od 58 000 euro, a wysokoprężna od 61 700 euro. Pierwsze samochody trafią do klientów latem 2025 roku. Rywalami auta będą m.in. BMW serii 5, Mercedes Klasa E, Lexus ES, Volvo S90 oraz Volvo V90.
Aktualizacja z dnia 26 marca 2025 - Audi A6 z polskimi cenami
Poznaliśmy polskie ceny nowego Audi A6 Avant. Prezentują się one następująco:
- 2.0 TFSI S tronic: 253 500 zł
- 2.0 TDI S tronic: 282 400 zł
- 2.0 TDI quattro S tronic: 294 900 zł
- 3.0 TFSI quattro S tronic: 353 100 zł
Wyposażenie standardowe obejmuje m.in.:
- Audi parking system plus z sygnalizacją odległości
- Adaptacyjnego asystenta prędkości
- Kamerę cofania
- Asystenta parkowania plus
- Kluczyk cyfrowy
- Kluczyk komfortowy, z safe lock
- Alarm antywłamaniowy
- Ogrzewanie przednich siedzeń
- 2-strefową komfortową klimatyzację automatyczną
- Lusterka zewnętrzne elektrycznie regulowane i ogrzewane
- Asystenta świateł drogowych
- Schowek na telefon z funkcją indukcyjnego ładowania
- Zawieszenie standardowe
- Audi drive select
- Audi Application Store i smartphone interface
- Audi sound system
- Audi virtual cockpit plus
- Audi sound system
- Nawigację MMI experience plus
- Linię stylistyczną advanced
- Reflektory przednie LED
- Światła tylne LED plus
- 17-calowe alufelgi
- Fotele z tkaniny Passage
- Aplikacje dekoracyjne ze szczotkowanego matowego aluminium w kolorze srebrnym
Dla klientów zainteresowanych indywidualizacją swojego pojazdu, Audi przygotowało atrakcyjne pakiety wyposażenia, w tym między innymi:
- Pakiet promocyjny Comfort (12 430 zł): obejmujący m.in. siedzenia standardowe w kombinacji skóra/skóra ekologiczna, schowek na telefon z funkcją indukcyjnego ładowania i pakiet oświetlenia Ambiente plus
- Pakiet promocyjny Exterieur (19 200 zł): zawierający pakiet S line Exterieur, lakier metaliczny, 20-calowe obręcze kół i zawieszenie sportowe S
- Pakiet Technology (12 730 zł): obejmujący m.in. reflektory Matrix LED, kamery obserwujące otoczenie i 4-strefową klimatyzację automatyczną.
Aktualizacja z dnia 16 kwietnia 2025 - Audi A6 Limousine zaprezentowane
Miesiąc po premierze wersji kombi nowe Audi A6 C9 doczekało się odmiany sedan. Niemiecki producent chwali się, że nowe A6 Limousine jest najbardziej opływowym sedanem w historii marki, a jego współczynnik oporu powietrza Cx wynosi zaledwie 0,23. Wyrazisty przód ze smukłymi reflektorami i wyraźnie wyeksponowanymi pierścieniami Audi definiuje nisko umieszczona osłona Singleframe. Za nią kryją się zaawansowane rozwiązania związane z przepływem powietrza. Najważniejszym elementem dla aerodynamiki z przodu są boczne wloty powietrza. Ponadto spoiler w przednim zderzaku zmniejsza siłę nośną na przedniej osi i, wraz z osłonami na podwoziu, zapewnia kontrolowany przepływ powietrza pod pojazdem. Ostre wygięcie pokrywy bagażnika, wraz z wgłębieniem przed nią, tworzy optymalne zakończenie przepływu. W połączeniu z dużym, szerokim dyfuzorem, uzyskuje się idealną równowagę między siłą nośną na tylnej osi a oporem powietrza. Z opcjonalnym pneumatycznym zawieszeniem Audi A6 jest dodatkowo o 20 mm niższe, a w trybie dynamicznym obniża się o kolejne 10 mm, co również zmniejsza opór powietrza.
Gama jednostek napędowych jest identyczna co w kombi, podobnie jak projekt kabiny. Audi A6 Limousine mierzy 4,99 m długości, czyli tyle samo co Avant i jednocześnie o 60 mm więcej od poprzednika. Bagażnik pomieści niezbyt imponujące 492-1050 l, czyli o blisko 40 litrów mniej niż w poprzedniku. Pierwsze egzemplarze dotrą do klientów latem bieżącego roku. Ceny modelu poznamy już niebawem, ale wiadomo, że w Niemczech samochód jest o 2,5 tys. euro tańszy od Avanta.
Audi A6 w ofercie Nowyosobowy.pl
W ofercie Nowyosobowy.pl znajdziecie kilkadziesiąt egzemplarzy Audi A6 w różnych wersjach silnikowych i nadwoziowych. Samochody są nowe i pochodzą z z 2024 i 2025 roku, wiele z nich dostaniecie od ręki. Możecie liczyć na atrakcyjne finansowanie, minimum formalności oraz na sięgające ponad 20% rabaty.
Zobacz ofertę Audi A6 leasing na Nowyosobowy.pl
Audi A6 - krótko o historii modelu
I generacja Audi A6 zadebiutowała w 1994 roku, otrzymała kod C4 i była tak naprawdę zmodernizowanym Audi 100 C4. Sportowa odmiana otrzymała oznaczenie S6 i korzystała z benzynowej jednostki 4.2 V8 o mocy 290 lub 325 KM i napędu na obie osie quattro. Oprócz innych lamp i odświeżonego wnętrza w A6 wprowadzono też diesla 2.5 TDI o mocy 140 KM. Samochód oferowano jako sedana i kombi Avant.
W 1997 roku zadebiutowało A6 C5 w wersji sedan i w odróżnieniu od poprzednika skontruowano je od podstaw. W 1998 roku gamę zasiliła wersja Avant, zaś w 1999 r. wariant S6 z jednostką 4.2 o mocy 340 KM i napędem quattro. W 2000 r. ofertę zasiliło także uterenowione kombi Allroad z napędem quattro, podniesionym prześwitem i nakładkami na progi oraz zderzaki. Po raz pierwszy do gamy wprowadzono także topowy wariant RS6 z 4.2-litrowym V8 biturbo o mocy 450 lub 480 KM w wersji Plus. W 2001 roku A6 C5 doczekało się liftingu.
W 2004 roku zaprezentowano III generację Audi A6 o kodzie C6. Samochód prezentował się znacznie nowocześniej, otrzymał charakterystyczny grill Single Frame, mimo, iż stanowił ewolucję poprzednika. Za jego projekt odpowiadał Walter de Silva. W 2005 roku auto zdobyło tytuł Światowego Samochodu Roku. Po raz pierwszy zastosowano w nim zaawansowany system multimedialny MMI, który zadebiutował w A8 D3. W 2005 roku do oferty dołączyło kombi, zaś w 2006 r. odmiany Allroad oraz S6. Tym razem odmiana S6 otrzymała wolnossącą jednostkę 5.2 V10 o mocy 435 KM, zaś wariant RS6 miał 5-litrowe V10 biturbo o mocy aż 580 KM i przyspieszał od 0 do 100 km/h w 4,5 s. W 2008 roku A6 poddano liftingowi, pojawiły się przednie lampy LED do jazdy dziennej i tylne światła LED, odświeżono kabinę i wzbogacono wyposażenie.
W 2011 roku zadebiutowało Audi A6 C7, jednocześnie w wariantach sedan i Avant. Samochód jest o około 50 kg lżejszy od poprzednika. W 2012 roku gamę uzupełniła odmiana Allroad, która zyskała szersze błotniki, większy względem Avanta o 6 cm prześwit i stalową osłonę podwozia. W tym samym roku po raz pierwszy do gamy A6 wprowadzono odmianę hybrydową plug-in, którą oparto na jednostce benzynowej 2.0 TFSI i 54-konnym silniku elektrycznym. W 2013 roku do oferty dołączyła odmiana RS6 Avant z 4-litrowym V8 biturbo o mocy 560 KM. W 2014 roku A6 C7 doczekało się liftingu, a wśród nowości znalazły się m.in. opcjonalne reflektory Matrix LED.
Dotychczasową generację A6 C8 zaprezentowano w marcu 2018 roku. Jest to trzeci, po A8 D5 i II generacji A7 model reprezentujący nową estetykę marki, a za jego projekt odpowiada Parys Cybulski. Mamy ostrzej zarysowany grill Single Frame oraz bardziej wyrazisty i nowoczesny design. Kabinę przejęto z A7, a zatem mamy kokpit składający się z trzech wyświetlaczy - jeden z nich pełni rolę cyfrowych zegarów, centralny obsługuje system MMI, natomiast trzeci znajduje się poniżej i służy do sterowania m.in. ustawieniami klimatyzacji. Samochód ma podobne proporcje do poprzedników, jednak jest od nich większy - z naciskiem na rozstaw osi. Wiosną 2023 roku A6 doczekało się delikatnego liftingu, a cyfrowe zegary stały się standardem. Topowa wersja RS6 korzysta z 4-litrowego V8 biturbo o mocy 600 KM i rozpędza się od 0 do 100 km/h w 3,6 s.