Ford Galaxy - dane techniczne, silniki, wymiary i cena
Po 27 latach Ford zakończył produkcję rodzinnego, 7 osobowego Vana. Poznaj model Ford Galaxy.
Ford Galaxy 2022 dane techniczne
Ford Galaxy III zadebiutował w 2014 roku, a na rynek trafił w 2015. Trzecia generacja w stosunku do poprzednika przeszła ewolucyjny zakres zmian, uwzględniający nowy nurt stylistyczny wówczas obowiązujący wśród konstrukcji Forda. Pas przedni zdominował tym razem duży, trapezoidalny wlot powietrza, a tylne lampy zyskały zaokrąglony kształt przy zachowaniu charakterystycznej, dużej szyby tylnej. Ponadto, znacznie wzbogacono poziom wyposażenia. Płyta podłogowa i stylizacja bocznej części auta (w tym linia okien) w największym stopniu upodobniły Galaxy III do poprzednika. Bez zmian pozostała także aranżacja kabiny pasażerskiej - niezmiennie umożliwiała ona przewiezienie do 7 pasażerów w 3 rzędach siedzeń, zyskując jednakże nowy projekt deski rozdzielczej tożsamy z pokrewnym S-Maxem, jak i SUV-em Edge. W październiku 2019 roku Ford Galaxy trzeciej generacji razem z pokrewnym modelem S-Max przeszedł obszerną modernizację wyglądu. Z przodu pojawił się nowy zderzak, z wyraźnie większym, bardziej zaokrąglonym wlotem powietrza o nowej strukturze poprzeczek wzbogaconych większą ilością chromu. W lutym 2021 roku zadebiutowała spalinowo-elektryczna, pierwsza w historii tej linii modelowej hybrydowa odmiana Forda Galaxy. W styczniu 2022 roku Ford oficjalnie poinformował o zakończeniu produkcji Galaxy po 27 latach rynkowej obecności bez planów przedstawienia następcy.
Ford Galaxy krótko o historii modelu
Pierwsza generacja Forda Galaxy zadebiutowała w 1995 roku jako bliźniaczy model Volkswagena Sharana i Seata Alhambry. Pierwsza generacja samochodu wyróżniała się dużym, jednobryłowym nadwoziem z przednią szybą ściętą pod dużym kątem w tej samej linii, co maska. Ford Galaxy I był opcjonalnie samochodem siedmioosobowym z siedmioma niezależnymi fotelami. W 2000 roku, w tym samym czasie co bliźniacze modele Volkswagena i Seata, Ford Galaxy pierwszej generacji przeszedł rozległą restylizację. W jej ramach zmienił się wygląd pasa przedniego, jak i tylnej części nadwozia.W przeciwieństwie do modelu sprzed modernizacji, Galaxy I po liftingu zyskał dużo indywidualnych cech względem bliźniaczych modeli.
Opracowując drugą generację Forda Galaxy, producent zdecydował się zakończyć partnerstwo z koncernem Volkswagen Group, rezygnując z produkcji w jego zakładach w Portugalii na rzecz własnej, wówczas działającej fabryki w Belgii.. Tym razem była to samodzielna konstrukcja, opracowana w nurcie stylistycznym Kinetic Design. Samochód zadebiutował w 2006 roku. Nadwozie Forda Galaxy II zachowało jednobryłową, kanciastą sylwetkę, z dużą tylną szybą i agresywnie stylizowanymi reflektorami. W stylistyce wykorzystano też motyw trapezu. Charakterystycznym elementem stała się duża tylna szyba dominująca masywną, sięgającą zderzaka klapę bagażnika. W grudniu 2009 roku zaprezentowano wersję po kosmetycznym faceliftingu.
Ford Galaxy 2022 wymiary
Ford Galaxy mierzy 4853 mm długości, 1953 mm szerokości oraz od 1770 do 1811 mm wysokości. Rozstaw osi liczy 2850 mm. Bagażnik liczy od 300 do 2339 litrów.
Ford Galaxy 2022 silniki
Gama jednostek napędowych Forda Galaxy składa się z diesla 2.0 TDCi w dwóch wariantach mocy oraz odmiany hybrydowej opartej na wolnossącym motorze R4 o pojemności 2.5 litra. Bazowy diesel rozwija 150 KM oraz 370 Nm i współpracuje z 6-biegową skrzynią manualną lub 8-stopniową automatyczną. W wersji ze skrzynią ręczną przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 10,7 s, a prędkość maksymalna to 194 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosi 6,1-6,2 l/100 km. Odmiana z automatem przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,8 s i rozpędza się do 192 km/h. Średnie spalanie to 6,5 l/100 km. Mocniejszy wariant występuje wyłącznie ze skrzynią automatyczną, jednak jest oferowany również z napędem AWD. Odmiana z napędem na przód rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,7 s i rozwija 204 km/h, zaś średnie spalanie wynosi 6,5-6,6 l/100 km. Wersja z AWD przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10 s i rozpędza się do 202 km/h, zaś średnie spalanie wynosi 6,8-7.0 l/100 km. Hybrydowy Ford Galaxy wytwarza 190 KM i współpracuje z bezstopniową przekładnią eCVT. W jego przypadku przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 10 sekund, a prędkość maksymalna to 185 km/h. Średnie spalanie wynosi 6,4-6,5 l/100 km.
Ford Galaxy 2022 ceny
Ford Galaxy Titanium z dieslem 2.0 o mocy 150 KM i skrzynią manualną kosztuje od 170 550 zł. Wariant o mocy 190 KM wymaga wydania 188 050 zł. Dopłata do napędu AWD wynosi 9000 zł. Z kolei odmiana hybrydowa została wyceniona na 195 450 zł.