Kia Sportage 2025 w nowej odsłonie. Jakie zmiany oferuje producent?
Bestseller koreańskiego producenta przeszedł imponujący lifting, a samochód już wkrótce pojawi się na rynku europejskim. Jakie nowości oferuje nowa Kia Sportage?

Premiera Kia Sportage w odświeżonej wersji miała miejsce w listopadzie ubiegłego roku w Korei Południowej. W tym samym czasie została po raz pierwszy zaprezentowana publicznie w USA podczas LA Auto Show, wzbudzając duże zainteresowanie wśród fanów motoryzacji na całym świecie. Nowa Kia Sportage o większym rozstawieniu osi trafiła do amerykańskich salonów w maju tego roku. W maju 2025 roku nowa Kia Sportage pojawiła się w amerykańskich salonach, a teraz nadchodzi jej europejska wersja, która już wkrótce będzie dostępna w sprzedaży.
Kia Sportage – od zera do bohatera
Niewiele osób wie, jak pokaźna jest historia modelu Kia Sportage. To właśnie ten model uznawany jest za prekursora wszystkich kompaktowych SUV-ów. Pierwsza Kia Sportage powstała w 1993 roku w czasach dominacji marek niemieckich, francuskich i włoskich. Koreańczycy dzięki zdobytemu doświadczeniu na niezbyt reprezentatywnym Bongo Town stworzyli swój flagowy model na platformie Mazdy Bongo. W ten sposób Kia Sportage rozpoczęła swój okres rozkwitu, “dożywając” obecnie V generacji modelu.
Dziś Kia Sportage jest najpopularniejszym SUV-em w Polsce i jednym z najczęściej kupowanych samochodów w Europie. Łącznie sprzedano ponad 7 milionów egzemplarzy wszystkich generacji. Według firmy analitycznej Data Force, od początku 2025 roku w ciągu 4 miesięcy model Sportage kupiło ponad 52 tys. osób. Wynik ten daje flagowcu Kii 15 miejsce wśród wszystkich samochodów oferowanych w Europie oraz 5 miejsce w swojej klasie.
Nowa Kia Sportage – stylistyka i wymiary
Element, który najbardziej rzuca się w oczy w nowej wersji SUV-a to futurystyczny projekt przedniego pasa, z którego zniknęły światła dzienne w kształcie bumerangu. Maska przypomina obecnie rozwiązanie zastosowane w samochodach elektrycznych koreańskiego producenta, takich jak Kia EV9 czy Kia EV3. Oprócz nowego przedniego zderzaka, grillu i oświetlenia, zmiany dotknęły również listwy boczne, tylny zderzak, lampy zespolone oraz felgi.
Modyfikacje zastosowane w Kia Sportage 2025 sprawiły, że nadwozie wydłużono o 25 mm, osiągając długość 4540 mm. Ponadto, model będzie mieć 1645 mm wysokości i 1865 mm szerokości, z rozstawem osi na poziomie 2680 mm. Pojemność bagażnika będzie różnić się w zależności od wybranego napędu. Jego minimalna pojemność to 540 l, maksymalna zaś – 1776 l. Kia Sportage posiada również podwójną podłogę bagażnika, co daje jej nowe możliwości załadunkowe.
Kia Sportage – wyposażenie i wnętrze
Istotne zmiany objęły również wnętrze bestsellera koreańskiego producenta. Kia Sportage 2025 oferuje teraz nowoczesny kokpit z dwoma, 12,3-calowymi panelami multimedialnymi. Dodatkowym elementem jest 10-calowy wyświetlacz przezierny, na którym prezentowane są najważniejsze informacje w polu widzenia kierowcy. Zmieniono również projekt nawiewów – teraz są one bardziej subtelne i dyskretnie wkomponowane w deskę rozdzielczą, a kierownica otrzymała nową, dwuramienną formę. System multimedialny w nowej wersji Kia Sportage 2025 będzie bezprzewodowo obsługiwać Android Auto i Apple Car. Zmianie uległy również tapicerki, w tym również te stworzone we współpracy z firmą Dinamica, które zyskały zamszowy design dla wersji GT Line. Z kolei pasażerowie siedzący z tyłu nie będą narzekać na brak komfortu z ponad metrową przestrzenią na nogi.
Kia Sportage 2025 – silniki
Koreański producent oferuje nową wersję Sportage z trzema napędami do wyboru. Bazowy silnik benzynowy 1.6 T-GDI z napędem na przednie koła oferuje 150 KM – o 10 KM mniej niż w poprzedniej wersji. W tym wariancie kierowcy będą mogli wybrać model z sześciostopniową skrzynią manualną lub z dwusprzęgłowym, 7-biegowym automatem.
Największe zmiany dotyczą jednak wersji hybrydowej, która teraz oferuje moc 239 KM, w porównaniu z wcześniejszymi 210 KM. Klienci będą mogli wybierać między napędem na przód a napędem na cztery koła. Wariant hybrydowy oraz plug-in będą wyposażone w 6-biegową automatyczną skrzynię biegów.
Sportage ICE (benzynowy)
- 1,6-litrowy, turbodoładowany silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem (T-GDI)
- 6-biegowa przekładnia mechaniczna lub 7-biegowa przekładnia z dwoma sprzęgłami (7-DCT)
- Napęd na przednie koła (FWD) lub napęd na cztery koła (AWD)
- Maksymalna moc 150 / 180 KM
Sportage HEV (hybrydowy)
- 1,6-litrowy, turbodoładowany silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem (T-GDI)
- Przekładnia automatyczna (6AT)
- Napęd na przednie koła (FWD) lub napęd na cztery koła (AWD)
- Maksymalna moc 239 KM (łącznie)
Sportage PHEV (hybrydowy plug-in)
- 1,6-litrowy, turbodoładowany silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem (T-GDI)
- Przekładnia automatyczna (6AT)
- Napęd na przednie koła (FWD)* lub napęd na cztery koła (AWD)
- Maksymalna moc 288 KM (łącznie)
Nowa Kia Sportage – kiedy pojawi się na rynku?
Nowa Kia Sportage będzie produkowana w zakładzie w Żylinie na Słowacji. Pierwsze egzemplarze z silnikiem benzynowym pojawią się w polskich salonach Kia w trzecim kwartale 2025 roku. Sportage z napędem hybrydowym (HEV) i hybrydowym typu plug-in (PHEV) trafi do salonów odpowiednio w czwartym kwartale 2025 oraz w pierwszym kwartale 2026 roku.
Kia Sportage 2025 – cena
Cena odświeżonej Kii Sportage nie jest jeszcze znana.
Aktualizacja z dnia 23 czerwca 2025 - Kia Sportage po liftingu wyceniona w Polsce
Poznaliśmy polskie ceny nowej Kii Sportage. Startują one od 135 500 zł za wersję benzynową 1.6 T-GDI o mocy 150 KM w konfiguracji M z 6-biegową skrzynią manualną. Poniżej prezentujemy cennik poszczególnych wersji odświeżonej Kii Sportage:
Silnik / Moc / Skrzynia / Napęd | M | L | Business Line | GT Line |
---|---|---|---|---|
Silnik benzynowy | ||||
1.6 T-GDI 150 KM 6 MT FWD | 135 500 | 148 500 | 162 500 | – |
1.6 T-GDI 150 KM 7 DCT FWD | 148 500 | 161 500 | 175 500 | 191 000 |
1.6 T-GDI 180 KM 7 DCT AWD | 159 700 | 172 700 | 186 700 | 202 200 |
Silnik benzynowy Hybrid | ||||
1.6 T-GDI 239 KM 6 AT FWD | 165 400 | 174 400 | 188 400 | 203 400 |
1.6 T-GDI 239 KM 6 AT AWD | 176 600 | 185 600 | 199 600 | 214 600 |
Silnik benzynowy Plug-in Hybrid | ||||
1.6 T-GDI 288 KM 6 AT FWD | 192 600 | 201 600 | 216 600 | 230 600 |
1.6 T-GDI 288 KM 6 AT AWD | 203 800 | 212 800 | 227 800 | 241 800 |
Pierwsze dostawy samochodów z silnikiem benzynowym przewidziane są na sierpień, odmiany HEV na wrzesień, natomiast topowego wariantu Plug-in Hybrid na grudzień bieżącego roku.