Honda pokazała CR-V, ZR-V oraz e:Ny1 podczas European Media Event
Honda ujawniła właśnie swoje plany na przyszłość wraz z wprowadzeniem trzech nowych modeli, które będą dostępne już wkrótce na europejskim rynku. Miało to miejsce podczas oficjalnej prezentacji dla mediów pt. European Media Event.

Spis treści
Nowości Hondy podczas European Media Event - Honda CR-V 2024
Honda odsłoniła najnowszą wersję swojego niezwykle popularnego SUV-a, który już wkrótce będzie dostępny w Europie. Szósta generacja CR-V została oficjalnie zaprezentowana podczas European Media Event, które odbyło się w centrum badawczo-rozwojowym Hondy w Offenbach. Jak podaje producent, nowy model łączy zaawansowane rozwiązania Hondy i sportowe cechy z najnowszymi systemami aktywnego wspomagania kierowcy i bezpieczeństwa biernego. Nowa CR-V będzie dostępna w dwóch hybrydowych wersjach układu napędowego - pełnej hybrydzie (e:HEV) oraz wersji hybrydowej typu plug-in (e:PHEV) - w obu przypadkach zastosowano 2-litrowy, czterocylindrowy silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem, pracujący w cyklu Atkinsona. Po raz pierwszy na rynku europejskim oferowany będzie wariant e:PHEV. Zaoferuje on do 82 km zasięgu w trybie elektrycznym.

Samochód jest szerszy, dłuższy i wyższy od poprzedniego modelu, dzięki czemu nowy CR-V zapewnia pasażerom więcej przestrzeni wewnętrznej. Rozstaw osi dłuższy o 38 mm pozwala na uzyskanie o 15 mm większej przestrzeni na nogi dla pasażerów podróżujących z tyłu oraz o 18% większej pojemności bagażowej. Kabina pochodzi z kompaktowego Civica XI generacji. Nowa Honda CR-V jest pierwszym modelem, w którym zastosowano Honda SENSING 360. Jest to autorski, wielokierunkowy system bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy. Pokrywa on martwe pola widoczności wokół pojazdu. Dodatkowo przyczynia się do unikania kolizji poprzez zmniejszenie obciążenia kierowcy.


Nowa Honda ZR-V zapełni lukę w segmencie kompaktowych SUV–ów
Honda rozszerza swój line-up o nowy model ZR-V, który będzie dostępny jesienią tego roku. ZR-V pozycjonowany jest pomiędzy modelami HR-V i CR-V i skierowany jest do młodych nabywców, którzy szukają samochodu stylowego, dynamicznego i pasującego do ich codziennych zajęć. SUV ZR-V ma atrakcyjny wygląd zewnętrzny i jest napędzany przez w pełni hybrydowy układ napędowy Hondy. Bazuje on na technologii nowego Civica e:HEV i został specjalnie zoptymalizowany dla ZR-V. Wykorzystuje 2-litrowy czterocylindrowy silnik z bezpośrednim wtryskiem, który jest oszczędny pod względem zużycia paliwa i współpracuje z dwoma silnikami elektrycznymi, zapewniając doskonałe osiągi. Oferuje 184 KM i 315 Nm. Honda ZR-V mierzy 4,57 m, a więc aż o 23 cm więcej niż HR-V i raptem o 5 cm mniej niż dotychczasowe CR-V. Bagażnik pomieści od 380 do 1291 litrów.



Honda e:Ny1 pierwszym elektrycznym SUV-em w europejskiej gamie marki
Honda zapowiedziała wprowadzenie na rynek nowego modelu samochodu - e:Ny1, który w całości napędzany jest energią elektryczną. Pojazd ten zbudowany jest na najnowszej platformie e:N Architecture F, która została stworzona przez Hondę specjalnie dla samochodów z napędem na przednią oś. Platforma może pochwalić się kilkoma kluczowymi cechami, w tym solidną strukturą nadwozia, nisko położonym środkiem ciężkości i precyzyjnie dostrojoną aerodynamiką. Dodatkowo, platforma e:N Architecture F zawiera wydajny i lekki zintegrowany zespół napędowy typu "trzy w jednym", w skład którego wchodzi silnik elektryczny i mechaniczna skrzynia biegów. Jednostka ta generuje imponującą moc 204 KM (150 kW) i maksymalny moment obrotowy 310 Nm, co przekłada się na płynne i komfortowe przyspieszanie i hamowanie.

Pojazd wyposażony jest w pojemną baterię litowo-jonową o pojemności 68,8 kWh umieszczoną pod podłogą, co pozwala na przejechanie do 412 km zgodnie z normą WLTP. Należy zaznaczyć, że umieszczenie baterii pod podłogą spowodowało znaczne zmniejszenie prześwitu samochodu. Co prawda producent przeprowadził wiele testów i nie napotkał żadnych problemów, jednak redakcje motoryzacyjne ostateczne potwierdzą bezpieczeństwo i funkcjonalność tego modelu podczas wstępnych testów. Stylistycznie samochód stanowi tak naprawdę lekko zmodernizowaną wersję SUV-a HR-V. Głównymi różnicami są zabudowana atrapa chłodnicy oraz pionowy 15,1-calowy ekran system infotainment w kabinie, którą też częściowo przeprojektowano (dodano np. nowe wirtualne zegary czy oświetlenie ambiente).

e:Progress - nowa usługa inteligentnego ładowania
Honda ogłosiła niedawno swoje ambitne plany rozszerzenia usługi inteligentnego ładowania pojazdów, e:PROGRESS, podczas europejskiej prezentacji dla mediów w Offenbach. Firma zamierza zaoferować usługę właścicielom nowego, całkowicie elektrycznego modelu e:Ny1 oraz hybrydowego CR-V e:PHEV typu plug-in. Początkowo usługa zostanie uruchomiona na kilku rynkach europejskich w ciągu najbliższego roku, z planami rozszerzenia jej w przyszłości dla właścicieli pojazdów elektrycznych innych marek.
Usługa e:PROGRESS jest dostępna dla użytkowników całkowicie elektrycznego modelu Honda e w Wielkiej Brytanii od 2021 roku. Usługa pozwala użytkownikom zaplanować i wykorzystać tanią energię elektryczną ze źródeł odnawialnych, wykorzystując zaawansowaną technologię ładowania, dynamiczną taryfę energetyczną oraz inteligentną aplikację do zarządzania procesem ładowania. Jak podaje Honda, na podstawie analizy klientów, średnie roczne oszczędności wynoszą około 500 funtów, a w przypadku właścicieli pojazdów o dużym natężeniu ruchu mogą sięgnąć nawet 1000 funtów.
European Media Event obrazuje plany Hondy dotyczące rozwoju elektromobilności
Ostatnio program e:PROGRESS wzbogacono o nową funkcję, która została wprowadzona w celu zwiększenia wykorzystania energii słonecznej w ładowaniu EV w Wielkiej Brytanii i Niemczech. Funkcja ta pozwala klientom zaplanować swoją taryfę, aby jak najlepiej wykorzystać energię słoneczną, którą generują za pośrednictwem swoich paneli fotowoltaicznych. Biorąc pod uwagę prognozy pogody i preferencje użytkownika, takie jak poziom naładowania pojazdu i planowany czas wyjazdu, system określa najlepszy czas ładowania pojazdu.
Nowa funkcja, w połączeniu z taryfą Time of Use, pozwala klientom ładować swoje pojazdy w sposób ekologiczny i opłacalny. Pomaga również zmniejszyć obciążenie lokalnej sieci energetycznej, co jest istotne dla osiągnięcia celów zrównoważonego rozwoju. W najbliższych fazach rozwoju e:PROGRESS zostanie wprowadzonych więcej usług ładowania z sieci energetycznej oraz dwukierunkowego przepływu energii. Usługi te mogą znacząco przyczynić się do wykorzystania energii odnawialnej i zmniejszenia obciążenia sieci przez pojazdy elektryczne.
W przyszłości e:PROGRESS może rozszerzyć swoje zastosowanie poza ładowanie EV i umożliwić integrację innych urządzeń z domową infrastrukturą ładowania, takich jak pompy ciepła lub domowe magazyny energii.
Aktualizacja z dnia 21 czerwca 2023 - Honda ZR-V e:HEV oraz Honda CR-V e:PHEV wycenione w Polsce
Można już składać zamówienia na kompaktowego SUV-a ZR-V i plasujące się w klasie średniej nowe wcielenie CR-V. Honda po majowej premierze przedstawiła ceny i specyfikacje nowych, zelektryfikowanych SUV-ów.
Honda ZR-V 2024 - ceny i wyposażenie
Honda ZR-V z napędem hybrydowym e:HEV kosztuje od 189 900 zł. Bazowa wersja Elegance oferuje 18-calowe, szare felgi aluminiowe, przednie i tylne czujniki parkowania, 11 poduszek powietrznych, kamerę cofania i ośmiogłośnikowy system audio. We wszystkich wersjach dostępny jest dziewięciocalowy ekran dotykowy obsługujący nawigację oraz system Honda Connect, kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto, a za skórzaną kierownicą znajduje się siedmiocalowy zestaw zegarów cyfrowych.
Wersja Sport, której cena zaczyna się od 199 400 zł, wyposażona jest w wyróżniający ją przedni zderzak i osłonę chłodnicy, błyszczące, czarne lusterka i ramki szyb, matowe, czarne felgi oraz tapicerkę łączącą tkaninę i skórę syntetyczną. Standardem są także sportowe pedały, oświetlenie wnętrza LED, elektrycznie sterowane drzwi bagażnika, indukcyjna ładowarka do smartfonów i dodatkowe porty USB.
Modele najwyższej wersji – Advance, której cena zaczyna się od 210 400 zł – posiadają skórzane fotele z perforowanymi wstawkami i srebrnymi przeszyciami, podgrzewaną skórzaną kierownicę, panoramiczny dach oraz błyszczące, czarne felgi z diamentowo szlifowaną powierzchnią. Klienci decydujący się na najwyższą z wersji ZR-V, mogą również korzystać z 12-głośnikowego systemu nagłośnienia BOSE klasy premium, 10,2-calowego wyświetlacza wielofunkcyjnego oraz nowego wyświetlacza przeziernego HUD.
Honda CR-V 2024 - ceny i wyposażenie
Honda CR-V z napędem hybrydowym e:HEV Elegance startuje od 213 900 zł, zaś dopłata do napędu na obie osie wynosi 10 500 zł. Topowa konfiguracja e:HEV Advance AWD kosztuje od 244 400 zł. Wariant e:PHEV Advance z napędem na przednią oś kosztuje od 278 600 zł. Będzie to pierwszy, europejski model posiadający Honda SENSING 360 – wielokierunkowy system bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy, który eliminuje martwe pola wokół pojazdu. Rozwiązanie to pomaga uniknąć kolizji i odciąża kierowcę.
Honda CR-V i Honda HR-V w ofercie Nowyosobowy.pl
W ofercie Nowyosobowy.pl znajdziecie dotychczasową Hondę CR-V w odmianie hybrydowej w bogatej wersji Elegance z napędem na przednią oś. Samochód jest nowy i pochodzi z 2022 roku. Możecie liczyć na atrakcyjne finansowanie, minimum formalności oraz rabat względem ceny katalogowej.
Zobacz ofertę Honda CR-V leasing na Nowyosobowy.pl
W ofercie Nowyosobowy.pl znajdziecie kilka egzemplarzy Hondy HR-V w odmianie hybrydowej w bogatej wersji Elegance z napędem na przednią oś. Samochód jest nowy i pochodzi z 2023 roku. Możecie liczyć na atrakcyjne finansowanie i minimum formalności.
Zobacz ofertę Honda HR-V leasing na Nowyosobowy.pl