Honda Jazz Crosstar e:HEV doczekała się liftingu. Więcej mocy w hybrydzie
Honda Jazz Crosstar e:HEV doczekała się liftingu na 2023 rok. Skupiono się głównie na modyfikacjach układu hybrydowego, który jest teraz mocniejszy i wydajniejszy, poprawiono też wyposażenie.
Spis treści
Honda Jazz Crosstar e:HEV w odświeżonej wersji po faceliftingu trafi do polskich salonów późną wiosną 2023 roku. Crosstar to bardziej outdoorowa, przypominająca crossovera odmiana modelu Jazz. Skierowana jest do osób prowadzących aktywny tryb życia, oferując m.in. wyższy prześwit, zintegrowane relingi dachowe i czarne, off-roadowe nakładki zewnętrzne. Optyczne powiększenie modelu uzyskano dzięki śmiałemu projektowi osłony chłodnicy, rzucającemu się w oczy czarnemu wykończeniu nadkoli oraz stylowym progom.
Lifting Jazza to garść naprawdę subtelnych zmian wizualnych
Odświeżony Jazz Crosstar e:HEV doczekał się zmian w wyglądzie zewnętrznym. Mają one jednak subtelny charakter. Bardziej wyrazista osłona wlotu powietrza o strukturze plastra miodu uzupełnia zmodyfikowane zderzaki, wzbogacone o srebrne panele imitujące osłony podwozia oraz korespondujące z nimi nowe listwy boczne. Dopełnieniem zmian jest nowe wykończenie felg aluminiowych oraz wprowadzenie nowego niebieskiego lakieru nadwozia o nazwie Fjord Mist.

We wnętrzu Jazza Crosstar e:HEV pojawi się natomiast nowa tapicerka siedzeń, a także modyfikacje deski rozdzielczej i paneli drzwiowych oraz nowe wykończenie kokpitu, konsoli środkowej i minimalistycznej, dwuramiennej kierownicy. Są one jednak tak kosmetyczne, iż trudno je dostrzec.
Honda Jazz Crosstar e:HEV 2023 to przede wszystkim wydajniejszy napęd hybrydowy i bogatsze wyposażenie
Tak jak już wspomnieliśmy na początku, najwięcej zmian zaszło pod maską. Dzięki udoskonaleniom wszystkich komponentów systemu e:HEV, w nowej odsłonie Jazz Crosstar poprawiono oszczędność, osiągi i moc modelu. Moc elektrycznego silnika napędowego wzrosła o 10 kW (13 KM), do 122 KM, a moc generatora o 11 KM i wynosi obecnie 106 KM. 1,5-litrowy silnik benzynowy z wtryskiem punktowym zyskał 9 KM, osiągając 107 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi nadal 131 Nm. Moc maksymalna układu hybrydowego e:HEV jest równa maksymalnej mocy silnika elektrycznego napędowego i wynosi teraz 122 KM. Maksymalny moment obrotowy pozostał na poziomie 253 Nm. Średnie spalanie według WLTP to 4,8 l/100 km, zaś emisja C02 109 g/km. Modyfikacje dotyczą również automatycznej przekładni Hondy. Dzięki nim poprawiła się płynność oraz walory dynamiczne.
Wprowadzono parametr dopuszczalnej masy holowania, dzięki czemu Jazz Crosstar e:HEV stał się bardziej wszechstronny. Może on holować do 500 kg, w czym mieszczą się małe przyczepy lub bagażniki rowerowe mocowane na haku holowniczym.
Honda wzbogaciła też wyposażenie Jazza. Wykorzystanie kamery o szerszym kącie widzenia i wyższej rozdzielczości umożliwia lepszą orientację w otoczeniu samochodu, w tym rozpoznawanie skrajni bez krawężników i oznakowania poziomego. Asystent jazdy w korku dysponuje obecnie funkcją wspomagania kierowania od prędkości 0 km/h, co zmniejsza wysiłek kierowcy podczas jazdy w ruchu ulicznym i poprawia imponujące możliwości ochrony przed kolizjami. Nowoczesne systemy wspomagania kierowcy stanowią uzupełnienie, oferowanych w standardzie, dziesięciu poduszek powietrznych, w tym kolanowej i centralnej chroniących pasażera z przodu.