Porsche Cayenne doczekało się liftingu. Poszło w stronę Taycana
Porsche Cayenne przeszło modernizację, która wprowadza sporo istotnych zmian, które w dużej mierze inspirowane są Taycanem. Nowe Cayenne dalej jest mocnym spalinowym SUV-em i jednocześnie ostatnim SUV-em Porsche z V8.

Z artykułu dowiesz się o:
Z zewnątrz postawiono na kosmetykę i śmielsze kształty
Wiadomo już, że następna generacja Porsche Cayenne ma już mieć wyłącznie elektryczny napęd. Jego premierę zaplanowano na 2026 rok. Na szczęście jeszcze kilka lat będzie nam dane cieszyć się aktualnym wydaniem niemieckiego SUV-a, które właśnie doczekało się liftingu. Jak na zwykłą modernizację, istotnych zmian jest całkiem sporo. Z zewnątrz mamy do czynienia z typową kosmetyką. Odświeżone Porsche Cayenne ma już teraz w standardzie reflektory Matrix LED, których klosze mają nieco ostrzejsze kształty niż dotychczas. Mniej obłości znajdziemy także w kształcie grilla i zderzaka. Tył definiują trójwymiarowe tylne lampy, harmonijnie stylizowana dolna partia oraz nowy tylny zderzak ze zintegrowanym miejscem na tablicę rejestracyjną. Wszystkie te zmiany nie dotyczą tylko standardowego modelu, ale również wersji Coupe. Dostępne są też 3 nowe kolory: Algarve Blue Metallic, Montego Blue Metallic i Arctic Grey. Pojawiły się też nowe wzory felg aluminiowych o rozmiarze od 20 do 22 cali. Dla Cayenne Coupe dostępny jest też pakiet sportowy zmniejszający masę o 33 kg.

Zapatrzone w Taycana, co widać szczególnie po kabinie
Znacznie więcej zmian znajdziemy w kabinie Cayenne. Przypomina ona teraz Taycana, zyskała wyświetlacz o przekątnej 10,9 cala przed pasażerem oraz nowe kratki nawiewów nawiązujące kształtem do tych z elektrycznego Porsche. Konsola środkowa została uporządkowana poprzez przeniesienie dźwigni zmiany biegów na deskę rozdzielczą (kolejne zapożyczenie z Taycana). Wewnątrz wciąż znajduje się przyzwoita liczba fizycznych przycisków, w tym także pokrętło do regulacji głośności. Kierowca ma teraz przed sobą wolnostojący, zakrzywiony cyfrowy zestaw wskaźników o przekątnej 12,6 cala. Elementy sterujące na kierownicy umożliwiają przełączanie między trybami wyświetlania. Nowa dźwignia po lewej stronie kierownicy pozwala na zarządzanie systemami wspomagającymi kierowcę. Asystent zmiany pasa ruchu i asystent utrzymania pasa ruchu są teraz standardem. Do obsługi systemu infotainment służy 12,3-calowy wyświetlacz dotykowy.

Porsche Cayenne 2024 - silniki
Kilka zmian zaszło także pod maską. Porsche zrobiło miłą niespodziankę i postawiło na upsizing. W wersji Cayenne S udoskonalona 4-litrowa jednostka V8 biturbo zastąpiła doładowaną jednostkę V6. Z mocą 474 KM i maksymalnym momentem obrotowym 600 Nm o 34 KM oraz o 50 Nm więcej niż w poprzedniku) zarówno w SUV-ie, jak i w Coupé pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,7 s. Prędkość maksymalna wynosi 273 km/h. Wspomniana jednostka V6 wciąż pełni rolę bazowej wersji w odmianie Cayenne i rozwija teraz 353 KM oraz 500 Nm (więcej o 13 KM i 50 Nm). W odmianie hybrydowej PHEV E-Hybrid bazą jest jednostka V6, jednak wzmocniono silnik elektryczny, który rozwija teraz 176 KM. Znacząco zwiększono też pojemność baterii, która ma teraz 25,9 kWh zamiast dotychczasowych 17,8 kWh. W efekcie zasięg na prądzie wynosi teraz nawet do 90 km według cyklu WLTP. Nowa ładowarka pokładowa o mocy 11 kW skraca czas ładowania z odpowiedniego źródła prądu do mniej niż 2,5 h, mimo większej pojemności akumulatora. Efektywność podnoszą zoptymalizowane tryby jazdy hybrydowej.
Nowością jest także adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne w technice dwukomorowej i dwuzaworowej. Jego łagodna charakterystyka ma zapewniać wysoką stabilność oraz intuicyjne prowadzenie zarówno na utwardzonych drogach, jak i w terenie. Jednocześnie adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne pozwala dodatkowo udoskonalić osiągi i precyzję reakcji oraz ograniczyć ruchy nadwozia w dynamicznych sytuacjach drogowych. Cechują je też jeszcze wyraźniejsze różnice pomiędzy trybami jazdy Normal, Sport i Sport Plus.
Kilku zmianom poddano także topowy wariant Turbo GT, dostępny tylko w nadwoziu Coupe. Moc podwójnie doładowanej jednostki V8 o pojemności 4 litrów wzrosła o 19 KM i wynosi teraz 659 KM. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 3,3 s, a prędkość maksymalna wynosi 305 km/h.
Porsche Cayenne 2024 - ceny
Standardowa specyfikacja Cayenne została znacząco poszerzona i obejmuje m.in. reflektory LED Matrix, zawieszenie Porsche Active Suspension Management, 20-calowe obręcze kół, wspomaganie parkowania z przodu i z tyłu wraz z kamerą cofania oraz schowek na smartfon z funkcją ładowania indukcyjnego z mocą do 15 W. W Polsce Porsche oferuje nowe Cayenne w cenie od 428 tys. zł (Coupé: od 448 tys. zł). Cena Cayenne E-Hybrid wynosi od 458 tys. zł (Coupé: od 473 tys. zł), a Cayenne S – od 529 tys. zł (Coupé: od 555 tys. zł). Odświeżone Cayenne można już zamawiać, a dostawy rozpoczną się w lipcu.
Porsche Cayenne w ofercie Nowyosobowy.pl
W ofercie Nowyosobowy.pl znajdziecie Porsche Cayenne w bogatej odmianie Platinum Edition z silnikiem 3.0 V6. Samochód jest fabrycznie nowy i pochodzi z 2023 roku. Możecie liczyć na atrakcyjne finansowanie i minimum formalności.
Zobacz ofertę Porsche Cayenne leasing na Nowyosobowy.pl