Mercedes-AMG C63 S E Performance ujrzał światło dzienne. Siła hybrydy
Zgodnie z obietnicą Mercedes wyposażył topową odmianę nowej C Klasy w zaledwie 2-litrową jednostkę. Dzięki wsparciu silnika elektrycznego najnowszy Mercedes-AMG C63 S E Performance rozwija aż 680 KM i pokazuje, jaki potencjał drzemie w napędzie hybrydowym.
Od czasu pierwszego C63 AMG, kompaktowy flagowiec AMG przeszedł kilka zmian. Wolnossący V8 odszedł wraz z rokiem modelowym 2016 i został zastąpiony przez czterolitrową jednostkę V8 z podwójnym turbodoładowaniem, która mimo mniejszej pojemności skokowej nadal wytwarzała więcej mocy i momentu obrotowego. Tym razem Mercedes poszedł o kilka kroków dalej. Po wielu miesiącach oczekiwań, podsycanych udanym występem na słynnym festiwalu Goodwood, Mercedes wreszcie zaprezentował światu najmocniejszą klasę C w wariancie AMG. Od dawna nie było tajemnicą, że nowa generacja Mercedesa-AMG C63 będzie wyposażona w mocną hybrydę plug-in (PHEV) opartą na czterocylindrowej jednostce benzynowej. Nowy Mercedes-AMG C63 S E Performance stara się jednak ze wszystkich sił zrekompensować brak V8 nowoczesną technologią. Część rozwiązań pochodzi ze świata Formuły 1.

Nowy Mercedes-AMG C63 S E Performance zaskakuje nie tylko mocą i pojemnością silnika
Nowy Mercedes-AMG C63 S E Performance ma bardzo długą nazwę i bardzo mały silnik. To czterocylindrowy motor AMG 139L o pojemności dwóch litrów, wsparty doładowaniem. W C43 generuje 408 KM. Tutaj mocy jest jeszcze więcej, bo aż 476 KM. To oficjalnie najmocniejsza seryjnie produkowana czterocylindrówka na świecie. Rozwija on 545 Nm. Ma ona wsparcie w postaci 204-konnej jednostki elektrycznej (jednorazowo przez 10 s, bez tego moc sięga 95 KM), którą umieszczono na tylnej osi. Współpracuje ona z elektronicznie sterowanym mechanizmem różnicowym o ograniczonym uślizgu. W efekcie łączna moc układu napędowego to aż 680 KM, zaś maksymalny moment obrotowy wynosi 1020 Nm. W zamian za utratę pojemności skokowej inżynierowie AMG wyposażyli najnowszą Klasę C w turbosprężarkę z natychmiastowym elektrycznym wspomaganiem, a więc technologię zaczerpniętą ze świata Formuły 1. Baterie mają 6,1 kWh pojemności i pozwalają przejechać 13 km na samym prądzie.
Technologia rodem z F1, świetne osiągi i dopracowany układ jezdny
Jak powiedział dyrektor techniczny AMG Jochen Hermann, strategia elektryfikacji nie jest tak naprawdę skoncentrowana na wydajności. Zamiast tego ten samochód stworzono do szybkiej jazdy. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 3,4 sekundy, zaś prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Dokupując odpowiedni pakiet można podnieść tę wartość do 280 km/h. Wersja kombi jest wolniejsza o 10 km/h. Na samym silniku elektrycznym pojedziemy maksymalnie 125 km/h. Za przeniesienie napędu na obie osie odpowiada 9-stopniowa automatyczna przekładnia. O odpowiednie prowadzenie dba skrętna tylna oś (z odchyleniem tylnych kół do 2,5 stopnia). Jest również system wyboru trybów jazdy z nowym „Master” charakteryzującym się sporą tendencją do nadsterowności. Ciekawostkę stanowi także tryb odzyskiwania energii z regulacją poziomu rekuperacji. W skrajnym ustawieniu możliwa będzie jazda z wykorzystaniem wyłącznie pedału gazu – jak w samochodach elektrycznych. Standardem są karbonowo-ceramiczne tarcze hamulcowe i adaptacyjne amortyzatory w przypadku zawieszenia ze sprężynami stalowymi.

Nową Klasę C w topowej wersji AMG wyróżniają duże wloty powietrza, boczne panele progowe, logo C 63 z czerwonym grzbietem, dyfuzor i cztery kanciaste rury wydechowe (Mercedes obiecuje odpowiednie brzmienie, choć inne od tego, jakie znamy z V8) od razu zwracają uwagę. W Affalterbach popracowali też nad samą karoserią klasy C. Wersja 63 S jest od niej dłuższa (plus 8,3 cm) i szersza (plus 7,6 cm). Standardowo nowe AMG ma wyjeżdżać z fabryki na 19-calowych kołach. Opcjonalnie jednak będzie można je zastąpić 20-calowymi. Najnowszy Mercedes-AMG C63 S E Performance występuje także w odmianie kombi. Jest ona cięższa o 34 kg od sedana. Zresztą masa to największy problem nowej topowej C Klasy. O ile poprzednik ważył 1680 kg, o tyle najnowszy C63 AMG S E Performance waży aż 2034 kg w sedanie.
Ma 4x4, za to z tylnonapędowym trybem Master
Wnętrze również jest takie, jak być powinno. A w każdym razie, takie, do jakiego przyzwyczaił nas Mercedes w modelach AMG. Kierownica, fotele Performance, żółte lub czerwone pasy bezpieczeństwa oraz konfigurowalne przyciski - wszystko to dobrze znamy z innych modeli sygnowanych AMG i lubimy.

Cen jeszcze nie podano, poznamy je zapewne w ciągu najbliższych miesięcy. Trzeba się liczyć z kwotą powyżej 500 000 zł. Pierwsze samochody trafią do klientów na początku 2023 roku.
Aktualizacja z dnia 6 czerwca 2023 - Mercedes-AMG C63 S E Performance wyceniony w Polsce
Nowy Mercedes-AMG C 63 S E Performance trafia do sprzedaży w Polsce. Cena odmiany z nadwoziem Limuzyna wynosi od 539 200 zł, a Kombi – od 545 900 zł.
Standardowe wyposażenie C 63 S E Performance obejmuje m.in. w pełni zmienny napęd na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+ z trybem Drift, skrętną tylną oś oraz osiem programów jazdy AMG. Ponadto zawiera 20-calowe obręcze kół AMG z lekkich stopów, ogumienie w mieszanych rozmiarach, system informacyjno-rozrywkowy MBUX z charakterystycznymi dla AMG funkcjami i grafikami, kierownicę AMG Performance, reflektory DIGITAL LIGHT oraz pakiet parkowania z zestawem kamer 360°.
Liczne pakiety i opcje wyposażenia zapewniają szeroki zakres indywidualizacji z możliwością dopasowania do zróżnicowanych oczekiwań klientów. Należą do nich m.in.:
- zewnętrzny pakiet AMG karbon: 16 981 zł
- pakiet aerodynamiczny AMG: 10 074 zł
- pakiety AMG Night i AMG Night II: 5469 i 3166 zł
- pakiet AMG Premium Plus (m.in. dach panoramiczny, system nagłośnienia Burmester 3D surround, wyświetlacz head-up, reflektory DIGITAL LIGHT z funkcją projekcji): 20 781 zł
- pakiet foteli AMG Performance Advanced: 12 376 zł
- pakiet asystenta jazdy Plus (PRE-SAFE®, Aktywny asystent odległości DISTRONIC, PRE-SAFE® impulse side): 13 988 zł
- AMG Real Performance Sound: 3166 zł
Przez rok od rozpoczęcia sprzedaży nabywcy mogą wybrać C 63 S E Performance z nadwoziem Limuzyna lub Kombi w specjalnej serii AMG F1 Edition (85 195 zł). Łączona ona liczne indywidualne opcje z ekskluzywnym wyglądem, inspirowanym sportem motorowym. Już w pierwszej chwili uwagę zwraca nadwozie pokryte lakierem MANUFAKTUR w kolorze alpejskiej szarości, z foliami z logo AMG i gradientem kolorów od szarego do czarnego po bokach. Dodatkowe akcenty kolorystyczne stanowią czerwone linie ozdobne, a także 20-calowe kute obręcze AMG z pięcioma podwójnymi ramionami w kolorze matowej czerni. Ich czerwone ranty nawiązują do kolorystyki kół oficjalnego samochodu medycznego F1 FIA, dostarczanego przez Mercedes-AMG.
Mercedes Klasy C w ofercie nowyosobowy.pl
W ofercie nowyosobowy.pl znajdziecie kilkadziesiąt egzemplarzy Mercedesa Klasy C w cywilnych wersjach. Dostępne są zarówno sedany jak i kombi, w różnych konfiguracjach i odmianach napędowych. Wszystkie samochody są fabrycznie nowe i pochodzą z 2022 roku. Możecie liczyć oczywiście na atrakcyjne finansowanie, szybki odbiór, minimum formalności oraz rabaty względem ceny katalogowej.
Sprawdź ofertę Mercedes Klasy C leasing na nowyosobowy.pl