Chery Tiggo 9 debiutuje na polskim rynku
Chery poszerza swoją ofertę SUV-ów o flagowy już model Chery Tiggo 9 z układem Super Hybrid, który ma być głównym konkurentem dla Hyundaia Santa Fe. Samochód zadebiutuje na polskim rynku już 6 października.

Zaledwie 3 miesiące po debiucie w Polsce chiński koncern Chery rozszerza swoją gamę o flagowego SUV-a Tiggo 9, który nie tylko ma przekonać do siebie klientów przystępną ceną, ale również imponującymi osiągami i mocą. Co obecnie wiemy o Chery Tiggo 9?
Chery Tiggo 9 – nowy flagowiec chińskiego koncernu
Chery Tiggo 9 to SUV klasy średniej, który jest o 10 cm dłuższy od oferowanego równolegle modelu Tiggo 8. Samochód bazuje na nowej platformie T2X, a jego nadwozie wykonane jest w 85% ze stali o wysokiej wytrzymałości, w tym w 20% ze stali ultrawytrzymałej. Chery Tiggo 9 ma 4,81 m długości, 1,92 m szerokości oraz 1,74 m wysokości przy rozstawie osi 2,8 m – o 9 cm większy niż w przypadku Tiggo 8. Podobnie jak mniejszym SUV-ie, w Chery Tiggo 9 znajdziemy trzy rzędy siedzeń, a samochód może pomieścić 7 osób. Bagażnik oferuje od 143 litrów pojemności przy rozłożonych trzech rzędach siedzeń, przez 819 litrów przy złożonym trzecim rzędzie, aż po maksymalnie 2065 litrów pojemności.

Koncern Chery podkreśla także wszechstronność swojego nowego SUV-a. Zawieszenie wielowahaczowe z hydraulicznymi elementami tłumiącymi ogranicza wibracje o ponad 30%, a większy prześwit, możliwość brodzenia do 500 m i wydajny napęd AWD sprawiają, że samochód świetnie nada się również do trasy poza drogami asfaltowymi. Kierowcy będą mogli wybrać jeden spośród 6 trybów jazdy: Economy, Standard, Sport, Snow, Mud i Off-Road.
Nowa estetyka z hołdem dla Tiggo 8
Chery Tiggo 9 prezentuje obecną estetykę marki, jednak jego przedni pas z dużym “diamentowym” grillem i smukłymi lampami LED bezpośrednio nawiązuje do Chery Tiggo 8. Najważniejsze różnice między tymi modelami zobaczymy w sylwetce auta, która w Tiggo 9 jest bardziej rozciągnięta, podkreślona chromowaną listwą, która ukazuje wielkość nowego modelu chińskiego koncernu. Tylny pas również uległ zmianom i wyraźnie został unowocześniony względem starszego i mniejszego SUV-a. Tak samo jak w przypadku Tiggo 8, klamki drzwi zostały ukryte w nadwoziu. Standardem Tiggo 9 są 20-calowe felgi z oponami Michelin, a klienci będą mogli wybrać spośród pięciu kolorów lakieru: Onyx, Black, TItanium Matte, Starlight White, Aurora Green i Harmony Grey.
Nowoczesna i luksusowo urządzona kabina wyraźnie stawia na komfort użytkowania i funkcjonalność. Najważniejszym jej elementem jest 15,6-calowy poziomy wyświetlacz systemu infotainment z asystentem głosowym “Hello, Chery”, który jest w pełni kompatybilny z Apple CarPlay i AndroidAuto. Przed kierowcą znajdziemy z kolei 10,25-calowy ekran cyfrowych zegarów. Śladem Omody 9, przełączniki do sterowania fotelami zostały umieszczone na panelach drzwi. Producent podkreśla również, że w kabinie znajduje się aż 41 schowków, a tylną kanapę można przesunąć w zakresie 26 cm.

Pet Mode, ADAS i bogate wyposażenie
Ciekawą funkcją oferowaną przez producenta jest system Pet Mode, który po zamknięciu auta utrzymuje temperaturę w kabinie na poziomie 24-26 stopni, w trosce o znajdującego się wewnątrz pupila.
Wyposażenie Chery Tiggo 9 oferuje m.in. systemy audio SONY z 14 głośnikami, 64-kolorowe oświetlenie ambientowe, dwusferową klimatyzację automatyczną, system oczyszczania powietrza z filtrem zatrzymującym cząstki PM0.3, panoramiczny dach o powierzchni 1,1 m2, elektryczne sterowane fotele (fotel kierowcy ma 10-stopniową regulację z pamięcią ustawień) z funkcją podgrzewania, wentylacji oraz 10-stopniowego masażu w 5 trybach, elektrycznie sterowany podnóżek fotela pasażera, system automatycznego parkowania, podgrzewane i wentylowane siedziska drugiego rzędu, system kamer 540 stopni, wyświetlacz HUD oraz 25 nowoczesnych systemów ADAS.
Chery Tiggo 9 – wydajna hybryda plug-in z imponującą mocą i zasięgiem
Chery Tiggo 9 napędzany jest układem hybrydowym Chery Super Hybrid, znany m.in. z Omody 9 w wersji hybrydy plug-in (PHEV). Opiera się na jednostce 1.5 T-GDI, przednim i tylnym silniku elektrycznym oraz generatorze, które razem tworzą elektryczny napęd AWD. Układ współpracuje z trzybiegową przekładnią 3DHT, co pozwala na rozwinięcie łącznej mocy aż 428 KM. To z kolei przekłada się na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,4 sekundy i maksymalną prędkość na poziomie 180 km/h. Zastosowane w Chery Tiggo 9 baterie mają łącznie 34,46 kWh pojemności, co pozwala na pokonanie nawet 147 km w trybie elektrycznym. Zużycie paliwa w cyklu WLTP wynosi 1,7 l/100 km, a po rozładowaniu baterii samochód pracuje w trybie hybrydowym i pali średnio 6,9 l/100 km. Akumulatory można ładować prądem stałym przy szybkich ładowarkach DC, a ładowanie z poziomu 30 do 80% trwa około 18 minut. Istotna jest również funkcja V2L (Vehicle-to-Load) o mocy 6,6 kWh.
Oficjalna premiera Chery Tiggo 9 w Polsce odbędzie się 6 października 2025 roku – wtedy też poznamy więcej szczegółów na temat nowego modelu SUV-a.